Gjest Gillians Skrevet 15. november 2017 #141 Del Skrevet 15. november 2017 31 minutter siden, xyxy skrev: Skjedde en feil :/ Og så har du Davy Wathne som skriver på Twitter at han ikke kjenner til de sakene det refereres til. Det er litt tabbelars når TV2 senere går ut og bekrefter at de sakene som berører kanalen alle er fra TV2-sporten. En avdeling hvor Wathne har jobbet i 25 år. Det er helt klart direkte løgn. Når folk faktisk mister jobben i avdelingen din pga trakassering og overgrep skal du være ganske pottedum om du ikke får med deg det. Og DW er jo HELT sentral i dette miljøet. Det var for øvrig et intervju med ham i VG i fjor som sier det meste om hans kvinnesyn. Der snakket han om knullevenner og at han fikk draget av å være kjent og benyttet seg av det. Men at han ikke forsto seg på kvinner og aldri kunne bli sammen med en igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bokhylla Skrevet 15. november 2017 #142 Del Skrevet 15. november 2017 TV2 boikottes herved av begge her i huset. Det får gå som det vil med Farmenfinaler og det hele; de får ikke ett minutts mer sjanse av oss før de har lagt seg flate og ryddet grundig opp. Det akter vi også å gi de klar beskjed om. Alle aktører som reklamerer på kanalen kommer også til å få vite at så lenge de støtter TV2 og deres overgrepskultur økonomisk vil vi ikke kjøpe deres produkter/benytte deres tjenester. Dere andre må gjerne henge dere på. Og alle tips om hvem som reklamerer via kanalen er kjærkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 15. november 2017 #143 Del Skrevet 15. november 2017 @Bokhylla Jeg er med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacques Skrevet 15. november 2017 #144 Del Skrevet 15. november 2017 Det er så fantastisk lite interessant å lese betraktninger om kultur fra de som aldri har vært ofre for ukultur. Litt som når en majoritet skal beskrive virkeligheten til en minoritet. Enkelte er jo faen meg enda dummere enn man trodde. "VG har vært i kontakt med flere kvinner som tidligere har jobbet i TV 2-sporten. De sier det er svært viktig at problemet belyses, men at de selv ikke ønsker å fortelle om egne erfaringer på nåværende tidspunkt" Jeg håper de snart er sinte nok og går ut i flokk. Det er disse vi vil høre fra. Ikke Thorstvedt og hans like, som alle har nytt de største privilegier i kanalen. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 15. november 2017 #145 Del Skrevet 15. november 2017 Skuffet, men ikke overrasket, over at ikke mediedekningen er mer massiv. De ansvarlige venter på at det skal «gå over» og at andre nyheter kommer foran, men dette er så ille og såpass utbredt at det bør få konsekvenser - og det skjer vel ikke før presset blir stort nok. Håper de som jobber med dette utnytter momentet og ikke slipper taket nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gillians Skrevet 15. november 2017 #146 Del Skrevet 15. november 2017 DEnne kom nå på VG: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/vE4gV/valgte-a-holde-kjeft-det-ma-fa-konsekvenser veldig bra, det bør virkelig får mer konsekvenser enn så langt! Jeg tror han sjefen der må gå til slutt. Jeg håper det i hvert fall, vitner om total mangel på sympati med kvinnelige ansatte. Og en skikkelig "gutta boys"-holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altan Skrevet 15. november 2017 #147 Del Skrevet 15. november 2017 49 minutter siden, Bokhylla skrev: TV2 boikottes herved av begge her i huset. Det får gå som det vil med Farmenfinaler og det hele; de får ikke ett minutts mer sjanse av oss før de har lagt seg flate og ryddet grundig opp. Det akter vi også å gi de klar beskjed om. Alle aktører som reklamerer på kanalen kommer også til å få vite at så lenge de støtter TV2 og deres overgrepskultur økonomisk vil vi ikke kjøpe deres produkter/benytte deres tjenester. Dere andre må gjerne henge dere på. Og alle tips om hvem som reklamerer via kanalen er kjærkomne. Jeg har boikottet TV2 i mange år. Ikke på grunn av overgrepene internt i TV2. Men den samfunnsmessige overgrepet de driver med. De er en søppelkanal som lever av andres skandaler. De elsker å tråkke på de som ligger. Bare se på reporterne de sender ut i nyhet og sports saker. De presser bestandig på etter nedverdigende sider ved saker. Får de ikke svar ved å spørre en gang, så maser de 30 ganger til på en veldig pågående måte! Det er ikke uten grunn at mange har boikottet intervju med TV2. Og så er det alle mobbe programmene som du "bokhylla" sier du får glipp av! Klarer du ikke å sette sammen disse programmene med enkel holdning mot overgrep? Det består av mobbing på det sterkeste. Og det hender til tider at det skjer ting som kan tolkes som overgrep der også. Men da er det jo underholdning? Jo mer vi tøyer strikken på hva vi kaller undetholdning, desto flere overgrep vill det bli, uten at det får konsekvenser for andre en offeret! Som jeg har sagt før. Tenk godt over hva du støtter i massemedia. For det har konsekvenser for noen! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kidnapkid Skrevet 15. november 2017 #148 Del Skrevet 15. november 2017 Sjefredaktør i TV2, Olav T. Sandnes har vært oppsiktsvekkende lite på ballen i denne sagaen opp mot andre sjefredaktører (VG, NRK, Aftenposten); spesielt sett i lys av at det er hans konsern som er hardest rammet. Han skyver Sarah Willand foran seg; en av ytterst få kvinnelige ledere i TV2. Men husk hvem TV2 lever av og at alle står fritt til å melde fra om det man ser kritikkverdige vurderinger. Jeg håper i alle fall at alle vi her som sier oss enig med Heidi Helene Sveen kan dele kommentaren og backe henne. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icock Skrevet 15. november 2017 #149 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) 6 timer siden, Viking-girl skrev: Vi får ikke høre at hun viser bildene til Espen og Kristopher, kun snakk om det. Er stor forskjell på 5-6 nakenbilder og ALLE bildene på mobilen! Jeg hadde hvertfall fått helt hetta om mine nesten 13 tusen bilder, pluss videoer på mobilen lå ute til allemanns skue 😱 Ikke pga nakenbilder, men fordi der er bilder av ungene, familien og diverse turer og private settinger. De 10 siste årene ligger jo lagret i skyen. Da må du høre bedre etter. Hun viser bildene til begge i podcasten. De tar faktisk en pause i innspillingen for at hun skal finne de. Schau vil helst ikke se bildene, så han er vel ganske lik sin bror moralsk sett. Og det er selvfølgelig mye verre om nakenbilder kommer på avveie. Hvem er vel interessert i noen random familiebilder? De som lekker bilder laster ikke opp tusenvis av kjipe ferie- eller familiebilder, uansett om dette måtte være av sønnen din på tre eller fra ferieturen med familen på fjellet. Slikt finnes det nok av på åpne SoMe-konti uansett. Hackerne velger ut de mest interessante, dvs. nakenbilder eller andre bilder med en viss sjokkverdi. Lekkede nakenbilder, både av kjente og ukjente, er en stor greie på nettet. Endret 15. november 2017 av icock 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bokhylla Skrevet 15. november 2017 #150 Del Skrevet 15. november 2017 2 timer siden, Altan skrev: Jeg har boikottet TV2 i mange år. Ikke på grunn av overgrepene internt i TV2. Men den samfunnsmessige overgrepet de driver med. De er en søppelkanal som lever av andres skandaler. De elsker å tråkke på de som ligger. Bare se på reporterne de sender ut i nyhet og sports saker. De presser bestandig på etter nedverdigende sider ved saker. Får de ikke svar ved å spørre en gang, så maser de 30 ganger til på en veldig pågående måte! Det er ikke uten grunn at mange har boikottet intervju med TV2. Og så er det alle mobbe programmene som du "bokhylla" sier du får glipp av! Klarer du ikke å sette sammen disse programmene med enkel holdning mot overgrep? Det består av mobbing på det sterkeste. Og det hender til tider at det skjer ting som kan tolkes som overgrep der også. Men da er det jo underholdning? Jo mer vi tøyer strikken på hva vi kaller undetholdning, desto flere overgrep vill det bli, uten at det får konsekvenser for andre en offeret! Som jeg har sagt før. Tenk godt over hva du støtter i massemedia. For det har konsekvenser for noen! Nå skyter du spurv med kanoner her. Jeg har ikke sett en eneste episode av Farmen siden første sesong for mange år tilbake, jeg nevnte Farmenfinalen kun for å få fram et poeng - vi boikotter TV2 uansett hva de sender. Og siden Farmen trolig er deres aller mest populære program nå for tida, brukte jeg det som eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 15. november 2017 #151 Del Skrevet 15. november 2017 Tråden er ryddet for ryktespredning. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altan Skrevet 15. november 2017 #152 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) 1 time siden, Bokhylla skrev: Nå skyter du spurv med kanoner her. Jeg har ikke sett en eneste episode av Farmen siden første sesong for mange år tilbake, jeg nevnte Farmenfinalen kun for å få fram et poeng - vi boikotter TV2 uansett hva de sender. Og siden Farmen trolig er deres aller mest populære program nå for tida, brukte jeg det som eksempel. Jeg bare svarte på det du skrev. Men når jeg maner til ettertanke på hva vi skal støtte eller ikke støtte, så er det ikke bare TV2 jeg sikter til. Problemet i dag er all massemedia. Alt har denne skyhøye seksualiseringen som innhold. Jeg kan gå inn på vert enkelt tema som tv, film, spill, nettaviser, facebook.... Men da blir jeg sittende til i morgen. Jeg ønsker at alle tenker seg godt om på hva de støtter i media. Tenk på hvilket samfunn vi ønsker for våre barn! Endret 15. november 2017 av Altan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altan Skrevet 15. november 2017 #153 Del Skrevet 15. november 2017 Nå begynner jeg å bli lei av alle som bruker denne tråden til å finne ut hvem de skyldige er! Som er her kun for sladder. Vi har viktigere ting å ta opp her! Hvordan skal vi forebygge at slike ting skal skje igjen. Å få samfunnet på et bedre spor ! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. november 2017 #154 Del Skrevet 15. november 2017 Noen som så Dax18? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 15. november 2017 #155 Del Skrevet 15. november 2017 https://www.nrk.no/norge/vg-kjente-til-trakasseringssak-_-ga-likevel-journalisten-jobb-1.13778637 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kidnapkid Skrevet 15. november 2017 #156 Del Skrevet 15. november 2017 38 minutter siden, mikrobe skrev: https://www.nrk.no/norge/vg-kjente-til-trakasseringssak-_-ga-likevel-journalisten-jobb-1.13778637 Kontroversiell ansettelse, men jeg skjønner at det er vanskelige avveininger; generelt sett. Når det gjelder denne konkrete saken, håper jeg virkelig ikke at det er noe lignende som ligger til grunn for at han ikke lenger jobber i VG. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 15. november 2017 #157 Del Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, kidnapkid skrev: Kontroversiell ansettelse, men jeg skjønner at det er vanskelige avveininger; generelt sett. Jeg håper virkelig ikke at mennesker som gjør feil ikke bare skal ta straffen for det, men også ilegges yrkesforbud i tillegg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 15. november 2017 #158 Del Skrevet 15. november 2017 14 minutter siden, kidnapkid skrev: Kontroversiell ansettelse, men jeg skjønner at det er vanskelige avveininger; generelt sett. Når det gjelder denne konkrete saken, håper jeg virkelig ikke at det er noe lignende som ligger til grunn for at han ikke lenger jobber i VG. Det er noe med signaleffekten dette gir som blir helt feil for meg. Her var sjefene villige til å risikere at kvinnelige ansatte ble "ofret", i verste fall. Det er fint at folk får en ny sjanse, men plasser dem der hvor de ikke kan gjøre skade til de har bevist at de har endret seg. Man lar ikke en med rulleblad jobbe i barnehage, og man bør ikke la en som er kjent for å oppføre seg uakseptabelt overfor kvinner jobbe side om side med dem. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. november 2017 #159 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Saken ble debattert på Dax18 idag, fra ca 18:40: https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/NNFA56111517/15-11-2017 Sigrid er rimelig klar på hvem som har ansvaret i TV2, og at denne personen burde tatt sin hatt og gått. Synes det er helt forkastelig slik denne "lederen" vrir seg unna spørsmål. Spesielt på direkte spørsmål om det at han offentlig skrøt av medarbeidere som sluttet (dvs måtte gå) prøver han å tåkelegge med "kan ikke gå inn i enkeltsaker" eller "husker ikke". For et feigskinn av en "mann". Er bare et tidsspørsmål før han må ta sin hatt og gå. Endret 15. november 2017 av minimymlen Skrev "blir" og ikke "ble" 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. november 2017 #160 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Hensyn til offeret er ofte grunnen til at saker ikke blir omtalt, eller blåst opp i media. Dersom kjendis X gjorde Y mot datteren til naboen til søsteren til samboeren er det ikke rakettforskning å finne ut hvem offeret er. Dette er ofte lett å glemme når man er i harnisk over det grove som har skjedd. Samtidig så kjenner jeg på at det kan være riktig å få trollene ut i sola i slike saker. Når kjendiser går fra hverandre pga "uoverkommeligheter" (kommer ikke på termen som ofte brukes) så "vet" alle hva det er snakk om uten at det skrives mer. Noe lignende kunne fint vært brukt i disse sakene som kommer opp her: X fratrer sin stilling pga ulikheter i verdigrunnlag eller lignende. At flere av de som har gått har fått rosende avskjedsord offentlig er bare helt forkastelig! Endret 16. november 2017 av minimymlen 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg