Duckie Skrevet 16. november 2017 #241 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) 12 hours ago, AnonymBruker said: Og da takker jeg også deg for å skrive kun Intens! uten å begrunne... Igjen: Jeg var åpen om intensjonen min hele veien, gjennom ord. Om jeg klønet det til i handlingene mine er da virkelig relevant, og da nærmer vi oss deler av svaret hvis det var den fysiske visningen av intensjonen min som feilet. Det fantastiske her er at jeg er ærlig og åpen gjennom BÅDE ord og handlinger, det har aldri vært en kvart løgn her. Jeg ble interessert i å vite om det kunne bli noe mer (jeg hadde allerede for uker siden uttalt at jeg var åpen for alt), og testet dette. Jeg tapte. Jeg kan godta min nye rolle. Men de siste innleggene tyder mye på at grunnen til at hun slettet meg, var fordi hun ikke trodde på unntakene. Allerede forskning viser jo at folk som sliter er negative = tror ikke på unntakene og da ''safer' seg. Nå føler jeg NESTEN vi nærmer oss noen deler av et svar på hva faktisk spørsmålet er :-) Anonymkode: 97775...46a Du har fått begrunnelse for hvorfor du virker intens INTENST mange ganger i løpet av tråden. Du var åpen om intensjonene hele veien? Det er klin umulig å huske alt du har sagt her i avhandlingene dine, men det er da ikke inntrykket jeg har fått. Dere møttes på et nettsted for å få nye venner, dere møttes i (ihvertfall hennes?) tro om å bli venner, og hun har tydelig behandlet deg som vennemateriale hele veien. Hun har snakket om andre hun har møtt, snakket med deg om de du har møtt. Så prøver du deg alikevel. Du har ikke direkte løyet, men endret premissene underveis. Det var ikke de premissene hun møtte deg på, ergo blir kontakten brutt. Vis gjerne til forskning på "folk som sliter er negative = tror ikke på unntakene". De fleste jeg kjenner sliter ikke, men ville alikevel ikke tatt det her videre med deg fordi det kom frem at dere ønsket forskjellige ting. Sitter du på en fasit som vi driver å gjetter oss frem til eller? Først gjetter vi hva spørsmålet egentlig var (vi klarte det på side 4?), og så "gjetter" vi hvilket svar det er du vil ha fra oss? Og nå har jeg NESTEN riktig? Får jeg premie? Endret 16. november 2017 av Duckie 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aires Skrevet 16. november 2017 #242 Del Skrevet 16. november 2017 (endret) Jeg kjenner meg litt igjen i beskrivelsen av denne jenta, og tror nok jeg har gjort noe lignende flere ganger i mitt liv som det hun gjorde mot deg. For min del så handler det om at når jeg møter en person jeg tenker kan bli en venn og som går inn i situasjonen i rammeverket "vennlig møte", men som jeg ikke er interessert i romantisk/seksuelt - så blir det ekstremt ubehagelig dersom det viser seg at denne personen har andre intensjoner. Kanskje har vi det hyggelig sammen, kanskje har vi like interesser osv. Kanskje kunne vi blitt kjempegode venner. Men, når man bryter denne... hva skal jeg si, forhåndsavtalte rammen om at "vi kan bli venner" og går for "er interessert i noe mer enn det" så reagerer jeg med ghosting/avvisning av både noe mer, og vennskapet. Kall det en "break of trust" om du vil. Spillereglene ble brutt. Spesielt om det skjer på et så tidlig stadium at vi ikke har rukket å bli venner engang. Kanskje jeg er en dritt person for å gjøre dette, men hallo! Om jeg ikke er interessert i noe mer og aldri har vært det, og har på følelsen av at den andre personen ikke kommer til å "godta" at man bare kan være venner så vil dette fort bli et veldig slitsomt forhold for min del. Da tenker jeg som så "I owe you nothing" og må ikke prioritere deg i livet mitt. Endret 16. november 2017 av Aires 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #243 Del Skrevet 16. november 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Hæ? Skjønner du selv hva du skriver? Jeg gir opp å forstå både deg og tankegangen din... Men at hun var selvmotsigende er din påstand og oppfatning, det er ikke et faktum. Og svaret er høyst sannsynlig så enkelt - menneskets handlinger er sjelden så kompliserte som vi gjerne vil ha det til. Anonymkode: afffc...972 Nei, og det er nettopp det som er så sentralt. Du er åpenbar ny i tråden, så jeg burde som deg med andre bare henvist til de foregående sidene; men det er så sentralt å få klargjort at hun ER selvmotsigende: - HUN opplever drama - HUN har en tung fortid - HUN opplever baksnakking - HUN har depresjoner - HUN går til psykolog - HUN søker etter nye bekjentskaper - HUN søker etter blanke ark - HUN søker etter folk som ikke skaper drama - HUN søker etter folk som tar et oppgjør f2f vs. å baksnakke - HUN ønsker å prate med fordomsfrie folk (ang. fortid, depresjoner og psykolog-behov) - HUN er 100 % bevisst på MANGE (notert ekstremt: ikke ALLE) feil ved seg selv. HUN er ekstremt bevisst på hva andre gjør mot henne. - HUN innrømmer at hun ikke kan være kravstor, for det er tydeligvis ''noe'' ved henne som ikke setter henne i den posisjonen. - HUN er den som sparkest hardest, ikke tørr å ta et oppgjør f2f vs. å blokkere, blokkerer, de blanke arkene HUN SELV skrev ut gikk rett i peisen før noen rakk å skrive på de, og de nye bekjentskapene sådan. Og det er veldig interessant at hun ikke helt ser at problemet ved at hun har endt opp i en situasjon hvor hun MÅ søke nye kontakter, er hennes skyld. Det ER kanskje en grunn til at hun ender opp i drama, at folk baksnakker henne og alt dette her. Kanskje hun faktisk må bli bevisst på seg selv i den grad og se at... ''Shit, det ER kanskje JEG som er årsaken til at JEG må søke nye vennskap?''; DET derimot krever noe som heter selvinnsikt, og selv om du ikke skriver et leserinnlegg i avisen om det, men bare trenger å innrømme det ovenfor deg selv, så er det tøft nok. Det tok f.eks. meg lang tid å forstå at jeg har behandlet relasjoner feil. Nå prøver jeg å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv ved å skrive her. At jeg behandlet denne relasjonen (+ x-antall andre jeg IKKE eksemplifiserer, for da ville innlegget bli 10 sider langt med kun eksempler) feil er et faktum; det fjerner ikke det enda faktum at denne spesifikke relasjonen på sin side har problemer, er selvmotsigende og falsk. Det lyser gjennom hva man gjør (handlinger, vs. hva man SIER er moral; ord). Forskjellen er kanskje at jeg prøver å forstå hva jeg gjør feil GENERELT, og bruker ETT eksempel for å bli den beste versjonen av meg selv, mens eksempelet på sin side har noen trekk ved seg som skiller det ut fra hva rasjonelle mennesker ville gjort, evnt. mennesker med selvinnsikt. Det er tøft å innse feil, men for å skape langvarige relasjoner så KAN DU DESVERRE IKKE være selvmotsigende, for det er ren falskhet. Hvis du ikke SER at hun var selvmotsigende mot egen moral og egne ønsker, så har jeg misformulert noe ekstremt i tråden, og jeg ville vært evig takknemlig hvis du siterte ned til innleggene mine hvor dette kan ha blitt misforstått, så jeg kan rette opp misforståelsen. 1 hour ago, AnonymBruker said: Til første sitat: Gå på NRK.no og se Lindmo fra forrige uke, samtale mellom Tore Renberg og Jens Stoltenberg. De snakker nettopp om det uforutsigbare. Like ingredienser i livet gir ikke like utfall. En deprimert dramajente er ikke lik den neste. Vær åpen for det! Til avsnitt 2: Ja, ser ut som du er mest fornøyd når du kan svare på spørsmålet selv... Men jeg råder deg til å være litt åpen og nysgjerrig på andres svar. Du skjønner, selv om det virker feil ved første øyekast, kan det være noe å lære. Vær åpen for det også! Det ironiske er jo at du stadig påpeker hvor åpen og nysgjerrig du er. I denne tråden virker du helt motsatt. Svært rigide, påståelig og detaljfiksert, ikke i stand til å trekke lærdom av det generelle form anvende i det spesielle. Jeg tror at hvis jenta selv hadde svart deg, kanskje i tråd med en av teoriene vi har lagt fram, ville du ikke ha akseptert svaret... Anonymkode: 30fad...3c4 Det er selvfølgelig en forskjell på å forstå enkeltmennesker og generalisere de til befolkningen, for så å se på hele befolkningen, og forstå hva enkeltmennesker er. Det er forskjellen på Kvantitativ Metode og Kvalitativ Metode i Statistikk. Jeg har bare ETT utgangspunkt nå, så jeg har faktisk ingen annet valg enn å bruke dette ENE eksemplet i tråden for å generalisere. Men jeg er ekstrem ydmyk på et punkt som også faktisk vil svekke min totale forståelse; jeg generaliserer ikke til befolkningen, jeg generaliserer til de med samme problemer som henne. Da får jeg i hvert fall svar på hvordan enkelte mennesker fungerer i samfunnet, og DET er en start. Jeg er åpen og nysgjerrig på andres svar. Det triste er vel mer at de svarer på egne problemstillinger de lager. De svarer ikke på tråden. Jeg har prøvd å klargjøre: Utgangspunkt, spørsmål og formål med tråden på side 4. Jeg tror fortsatt folk har vanskelig for å akseptere at vi tar det standpunktet, men som sagt; det er ikke mitt problem? Enda mer viktig til dere, er at jeg har jo sagt jeg er villig til å skissere opp hver minste detalj som kan endre scenariet og se hva vi ender opp med, ... senere. Hvis man stiller et spørsmål om 2. verdenskrig, så får man svar om 1. verdenskrig; ja, de henger til en viss grad sammen, uavhengig av hvem du spør om; og begge er kriger (relasjoner); det er mange likhetstrekk. Men spør en historielærer hva du ville fått i karakter hvis du skrev om 1. vk på en eksamen når spørsmålet gjaldt 2 vk. Spør gjerne en mattelærer hva du ville fått på eksamen hvis spørsmålet var Algebra, men det kan du ikke, men du omformulerer spørsmålet til 1+1, for DET kan du. Det er det jeg mener med at det er viktig at de faktisk svarer på spørsmålet, uavhengig av hvor mye erfaring de har om andre spørsmål; for det tar vi faktisk senere :-) 26 minutes ago, AnonymBruker said: Her svarer du jo på det selv, selv om jeg ikke er enig i din konklusjon, du skriver at når et menneske har opplevd x,y,z så vil man handle på en irrasjonell måte. Hun var altså irrasjonell fordi hun slet psykisk og derfor blokkerte hun deg. Anonymkode: 69723...4f0 Jeg vet at de handler irrasjonelt. Det er fakta og nå sist faktisk erfart. Spørsmålet er HVA/HVORFOR det er med de som gjør at de gjør som de gjør. DERFOR spør jeg om noen med lignende erfaringer kan gi noen svar. Det er omtrent like sentralt å vite HVORDAN slike mennesker ikke kan eie samvittighet å unblocke, og si unnskyld, og nettopp avslutte på den hyggelige måten de selv skrev de ville, før de 1 min og 10 sekunder senere IKKE gjør det... Jeg elsker mennesker. De er så fantastiske. Jeg er kun interessert i å vite hvorfor hun gjør som hun gjør. 13 minutes ago, Duckie said: Du var åpen om intensjonene hele veien? Det er klin umulig å huske alt du har sagt her i avhandlingene dine, men det er da ikke inntrykket jeg har fått. Dere møttes på et nettsted for å få nye venner, dere møttes i (ihvertfall hennes?) tro om å bli venner, og hun har tydelig behandlet deg som vennemateriale hele veien. Hun har snakket om andre hun har møtt, snakket med deg om de du har møtt. Så prøver du deg alikevel. Du har ikke direkte løyet, men endret premissene underveis. Det var ikke de premissene hun møtte deg på, ergo blir kontakten brutt. Vis gjerne til forskning på "folk som sliter er negative = tror ikke på unntakene". De fleste jeg kjenner sliter ikke, men ville alikevel ikke tatt det her videre med deg fordi det kom frem at dere ønsket forskjellige ting. Sitter du på en fasit som vi driver å gjetter oss frem til eller? Først gjetter vi hva spørsmålet egentlig var (vi klarte det på side 4?), og så "gjetter" vi hvilket svar det er du vil ha fra oss? Og nå har jeg NESTEN riktig? Får jeg premie? Jeg er helt enig i at jeg IKKE sa: ''Jeg vil ha deg som kjæreste!''. Jeg er helt enig i at jeg sa noe mer som: ''Jeg er mer av den åpne typen. Jeg er nysgjerrig på andre mennesker og vil ikke utelukke noe''. Og nei; ikke kritiser ordlyden her; det var ikke det jeg SA, men forskjellen er litt sentral. Hennes intensjon: ''Jeg ønsker å bli kjent med nye mennesker; utover det vet jeg ikke helt hva jeg kan forvente, om du skjønner :-)'' Ja; ordrett. Mer: ''Jeg er også åpen for alt'' oversatt kan man ikke få det. Det fantastiske er hvordan mennesker greier å putte folk i Friendzone etter ETT treff. Hvor er ironien at hun ble sammen med eksen sin en gang, som nettopp startet som venn. Noe helt sentralt er faktisk dette: Det er ikke Tinder-dates du møter igjen, og du kan falle for en venn. Det er ikke noe GALT i det sistnevnte, i hvertfall ikke fra guttens side. Hvordan det føles som en ''straff'' for jenta, fordi man i UTGANGSPUNKTET kom fra feil ramme, det må nesten dere jenter svare på for meg altså! Ang. prating om andre treff... Altså; HELE innlegget ditt er besvart TOTALT SETT i alle andre innlegg jeg har, så jeg burde egentlig ikke trenge å svare, men du burde trenge å lese tilbake, for der står egentlig ditt innlegg, pluss svar på det, over totalt 13 sider. Tilbake til treff; Les om det jeg skriver om Tidslinjen :-) Det er en klar forskjell i Intensjon og Mål. Intensjoner KAN endres underveis, så lenge du er åpen om Intensjonen fra starten av. Intensjonen min var ''Åpen'' ikke ''Lukket'' (slik hennes tydeligvis var i praksis, men over tekst når hun skrev det ordrette jeg siterte kunne den så absolutt misforstås). Jeg var åpen for vennskap og kjærlighet. Jeg var åpen for vennskap som KUNNE utvikle seg. Jeg var åpen for at HVIS vennskap utviklet seg, så ville det ikke føltes som en straff. Så lenge du er ærlig hele veien (intensjon = åpen), så er det ikke ''feil premisser'' å møtes på. Igjen: Man kan falle for en venn som kun var ment som venn. Det handler mer om at jeg var ÅPEN for at ting kunne skje mellom oss. Jeg utelukket ingenting. Jeg prøvde meg og tapte, og kan godta min nye rolle (unntaket fra regelen). Hun tror ikke på unntaket; og DET er virkelig ikke mitt problem at hun er negativ til å tro på mennesker. Sitter ikke på en fasit nei. Du ER tydeligvis ny i tråden du. Les tilbake. Men jeg kan gjenta raskt: - Jenta i førsteinnlegget er bare et eksempel - Spørsmålet ble først tydeliggjort for alle på side 4 - Utgangspunktet spørsmålet stilles fra ble først tydeliggjort på side 4 - Formålet med tråden ble først tydeliggjort på side 4 Det er selvfølgelig min feil at folk ikke forstår at dette IKKE handler om EN jente er Interessert/ikke interessert. Men det er min formulering som er feil her, så det beklager jeg så ekstremt. Dette er sist huskede hendelse. Jeg har spurt flere ganger hvordan dere ville at førsteinnlegget skulle være. 10 sider med eksempler? 10 sider med detaljer? 50/50? Jeg trodde at et detaljert innlegg ville gi et detaljert svar, der tok jeg feil: folk svarte før de hadde lest førsteinnlegget engang med Intens! OG jeg synliggjorde kanskje ikke at jeg ønsket nettopp å forstå hva som gjør at folk med psykiske problemer gjør som de gjør, og når jeg ikke får svar fra de selv, så vil jeg gjerne ha svar fra folk som sliter med det samme selv. Her fikk jeg svar fra... ja, ... alle andre mennesker enn akkurat de. Når dere de 4 første sidene svarer på forskjellig spørsmål med forskjellig utgangspunkt, så må dere jo virkelig spørre meg hva spørsmålet og utgangspunktet faktisk er :-) Det er min feil at dette ikke kom tydelig fram før side 4. 5 minutes ago, Aires said: Jeg kjenner meg litt igjen i beskrivelsen av denne jenta, og tror nok jeg har gjort noe lignende flere ganger i mitt liv som det hun gjorde mot deg. For min del så handler det om at når jeg møter en person jeg tenker kan bli en venn og som går inn i situasjonen i rammeverket "vennlig møte", men som jeg ikke er interessert i romantisk/seksuelt - så blir det ekstremt ubehagelig dersom det viser seg at denne personen har andre intensjoner. Kanskje har vi det hyggelig sammen, kanskje har vi like interesser osv. Kanskje kunne vi blitt kjempegode venner. Men, når man bryter denne... hva skal jeg si, forhåndsavtalte rammen om at "vi kan bli venner" og går for "er interessert i noe mer enn det" så reagerer jeg med ghosting/avvisning av både noe mer, og vennskapet. Kall det en "break of trust" om du vil. Spillereglene ble brutt. Spesielt om det skjer på et så tidlig stadium at vi ikke har rukket å bli venner engang. Kanskje jeg er en dritt person for å gjøre dette, men hallo! Om jeg ikke er interessert i noe mer og aldri har vært det, og har på følelsen av at den andre personen ikke kommer til å "godta" at man bare kan være venner så vil dette fort bli et veldig slitsomt forhold for min del. Da tenker jeg som så "I owe you nothing" og må ikke prioritere deg i livet mitt. Så mens jeg skrev andre svar her at du har skrevet innlegg. Innlegget ditt er forøvrig blitt besvart lenger opp i svaret mitt her :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blabla- Skrevet 16. november 2017 #244 Del Skrevet 16. november 2017 Slenger meg på innlegget til Aires. Jeg kan også kjenne meg igjen. Har vært i omvendt situasjon óg. hvor jeg var "interessenten". Husk at selv om du ser på det som et svik, så er det som regel ikke sånn at motparten gjøre det for å være slem eller vanskelig. Glem nå denne jenta, og slutt å tenk så mye. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aires Skrevet 16. november 2017 #245 Del Skrevet 16. november 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Så mens jeg skrev andre svar her at du har skrevet innlegg. Innlegget ditt er forøvrig blitt besvart lenger opp i svaret mitt her :-) Ja, men nå ville du jo ha svar fra folk som lignet denne jenta. Jeg har hatt mine problemer i fortiden, noe som gjør meg ekstra vár på mennesker som ikke er ærlige om sine intensjoner. Hadde jeg møtte deg på samme måte som denne jenta hadde jeg reagert på lignende måte dersom du "flørtet" og prøvde å vise at du var interessert i noe annet enn bare vennskap. Du spør hva det er med dem som gjør at de handler irrasjonelt. Mennesker er mennesker. Vi er alle fanget av bunden rasjonalitet, altså handler vi "rasjonelt" på bakgrunn av den begrensede informasjon vi sitter på. Hun hadde begrenset informasjon om deg, og så at du prøvde deg på noe mer enn vennskap. Hun handlet rasjonelt basert på denne informasjonen - nemlig å avvise og fjerne deg fra livet sitt, da hun ikke var interessert i det samme. Handlingene kan virke irrasjonelle for deg, fordi du har mer informasjon om dine intensjoner og ønsker enn det hun hadde og vet at du kunne godtatt å bare være en venn. For henne kan derimot handlingene ha virket fornuftige og rasjonelle, basert på hennes eventuelle tidligere erfaringer. Kanskje har hun vært utfor en lignende situasjon før der vedkommende ikke har godtatt å være kun venner, men hele tiden har (på slitsomt vis) forsøkt å gjøre vennskapet til noe mer til tross for avvisninger. Akkurat som du generaliserer hennes handlinger til folk som henne, så har hun generalisert tidligere erfaringer til folk som deg, eller folk som hun antar er som deg. Dette er min beste forklaring på hvorfor hun handlet som hun gjorde. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 16. november 2017 #246 Del Skrevet 16. november 2017 Jeg skal forsøke en annen tilnærming, men håper du virkelig leser det mange forsøker å fortelle deg. Selv om mye sikkert oppleves krast, bør du heller bruke tid på å lytte enn å forklare, om du virkelig er ute etter å bli en bedre versjon av deg selv. For det første er det selvsagt vondt å alltid bli avvist. Selvfølgelig vil man etter gjentatte avvisninger forsøke å nøste opp i dette. Jeg er dessverre en analytiker selv, så den delen skjønner jeg godt. Jeg analyserer det meste. Ikke noe galt i det. Problemet dukker opp dersom man føler seg berettiget til å innhente data for disse analysene hos de som har avvist seg. Og det er her ordet intenst dukker opp igjen. Jeg er enig i at denne dama ikke har taklet det særlig bra. Hun sliter åpenbart med sitt. Men du er ikke berettiget noe som helst. Om hun skulle komme til å åpne seg fullstendig og forklare hvorfor hun ikke vil verken date eller være vennen din, er det uansett ikke sikkert at andre vil ha samme grunn. På meg virker det som du er ute etter universalsvaret, og at alt vil ordne seg bare dette er i boks. Så enkelt er det aldri. Dating og vennskap handler utrolig mye om timing og kjemi. Det er utrolig mye som skal være på plass om det skal klaffe. Utrolig at folk i det hele tatt kommer seg inn i forhold. Det er selvsagt sårt å ikke være vennemateriell engang, men vennskap er også noe man ikke bør ta lett på. Man må jo bruke tid og energi på vennskap også. Du får godt fram at hun sliter med sitt. Hun er derfor ganske sikkert opptatt av positiv energi, og ekstra forsiktig med hvem hun knytter til seg. Er man i kjelleren, er det mye enklere å støte folk fra seg også. Jeg ville heller sett på dette som dårlig timing, og sluppet henne helt. Ta også med deg mange fine tips tidligere i tråden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein-saks-papir Skrevet 16. november 2017 #247 Del Skrevet 16. november 2017 Stusser litt på at du alltid skriver: HUN var den som søkte nye bekjentskaper. Gjorde ikke du det? Var det fordi hun hadde en "annonse/profil/etc" og du svarte på denne? Fordi du var den som svarte, og hun var den som søkte, så er det hennes plikt å "ta i mot" det som du, eller hvem som helst, kunne tilby? Da spesielt siden hun hadde drama+++ i livet sitt? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 16. november 2017 #248 Del Skrevet 16. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: - HUN er den som sparkest hardest, ikke tørr å ta et oppgjør f2f vs. å blokkere, blokkerer, de blanke arkene HUN SELV skrev ut gikk rett i peisen før noen rakk å skrive på de, og de nye bekjentskapene sådan. Og det er veldig interessant at hun ikke helt ser at problemet ved at hun har endt opp i en situasjon hvor hun MÅ søke nye kontakter, er hennes skyld. Det ER kanskje en grunn til at hun ender opp i drama, at folk baksnakker henne og alt dette her. Kanskje hun faktisk må bli bevisst på seg selv i den grad og se at... ''Shit, det ER kanskje JEG som er årsaken til at JEG må søke nye vennskap?''; DET derimot krever noe som heter selvinnsikt, og selv om du ikke skriver et leserinnlegg i avisen om det, men bare trenger å innrømme det ovenfor deg selv, så er det tøft nok. Anonymkode: 97775...46a Oh, the irony Quote Jeg er helt enig i at jeg IKKE sa: ''Jeg vil ha deg som kjæreste!''. Jeg er helt enig i at jeg sa noe mer som: ''Jeg er mer av den åpne typen. Jeg er nysgjerrig på andre mennesker og vil ikke utelukke noe''. Og nei; ikke kritiser ordlyden her; det var ikke det jeg SA, men forskjellen er litt sentral. Hennes intensjon: ''Jeg ønsker å bli kjent med nye mennesker; utover det vet jeg ikke helt hva jeg kan forvente, om du skjønner :-)'' Ja; ordrett. Mer: ''Jeg er også åpen for alt'' oversatt kan man ikke få det. Det fantastiske er hvordan mennesker greier å putte folk i Friendzone etter ETT treff. Hvor er ironien at hun ble sammen med eksen sin en gang, som nettopp startet som venn. Noe helt sentralt er faktisk dette: Det er ikke Tinder-dates du møter igjen, og du kan falle for en venn. Det er ikke noe GALT i det sistnevnte, i hvertfall ikke fra guttens side. Hvordan det føles som en ''straff'' for jenta, fordi man i UTGANGSPUNKTET kom fra feil ramme, det må nesten dere jenter svare på for meg altså! Ang. prating om andre treff... Altså; HELE innlegget ditt er besvart TOTALT SETT i alle andre innlegg jeg har, så jeg burde egentlig ikke trenge å svare, men du burde trenge å lese tilbake, for der står egentlig ditt innlegg, pluss svar på det, over totalt 13 sider. Tilbake til treff; Les om det jeg skriver om Tidslinjen :-) Det er en klar forskjell i Intensjon og Mål. Intensjoner KAN endres underveis, så lenge du er åpen om Intensjonen fra starten av. Intensjonen min var ''Åpen'' ikke ''Lukket'' (slik hennes tydeligvis var i praksis, men over tekst når hun skrev det ordrette jeg siterte kunne den så absolutt misforstås). Jeg var åpen for vennskap og kjærlighet. Jeg var åpen for vennskap som KUNNE utvikle seg. Jeg var åpen for at HVIS vennskap utviklet seg, så ville det ikke føltes som en straff. Så lenge du er ærlig hele veien (intensjon = åpen), så er det ikke ''feil premisser'' å møtes på. Igjen: Man kan falle for en venn som kun var ment som venn. Det handler mer om at jeg var ÅPEN for at ting kunne skje mellom oss. Jeg utelukket ingenting. Jeg prøvde meg og tapte, og kan godta min nye rolle (unntaket fra regelen). Hun tror ikke på unntaket; og DET er virkelig ikke mitt problem at hun er negativ til å tro på mennesker. Sitter ikke på en fasit nei. Du ER tydeligvis ny i tråden du. Les tilbake. Men jeg kan gjenta raskt: - Jenta i førsteinnlegget er bare et eksempel - Spørsmålet ble først tydeliggjort for alle på side 4 - Utgangspunktet spørsmålet stilles fra ble først tydeliggjort på side 4 - Formålet med tråden ble først tydeliggjort på side 4 Det er selvfølgelig min feil at folk ikke forstår at dette IKKE handler om EN jente er Interessert/ikke interessert. Men det er min formulering som er feil her, så det beklager jeg så ekstremt. Dette er sist huskede hendelse. Jeg har spurt flere ganger hvordan dere ville at førsteinnlegget skulle være. 10 sider med eksempler? 10 sider med detaljer? 50/50? Jeg trodde at et detaljert innlegg ville gi et detaljert svar, der tok jeg feil: folk svarte før de hadde lest førsteinnlegget engang med Intens! OG jeg synliggjorde kanskje ikke at jeg ønsket nettopp å forstå hva som gjør at folk med psykiske problemer gjør som de gjør, og når jeg ikke får svar fra de selv, så vil jeg gjerne ha svar fra folk som sliter med det samme selv. Her fikk jeg svar fra... ja, ... alle andre mennesker enn akkurat de. Når dere de 4 første sidene svarer på forskjellig spørsmål med forskjellig utgangspunkt, så må dere jo virkelig spørre meg hva spørsmålet og utgangspunktet faktisk er :-) Det er min feil at dette ikke kom tydelig fram før side 4. Nope, ikke ny. Er syk, sengeliggende og med lite å gjøre så jeg har faktisk lest alt. Men det du skriver er ikke så himla interessant og engasjerende at jeg husker hver eneste detalj fra de eviglange rantingene dine. Vil ikke utelukke noe = mannespråk for "har jeg sjans vil jeg pule". Bare pakket inn i en litt mer ufarlig form. Selvfølgelig unntak her, men mange kvinner har erfart dette eller har i det minste venninner med slike erfaringer. Uavhengig av om man er psykisk syk eller ikke. Dere møttes på et forum for å få venner - hun møtte deg fordi hun ønsket seg flere venner - og du er overrasket over at hun friendzonet deg? Hvorfor i alle dager ser du på dette som en STRAFF for jenta? Du ga henne noe hun ikke var interessert i, hun gikk videre. Det virker mer som du er den som har blitt STRAFFET ettersom du lar dette gå så inn på deg. Og det er veldig vanskelig for alle oss andre å ikke ta utgangspunkt i jenta som eksempel når du drar henne frem igjen og igjen og igjen. Flere av oss om har svart har jo også sagt at vi svarer ut ifra vårt eget synspunkt og at vi har psykiske problemer. Du er TS, du bestemmer hvilken retning tråden skal gå i. Du fortsetter å mase om jenta, vi responderer om jenta. Det er henne HI handler om, ispedd noen få generelle spørsmål. Detaljerte innlegg er fint det, men du behøver ikke si hver eneste detalj med 200 ord OG MASSE ROPING(!!1!). Førsteinnlegget ditt alene er på over 1500 ord. Dette er et forum, folk er ikke så himla interessert i hva som skrives her at de gidder lese lange avhandlinger. Bare det at det tok 4 sider før noen begynte å forstå hva du ville frem til sier sitt, tror faktisk aldri jeg har opplevd det her før. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #249 Del Skrevet 16. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er veldig interessant at hun ikke helt ser at problemet ved at hun har endt opp i en situasjon hvor hun MÅ søke nye kontakter, er hennes skyld. Det ER kanskje en grunn til at hun ender opp i drama, at folk baksnakker henne og alt dette her. Kanskje hun faktisk må bli bevisst på seg selv i den grad og se at... ''Shit, det ER kanskje JEG som er årsaken til at JEG må søke nye vennskap?''; DET derimot krever noe som heter selvinnsikt, og selv om du ikke skriver et leserinnlegg i avisen om det, men bare trenger å innrømme det ovenfor deg selv, så er det tøft nok. Du har jo selv endt opp i en situasjon hvor du må søke nye kontakter, hva ellers gjorde du på det forumet. Altså er det din skyld at du har endt opp på et slikt forum. Det er kanskje en grunn til at du ender opp i drama, at folk baksnakker deg og alt det der. Kanskje du burde bli bevisst på deg selv i den grad og se at..."Shit, det ER kanskje JEG som er årsaken til at JEG må søke nye vennskap?" Det derimot krever noe som heter selvinnsikt ....og det har du enda ikke ervervet deg selv om vi nå er på side 14 . Anonymkode: 69723...4f0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #250 Del Skrevet 16. november 2017 Det er ikke noe selvmotsigende i å aktivt søke nye bekjentskaper og likevel ikke ønske å videreføre kontakter med alle man møter. At noen som er ute etter dramafritt vennskap velger på kutte kontakten når en potensiell venn gir uttrykk for å ha andre intensjoner og er ute av stand til å ta hint er faktisk helt logisk for de fleste... Anonymkode: afffc...972 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #251 Del Skrevet 16. november 2017 4 hours ago, blabla- said: Slenger meg på innlegget til Aires. Jeg kan også kjenne meg igjen. Har vært i omvendt situasjon óg. hvor jeg var "interessenten". Husk at selv om du ser på det som et svik, så er det som regel ikke sånn at motparten gjøre det for å være slem eller vanskelig. Glem nå denne jenta, og slutt å tenk så mye. Hun er glemt for lengst. Det er dere som trodde tråden handlet om henne, mer enn at jeg brukte 4 sider på å poengtere at hun er ett enkelt eksempel på et fenomen jeg ønsker svar på. Hun hadde derimot trekk ved seg, som gjorde at hun handlet som hun handlet. Jeg kunne også funnet opp en fiktiv historie med samme bakgrunn, for å få svar på hva spørsmålet mitt egentlig var; som først ble poengtert på side 4 :-) 3 hours ago, Aires said: Ja, men nå ville du jo ha svar fra folk som lignet denne jenta. Jeg har hatt mine problemer i fortiden, noe som gjør meg ekstra vár på mennesker som ikke er ærlige om sine intensjoner. Hadde jeg møtte deg på samme måte som denne jenta hadde jeg reagert på lignende måte dersom du "flørtet" og prøvde å vise at du var interessert i noe annet enn bare vennskap. Du spør hva det er med dem som gjør at de handler irrasjonelt. Mennesker er mennesker. Vi er alle fanget av bunden rasjonalitet, altså handler vi "rasjonelt" på bakgrunn av den begrensede informasjon vi sitter på. Hun hadde begrenset informasjon om deg, og så at du prøvde deg på noe mer enn vennskap. Hun handlet rasjonelt basert på denne informasjonen - nemlig å avvise og fjerne deg fra livet sitt, da hun ikke var interessert i det samme. Handlingene kan virke irrasjonelle for deg, fordi du har mer informasjon om dine intensjoner og ønsker enn det hun hadde og vet at du kunne godtatt å bare være en venn. For henne kan derimot handlingene ha virket fornuftige og rasjonelle, basert på hennes eventuelle tidligere erfaringer. Kanskje har hun vært utfor en lignende situasjon før der vedkommende ikke har godtatt å være kun venner, men hele tiden har (på slitsomt vis) forsøkt å gjøre vennskapet til noe mer til tross for avvisninger. Akkurat som du generaliserer hennes handlinger til folk som henne, så har hun generalisert tidligere erfaringer til folk som deg, eller folk som hun antar er som deg. Dette er min beste forklaring på hvorfor hun handlet som hun gjorde. 1. Jeg var ærlig på intensjonen min. Jeg sa jeg var åpen for alt. Hvor ... ''åpent'' (?) og ærlig er ikke DET? Jeg løy ALDRI. 2. Det er altså til å anta at hun SAFET seg med meg, basert på eventuelle andre erfaringer med alle ANDRE enn meg? Igjen: Det er interessant. Vi finner en klar sammenheng her: Psykiske problemer > Negativ Innstilling > Velger safe. Synd safe ikke var det riktige her da; man bør jo virkelig; når man selv velger blanke ark, å gi mennesker... eh... sjanser/tro/kall det hva du vil? Det er så trist at man baserer HELT NYE og HELT ANNERLEDES mennesker i sitt liv, basert på HVA ALLE ANDRE har gjort mot deg. Påvirkes folk med psykiske problemer mer av nettopp denne ''generaliseringen'' av medmennesker? 3 hours ago, Sphere said: Problemet dukker opp dersom man føler seg berettiget til å innhente data for disse analysene hos de som har avvist seg. Og det er her ordet intenst dukker opp igjen. Jeg er enig i at denne dama ikke har taklet det særlig bra. Hun sliter åpenbart med sitt. Men du er ikke berettiget noe som helst. Om hun skulle komme til å åpne seg fullstendig og forklare hvorfor hun ikke vil verken date eller være vennen din, er det uansett ikke sikkert at andre vil ha samme grunn. På meg virker det som du er ute etter universalsvaret, og at alt vil ordne seg bare dette er i boks. Så enkelt er det aldri. Dating og vennskap handler utrolig mye om timing og kjemi. Det er utrolig mye som skal være på plass om det skal klaffe. Utrolig at folk i det hele tatt kommer seg inn i forhold. Det er selvsagt sårt å ikke være vennemateriell engang, men vennskap er også noe man ikke bør ta lett på. Man må jo bruke tid og energi på vennskap også. Du får godt fram at hun sliter med sitt. Hun er derfor ganske sikkert opptatt av positiv energi, og ekstra forsiktig med hvem hun knytter til seg. Er man i kjelleren, er det mye enklere å støte folk fra seg også. Jeg ville heller sett på dette som dårlig timing, og sluppet henne helt. Ta også med deg mange fine tips tidligere i tråden. Har aldri følt meg berettiget til noe datainnsamling, jeg. Igjen: Jeg har sagt det altfor ofte: Jeg ØNSKET svar fra henne. Fikk det ikke; da ØNSKER jeg svar fra dere (men en god del har enda ikke forstått at spørsmålet er som det er; ellers er det bare fravær fra å AKSEPTERE at spørsmålet er som det; men DET er en helt annen diskusjon). Jeg ØNSKER svar fra folk i samme situasjon, for å forestå DENNE TYPEN mennesker bedre, fordi jeg genuint liker mennesker og elsker det sosiale spillet. Hvis jeg i det hele tatt hadde fått svar på spørsmålet mitt i førsteinstans; og med alle de andre jentene; så kunne jeg kanskje sett et mønster på hvor i ''bli-kjent''-fasen jeg failer? Men jeg får jo aldri svar, DET er problemet. Hvorfor er det de som er godt nedi kjelleren som skyver lettest vekk (ironisk nok kontakt de SELV søkte)? Jeg vet at hvis hun eier 00,01 % samvittighet for medmennesker og ansvar for egne handlinger, så tar hun kontakt igjen; ikke nødvendigvis for å beklage, men for å forklare, gi svar, og hvis vennskap absolutt er uaktuelt; Avslutte det på den måten hun faktisk ønsket å avslutte det på. 2 hours ago, Duckie said: Oh, the irony Nope, ikke ny. Er syk, sengeliggende og med lite å gjøre så jeg har faktisk lest alt. Men det du skriver er ikke så himla interessant og engasjerende at jeg husker hver eneste detalj fra de eviglange rantingene dine. Vil ikke utelukke noe = mannespråk for "har jeg sjans vil jeg pule". Bare pakket inn i en litt mer ufarlig form. Selvfølgelig unntak her, men mange kvinner har erfart dette eller har i det minste venninner med slike erfaringer. Uavhengig av om man er psykisk syk eller ikke. Dere møttes på et forum for å få venner - hun møtte deg fordi hun ønsket seg flere venner - og du er overrasket over at hun friendzonet deg? Hvorfor i alle dager ser du på dette som en STRAFF for jenta? Du ga henne noe hun ikke var interessert i, hun gikk videre. Det virker mer som du er den som har blitt STRAFFET ettersom du lar dette gå så inn på deg. Og det er veldig vanskelig for alle oss andre å ikke ta utgangspunkt i jenta som eksempel når du drar henne frem igjen og igjen og igjen. Flere av oss om har svart har jo også sagt at vi svarer ut ifra vårt eget synspunkt og at vi har psykiske problemer. Du er TS, du bestemmer hvilken retning tråden skal gå i. Du fortsetter å mase om jenta, vi responderer om jenta. Det er henne HI handler om, ispedd noen få generelle spørsmål. Detaljerte innlegg er fint det, men du behøver ikke si hver eneste detalj med 200 ord OG MASSE ROPING(!!1!). Førsteinnlegget ditt alene er på over 1500 ord. Dette er et forum, folk er ikke så himla interessert i hva som skrives her at de gidder lese lange avhandlinger. Bare det at det tok 4 sider før noen begynte å forstå hva du ville frem til sier sitt, tror faktisk aldri jeg har opplevd det her før. Ironi hva? Jeg skrev at jeg hadde selvinnsikt nok til å forstå at jeg burde spørre eksterne om råd (dere). Jeg innrømmer feil; DET er selvinnsikt. Hun innrømmer ikke engang at det kanskje ER en grunn til at det alltid er HUN som får problemer? Jeg ser ikke helt ironien eller sammenhengen? Hvis du ikke VIL ta med viktige detaljer fordi da matcher det ikke hva du ville svare; det er IKKE mitt problem. Selvfølgelig vet både jeg og jenter at ''Åpen for alt'' er en intensjon om at man VIL prøve HVIS man føler at man liker hverandre, og at det IKKE skal føles som en straff hvis man begynner å like den andre, selv om intensjonen i starten er annerledes. Igjen: Intensjon og Mål er ikke det samme. En intensjon kan endres. Det er bare et foreløpig utgangspunkt man har et ønske om å oppnå. Gutt/jente-dynamikken... nja... alle jenter VET at det KAN bli noe mer (noe hun selv har erfart via eksen som startet som VENN). Jeg prøver å forstå EN jente, et eksempel for et spørsmål nevnt på side 4. Jeg prøver ikke å forstå OM jeg ble avvist, OM hun var selvmotsigende og OM hun var falsk. Jeg prøver å forstå mennesket bak alt dette og bare få svar på... Why!? Og svaret er ikke så lett som både du og jeg vil ha det til; for det er en påvirkning her; psykiske problemer. Og vi vet alle at det påvirker relasjoner til andre mennesker; DERFOR ønsket jeg svar fra folk i lignende situasjon; ikke nødvendigvis folk som bare har til felles at de går til psykologer, men regelrett ja; har samme ERFARING. Jeg har foreslått mange mulige førsteinnlegg her. Alt fra 10 sider med eksempler til et hovedinnlegg med kun et par stikkord. Det fantastiske er at nettopp DET har dere aldri svart på (og jeg tipper ingen svarer nå heller), for DER har dere tydeligvis ikke noe svar i den ene eller andre retningen. Dere LIKTE kanskje litt å ''misforstå'' innlegget mitt, for da kan vi fortsette å krangle om dette på side 14, når jeg kunne fått svaret på spørsmålet i postene rett etter førsteinnlegget. Igjen; det er en sentral forskjell mellom å kunne forstå, men ikke vil, og det å faktisk ikke bare kunne forstå. 1 hour ago, AnonymBruker said: Du har jo selv endt opp i en situasjon hvor du må søke nye kontakter, hva ellers gjorde du på det forumet. Altså er det din skyld at du har endt opp på et slikt forum. Det er kanskje en grunn til at du ender opp i drama, at folk baksnakker deg og alt det der. Kanskje du burde bli bevisst på deg selv i den grad og se at..."Shit, det ER kanskje JEG som er årsaken til at JEG må søke nye vennskap?" Det derimot krever noe som heter selvinnsikt ....og det har du enda ikke ervervet deg selv om vi nå er på side 14 . Anonymkode: 69723...4f0 Jeg opprettet aldri noe ''annonse'' derimot; jeg var IKKE desperat etter nye bekjentskaper jeg kunne såre. Foruten til resten av besvarelsen din; se første avsnitt i svaret over. 8 minutes ago, AnonymBruker said: Det er ikke noe selvmotsigende i å aktivt søke nye bekjentskaper og likevel ikke ønske å videreføre kontakter med alle man møter. At noen som er ute etter dramafritt vennskap velger på kutte kontakten når en potensiell venn gir uttrykk for å ha andre intensjoner og er ute av stand til å ta hint er faktisk helt logisk for de fleste... Anonymkode: afffc...972 ''Å ha andre intensjoner''... wow... igjen... bare... nei, les lenger opp i dette svaret :-) Anonymkode: 97775...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #252 Del Skrevet 16. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opprettet aldri noe ''annonse'' derimot; jeg var IKKE desperat etter nye bekjentskaper jeg kunne såre Men du oppsøkte et " venneforum", hva gjorde du der om du ikke var ute etter nye venner? Anonymkode: 69723...4f0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #253 Del Skrevet 16. november 2017 Du skriver om og om igjen at dette ikke handler om akkurat henne, samtidig som du har skrevet 14 sider om denne jentas personlighet, historie, psykiske problemer og forhold til andre. Når du først er inne på selvinnsikt: Det virker som du er utrolig såret fordi hun avviste deg. Du er helt opphengt i henne sliter med å vende deg til tanken på at hun ikke vil ha deg i livet sitt. Det heter kjærlighetssorg og er like normalt som det er jævlig. Men du sliter med å godta at det er noe så simpelt og irrasjonelt som driver deg og unnskylder deg med at du studerer behaviorisme og at det bare er et ledd i en langsiktig prosjekt hvor du skal "bli den beste versjonen av deg selv". Anonymkode: 42761...02b 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
domimik Skrevet 16. november 2017 #254 Del Skrevet 16. november 2017 Blir helt svett jeg. Hvis DETTE er den beste versjonen du kan bli av deg selv... vel, lykke til. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #255 Del Skrevet 16. november 2017 Nå har vi holdt på her i 14 sider. Og alle vi som svarer deg er stort sett dumme og svarer ikke på det du spør om og forstår ikke hva du mener. 14 sider. Da er det kanskje på tide å innse at man har noen kommunikasjonsproblemer. Kanskje det er disse du bør ta tak i for å "bli en bedre utgave av deg selv". Anonymkode: 8125c...a17 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #256 Del Skrevet 16. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er glemt for lengst. Det er dere som trodde tråden handlet om henne, mer enn at jeg brukte 4 sider på å poengtere at hun er ett enkelt eksempel på et fenomen jeg ønsker svar på. Hun hadde derimot trekk ved seg, som gjorde at hun handlet som hun handlet. Jeg kunne også funnet opp en fiktiv historie med samme bakgrunn, for å få svar på hva spørsmålet mitt egentlig var; som først ble poengtert på side 4 :-) 1. Jeg var ærlig på intensjonen min. Jeg sa jeg var åpen for alt. Hvor ... ''åpent'' (?) og ærlig er ikke DET? Jeg løy ALDRI. 2. Det er altså til å anta at hun SAFET seg med meg, basert på eventuelle andre erfaringer med alle ANDRE enn meg? Igjen: Det er interessant. Vi finner en klar sammenheng her: Psykiske problemer > Negativ Innstilling > Velger safe. Synd safe ikke var det riktige her da; man bør jo virkelig; når man selv velger blanke ark, å gi mennesker... eh... sjanser/tro/kall det hva du vil? Det er så trist at man baserer HELT NYE og HELT ANNERLEDES mennesker i sitt liv, basert på HVA ALLE ANDRE har gjort mot deg. Påvirkes folk med psykiske problemer mer av nettopp denne ''generaliseringen'' av medmennesker? Har aldri følt meg berettiget til noe datainnsamling, jeg. Igjen: Jeg har sagt det altfor ofte: Jeg ØNSKET svar fra henne. Fikk det ikke; da ØNSKER jeg svar fra dere (men en god del har enda ikke forstått at spørsmålet er som det er; ellers er det bare fravær fra å AKSEPTERE at spørsmålet er som det; men DET er en helt annen diskusjon). Jeg ØNSKER svar fra folk i samme situasjon, for å forestå DENNE TYPEN mennesker bedre, fordi jeg genuint liker mennesker og elsker det sosiale spillet. Hvis jeg i det hele tatt hadde fått svar på spørsmålet mitt i førsteinstans; og med alle de andre jentene; så kunne jeg kanskje sett et mønster på hvor i ''bli-kjent''-fasen jeg failer? Men jeg får jo aldri svar, DET er problemet. Hvorfor er det de som er godt nedi kjelleren som skyver lettest vekk (ironisk nok kontakt de SELV søkte)? Jeg vet at hvis hun eier 00,01 % samvittighet for medmennesker og ansvar for egne handlinger, så tar hun kontakt igjen; ikke nødvendigvis for å beklage, men for å forklare, gi svar, og hvis vennskap absolutt er uaktuelt; Avslutte det på den måten hun faktisk ønsket å avslutte det på. Ironi hva? Jeg skrev at jeg hadde selvinnsikt nok til å forstå at jeg burde spørre eksterne om råd (dere). Jeg innrømmer feil; DET er selvinnsikt. Hun innrømmer ikke engang at det kanskje ER en grunn til at det alltid er HUN som får problemer? Jeg ser ikke helt ironien eller sammenhengen? Hvis du ikke VIL ta med viktige detaljer fordi da matcher det ikke hva du ville svare; det er IKKE mitt problem. Selvfølgelig vet både jeg og jenter at ''Åpen for alt'' er en intensjon om at man VIL prøve HVIS man føler at man liker hverandre, og at det IKKE skal føles som en straff hvis man begynner å like den andre, selv om intensjonen i starten er annerledes. Igjen: Intensjon og Mål er ikke det samme. En intensjon kan endres. Det er bare et foreløpig utgangspunkt man har et ønske om å oppnå. Gutt/jente-dynamikken... nja... alle jenter VET at det KAN bli noe mer (noe hun selv har erfart via eksen som startet som VENN). Jeg prøver å forstå EN jente, et eksempel for et spørsmål nevnt på side 4. Jeg prøver ikke å forstå OM jeg ble avvist, OM hun var selvmotsigende og OM hun var falsk. Jeg prøver å forstå mennesket bak alt dette og bare få svar på... Why!? Og svaret er ikke så lett som både du og jeg vil ha det til; for det er en påvirkning her; psykiske problemer. Og vi vet alle at det påvirker relasjoner til andre mennesker; DERFOR ønsket jeg svar fra folk i lignende situasjon; ikke nødvendigvis folk som bare har til felles at de går til psykologer, men regelrett ja; har samme ERFARING. Jeg har foreslått mange mulige førsteinnlegg her. Alt fra 10 sider med eksempler til et hovedinnlegg med kun et par stikkord. Det fantastiske er at nettopp DET har dere aldri svart på (og jeg tipper ingen svarer nå heller), for DER har dere tydeligvis ikke noe svar i den ene eller andre retningen. Dere LIKTE kanskje litt å ''misforstå'' innlegget mitt, for da kan vi fortsette å krangle om dette på side 14, når jeg kunne fått svaret på spørsmålet i postene rett etter førsteinnlegget. Igjen; det er en sentral forskjell mellom å kunne forstå, men ikke vil, og det å faktisk ikke bare kunne forstå. Jeg opprettet aldri noe ''annonse'' derimot; jeg var IKKE desperat etter nye bekjentskaper jeg kunne såre. Foruten til resten av besvarelsen din; se første avsnitt i svaret over. ''Å ha andre intensjoner''... wow... igjen... bare... nei, les lenger opp i dette svaret :-) Anonymkode: 97775...46a En ting er sikkert, du må ha meget mye fritid, som har klart å produsere eviglange innlegg som dette flerfoldige ganger gjennom 14 sider! Anonymkode: 69723...4f0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #257 Del Skrevet 16. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at hvis hun eier 00,01 % samvittighet for medmennesker og ansvar for egne handlinger, så tar hun kontakt igjen; ikke nødvendigvis for å beklage, men for å forklare, gi svar, og hvis vennskap absolutt er uaktuelt; Avslutte det på den måten hun faktisk ønsket å avslutte det på. Hæ? Nei!!! Altså, jeg vil påstå at jeg har samvittighet, men å ta kontakt med en jeg har chattet med et par uker og truffet et par ganger for å forklare og gi svar....???!! Det ville jo virke helt sinnssykt. Anonymkode: 30fad...3c4 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 16. november 2017 #258 Del Skrevet 16. november 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: blablabla Det er så trist at man baserer HELT NYE og HELT ANNERLEDES mennesker i sitt liv, basert på HVA ALLE ANDRE har gjort mot deg. Påvirkes folk med psykiske problemer mer av nettopp denne ''generaliseringen'' av medmennesker? Hvorfor er det de som er godt nedi kjelleren som skyver lettest vekk (ironisk nok kontakt de SELV søkte)? Jeg vet at hvis hun eier 00,01 % samvittighet for medmennesker og ansvar for egne handlinger, så tar hun kontakt igjen; ikke nødvendigvis for å beklage, men for å forklare, gi svar, og hvis vennskap absolutt er uaktuelt; Avslutte det på den måten hun faktisk ønsket å avslutte det på. Anonymkode: 97775...46a Du gjør jo det selv her du driver og kategoriserer kvinner, menn (tidligere) og psykisk syke. Alle er mennesker med sine særtrekk uavhengig av hvilken gruppe de bedinner seg i. Og alle generaliserer til en viss grad. Hun kommer sannsynligvis aldri til å ta kontakt igjen. Hun skylder deg ingenting. Hverken fordi hun er et samvittighetsløst menneske, kvinne eller fordi hun er psykisk syk. Du må slutte å ha så store forventninger til folk du ikke kjenner. Har jeg avslutta noe, sletta personen, blokka personen (noe jeg aldri har gjort siden ingen har mast så vanvittig på meg), hvorfor skulle jeg tatt kontakt igjen? Jeg hadde ansett meg som ferdig med vedkommendeog slutte å tenke på han. Quote Hvis jeg i det hele tatt hadde fått svar på spørsmålet mitt i førsteinstans; og med alle de andre jentene; så kunne jeg kanskje sett et mønster på hvor i ''bli-kjent''-fasen jeg failer? Men jeg får jo aldri svar, DET er problemet. Igjen, det er et problem med alle andre, men ikke med deg. Skjønner du ikke er så god på å ta hint, men dette er altså et stort et. Quote Selvfølgelig vet både jeg og jenter at ''Åpen for alt'' er en intensjon om at man VIL prøve HVIS man føler at man liker hverandre, og at det IKKE skal føles som en straff hvis man begynner å like den andre, selv om intensjonen i starten er annerledes. Igjen: Intensjon og Mål er ikke det samme. En intensjon kan endres. Det er bare et foreløpig utgangspunkt man har et ønske om å oppnå Kan man ikke endre mål? Hadde en av mine venner plutselig uttrykt et ønske om at han liker meg på den måten, ville det blitt vanskelig for meg. Jeg vet ikke hvordan noe av det jeg gjør blir tolket, kanskje han ser det som oppmuntring, kanskje han ser det som flørting selv om det ikke er ment slik fra min side. Dette er komplikasjoner jeg ikke ønsker i et vennskap. Denne vennen hadde jeg da holdt litt på avstand. Om en person jeg ikke en gang var venner med (møtt to ganger) begynte slik, hadde jeg bare droppet vedkommende. Hvorfor utsette seg for mer potensielle komplikasjoner enn nødvendig? Quote Gutt/jente-dynamikken... nja... alle jenter VET at det KAN bli noe mer (noe hun selv har erfart via eksen som startet som VENN). Ikke dermed sagt at hun vil at det skal bli noe mer med DEG. Quote Jeg prøver å forstå EN jente, et eksempel for et spørsmål nevnt på side 4. Jeg prøver ikke å forstå OM jeg ble avvist, OM hun var selvmotsigende og OM hun var falsk. Jeg prøver å forstå mennesket bak alt dette og bare få svar på... Why!? Og svaret er ikke så lett som både du og jeg vil ha det til; for det er en påvirkning her; psykiske problemer. Og vi vet alle at det påvirker relasjoner til andre mennesker; DERFOR ønsket jeg svar fra folk i lignende situasjon; ikke nødvendigvis folk som bare har til felles at de går til psykologer, men regelrett ja; har samme ERFARING. Du har fått så vanvittig mange svar på "Why!?" at det her begynner å bli kjedelig. Ingen av oss kan vite sikkert, men det har sannsynligvis ingen verdens ting å gjøre med psykisk sykdom eller at hun er en ond bitch som bare er ute etter å såre deg. Hun var mest sannsynlig ikke interessert i å forholde seg til en potensiell venn som hadde utrykt at han ønsket noe mer enn vennskap. Som sagt, jeg er i samme situasjon som denne jenta, og ser ikke hvorfor det skal spille en rolle her i det hele tatt. Quote Jeg har foreslått mange mulige førsteinnlegg her. Alt fra 10 sider med eksempler til et hovedinnlegg med kun et par stikkord. Det fantastiske er at nettopp DET har dere aldri svart på (og jeg tipper ingen svarer nå heller), for DER har dere tydeligvis ikke noe svar i den ene eller andre retningen. Dere LIKTE kanskje litt å ''misforstå'' innlegget mitt, for da kan vi fortsette å krangle om dette på side 14, når jeg kunne fått svaret på spørsmålet i postene rett etter førsteinnlegget. Er det hvordan du skal formulere deg du lurer på nå? Du behøver ikke komme med vanvittige mengder informasjon. Begynn med noe kort og konsist så kan du heller fylle ut etter hvert som folk spør. Sånn jeg har forstått dette: "Jeg møtte en jente på en nettside for å finne venner. Jeg synes hun virket som en bra person og ønsket å treffe henne. Kommunikasjonen mellom oss var god, og på andre treffet ga jeg uttrykk om at jeg var åpen for noe mer og flørtet med henne. Dette førte til at hun kuttet kontakten med meg. Jeg skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor hun kuttet kontakten, men da jeg spurte om dette blokket hun meg. Hva er grunnen til at noen gjør slikt? Hun var åpen om depresjon, kan dette ha noen sammenheng med hvordan hun oppførte seg? Jeg vil gjerne høre fra andre jenter med depresjon for å kunne forstå denne situasjonen bedre. Jeg finner det ironisk at folk som åpner seg om sårbarheten sin ikke tar hensyn til denne hos andre de omgås med." Jeg har sikkert misforstått totalt (igjen), men en sterkt revidert og forkortet versjon hadde spart deg for de fire første sidene med påpeking av at du virker veldig intens. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-lykke- Skrevet 16. november 2017 #259 Del Skrevet 16. november 2017 Gaaaaawd.... det her er jo helt vilt!! Ts, du har jo alle svarene. Hvorfor spør du andre når alle andre enten misforstår, ikke er egnet til å svare eller tar feil? Tror jeg aldri har lest noen som så glatt overser absolutt alle svar i en tråd. Og disse lange avhandlingene dine hvor du gjentar deg selv om og om igjen... og vrenger og vrir på ting for at de skal passe ditt bilde.. enten dette handler om denne ene jenta eller dating generelt... det er ikke sunt. Du burde virkelig få hjelp. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caelyn Skrevet 16. november 2017 #260 Del Skrevet 16. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det de som er godt nedi kjelleren som skyver lettest vekk (ironisk nok kontakt de SELV søkte)? Og du setter ikke folk i bås, sa du? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå