Gå til innhold

Spm angående sykemelding i oppsigelsestid


Stellaledore

Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

kort fortalt. Er inne på min 5 uke i oppsigelsestiden min. Oppsigelsestiden er 3 måneder. Har sagt opp pga jobb situasjonen og er sykemeldt på 5 uken.Konflikt på arbeidsplassen som har gått over tid. Skal i dialogmøte neste uke også i møte med nav og arbeidsgiver i ule 7. Ikke helt skjønner jeg hvorfor, men ok.

det jeg lurer på er hvordan mulighetene er for og korte ned oppsigelsestiden til 8 uker. Noen som har erfaringer med dette ifht til det juridiske? Er jo ingen mulighet for at jeg kan gå tilbake på jobb slik situasjonen er.

 

Mvh

 

Stella M

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen rett til kortere oppsigelsestid. Men dersom verken du eller arbeidsgiver ønsker at du skal være på jobb er det jo ikke noe problem - da blir dere bare enige om kortere oppsigelsestid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konflikt på arbeidsplassen gir ikke rett til sykepenger. Forhåpentligvis oppdager de det på dialogmøtet.

Anonymkode: 9670b...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan avtale oppsigelsetiden om arbeidsgiver vil det, om du jobber i et firma som har tvunget deg ut i sykmelding pga arbeidsmiljøet kan det være mulig at nav gjør så du slipper karantenetiden for dagpenger. Dette står i regelverket.

Anonymkode: 2e6d2...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Kan man avtale det 5 uker ut i oppsigelsestiden? Er ikke bare konflikt på arbeidsplassen.  Nå har jeg jo skrevet litt enklere forklart hvordan situasjonen er. Lurte bare på om noen av dere har hatt erfaring med dette? Eller har noen kompetente råd. Dypere hva gjelder sykdomssituasjonen tar jeg med fagfolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...