MonsIvar Skrevet 12. april 2018 #1101 Del Skrevet 12. april 2018 Ble litt nysgjerrig på hva det du studerer? Du sier det er noe med adferdsanalyse mener jeg å huske, men det er opplagt ikke psykologi. Hva studerer du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #1102 Del Skrevet 14. april 2018 (endret) På 12.4.2018 den 7.22, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tuller ikke. Jeg spurte deg om å vise til én artikkel som du syns er god. Det er du som kommer med påstander om hvordan personer med depresjon handler, og da faller bevisbyrden på deg. Jeg har googlet, men finner ingen artikler som sier at depresjon fører til irrasjonell handling. Så da er det opp til deg å komme med bevis som gjør at diskusjonen kan gå videre. Eventuelt kan du vi be til høyere makter om at du innser at kjemien du følte kun var fra din side, og at hun bare ikke var så interessert i deg. Anonymkode: 20819...2d6 Da trenger du hjelp til å Google. Det at depressive handler individuelt seg i mellom er jo logisk. Vi er alle individer. Like (trist) er det at de handler signifikant forskjellig fra ''vanlige'' mennesker. Og, ja, jeg syns det genuint er trist. Og igjen: Utgangspunktet var vennskap, kjemi-graden der er ikke like avgjørende som i forhold. Det er en grunn til at folk som dater oftest ender opp som venner; fordi kjemien var god nok for vennskap, men kanskje ikke ekteskap. Og ja: Konkludert som alltid: Jeg var i situasjonen, og vil da tillatte meg å si jeg har bredere grunnlag enn deg for uttalelsen: Det var kjemi, jo. På 12.4.2018 den 8.04, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 1fe4f...2ac Jo. På 12.4.2018 den 15.01, AnonymBruker skrev: Du som sier at du er student burde lære deg (veldig snart) at det ikke er slik kildehenvisning fungerer. Heller ikke en argumentasjon. Jeg er også interessert i å lese en artikkel som påstår at deprimerte alltid setter mennesker i bås. Anonymkode: 9b0ee...7ef Det spørs nå litt hvor streng hver utdanningsanstalt faktisk er på formelle krav, ja. Helt enig der. Men jepp, depresjoner påvirker. Hvis dere har problemer med å Google i 2018, så er det ikke rart dere har problemer med å svare på det enkle spørsmålet mitt. På 12.4.2018 den 18.37, MonsIvar skrev: Ble litt nysgjerrig på hva det du studerer? Du sier det er noe med adferdsanalyse mener jeg å huske, men det er opplagt ikke psykologi. Hva studerer du? Studier som gir f.eks. forskningsjobber innen atferd. Anonymkode: 97775...46a Endret 19. mai 2018 av lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonsIvar Skrevet 15. april 2018 #1103 Del Skrevet 15. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Studier som gir f.eks. forskningsjobber innen atferd. Du er doktorgradstudent som studerer adferd mao altså. Hva slags fagfelt? Atferd kan jo studeres på innen de fleste felt egentlig, er jo et vidt begrep med mange mulige perspektiver. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1104 Del Skrevet 15. april 2018 På 7.11.2017 den 23.17, AnonymBruker skrev: g ikke engang får svar på hvordan jeg kan bli den beste personen jeg vil bli i mitt liv. Det er disse jentene som sitter på, i hver enkelt situasjon, fasiten på hva jeg gjør feil = gjør omvendt. Det er i hvert fall en start; men selv dit er jeg ikke kommet, fordi de tror at å avvise ''snillt'' er hyggelig, og bare stikker uten å gi meg konstruktiv feedback til senere. Om du virkelig mener at andre vet hvordan du kan utvikle deg, så må du jo lytte til folk her på forumet når vi svarer deg. mitt råd er; - ikke vær så krevende og intens. ( ala du må,du bør, du har svaret, vær sånn her) verden skylder deg ikke noe. Folk rundt deg skylder deg ikke info om deg selv. Ha et kritisk syn på deg selv i steder. «Hvordan oppfører jeg meg mot andre? Er jeg omtwnksom nå. Er jeg intens og krevende om jeg mener at fremmede skylder meg dette.» Anonymkode: b96e2...296 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1105 Del Skrevet 15. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du virkelig mener at andre vet hvordan du kan utvikle deg, så må du jo lytte til folk her på forumet når vi svarer deg. mitt råd er; - ikke vær så krevende og intens. ( ala du må,du bør, du har svaret, vær sånn her) verden skylder deg ikke noe. Folk rundt deg skylder deg ikke info om deg selv. Ha et kritisk syn på deg selv i steder. «Hvordan oppfører jeg meg mot andre? Er jeg omtwnksom nå. Er jeg intens og krevende om jeg mener at fremmede skylder meg dette.» Anonymkode: b96e2...296 Men dette handler jo ikke om TS, må du skjønne. TS har såpass selvinnsikt og kjenner seg selv så godt at det ikke er et problem. Det er jentene med depresjon, fortid og drama som er problemet! Dette var sarkasme/ironi om ikke det kom tydelig nok fram Anonymkode: 3d603...00a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 15. april 2018 #1106 Del Skrevet 15. april 2018 Du burde virkelig lese dette om mentslisering, ts. https://psykologisk.no/2016/05/hva-er-mentalisering/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1107 Del Skrevet 17. april 2018 On 14.4.2018 at 11:35 PM, AnonymBruker said: Nei. Anonymkode: 9b0ee...7ef Takk for begrunnelsen. Saklig svar. Forlat tråden nå hvis du ikke ønsker å gi kontsruktive svar. Takk for deg. On 15.4.2018 at 8:44 AM, MonsIvar said: Du er doktorgradstudent som studerer adferd mao altså. Hva slags fagfelt? Atferd kan jo studeres på innen de fleste felt egentlig, er jo et vidt begrep med mange mulige perspektiver. Jeg visste ikke jeg tok doktorgrad i atferd, men takk for tilliten og at du vet mer om meg enn meg selv. Takk! On 15.4.2018 at 9:10 AM, AnonymBruker said: Om du virkelig mener at andre vet hvordan du kan utvikle deg, så må du jo lytte til folk her på forumet når vi svarer deg. mitt råd er; - ikke vær så krevende og intens. ( ala du må,du bør, du har svaret, vær sånn her) verden skylder deg ikke noe. Folk rundt deg skylder deg ikke info om deg selv. Ha et kritisk syn på deg selv i steder. «Hvordan oppfører jeg meg mot andre? Er jeg omtwnksom nå. Er jeg intens og krevende om jeg mener at fremmede skylder meg dette.» Anonymkode: b96e2...296 Jeg er ikke krevende. Jeg er ikke intens. Jeg ber ingen skylde meg noe. Igjen: Dere er de eneste som bruker de setningene om at jeg har sagt folk ''skylder'' meg ting, ja. On 15.4.2018 at 1:12 PM, AnonymBruker said: Men dette handler jo ikke om TS, må du skjønne. TS har såpass selvinnsikt og kjenner seg selv så godt at det ikke er et problem. Det er jentene med depresjon, fortid og drama som er problemet! Dette var sarkasme/ironi om ikke det kom tydelig nok fram Anonymkode: 3d603...00a Men det er likevel sant; Jeg er nysgjerrig på hvordan depresjon, fortid og drama (eller kall det diagnose/sykdom, arv og miljø) er med på å påvirke hvordan du opptrer i enkelte situasjoner vs. hvordan andre uten denne påvirkningen opptrer. Vi vet basert i forskning at depresjon f.eks. påvirker sosiale interaksjoner. Jeg stiller dere verdens enkleste spørsmål: ''Hvorfor (ikke om) og hvordan påvirker depresjon, fortid og drama i sosiale relasjoner forskjellig fra ''vanlige''?''. Igjen: Jeg stilte jenta tidenes enkleste spørsmål; helt ærlig; hvorfor hun måtte avvise. Det ble for tøft å svare på jf. selvmotsigelser og bevisst falskhet, at hun bare blokket. Veldig voksent (ironi ut av en annen verden). Da tenker jeg slik: Hm... jeg er faktisk genuint interessert i å vite hvorfor hun gjorde som hun gjorde; kanskje på KG er det noen med samme fortid som kan svare. Jeg trodde å få svaret ble enkelt, men det var lettere sagt enn gjort. Jeg stilte et enkelt spørsmål til dere, og det eneste ''kravet'' var at dere selv måtte ha opplevd samme fortid, eller kunne relatere til henne psykisk på et eller annet vis. Men igjen: Det er lettere sagt enn gjort, ja. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonsIvar Skrevet 18. april 2018 #1108 Del Skrevet 18. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: men takk for tilliten og at du vet mer om meg enn meg selv. Takk! Baserer det på det du selv sier: På 4/14/2018 den 22.54, AnonymBruker skrev: Studier som gir f.eks. forskningsjobber innen atferd. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke jeg tok doktorgrad i atferd Det er doktorgrader som gir forskningjobber. Så om du tar et studie som gir forskningsjobber så er det et doktorgradsstudie du er på. Logisk nok. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 18. april 2018 #1109 Del Skrevet 18. april 2018 TS, har du faktisk lest denne såkalte "forskningen" din? Fordi med dine søkeord så finner man artikler som baserer seg i større grad på hvordan sosiale relasjoner påvirker depresjonene, ikke at deprimerte mennesker har et statistikk handlingsmønster som adskiller seg fra den øvrige befolkningen innen hyklerskhet/falskhet. Dette er en av de ørten grunnene til at det er tydelig at du ikke kan ha en form for høyere utdanning ved en respektabel institusjon: For da lærer man å underbygge påstandene sine ved å henvise til spesifikke kilder. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #1110 Del Skrevet 18. april 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: T Igjen: Jeg stilte jenta tidenes enkleste spørsmål; helt ærlig; hvorfor hun måtte avvise. Det ble for tøft å svare på jf. selvmotsigelser og bevisst falskhet, at hun bare blokket. Veldig voksent (ironi ut av en annen verden). Du brøt sosiale koder når du stilte henne et sånt spørsmål, ser du ikke selv hvor pinlig situasjon du laget? Jenta ville ikke ha noe forhold til deg (utover vennskap), og din reaksjon var veldig voksen. Anonymkode: 03373...a23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #1111 Del Skrevet 19. april 2018 On 4/17/2018 at 10:54 PM, AnonymBruker said: Takk for begrunnelsen. Saklig svar. Forlat tråden nå hvis du ikke ønsker å gi kontsruktive svar. Takk for deg. Jeg visste ikke jeg tok doktorgrad i atferd, men takk for tilliten og at du vet mer om meg enn meg selv. Takk! Jeg er ikke krevende. Jeg er ikke intens. Jeg ber ingen skylde meg noe. Igjen: Dere er de eneste som bruker de setningene om at jeg har sagt folk ''skylder'' meg ting, ja. Men det er likevel sant; Jeg er nysgjerrig på hvordan depresjon, fortid og drama (eller kall det diagnose/sykdom, arv og miljø) er med på å påvirke hvordan du opptrer i enkelte situasjoner vs. hvordan andre uten denne påvirkningen opptrer. Vi vet basert i forskning at depresjon f.eks. påvirker sosiale interaksjoner. Jeg stiller dere verdens enkleste spørsmål: ''Hvorfor (ikke om) og hvordan påvirker depresjon, fortid og drama i sosiale relasjoner forskjellig fra ''vanlige''?''. Igjen: Jeg stilte jenta tidenes enkleste spørsmål; helt ærlig; hvorfor hun måtte avvise. Det ble for tøft å svare på jf. selvmotsigelser og bevisst falskhet, at hun bare blokket. Veldig voksent (ironi ut av en annen verden). Da tenker jeg slik: Hm... jeg er faktisk genuint interessert i å vite hvorfor hun gjorde som hun gjorde; kanskje på KG er det noen med samme fortid som kan svare. Jeg trodde å få svaret ble enkelt, men det var lettere sagt enn gjort. Jeg stilte et enkelt spørsmål til dere, og det eneste ''kravet'' var at dere selv måtte ha opplevd samme fortid, eller kunne relatere til henne psykisk på et eller annet vis. Men igjen: Det er lettere sagt enn gjort, ja. Anonymkode: 97775...46a Nei. Anonymkode: 1fe4f...2ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 19. april 2018 #1112 Del Skrevet 19. april 2018 Men TS, din måte å tilnærme deg mennesker på samt å kategorisere dem er jo helt stikk i strid med faget du hevder å studere. Atferdvitere er vel gjerne enten cand.psychol eller har hovedfag/master i psykologi som utgangspunkt for en eventuell doktorgrad. Du virker helt på bærtur. Ikke kan du forholde deg til innholdet i eget fag, og ikke kan du forholde deg kritisk til det du leser. Det virker jo ikke som om du har ex.phil en gang. Ditt egenskapte kategoriseringssystem er nettopp det; egenskapt - og helt uten rot i noe som helst av empiri eller teoridannelse om menneskelig atferd, relasjoner, psykiske lidelser eller hva har du. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2018 #1113 Del Skrevet 22. april 2018 On 18.4.2018 at 10:00 AM, MonsIvar said: (...) kk On 18.4.2018 at 1:45 PM, Katten.2.0 said: (...) Som sagt: Dere kjenner meg tydeligvis bedre enn jeg kjenner meg selv, ja, dere har jo bestemt dere for det. On 18.4.2018 at 2:03 PM, AnonymBruker said: Du brøt sosiale koder når du stilte henne et sånt spørsmål, ser du ikke selv hvor pinlig situasjon du laget? Jenta ville ikke ha noe forhold til deg (utover vennskap), og din reaksjon var veldig voksen. Anonymkode: 03373...a23 Men hvorfor droppet hun også vennskapet også da? Det er jo en grunn til at folk som ikke matcher som kjærester, fint kan matche som venner. Så ser faktisk ingen begrunnelse for hvorfor HUN som søkte venner, nettopp er den som avviser en av få som faktisk er åpen for å stifte kontakt. Og ja: Jeg brøt en sosial kode. Bevisst. Igjen: For meg står rettferdigheten så uendelig sterkt. Hun oppførte seg falskt og selvmotsigende. Hvorfor? Jo, for det har hun tydeligvis alltid gjort, uten konsekvenser. Hvorfor har det ikke gitt konsekvenser sier du? Jo, fordi norsk kultur tilsier at man skal la seg bli pissa på og stå der og smile og late som om alt er bra, for her i Norge skal man ikke tørre å ta oppgjør, man skal godta å bli pissa på. Men gjett hva? Så kommer det en fyr som har litt selvrespekt for seg selv, og som isolert sett ser at: ''WOW! Dette er jo faktisk så falskt og selvmotsigende; her må jeg faktisk si i fra, for det er en grense for drittsekk-oppførsel''; og da tok jeg et oppgjør, men noen veldig enkle spørsmål: Men det blir jo vanskelig å svare på; det har jeg full forståelse for. For det første må du stå i mot egen moral, og for det andre så har du greid å cruise gjennom livet på at norsk kultur er sjenert og derav aldri blitt konfrontert. Så kommer det en som faktisk tar et oppgjør med regelen om at man skal bli godtatt å bli pissa på, og da blir det jo stille, for ingen andre har TURT det før. Ang. norsk kultur og skyhet kan jo studeres om via sosiologi og sosialantropologi for videre detaljer. On 19.4.2018 at 11:02 PM, AnonymBruker said: Nei. Anonymkode: 1fe4f...2ac Jo. On 20.4.2018 at 12:17 AM, Guidet Kvinne said: (...) Det som er ufattelig trist, er at min ''kategorisering'' kun er basert på hva som reellt skjedde. Og det angående å sette i bås... det gjentar jeg faktisk ikke; det står skrevet på de fleste sidene her i tråden. Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
domimik Skrevet 23. april 2018 #1114 Del Skrevet 23. april 2018 NÅ MÅ DU GI DEG 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. april 2018 #1115 Del Skrevet 23. april 2018 Siden du ikke klare å vise til en eneste artikkel som beviser at deprimerte tar bevisste selvmotsigende og falske avgjørelser, sammenlignet med den øvrige befolkningen, så beviser du igjen at dine premisser er feil. Du har jo sagt at det er masse forskning på dette. Så hvor er dine sitater og direkte referanser? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #1116 Del Skrevet 23. april 2018 3 timer siden, Katten.2.0 skrev: Siden du ikke klare å vise til en eneste artikkel som beviser at deprimerte tar bevisste selvmotsigende og falske avgjørelser, sammenlignet med den øvrige befolkningen, så beviser du igjen at dine premisser er feil. Du har jo sagt at det er masse forskning på dette. Så hvor er dine sitater og direkte referanser? De finnes nok ikke. Det man derimot kan konkludere med er at ts er ekstremt lett krenkbar, i tillegg til å operere med en egenskapt realitet han ønsker å presse på verden og andre mennesker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 23. april 2018 #1117 Del Skrevet 23. april 2018 Se for deg dette: Du er på blind-date. Jenta du treffer har på seg et grusomt antrekk. Hva velger du av følgende handlinger: 1) Du sier at du synes at antrekket er grusomt 2) Du sier ingenting om at du synes antrekket er grusomt 3) Du sier at antrekket er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 23. april 2018 #1118 Del Skrevet 23. april 2018 På 15. april 2018 den 18.26, Guidet Kvinne skrev: Du burde virkelig lese dette om mentslisering, ts. https://psykologisk.no/2016/05/hva-er-mentalisering/ Vil gjerne få tilbakemelding på denne artikkelen, TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2018 #1119 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) På 23.4.2018 den 3.11, domimik skrev: NÅ MÅ DU GI DEG Hm..? På 23.4.2018 den 17.20, Katten.2.0 skrev: Siden du ikke klare å vise til en eneste artikkel som beviser at deprimerte tar bevisste selvmotsigende og falske avgjørelser, sammenlignet med den øvrige befolkningen, så beviser du igjen at dine premisser er feil. Du har jo sagt at det er masse forskning på dette. Så hvor er dine sitater og direkte referanser? Hei, Jeg ville satt veldig pris på at vi alle sammen prøvde å løse tråden sammen. Det er hverken i min egeninteresse eller deres egeninteresse eller noen depressive sine egeninteresser at vi prøver å bevise hverandre feil. Jeg foreslår som følger: Dere Googler selv, og finner deres funn. Hvorfor? Jeg tjener ingenting på at depressive opptrer falskt. Hva tjener dere på det? Hva slags livskvalitet over tid vil dette gi depressive selv? Jeg tenker sånn: Dere tror ikke på at det finnes en artikkel, fordi jeg bruker tiden min på å svare her, fremfor å lete dette fram for dere. Da er mitt budskap veldig basic: Let selv, jeg svarer her, så slipper vi dobbeltkommunikasjonen. Jeg har som sagt INGEN egeninteresse i at fakta består som det står, men hallo... hvor gamle er dere? Jeg bør kunne tillate meg å forvente at dere greier å Google dere fram til noe forskning på egenhånd, det vil jo DIREKTE gi dere de svar dere leter etter, fremfor å vente på at jeg skal Google for dere, sant? På 23.4.2018 den 20.32, Guidet Kvinne skrev: De finnes nok ikke. Neivel. Har du prøvd... hm... å Google litt selv av egeninteresse? Det man derimot kan konkludere med er at ts er ekstremt lett krenkbar, i tillegg til å operere med en egenskapt realitet han ønsker å presse på verden og andre mennesker. Nei. Men igjen: dere kjenner jo tydeligvis meg bedre enn jeg kjenner meg selv. Så bra!!! På 23.4.2018 den 23.11, Guppy88 skrev: Se for deg dette: Du er på blind-date. Jenta du treffer har på seg et grusomt antrekk. Hva velger du av følgende handlinger: 1) Du sier at du synes at antrekket er grusomt 2) Du sier ingenting om at du synes antrekket er grusomt 3) Du sier at antrekket er fint Ok? Anonymkode: 97775...46a Endret 19. mai 2018 av lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 24. april 2018 #1120 Del Skrevet 24. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hei, Jeg ville satt veldig pris på at vi alle sammen prøvde å løse tråden sammen. Det er hverken i min egeninteresse eller deres egeninteresse eller noen depressive sine egeninteresser at vi prøver å bevise hverandre feil. Jeg foreslår som følger: Dere Googler selv, og finner deres funn. Hvorfor? Jeg tjener ingenting på at depressive opptrer falskt. Hva tjener dere på det? Hva slags livskvalitet over tid vil dette gi depressive selv? Jeg tenker sånn: Dere tror ikke på at det finnes en artikkel, fordi jeg bruker tiden min på å svare her, fremfor å lete dette fram for dere. Da er mitt budskap veldig basic: Let selv, jeg svarer her, så slipper vi dobbeltkommunikasjonen. Jeg har som sagt INGEN egeninteresse i at fakta består som det står, men hallo... hvor gamle er dere? Jeg bør kunne tillate meg å forvente at dere greier å Google dere fram til noe forskning på egenhånd, det vil jo DIREKTE gi dere de svar dere leter etter, fremfor å vente på at jeg skal Google for dere, sant? Anonymkode: 97775...46a Jeg hadde jo lest forskningsrapportene på det. Poenget mitt er nettopp det at de IKKE beviser det du sier. Tvert i mot sier de at depresjoner kan både påvirke og påvirkes av sosiale relasjoner, men ikke at depresjonen påvirker ens atferd slik at man bevisst oppfører seg i større grad falsk eller hyklersk. Når du kommer med en påstand må du underbygge den. Det er den regjerende kotymen i resten av verden, og om du ikke kan underbygge din påstand så kan man ikke ta påstanden din for god fisk. Du er velkommen til å bruke scholar.google.com , eller andre søkemotorer og biblioteker som burde være tilgjengelig for deg som student. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå