AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #61 Skrevet 7. november 2017 Dette er ulempen med å leie underetasje. Jeg har vært i deres sko og vært nødt til å flytte tre ganger pga støy. Når jeg nå er på jakt etter leilighet igjen så er det første jeg spør om om leiligheten er lytt og om de har barn. Det er veldig stor forskjell på aktiviteten i et hus om det bor 1 eller to voksne der, eller en familie med barn og med et lytt hus må man tenke på de som skal høre all trafikken og aktiviteten også og enten sette ned leien eller investere i bedre lydisolasjon og f eks legge betong mellom etasjene enn treverk eller gips så det blir gunstig for leieren prismessig Mener også at dette er noe som utleiere bør oppgi i annonsen, for når man leier bolig så vil man såklart vite hvordan det i realiteten blir å bo der, og å holde visning mens barna sitter stille å ser på barnetv blir egentlig litt falsk avortering om hverdagen egentlig består av tramping og trinn fra både foreldre og barn og gjester og barn som roper og dunker osv. For pendlere kan slike bosituasjoner være mer aktuelt og dere som utleiere bør rette dere inn på slike leietakere og ikke noen som vil ha ro i hjemmet sitt etter en arbeidsdag eller studiedag, og må forvente å heller leie ut til pendler pris enn "full pris" for det er ikke attraktivt bosted om de som leier der føler at de ikke får ro i "eget" hjem og egentlig har det bedre med å være borte store deler av døgnet. Anonymkode: 0a54c...fa1 1
FluffyJuggernaut Skrevet 7. november 2017 #62 Skrevet 7. november 2017 Mine foreldre leide ut en leilighet under oss. De informerte leieboere om at de hadde barn, som alle barn så kunne vi være vilter men vi fikk ikke løpe over gulvene og herje inne, da måtte vi gå ut. De valgte også leietakerne som ikke festet mye. Alle prøvde sitt beste for å ta hensyn. Kanskje dere bør lydisolere bedre? og neste leietakere bør iallefall få vite at dere har barn som leker inne. Ganske slitsomt for leieboere om de ikke kan slappe ordentlig av hjemme. Dere kan jo tenke dere hvor slitsomt det hadde blitt om de under dere spilte høy musikk eller film. Eller om de fikk venner på besøk som gikk i dørene i ett, eller om de lot bilen stå å gå når ungene var i seng. Hensyn går begge veier.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #63 Skrevet 7. november 2017 Unger bråker. Sånn er det bare. De har ikke mute-knapp og de kan ikke styres som en gameboy uansett hvor mye man maser. Folk med barn forstår det, barnløse sliter ofte med å forstå det. Jeg hadde bare sagt at vi følger normale regler med stilletid fra 23 til 7 og at jeg skal prøve å begrense løpingen, men barn er barn. Sånn er det bare. Anonymkode: 83fe8...cdb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå