Gå til innhold

Aleksander Schau


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er med på boikott av TV2. Har boikottet kanalen i nesten et halvt år allerede. 

Skulle ønske vi kunne "fjernet" kanalen fra programpakken. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder outing, blir jeg aldri helt enig med meg selv, men jeg synes alle bør tenke gjennom hvem det er taushet beskytter.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Professor i ledelse, Tom Karp er soleklar i sin uttalelse. 

 "At «dette er vond lærdom» holder ikke, det er bare klassisk ledersjargong. Det er stor forskjell å ta ansvar, og det å stå til ansvar, men det er ikke like vanlig i norsk lederskap som i andre land.", sier han blant annet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, xemiliex skrev:

https://www.dagbladet.no/kultur/erik-thorstvedt-forsvarer-tv-2-toppen---han-er-ikke-et-darlig-menneske/68887993

Gjør Erik Thorstvedt seg til eller er han virkelig så usigelig dum? Det handler ikke om å være et godt eller dårlig menneske, det handler om å være en god eller dårlig leder. Det handler om ledere som har et særskilt ansvar og som ikke tar dette ansvaret. Jansen Hagen tillot at en kvinnelig ansatt ble utsatt for gjentatte overgrep på arbeidsplassen i atten måneder. Før hans overordnende, Rune Indrøy grep inn. Det er å svikte på det groveste. Det er ikke å "å gjøre en feil".

Jeg noterer meg at ingen av profilene i denne redaksjonen har behov for å markere støtte til kvinnen som ble utsatt for ovegrepene. Ingen. Der har du kultur.

Det er utrolig provoserende at Thorstvedt prøver å gjøre Jansen Hagen til offer i denne saken. Kan man bli mindre musikalsk?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dn.no/etterBors/2017/11/15/1533/Medier/tv-2s-sportsredaktor-skrot-av-ansatte-som-ble-sparket

Jeg henviser til denne artikkelen (som har vært oppe flere ganger i denne tråden) når jeg skriver at kvinnen som ble utsatt for gjentakende trakassering over halvannet år også måtte tåle at sjefen ga overgriper offentlig ros ved avskjedigelse. Ingen spekulasjon overhodet. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, haptic skrev:

https://www.dn.no/etterBors/2017/11/15/1533/Medier/tv-2s-sportsredaktor-skrot-av-ansatte-som-ble-sparket

Jeg henviser til denne artikkelen (som har vært oppe flere ganger i denne tråden) når jeg skriver at kvinnen som ble utsatt for gjentakende trakassering over halvannet år også måtte tåle at sjefen ga overgriper offentlig ros ved avskjedigelse. Ingen spekulasjon overhodet. 

Det er helt grotesk. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, @xyxy. Jeg biter meg og merke i hvilke av lederne/mediehusene som forholder seg tause. Skartveit har et poeng når hun skriver at det sitter nok mange menn der ute, helt stille, og håper at alt dette snart skal gå over. Jeg tror de tar feil. :) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, mikrobe skrev:

Enig, @xyxy. Jeg biter meg og merke i hvilke av lederne/mediehusene som forholder seg tause. Skartveit har et poeng når hun skriver at det sitter nok mange menn der ute, helt stille, og håper at alt dette snart skal gå over. Jeg tror de tar feil. :) 

Yea :)

Det er åpentbart mye posisjonering og vern av hverandre, der man må stå helt i ro og holde tett, også for andre, sånn at egne skjeletter ikke begynner å rase ut av skapet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mikrobe skrev:

Veldig bra! Menn må på banen. De bør sende denne ballen over til sportsredaksjonen i TV2. Og til alle mannsdominerte bransjer eller der menn har særlig makt. Det heter at du må tro at noe kan skje for å kunne se det når det faktisk skjer. Menn må opplyses og forstå hva det er de ser.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...