Gå til innhold

Aleksander Schau

Blå politibil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia Aleksander! Elsker at han gjorde dette! Så noen kvinnelige komikere som liker dette godt, blir nok litt dritt som kommer ut med tiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, formula said:

Har et håp om at Tusvik & Tønne tar tak i dette i neste pod.

Håper det! Tror det passer seg for å holder seg innenfor loven, men den sier vel at de kan snakke om egne opplevelser, og der er det jo litt å ta av allerede der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Horten Market skrev:

Venter nå bare på at noen skal komme med samme anklager mot Aleksander Schau.

Det tror jeg neppe vil skje. Han er ikke så dum at han outer andre om han har gjort noe selv. Aldri i livet! Jeg ser på Aleksander som en kjernekar som aldri ville gjort noe dumt. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
1 time siden, Viking-girl skrev:

Det tror jeg neppe vil skje. Han er ikke så dum at han outer andre om han har gjort noe selv. Aldri i livet! Jeg ser på Aleksander som en kjernekar som aldri ville gjort noe dumt. 

Jeg kjenner mange som kjenner ham og de sier alle det samme: Han er en kjernekar. Jeg har virkelig tro på at han publiserte dette fordi han er oppriktig opprørt over den ukulturen han har måttet bevitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Gillians skrev:

Jeg kjenner mange som kjenner ham og de sier alle det samme: Han er en kjernekar. Jeg har virkelig tro på at han publiserte dette fordi han er oppriktig opprørt over den ukulturen han har måttet bevitne.

Det samme har jeg hørt. Så jeg håper og tror at dette stemmer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gillians skrev:

:Nikke: 

Men jeg så at noen av dem som er kjent for å oppføre seg slik Schau skrev i eksemplene, retweetet noe av det han skrev. Enkelte eier ikke skam i livet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mikrobe skrev:

:Nikke: 

Men jeg så at noen av dem som er kjent for å oppføre seg slik Schau skrev i eksemplene, retweetet noe av det han skrev. Enkelte eier ikke skam i livet. 

Riktig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ClickB4it skrev:

Jeg vet om minst én mann som har måttet gå i TV2. Han burde blitt bedt om å gå andre steder også.

Har han akkurat skiftet jobb igjen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser Sigrid Bonde Tusvik har lagt ut et bilde av sin makker Lisa Tønne på Instagram med varsel om at "Winter is coming". En henvisning til Aleksander Schau. De følger opp.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gillians skrev:

Jeg jobbet med Aleksander på studentradioen på Blindern på slutten av 90 tallet. Han var en kjernekar da i hvert fall, kjempetrivelig og omtenksom. Ingen grunn til å tro at han har blitt noe annet med årene.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjelldronning
På 12.11.2017 den 19.39, Krutthøna skrev:

Tusvik navngav han som slengte penis på låret hennes i tidligere podcast. BB....

Hvem er BB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, xemiliex said:

Jeg ser Sigrid Bonde Tusvik har lagt ut et bilde av sin makker Lisa Tønne på Instagram med varsel om at "Winter is coming". En henvisning til Aleksander Schau. De følger opp.

HERREGUD JEG GLEDER MEG.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skribent
23 timer siden, Altan skrev:

Hei

Jeg lurer på om det er flere overgrep i tv og mediebransjen, en ellers i arbeidslivet? Jeg har hatt verv som tillitsvalgt og verneombud i mange år. Så jeg har meglet i flere saker.

Jeg har følelse av at dette skjer rundt personer som sitter med makt. Tror det ligger noe i personligheten til personer som søker seg opp i leder stillinger. Uansett om vu menn er overrepresentert i overgrepssaker, så har jeg ikke på følelsen at det er bedre der det er kvinnelige ledere. Det skjer bare på litt mer diskre måter. Og slipper lettere unna pga. Menn som ikke vill melde trakkasering. Men jeg har meglet i et par saker med kvinnelige ledere. Det er et stort mindretall i forhold. 

Men med fagforbundenes arbeid mot trakkasering det siste 10 årene. Så håper jeg ting er bedre nå! 

Håper bare at mediebransjen tar skikkelig grep nå. Men en holdningskampanje må føre til kraftig grep mot dette. Men dette tar tid. Vi er noen stabeis vi menesker. Vi er livredde for å miste de rettigheter vi tror vi har. Men ingen har rettigheter til å trakkssere andre.

På tide å ta oss sammen og bli bedre mennesker, få våre medmenesker i godt humør i stedet for å tråkke på dem! Vi jobber bedre når vi trives og har det bra!

Tror ikke det er noe mer i mediebransjen enn ellers, men å melde fra der gir mye større oppmerksomhet. Topp av Schau!

For en del år siden meldte jeg fra (som verneombud) om en ganske drøy episode på en jobbfest. Nyansatt leder med yngre kvinnelig konsulent. Hva sjefen svarte?

»Når det blir verneombudssak etterpå vet du at det har vært en god fest, hahahaha!»...

Tenker vel det knaker godt i sammenføyningene mange steder nå. Det har tatt altfor lang tid, men om det som skjer nå, både i Hollywood og her, faktisk bidrar til å ta knekken på mannsdominert ukultur og maktmisbruk generelt så er det bare å heie alle frem som orker å stå frem. Barn og unge, kvinner og menn, må få tydelig beskjed om at det er trygt og riktig å varsle.

Endret av Skribent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Scherbatsky skrev:

HERREGUD JEG GLEDER MEG.

Når er det de legger ut podcastene sine? Ukedag, altså :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
7 timer siden, xemiliex skrev:

Kan du forklare for oss som ble født igår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Onbothsides skrev:

Kan du forklare for oss som ble født igår?

Visst. I denne raden av tweets Schau la ut, hvor han oppfordret innvidde til å bidra til bordet, skrev han "Vinteren kommer". Game of Thrones, du vet. (You know nåthin', John Snow). Den ballen ser det ut som Tusvik og Tønne har plukket opp, som melder "Winter is coming" før morgendagens podcast. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...