Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det var ikke kjemi. Det er heller ikke et tegn på falskhet å kutte ut mennesker man ikke går overens med.

Hun gav deg falskt nummer. Hun blokket deg. DET VAR IKKE KJEMI.

Ingen blokker folk de liker. Man blokker heller ikke folk man har et vennskapelig forhold til. Heller ikke de man har et nøytralt forhold til. Man blokker utelukkende mennesker man ikke vil ha noen form for kommunikasjon med. DA HADDE DERE IKKE KJEMI!

Konklusjonen er at du har et meget forvridd syn på din egen kommunikasjon og framtreden blant andre mennesker, at du sliter med å oppfatte relativt åpenlyse og direkte sosiale signaler (du kan lese gjennom tilnærmet samtlige av andres besvarelser i denne tråden for begrunnelsen - jeg nevner spesifikt side 5, 8, 11, og ca 15-51), det var ikke kjemi mellom dere, hun vil ikke ha deg i livet sitt og du burde for faen meg klare å tusle videre i livet ditt.

Denne konklusjonen er mest sannsynlig overførbar til de fleste av dine forsøk på intime relasjoner (mtp at du selv har nevnt at dette gjelder de fleste relasjoner du har hatt med jenter).

Du minner meg litt om jenta som satt i vinduet på studentblokka og vinket til meg hver eneste dag, fordi jeg hadde sagt hei til henne på en fest. Hun prøvde også å overbevise alle om at det var kjemi og at vi datet, når jeg faktisk datet venninna hennes. Eller, det er faktisk urettferdig mot henne. Hun skjønte til slutt at jeg faktisk ikke var interessert - og det tok henne bare to måneder kontra her hvor vi nærmer oss et halvår.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Nei, det var ikke kjemi. Det er heller ikke et tegn på falskhet å kutte ut mennesker man ikke går overens med.

Hun gav deg falskt nummer. Hun blokket deg. DET VAR IKKE KJEMI.

Ingen blokker folk de liker. Man blokker heller ikke folk man har et vennskapelig forhold til. Heller ikke de man har et nøytralt forhold til. Man blokker utelukkende mennesker man ikke vil ha noen form for kommunikasjon med. DA HADDE DERE IKKE KJEMI!

Konklusjonen er at du har et meget forvridd syn på din egen kommunikasjon og framtreden blant andre mennesker, at du sliter med å oppfatte relativt åpenlyse og direkte sosiale signaler (du kan lese gjennom tilnærmet samtlige av andres besvarelser i denne tråden for begrunnelsen - jeg nevner spesifikt side 5, 8, 11, og ca 15-51), det var ikke kjemi mellom dere, hun vil ikke ha deg i livet sitt og du burde for faen meg klare å tusle videre i livet ditt.

Denne konklusjonen er mest sannsynlig overførbar til de fleste av dine forsøk på intime relasjoner (mtp at du selv har nevnt at dette gjelder de fleste relasjoner du har hatt med jenter).

Du minner meg litt om jenta som satt i vinduet på studentblokka og vinket til meg hver eneste dag, fordi jeg hadde sagt hei til henne på en fest. Hun prøvde også å overbevise alle om at det var kjemi og at vi datet, når jeg faktisk datet venninna hennes. Eller, det er faktisk urettferdig mot henne. Hun skjønte til slutt at jeg faktisk ikke var interessert - og det tok henne bare to måneder kontra her hvor vi nærmer oss et halvår.

Konkludert 👏 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag: Når en jente nevner at hun er deprimert, eller noe som får deg til å tenke at hun kan være deprimert, så bare hold deg unna. Hvis du bestemmer deg for at det er en ikke-kategori for deg, så slipper du å forholde deg til disse problemstillingene rundt depresjon som du åpenbart ikke forstår. Da kan du bruke energien din på å jobbe med å forstå jenter med normal psyke bedre isteden, fordi det også trengs, rett og slett fordi avvisningen og oppførelsen hennes på ingen måte kan tillegges hennes psyke alene. 

Dette blir litt som da jeg prøve å lese meg opp på astronomi. Jeg ga opp, og tenkte at dette får de som kan det holde på med. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud ts! Hvor lenge har du tenkt til å holde på med dette her?! 

Anonymkode: 75271...238

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror denne slår ketchup-tråden. :popcorn:

Anonymkode: 1fe4f...2ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har depresjon, orker ikke å lese hele tråden. Du kan stille meg 10 spørsmål.

Anonymkode: 2f5e6...d7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du ikke komme med et annet eksempel da, så vi får litt mer å gå på enn bare denne jenta? 🙂🙂

Anonymkode: 20819...2d6

Alternativ 1: Bruk jenta som eksempel.

Alternativ 2: Jeg lager nye eksempler, som gjør at tråden vil dedikere seg i 50+ sider til hvert av de. Vil vi det? Jeg lager nye eksempler og bare eksemplene vil ta 1-2 forumsider i seg selv. Reellt scenarie så husker jeg jo sist huskete hendelse best, det er derfor jeg tilfeldigvis bruker denne jenta her, de andre har jeg glemt såpass detaljopplysninger om, at det blir litt feil å faktisk relatere de til tråden her nå.

Reell hendelse var også at jeg lagde denne korte tråden på et par setninger. Hva skjedde? Dere ønsket eksempel, lengre tråd. Jeg ga dere en lengre tråd, med eksempel. Hva skjedde? Dere ønsket en kortere tråd... dere VIL ikke bli fornøyd. Dere VIL IKKE at tråden skal bli løst. Jeg forstår fortsatt ikke hva slags vinn dette står i for dere?

22 hours ago, Rainstorm said:

:laugh: Skrev du nettopp enda en gang at JO det var KJEMI! ... :laugh: aah. 

kk

21 hours ago, MonsIvar said:

Dette er bare tøv. Alex Jones ba meg hilse lizzm.

Jeg vil faktisk anbefale deg å ta deg en tur innom trådene i de andre forumene, du kan egentlig bare velge et random underforum av de nevnte, og en random tråd. Så finner du ut at jenta alltid får støtte.

Case 1: Gutt dropper jenta uten grunn. Resultat? Jenta får trøst, blomster og regnbuer, og gutten blir kritisert.

Mitt case: Jenta dropper gutt uten grunn. Resultat? Jenta får trøst, blomster og regnbuer, og gutten blir kritisert.

-

Det er faktisk ikke opp til mitt ansvar om du ikke har lyst til å sjekke ut andre underforum her innenfor relasjonsdelen, for å se at nevnte case-scenarier hender med 100 % støtte. Her har du mulighetene gitt, da er det opp til deg å lete selv. Hvis ikke trenger du ikke å svare i tråden. Bra! :)

21 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke greit å komme med direkte personangrep nei, TS. Men husk at disse folka ikke kjenner deg annet enn hva du har skrevet i denne tråden. Jeg tror mange blir frustrerte over at de ikke klarer å hjelpe deg.

Anonymkode: 790f2...407

Personangrep, personhat, krenkelse, hån, sjikanering... dette er ren trakassering! De kjenner meg ikke privat. Jeg har unnskyldt meg til tusen for min skriftlige evne til å bli misforstått. Jeg har prøvd over 30 sider på å oppklare en misforståelse som bare var lureri fra deres side... det er åpenbart at deres agenda er at tråden ikke skal bli løst. Hva dere vinner på det undres jeg fortsatt på!

21 hours ago, Katten.2.0 said:

Long story of blabla... ZzZzzz ...

Spørsmålet står fortsatt:

Forutsetning: Depresjon grunnet i fortid påvirker nåtids samhandling i sosiale relasjoner.

Spørsmål: Hvordan/hvorfor påvirker depresjon i så sterk grad?

21 hours ago, Stein-saks-papir said:

Konkludert 👏 

Nei.

21 hours ago, Ananas. said:

Forslag: Når en jente nevner at hun er deprimert, eller noe som får deg til å tenke at hun kan være deprimert, så bare hold deg unna. Hvis du bestemmer deg for at det er en ikke-kategori for deg, så slipper du å forholde deg til disse problemstillingene rundt depresjon som du åpenbart ikke forstår. Da kan du bruke energien din på å jobbe med å forstå jenter med normal psyke bedre isteden, fordi det også trengs, rett og slett fordi avvisningen og oppførelsen hennes på ingen måte kan tillegges hennes psyke alene. 

Dette blir litt som da jeg prøve å lese meg opp på astronomi. Jeg ga opp, og tenkte at dette får de som kan det holde på med. 

1. Verden er liten. Derfor kommer jeg til, uansett om jeg VIL eller IKKE VIL til å møte depressive, og ikke alle vil være åpne om det på første treff. Skal jeg da etter 10-100 års vennskap bare kutte de ut hvis de en dag i fremtiden forteller? JEG er ikke en som kutter folk ut, men så er jeg litt medmenneskelig også. Jeg burde egentlig avslørt jenta 100 % her, for hun fortjener ikke å bli skjermet, men jeg er bare oppdratt til å respektere mennesker, så det får nå bare være så som så er så :)

2. Helt enig. Depresjonen kan ikke tillegges ALL vekt. Men vi er allerede enige her i at depresjon PÅVIRKER, og vi har endelig fjernet synserne om at det IKKE påvirker. Spørsmålet er ikke OM depresjon påvirker, men HVORDAN. Så ja, at det betyr noe har selvfølgelig mye å si, men ikke alt! Bra! :)

3. Kan ikke sammenlignes.

19 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud ts! Hvor lenge har du tenkt til å holde på med dette her?! 

Anonymkode: 75271...238

Til jeg får svar på spørsmålet.

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror denne slår ketchup-tråden. :popcorn:

Anonymkode: 1fe4f...2ac

kk

-

Anonym, D7A: Svarer deg snart. Må først riste av meg haterne her.

-

Uttalelse:

Svar på tråden, med det utgangspunkt den dessverre (ja, dessverre (realitet) har)), eller forlat tråden. Takk :)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil faktisk anbefale deg å ta deg en tur innom trådene i de andre forumene, du kan egentlig bare velge et random underforum av de nevnte, og en random tråd. Så finner du ut at jenta alltid får støtte.

Case 1: Gutt dropper jenta uten grunn. Resultat? Jenta får trøst, blomster og regnbuer, og gutten blir kritisert.

Mitt case: Jenta dropper gutt uten grunn. Resultat? Jenta får trøst, blomster og regnbuer, og gutten blir kritisert.

-

Det er faktisk ikke opp til mitt ansvar om du ikke har lyst til å sjekke ut andre underforum her innenfor relasjonsdelen, for å se at nevnte case-scenarier hender med 100 % støtte. Her har du mulighetene gitt, da er det opp til deg å lete selv. Hvis ikke trenger du ikke å svare i tråden. Bra! :)

Selvfølgelig er det ditt ansvar å substansiere dette, det er du som kommer med påstanden. Jeg for min del har til gode å se en eneste tråd(med unntak av denne) hvor respondentene er 100% enten enig eller uenig med trådstarter. I det minste er det en 2-3 som skal kverulere i hvertfall. Her er 100% av deltakere i tråden, med deg som unntak, fullstendig på nett.

Om du ikke vil at det skal gjøres et poeng ut av dette så får du la være å dra inn en slik påstand. Når du først drar den inn er det din oppgave å substansiere den. Så værsågod substansier eller trekk påstanden. Makan til barnslig oppførsel.

Endret av MonsIvar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alternativ 2: Jeg lager nye eksempler, som gjør at tråden vil dedikere seg i 50+ sider til hvert av de. Vil vi det? Jeg lager nye eksempler og bare eksemplene vil ta 1-2 forumsider i seg selv.

Jeg kunne godt tenkt meg å se på flere eksempler. Mange av oss har vært med i over 50 sider, så vi kan godt ta 50 til (eller 100).

Anonymkode: 9e848...3a3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen gidder så kan det skrives en bok om dette, en film, eller pensum på psykologi studier. Så keep it comming 🤣

Evnt. bevis i en fremtidig rettsak 😂😂

Endret av Stein-saks-papir
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at "kjemi" for deg betyr noe litt annet enn "kjemi" for oss vanlige dødelige. Hvordan forklarer man kjemi? Jeg syns det er vanskelig, men jeg kan gjøre et forsøk. Jeg mener kjemi er en "gnist", en følelse av at det er en slags tiltrekning mellom to personer. Ikke nødvendigvis en forelskelse, men ikke så langt unna, heller. Et sted på skalaen som er over vennskap, men ikke helt kjærlighet. 

Basert på dette mener jeg dere ikke hadde kjemi. Ja, dere gikk godt overens. Dere hadde en god tone. Dere møttes en gang, og det var en gjensidig enighet om å møtes igjen. 

MEN hun ga signaler som for mange her var åpenbare: hun var ikke interessert i noe mer enn et vennskap. Det var her misforståelsen kom inn: hun ble skuffet over at du ikke hadde "klikket" med andre jenter mens dere pratet, og du tolket til slutt enkelte tegn som at du måtte vise intensjoner. Hun likte det ikke, ble ukomfortabel, og brøt. Det er helt fair, det var en misforståelse.

Igjen tolker jeg (og mange andre her) det som at det IKKE var kjemi. Det tror jeg er basert på at du tolker kjemi som noe annet enn det jeg/vi gjør. Det kan hende jeg tar feil, og at du mener kjemi er akkurat det samme som meg, og i så fall må jeg igjen påpeke at jeg mener den opplevde kjemien var ensidig. 

Hva er kjemi for deg? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva om denne jenta ikke var deprimert da? Hva om det bare var noe hun sa? 

Anonymkode: 898c0...80b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Cermet skrev:

Jeg tenker at "kjemi" for deg betyr noe litt annet enn "kjemi" for oss vanlige dødelige. Hvordan forklarer man kjemi? Jeg syns det er vanskelig, men jeg kan gjøre et forsøk. Jeg mener kjemi er en "gnist", en følelse av at det er en slags tiltrekning mellom to personer. Ikke nødvendigvis en forelskelse, men ikke så langt unna, heller. Et sted på skalaen som er over vennskap, men ikke helt kjærlighet. 

Basert på dette mener jeg dere ikke hadde kjemi. Ja, dere gikk godt overens. Dere hadde en god tone. Dere møttes en gang, og det var en gjensidig enighet om å møtes igjen. 

MEN hun ga signaler som for mange her var åpenbare: hun var ikke interessert i noe mer enn et vennskap. Det var her misforståelsen kom inn: hun ble skuffet over at du ikke hadde "klikket" med andre jenter mens dere pratet, og du tolket til slutt enkelte tegn som at du måtte vise intensjoner. Hun likte det ikke, ble ukomfortabel, og brøt. Det er helt fair, det var en misforståelse.

Igjen tolker jeg (og mange andre her) det som at det IKKE var kjemi. Det tror jeg er basert på at du tolker kjemi som noe annet enn det jeg/vi gjør. Det kan hende jeg tar feil, og at du mener kjemi er akkurat det samme som meg, og i så fall må jeg igjen påpeke at jeg mener den opplevde kjemien var ensidig. 

Hva er kjemi for deg? 

Kanskje du har løst koden? :fnise:

Anonymkode: 03373...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, MonsIvar said:

Selvfølgelig er det ditt ansvar å substansiere dette, det er du som kommer med påstanden. Jeg for min del har til gode å se en eneste tråd(med unntak av denne) hvor respondentene er 100% enten enig eller uenig med trådstarter. I det minste er det en 2-3 som skal kverulere i hvertfall. Her er 100% av deltakere i tråden, med deg som unntak, fullstendig på nett.

Om du ikke vil at det skal gjøres et poeng ut av dette så får du la være å dra inn en slik påstand. Når du først drar den inn er det din oppgave å substansiere den. Så værsågod substansier eller trekk påstanden. Makan til barnslig oppførsel.

Nei.

Det er ikke opp til mitt ansvar om du ikke vil lese i andre tråder på forumet.

Trinn 1: Velg et underforum innenfor samliv, seksualitet, dating, og vennskap.

Trinn 2: Velg en hvilken som helst vilkårlig tråd der en gutt dropper en jente uten grunn. Se reaksjonene.

Trinn 3: Repeter foregående trinn; denne gangen i trinn 2 velg en tråd hvor en jente dropper en gutt uten grunn. Se reaksjonene.

Vil du ha svaret med en gang? Spoiler alert: Debattantene tar jentas side i begge caser.

Hvis du ikke vil følge enkle trinn som resten av forumet gjør daglig av rent tidsfordriv er ikke til mitt ansvar. Beklager det! :)

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne godt tenkt meg å se på flere eksempler. Mange av oss har vært med i over 50 sider, så vi kan godt ta 50 til (eller 100).

Anonymkode: 9e848...3a3

Haha :) Du forsto kanskje ikke at jeg ikke husker detaljer i alle, og dere som pirker på detaljer er jo de FØRSTE som trenger slikt på bordet haha! :)

10 hours ago, Stein-saks-papir said:

Hvis noen gidder så kan det skrives en bok om dette, en film, eller pensum på psykologi studier. Så keep it comming 🤣

Evnt. bevis i en fremtidig rettsak 😂😂

Eh..? Oookay...

4 hours ago, Cermet said:

Din Definisjon. Bra! :)

Basert i Din Definisjon kommer du fram til Din Konklusjon. Bra! :)

Tråden handler ikke OM jeg ble avvist. Men hva som gjør at depressive som gruppe handler annerledes enn resten av samfunnet. Og ja, jeg referer til type ekstrem båssetting ut av en annen verden og bevisst falskhet, ja.

Hvis jeg FØR jeg eskalerte, ''misforsto'' at hun ble skuffet over de andre møtene mine... da hadde hun allerede møtt opp på treff 2. Det var treff 2! (2) -2- (TO). Da forstår jeg ikke lenger argumentet ditt. Hvis hun ikke ønsket noe mer med meg, så hadde hun jo aldri møtt opp til treff 2, og hun hadde aldri fått muligheten til å høre hvordan det gikk med de andre jentene jeg traff. Hvis hun ikke var interessert i å treffes, så kunne hun bare utsett resten av livet. Jeg venter, men livet mitt fortsetter. Det er ikke slik at jeg ''venter'', og sitter på rævva og gjør ingenting. Jeg lever livet slik jeg gjorde før jeg møtte henne, mellom treffene og nå i ettertid når hun pyste unna, men det gjør meg ingenting, og gorde meg aldri noenting å få nye relasjoner. Jeg har alltid 30 min. ledig i min kalender for en kaffe med nye og gml. bekjentskaper, ja! :)

Hva er kjemi for deg? 

Tråden var på vei til å bli løst. Skal vi virkelig gå på definisjoner igjen?

Skal vi ikke bare med en gang begynne å krangle om trådens utgangspunkt, spørsmålet, vilje vs. evne, og resten av det vi har prøvd å kartlegge siden side 1, for å nettopp bare komme oss videre?

Jeg er helt med på 50 nye sider med total repeat (side 1-50 er det samme som 50-100), helt med. Er dere? :)

Trådens utgangspunktet står seg som det står seg: Det var kjemi. Det er vårt utgangspunkt.

Vi tar andre scenarier senere.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva om denne jenta ikke var deprimert da? Hva om det bare var noe hun sa? 

Jeg har nok grunnlag til å vite det er reellt.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje du har løst koden? :fnise:

Anonymkode: 03373...a23

Haha i wished! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Det er ikke opp til mitt ansvar om du ikke vil lese i andre tråder på forumet.

Trinn 1: Velg et underforum innenfor samliv, seksualitet, dating, og vennskap.

Trinn 2: Velg en hvilken som helst vilkårlig tråd der en gutt dropper en jente uten grunn. Se reaksjonene.

Trinn 3: Repeter foregående trinn; denne gangen i trinn 2 velg en tråd hvor en jente dropper en gutt uten grunn. Se reaksjonene.

Vil du ha svaret med en gang? Spoiler alert: Debattantene tar jentas side i begge caser.

Hvis du ikke vil følge enkle trinn som resten av forumet gjør daglig av rent tidsfordriv er ikke til mitt ansvar. Beklager det! :)

Jo, det er ditt ansvar. Din påstand, din bevisbyrde.

Men siden du har fått så mange sjanser til å substansiere dette, uten at du følger opp, kan vi vel bare konkludere med at du bløffer og lyver.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Tråden handler ikke om jenta, men om hvorfor deprimerte handler annerledes enn resten av samfunnet" Ok? Så slik jeg forstår det, så er du normalt sett pikenes jens som kan få hele samfunnet interessert, og lurer derfor på hvorfor en "deprimert" jente mistet interessen?

Dette blir bare merkelig

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 hours ago, MonsIvar said:

Jo, det er ditt ansvar. Din påstand, din bevisbyrde.

Men siden du har fått så mange sjanser til å substansiere dette, uten at du følger opp, kan vi vel bare konkludere med at du bløffer og lyver.

Nei.

Hvis du ikke vil ta deg de par minuttene det tar å søke deg opp selv, så står ansvaret faktisk på deg.

Digresjon

Jeg har allerede kildehenvist. Det er ikke slik at jeg i mine eksamensoppgaver skriver hele utdraget til hva kilden representerer. Hva om kilden i seg selv er en masteroppgave? Da overstiger jeg jo antall ord i mitt eget dokument kun på den ene kilden. Det er derfor man har kildehenvisningsmanualer. Her på KG har jeg brukt metoden om å gi deg en konkret guide for hvordan du kan finne trådene. God lesing! :)

Uttalelse:

Det provoserer meg (litt) at jeg gir deg en trinn-for-trinn-guide til noe du kunne brukt like rask tid på å søke opp selv, som å lese trinn-til-trinn-guiden og kverulere på den. Jeg bruker faktisk tid her på å gi deg alle grunnlag som skal til for at du kan begynne å søke hvis du vil. Den muligheten er totalt up for grabs. Jeg kan ikke stå til ansvar for at du er regelrett LAT og ikke VIL søke, og da heller bruke tid på å si at ''Jeg sa, derfor må jeg søke for deg''. Forstår ikke hvor den logikken kom fra.

Jeg kommer med en uttalelse. Bevis meg feil. Hvordan? Ved at faktisk DU beviser meg feil. Det krever en INNSATS, ... - fra deg! Det eneste du har greid å bidra med er å prøve å frasi deg å utføre et par enkle klikk. Du trenger ikke engang å søke, for du er allerede inne på KG. Dette tegner til ren latskap fra din side, og ansvaret er selvfølgelig på deg selv til å søke. Forlat tråden nå, og kom tilbake når du har tatt noen runder i forumet. Jeg ønsker faktisk ikke lenger svar fra deg før du har noe konstruktiv feedback, som f.eks. svar til spørsmålet! :)

8 hours ago, AnonymBruker said:

"Tråden handler ikke om jenta, men om hvorfor deprimerte handler annerledes enn resten av samfunnet" Ok? Så slik jeg forstår det, så er du normalt sett pikenes jens som kan få hele samfunnet interessert, og lurer derfor på hvorfor en "deprimert" jente mistet interessen?

Dette blir bare merkelig

Dette caset:

Deprimert jente er bevisst falsk og selvmotsigende.

Vi vet at depresjon påvirker.

Vi vet at fortid påvirker nåtid.

Vi vet at fortid, drama og depresjon opererer som medierende faktorer mellom årsak > sammenheng = resultat. Hva betyr dette konkret? Det betyr at jenter med depresjon, fortid og drama som utgangspunkt før en nåtids sosial interaksjon vil handle i denne nåtids sosiale interaksjonen annerledes enn om de ikke hadde påvirkningen/og annerledes sett opp mot hva normale mennesker gjør.

Hint: Ref. til ekstrem båssetting. Ref. til selvmotsigelse på faktisk båssetting. Ref. til bevisst falskhet! :)

-

Oversatt til å besvare spørsmålet ditt: Ja, tråden handler om hvorfor enkelte mennesker som gruppe (depressive) handler annerledes enn resten av verden. Punktum. Så enkelt er det. DET besvart så er tråden besvart. Derfor også jeg syns det er merkelig at det er så tøft for dere å svare, og når jeg spør om hvorfor dere finner det tøft, så får jeg fortsatt bare kveruleringer, personhat, personangrep, håning, sjikanering, trakassering og resten av vokabularet tilbake.

-

Jeg stiller et helt basic spørsmål. Jeg prøvde å stille spørsmål så basic i en tidligere tråd her, men da ønsket dere et eksempel for å kunne besvare. Hva skjedde når jeg ga dere et eksempel? Right...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære ts. Jeg har et tips til deg som besvarer både hvordan du kan bli en bedre utgave av deg selv OG forstå andre, både med og uten depresjon. Stikkordet er mentalisering. Enkelt forklart; evnen til å se seg selv utenfra og andre innenfra. Du kan Google,eller jeg kan poste noen informative lenker til deg. Kattens innlegg beskriver jo ellers situasjonen veldig godt. 

Så;etter at du har googlet: vil du si at du mentaliserer godt, sånn jevnt over? Har du god mentaliseringsevne? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle deprimerte mennesker handler ikke likt. Alle deprimerte er ikke en person som gjør og tenker det samme. Har du møtt en deprimert person så har du møtt nettopp en deprimert person som reagerer på den måten. 

Noen dytter personer bort fordi de ikke er bra for dem.

Andre dytter bort en person (deg) etter andre møte fordi du gjorde noe som trigget noe i henne og da var det riktig for henne å gjøre det sånn. 

Andre deprimerte trekker seg helt tilbake av sine (ulike) grunner. 

Mens noen igjen er super sosiale for å ikke være alene. 

Alle er forskjellige! Hvis du virkelig vil gå i dybden av dette her må du nok lete andre steder enn her. Du har fått så utrolig mange gode svar og tilbakemeldinger fra folk som har brukt masse tid på å hjelpe deg. Da er du rimelig utakknemlig som svarer dem som du har gjort. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Fint at du innrømmer at du du lyver.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Digresjon

Jeg har allerede kildehenvist. Det er ikke slik at jeg i mine eksamensoppgaver skriver hele utdraget til hva kilden representerer. Hva om kilden i seg selv er en masteroppgave? Da overstiger jeg jo antall ord i mitt eget dokument kun på den ene kilden. Det er derfor man har kildehenvisningsmanualer. Her på KG har jeg brukt metoden om å gi deg en konkret guide for hvordan du kan finne trådene. God lesing! :)

Virker som du ikke har forstått dette med kildehenvisning. Siden du er student er dette noe du absolutt bør sette deg inn i.

Det er altså ikke slik at du kan skrive på en oppgave noe a la: "Dette er omtalt i ørten artikler rundt omkring. Det er bare å søke, om sensor ikke gidder det er det fordi h*n er lat, ikke mitt problem."

Du må faktisk henvise til nøyaktig de artiklene du bruker som kilde.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...