Gå til innhold

Svigerfar+jeg=dårlig kjemi


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle dere!

Vil bare lufte meg selv litt her.....

Er gift med verdens herligste mann, 2 år har gått innmari fort!

Men jeg har liten/ingen særlig god kjemi med hans far.

Vi to er bosatt nært min familie, langt fra svigerfamilien, slik at vi treffes sjelden. Men for hver gang vi treffes, merker jeg at jeg blir bare mer og mer kunstig og stressa av å vere i samme rom som han i lengre tid! Får på en måte dårlige vibber :roll:

Han er en person som er veldig dominerende både overfor min mann (oss) og svigermor, og han er så brå i både muntlige utsagn og bevegelser.....

Jeg beundrer min svigermor for at hun holder ut med han i lengden! Jeg klarer ikke mange dagene før jeg føler for et pusterom :cry:

Han har også hatt problemer med alkoholinntak tidligere, men er vel kommet over kneika der..... men av og til blir det litt for mye av det gode da.... Særlig når vi er på besøk er det standard med vin/drink/øl til maten og etterpå...

Gruer meg fælt til jul, da må jeg nok ta meg sammen og dra sammen med mannen min på besøk 4-5 dager :o Da gjør jeg det kun for hans skyld. Jeg er også forferdelig glad i julen og det som hører med, vil savne tradisjonen hjemme og ikke minst min lille familie der.... Blir nok noen tårer da :cry:

Høres vel ut som en barnslig unge her, men slik føler jeg meg altså!

Å være så intolerant er ikke akkurat en vanlig reaksjon av meg, jeg er faktisk en ganske sosial jente, men akkurat her er det noe som svikter altså :-?

Noen i samme båt, råd og tips???

Håper forståelse som anonym i dag, på forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får prøve å tenke på at denne svigerfaren din i allfall har klart én god ting i livet sitt (og for deg den viktigste), nemlig å ha laget og fostret opp en så flott mann som han du er gift med! Så litt duganes må han da ha vært?

Ha dette hele tiden i bakhodet, du, mens du prøver å holde masken de få gangene du ser ham. Selv om besøket går over flere dager, så husk at dette er hjemmet til din mann, her hadde han sitt liv, så hold ut den lille tiden! Du har jo familien din nær deg ellers i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt.. får helt "krupp" av faren til sambo. Må ofte finne på andre ting mens han er på besøk.

Vi har totalt forskjellige interesser og meninger. Vi kan føre en normal samtale, men ikke lenge. Og han irriterer meg noe forferdelig til tider.

Har lært meg å takle ham nå, men merker fortsatt at det kan være vansklelig. Han er ganske ofte på besøk hos oss fordi han jobber endel sammen med sønnen sin og jeg har vel slått meg til ro med at han er den han er.

Prøv å jatte litt med ham når du kan. Finn de små tingene som dere kanskje har felles. Vri diskusjonen unna ting dere er uenige om. Det hjelper alltid. Skryt av ham hvis du kan.

Kanskje ikke like enkelt alltid å være positiv, men det går hvis du prøver. Muligens vil han bli lettere å snakke med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, og er i tillegg betraktet som et nødvendig onde av min svigerfar, noe han ikke går tilbake for å gi uttrykk for. Det er fryktelig. I tillegg har kjæresten min et barn (ikke mitt), og for at han skal få se farmor og farfar, må vi bo hos dem. Det er grusomt ille, og som regel blir jeg hjemme.

At han har oppdratt min sambo er helt utrolig, og ikke noe forsvar for hans oppførsel som er direkte uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Hei

Jeg forstår deg veldig godt. For meg gjelder det svigemor, men det går vel ut på det samme. Vi var der i julen, förste gang jeg var borte hjemmefra. Det var rart og vemodig, men jeg overlevde det også. Dessuten var det bedre enn mange andre situasjoner, for alle sösknene hans var der også, det var ikke bare oss og sviger, så man kan liksom holde litt avstand til den man har problemer med! Nå gleder jeg meg til å feire jul med både familie og mann!!

Når vi er på besök pleier vi alltid å ha litt planer, sånn at vi kan komme oss ut av huset i löpet av dagen. I jula stod vi på ski, på sommeren drar vi på små utflukter. På den måten blir samväret litt mindre intens og jeg overlever noen dager.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...