Gå til innhold

Månedlig trekk til Lånekassen for nedbetaling av studiegjeld


Elizabeth2014

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg blir MEGET takknemlig for svar❤, og jeg lurer på 2 ting:

- Hvilken dato i måneden Lånekassen har som forfall på sin e-giro?

- Hva som er "normalt" eller standard månedlig trekk til Lånekassen for nedbetaling av studiegjeld? (Vet at dette varierer med antall år man studerte..men jeg lurer likevel..)

I mitt tilfelle så har jeg full studiegjeld (300 000 sikkert..litt usikker) da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa som student og jeg studerte i ca 4 år.

Blir glad for ALLE svar.❤ Tusen takk :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye som trekkes kan du se på nedbetalingsplanen din når du logger inn på Lånekassens sider. 

Anonymkode: da13d...6ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du velger mellom 5., 15. og 25.. Jeg og mannen  har ulike datoer, basert på når vi får lønning. Vi betaler begge ca 2000 i mnd

Anonymkode: 5c46a...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen gir automatisk den 15. som betalingsdato, men du kan velge den 5. eller 25. istedenfor. Det gjør du på Lånekassens nettsider. 

Hvor mye du skal nedbetale finner du på din side på Lånekassens nettsider. Du kan også taste inn det du trenger i nedbetalingskalkulatoren deres for å få en pekepinn. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du velger mellom 5., 15. og 25.. Jeg og mannen  har ulike datoer, basert på når vi får lønning. Vi betaler begge ca 2000 i mnd

Anonymkode: 5c46a...578

Hva er din studiegjeld om jeg får spørre? Kjempe snilt om du vil svare da jeg sliter med angst om dette nå...😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Elizabeth2014 said:

Hva er din studiegjeld om jeg får spørre? Kjempe snilt om du vil svare da jeg sliter med angst om dette nå...😥

Hvorfor logger du deg ikke inn og sjekker hva du skal betale? 

Anonymkode: da13d...6ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre så er Lånekassens nedbetalingskalkulator til ingen nytte for meg fordi jeg har tatt deler av studiet mitt på UiB og deler i utlandet, og deler privat. Får ikke logget meg inn på hjemmesiden til Lånekassen da jeg mangler passord... 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elizabeth2014 skrev:

Dessverre så er Lånekassens nedbetalingskalkulator til ingen nytte for meg fordi jeg har tatt deler av studiet mitt på UiB og deler i utlandet, og deler privat. Får ikke logget meg inn på hjemmesiden til Lånekassen da jeg mangler passord... 😢

Lånekassen logger du jo inn på med BankID eller MinID. Har du ikke dette? Dessuten er det jo lånesummen, ikke hvor du tok studiene, som har betydning. 

Endret av Ullvott
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i USA nå så jeg har ikke minId og nettbank her...så lurer dermed på andres erfaringer.😊💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 209000 igjen og betaler 1300 i mnd. Forfall 15. Hver mnd

Anonymkode: 4d000...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Elizabeth2014 skrev:

Er i USA nå så jeg har ikke minId og nettbank her...så lurer dermed på andres erfaringer.😊💐

Eh, du bruker da den bankid'en som du bruker her i Norge. 

Anonymkode: dc41b...62a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Elizabeth2014 said:

Hva er din studiegjeld om jeg får spørre? Kjempe snilt om du vil svare da jeg sliter med angst om dette nå...😥

Husker ikke. 400 k kanskje?

Anonymkode: 5c46a...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 209000 igjen og betaler 1300 i mnd. Forfall 15. Hver mnd

Anonymkode: 4d000...a95

Jo og har igjen 17 år og betale 

Anonymkode: 4d000...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde 10+ år i Norge men er ikke norsk statsborger og bruker ikke norsk bank lengre...mangler et passord for å logge meg inn... Lånekassen skal sende meg dette via BREV og det tar 7+ dager til USA. Derfor spør jeg her.😊

Takk til dere som har svart så langt, KJEMPE SNILT❤👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Elizabeth2014 said:

Er i USA nå så jeg har ikke minId og nettbank her...så lurer dermed på andres erfaringer.😊💐

Du reiste til USA uten å ta med deg kodebrikken...? Jævlig lite lurt.

Anonymkode: 239ea...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo like godt kaste terninger for å få ut et tall. Det gir deg en like god pekepinn på hva du må betale i mnd som det svarene her vil gi deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...