Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 25.3.2018 at 11:20 PM, AnonymBruker said:

Tråden er et kjempegodt eksempel på manglende selvinnsikt og også generell fornuft og livsinnsikt. 

Man har ikke selvinnsikt ved å SI "jeg har selvinnsikt". Det er ikke kjemi mellom to mennesker fordi den ene sier "det er kjempekjemi mellom oss". 

Anonymkode: 278be...fd3

Tråden i seg selv er selvinnsikt. Hvorfor? Les tråden hvor jeg redegjorte nevnte resonnement! :)

Jeg er i hvert fall mer egnet enn AnonymBruker blablabla ... fd3, til å si noe som helst, for jeg var i situasjonen! :)

On 26.3.2018 at 3:33 AM, AnonymBruker said:

Hei ts. Det er vanskelig å si hvorfor noen med psykiske problemer oppfører seg falskt og dårlig, mens andre ikke. Dette gjelder også de som ikke sliter. Selv sliter jeg, men jeg VELGER å oppføre meg så godt jeg kan. Jeg tror det har mye med hvor reflektert man er, oppdragelse og verdier. Vi mennesker er så forskjellige og sånn man tenker, føler, hva som er riktig og galt, oppfatter andre helt forskjellig enn en selv. Dette har jeg merket spesielt godt etter jeg ble voksen og spesielt etter jeg begynte å date menn. Fortell? :)

Falske mennesker er overalt. Det fascinerende er derimot at enkelte menneskegrupper (hint: depresjon) er mer/oftere (bevisst) falske enn andre. Hvorfor? Ja, det er fortsatt spørsmålet i tråden! :)

Husk at hun er en helt annen person enn deg, og tenkte og følte noe helt annerledes enn det du gjorde. Det blir konflikter når man ikke vil eller klarer å forstå hverandre. Mennesker gjør og sier mye dumt, da jeg opplever dette selv. Har vært i en sånn situasjon som deg og det er ikke lett eller rettferdig. Men det beste er vel å bare glemme henne og gå videre nå fordi hun bryr seg åpenbart ikke om deg og du er mer verdt enn å bli behandlet dårlig av andre. Det finnes en kvinne der ute som vil være ærlig med deg, trofast, bry seg osv. Men man må vel gjennom en del skrot først. 

Jeg har glemt henne. Tråden har aldri handlet om henne heller. Hun er bare et eksempel på sist huskede hendelse. Jepp, noen mennesker er skrot, så sant! :)

Da tenker jeg spesielt på deres hypoteser som at hun aldri var keen på vennskap engang. Jf. tidslinjen, hvorfor møtte hun da opp til treff 2, f.eks.? Ja, jeg vet hele tidslinjen er rotete, men tenk hvor mye jeg faktisk da har greid å få med av detaljer for hvordan det var i virkeligheten! :)

Jeg aksepterer at det er to personer i en relasjon, og ville bare høre den andres part ÆRLIGE mening. Men selv enkle spørsmål blir tøffe når man faker annenhver gang. Da går man i rot på hva som var sin egen moral til å starte med nesten haha! :)

Hva var det du opplevde? :)

Anonymkode: 9291f...3e4

On 26.3.2018 at 10:41 AM, AnonymBruker said:

Jeg har hatt mange depresjoner. Men jeg er ikke falsk, eller selvmotsigende og har aldri ghostet (kan en bøye det slik tro ?) noen i hele mitt liv. 

Anonymkode: a868b...ca2

Har du vært i en situasjon hvor ''moralen'' din blir testet? :)

Har du egentlig vært falsk/selvmotsigende/ghostet, uten egentlig å være klar over det selv? :)

Jeg tror nemlig slik at jenta i eksempelet mitt var BEVISST hele veien, men samtidig ikke KLAR over hvor ydmykende det er å gjøre ovenfor medmennesker i samfunnet. Hva er dine tanker på det? :)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden i seg selv er selvinnsikt. Hvorfor? Les tråden hvor jeg redegjorte nevnte resonnement! :)

Jeg er i hvert fall mer egnet enn AnonymBruker blablabla ... fd3, til å si noe som helst, for jeg var i situasjonen! :)

I følge deg er jeg like egnet til å si noe om det, da jeg også er i denne situasjonen som er denne tråden. Denne tråden, hvis vi omtaler den som en langvarig, pågående situasjon, viser tydelig at du mangler elementær selvinnsikt. 

Du føler deg ydmyket og nedverdiget men det verste er at du stadig fortsetter å ydmyke deg selv. Jeg skjønner at du er såret men dine såre følelser rettferdiggjør ikke din rasshøloppførsel i denne tråden. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 29.3.2018 at 1:38 AM, AnonymBruker said:

I følge deg er jeg like egnet til å si noe om det, da jeg også er i denne situasjonen som er denne tråden. Denne tråden, hvis vi omtaler den som en langvarig, pågående situasjon, viser tydelig at du mangler elementær selvinnsikt. 

Nei.

Du føler deg ydmyket og nedverdiget men det verste er at du stadig fortsetter å ydmyke deg selv. Jeg skjønner at du er såret men dine såre følelser rettferdiggjør ikke din rasshøloppførsel i denne tråden. 

Hei,

Pass munnbruken!

Jeg er ikke ydmyket, nei. Jeg føler meg lei meg på vegne av henne. Det kan ikke være lett å VÆRE depresjon.

Venter fortsatt på svar fra Anonymkode (...) ...3e4 på spørsmålene jeg stilte tilbake.

-

La oss igjen prøve å få svar på spørsmålet; og jeg siterer igjen:

On 28.3.2018 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Falske mennesker er overalt. Det fascinerende er derimot at enkelte menneskegrupper (hint: depresjon) er mer/oftere (bevisst) falske enn andre. Hvorfor? Ja, det er fortsatt spørsmålet i tråden!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det fascinerende er derimot at enkelte menneskegrupper (hint: depresjon) er mer/oftere (bevisst) falske enn andre

Nei. 

Anonymkode: 9b0ee...7ef

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen ER depresjon. Og ditt behov for å stemple og båssette den gruppen er både trist og skremmende. At du i din søken å oppnå kontakt og nærhet driter i hvor mange du må tråkke på på veien vitner om manglende medmenneskelighet. Andre mennesker betyr noe. Og du burde kanskje tenker over dine ytringer. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt med å svare i tråden, dere oppnår ingen verdens ting med det.

Anonymkode: 30e17...270

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS har åpenbart andre problemer han skyver på for å løse dette. Han prokrastinerer så han slipper å ta tak i det. Han sitter fast i sitt eget hekt. 

Anonymkode: 3779a...7cd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 1.4.2018 at 10:11 PM, AnonymBruker said:

Nei. 

Jo? JEG skrev at JEG syns det er fascinerende hvordan diagnoser påvirker sosialt samspill vs. mot de som ikke har diagnoser. JEG syns det er interessant. Ingen har bedt deg syntes det samme, men kanskje du har andre interesser enn mennesker, atferd, psykologi, sosiologi, sosialantropologi, sosiale- og medmenneskelige relasjoner, osv..? :)

On 2.4.2018 at 12:16 AM, AnonymBruker said:

Ingen ER depresjon.

Nja... agree to disagree, foreløpig? :)

Og ditt behov for å stemple og båssette den gruppen er både trist og skremmende.

Det er fakta at de opptrer annerledes enn ''vanlige''. Hvorfor er å påpeke fakta skremmende? :)

At du i din søken å oppnå kontakt og nærhet driter i hvor mange du må tråkke på på veien vitner om manglende medmenneskelighet.

Nei. Men nå kjenner du meg ikke in real life, så... funker :) 

Andre mennesker betyr noe.

Helt enig. Hvor skrev jeg noe annet? :)

Og du burde kanskje tenker over dine ytringer. 

Og du burde kanskje tenke over hva du tolker som ytringer andre bør tenke over, ja! :)

:)

On 2.4.2018 at 1:16 AM, AnonymBruker said:

Slutt med å svare i tråden, dere oppnår ingen verdens ting med det.

Anonymkode: 30e17...270

Føler du ikke tråden gir deg verdi, trenger du ikke delta nei! :)

On 2.4.2018 at 10:59 AM, AnonymBruker said:

TS har åpenbart andre problemer han skyver på for å løse dette. Han prokrastinerer så han slipper å ta tak i det. Han sitter fast i sitt eget hekt. 

Anonymkode: 3779a...7cd

Eh... okay? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette den første personen du har møtt som har vært åpen om depresjon?

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 20819...2d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo? JEG skrev at JEG syns det er fascinerende hvordan diagnoser påvirker sosialt samspill vs. mot de som ikke har diagnoser. JEG syns det er interessant. Ingen har bedt deg syntes det samme, men kanskje du har andre interesser enn mennesker, atferd, psykologi, sosiologi, sosialantropologi, sosiale- og medmenneskelige relasjoner, osv..

Det var ikke det du skrev i det jeg siterte. Ordet "jeg" forekommer ikke engang. Men du skriver det nå, så da er vi i det minste enige at det er bare du som har den teorien :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3.4.2018 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Er dette den første personen du har møtt som har vært åpen om depresjon?

Hvor gammel er du?

Åpen. Ja. Hvorfor? :)

On 3.4.2018 at 8:39 PM, AnonymBruker said:

Det var ikke det du skrev i det jeg siterte. Ordet "jeg" forekommer ikke engang. Men du skriver det nå, så da er vi i det minste enige at det er bare du som har den teorien :)

Nei.

Ordlyden i innlegget ditt tolkes dithen at det er et svar til meg (pr. definisjon: ''Trådstarter''), og derav gis svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23.3.2018 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan det kom til uttrykk at dere hadde kjemi?

Anonymkode: f5ffc...f44

Kan du svare på dette, TS?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Åpen. Ja. Hvorfor? :)

Fordi det skinner godt gjennom at du ikke har mye kjennskap til depresjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5.4.2018 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Kan du svare på dette, TS?

Ved å fysisk være i situasjonen, så merker du kjemi.

Det er bare en gnist man føler mellom relasjoner.

Det må oppleves og kan ikke beskrives.

Jeg som var i situasjonen har derfor grunnlag for å si at det var kjemi.

Dere kan ikke si hverken det ene eller det andre.

Hvorfor henger dere dere opp i akkurat DET da, og ikke bare svarer på spørsmålet med de utgangspunkt spørsmålet tar? :)

On 6.4.2018 at 12:05 AM, AnonymBruker said:

🤔

Anonymkode: 7682c...34a

?

On 6.4.2018 at 7:23 AM, AnonymBruker said:

Fordi det skinner godt gjennom at du ikke har mye kjennskap til depresjon. 

Hele tråden handler om at jeg ønsker hjelp til å forstå hvorfor depresjonen påvirker slik det gjør.

Du skal ikke lenger til enn å Google på et par forskningsartikler om depresjon og sosiale relasjoner før du ser signifikante sammenhenger, nei. Spørsmålet har aldri vært OM depresjon påvirker, men HVORFOR. Så bra du vet så mye! Bruk tid på å besvare da på spørsmålet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal ikke lenger til enn å Google på et par forskningsartikler om depresjon og sosiale relasjoner før du ser signifikante sammenhenger, nei.

Kan du vise en forskningsartikkel som viser at personer som lider av depresjon handler selvmotsigende og irrasjonelt? En konkret artikkel som du mener er god, ikke bare si at jeg kan søke selv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 8.4.2018 at 10:10 PM, AnonymBruker said:

Kan du vise en forskningsartikkel som viser at personer som lider av depresjon handler selvmotsigende og irrasjonelt? En konkret artikkel som du mener er god, ikke bare si at jeg kan søke selv. 

Seriøst? Du tuller nå?

Du kan da søke selv:

''Why Depression Matters in Social Relationships'' og ''Depression + Social Life'', og finne masse bra helt selv.

Nå har jeg gjort halve jobben, det eneste du trenger er å kopiere det jeg skrev og lime det inn i Google; deretter trykker du på Søk knappen eller Enter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Seriøst? Du tuller nå?

Du kan da søke selv:

''Why Depression Matters in Social Relationships'' og ''Depression + Social Life'', og finne masse bra helt selv.

Nå har jeg gjort halve jobben, det eneste du trenger er å kopiere det jeg skrev og lime det inn i Google; deretter trykker du på Søk knappen eller Enter.

Nei, jeg tuller ikke. Jeg spurte deg om å vise til én artikkel som du syns er god. Det er du som kommer med påstander om hvordan personer med depresjon handler, og da faller bevisbyrden på deg. Jeg har googlet, men finner ingen artikler som sier at depresjon fører til irrasjonell handling. Så da er det opp til deg å komme med bevis som gjør at diskusjonen kan gå videre.

Eventuelt kan du vi be til høyere makter om at du innser at kjemien du følte kun var fra din side, og at hun bare ikke var så interessert i deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/8/2018 at 9:28 PM, AnonymBruker said:

Ved å fysisk være i situasjonen, så merker du kjemi.

Det er bare en gnist man føler mellom relasjoner.

Det må oppleves og kan ikke beskrives.

Jeg som var i situasjonen har derfor grunnlag for å si at det var kjemi.

Nei.

Anonymkode: 1fe4f...2ac

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, AnonymBruker said:

Seriøst? Du tuller nå?

Du kan da søke selv:

Du som sier at du er student burde lære deg (veldig snart) at det ikke er slik kildehenvisning fungerer. Heller ikke en argumentasjon. Jeg er også interessert i å lese en artikkel som påstår at deprimerte alltid setter mennesker i bås. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...