Gå til innhold

Hele verdnen min har kollapset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han føler nok det for henne som han ikke gjorde med deg, og vil derfor binde seg til henne (noe han ikke ville til deg dessverre for din del). Ser ut som han har holdt på deg i mangel på noe annet og bare bortforklart seg for å ikke binde seg for mye, altså at han bare har gitt nok til å holde deg der men ikke noe mer. Nå som han har funnet ei han vil noe mer har du ikke lenger noe påvirkning på han her.

Vet dette er brutalt å høre, men du bør høre dette fordi du kan ikke se mot og håpe på mer med han her, han følte rett og slett ikke det rette for deg så glem han her.

Når det er sagt, ikke se han som et tap for deg fordi det er han ikke. Snarere heller er det faktum at dette er slutt en gave for din del, det løsriver deg til noe nytt og enda bedre som venter der fremme. Du skal være knust og ha det ille nå, men det går over og da er du klar for noen andre og for deg bedre.

Dessuten er den smerte du føler nå ikke noe negativt, det er positivt. Nærhet føles sterkest for dem som har lengtet, smilet er herligst for dem som har felt flest tårer og lykken føles mest fantastisk for dem som har gått gjennom tunge og vonde dager. Så se det negative du føler nå som noe som forsterker det positive senere, jo vanskeligere kjærligheten er å finne dess mer vil den bety når du endelig finner den. Tro meg, det er slik.

Kjærligheten skal være gode følelser, det maktet ikke han her å gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holdt på med en fyr i ca. ett år, mye frem og tilbake - han ville ikke binde seg. Jeg avslutta for 5 mnd siden. Nå er han i ETT FORHOLD med en ny. Hele verden min raste sammen, virkelig. Jeg tror nesten jeg fikk ett angst anfall. Jeg er fortsatt forelska, vi har holdt kontakten - det har gått begge veier. Hvordan er det mulig? Hvordan kan han være så egoistisk? Han har sagt flere ganger etter vi avslutta at han skulle ønske vi møttes på ett annet tidspunkt, at vi er perfekte for hverandre og bla.bla. Men nå kan han tydeligvis få seg dame. Jeg er kvalm og uvel. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Alt føles bare håpløst. 

Anonymkode: 293de...d7c

Det er veldig trist at du er så lei deg, men mannen er heller ingen skurk her. Er fullt mulig at han mente alle de tingene han sa til deg og prøvde hardt å få det til å fungere, at det ikke gikk til slutt er sånt som hender. Du så sikkert tegnene mye tidligere men valgte å overse de fordi du var så forelska og hn på sin side ville ikke såre deg. 

 

Anonymkode: cc7c7...56f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han offisielt i et forhold? Eller er det bare noe han sier til deg?

Anonymkode: 61028...a27

Nei, han har ikke sagt noe om det til meg. Han sa til en felles bekjent for en uke siden at det ikke var seriøst. Men nå er de på hyttetur sammen med ett annet par, så i mitt hode er de sammen. Jeg føler han gir henne sjansen han aldri ga meg, fordi han alltid trakk seg vekk hvis vi var "for" mye sammen. 

 

4 timer siden, hilde77 skrev:

Ikke jeg heller. Og at han ikke var klar for forhold  men nå har ny dame betyr at han ikke var klar for forhold med DEG. Du sier selv det var mye fram og tilbake og da regner jeg med du lagde mye drama og krangling. Da ble han sikkert usikker på om dere hadde en fremtid. At han har møtt en annen som han matchet med instantly har verken du noe med å gjøre eller ingen grunn til å være sur. Du dumpa han og han fant ny dame. Her er ikke han noe skurk. Du er bare skuffa over at det ikke var deg han ville ha

Poenget er vel bare at om han hadde vært ærlig og sagt at vi ikke passet sammen hadde det vært helt greit, det kunne jeg forstått. Det jeg ikke forstår er hvorfor han hele tiden har hatt behov for å ha meg der, selv nå har han det. Mens han holder på med hu nye. Det gir ikke mening i mitt hode! Ja, jeg er drit skuffa, men jeg er også forbanna på måten han har håndtert det her på. Hadde han hatt litt baller og bare vært ærlig hadde ikke ting gått så langt som det har gjort!

Anonymkode: 293de...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare så grumsomt! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Det er så urettferdig at jeg har det kjipt pga han mens han koser seg. Jeg vet det ikke er hennes feil , men helt ærlig så håper jeg du har rett og at knuser hjertet hennes enda mer enn han gjorde med meg. Føler meg helt ødelagt, sover ikke, spiser ikke, har bare lyst til å gå i dvale. Jeg skjønner virkelig ikke hva jeg har gjort han for å fortjene dette og jeg skjønner heller ikke at han synes hun er så mye bedre enn meg

Anonymkode: 293de...d7c

Eller at hun knuser hand hjerte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg begriper ikke at dere menn ikke ser problemet med å oppføre seg sånn. Han fyren der har indirekte sagt til ts i ett år: DU ER IKKE BRA NOK. Hvordan tror dere det føles og hva tror dere det gjør med folk? Vel, kan man klandre kvinner for å la seg behandle så dårlig og være så forbasket naive i stedet for å be idioter som ikke vil noe som helst dra til helvete med én gang de lukter lunta fremfor å kaste bort tid og håpe på noe som aldri skjer. Men det krever også en god porsjon kynisme og kulde fra disse mennenes side å behandle mennesker så dårlig og respektløst. Antagelig ble ts aldri vurdert seriøst på noe tidspunkt, og han mener vel at han ikke kan klandres for noe som helst fordi ts var jo bare "såååå heldig" som fikk smuler fra han ett år. 

Anonymkode: a67ee...0a9

Det er ingen menneskerett at den personen man har følelser gjengjelder dine følelser. Sannsynligheten for at man finner seg en partner man passer fullstendig overens med er forsvinnende liten, noe som gjør at det alltid vil være en relativt stor sannsynlighet for at den ene personen er mer følelsesmessig investert enn den andre.

I noen tilfeller er man oppriktig ikke klar for et forhold på tidspunktet, selv om man kan ha forholdsvis dype følelser for den andre parten. Da er det ikke slik at man nødvendigvis lurer motparten når man sier at man ikke er klar, men at man likevel ser det er et godt grunnlag for et forhold.

Følelser er vanskelig. Hadde det vært slik at man til enhver tid visste nøyaktig hva man følte og hvordan man vil føle det over lang tid, så ville vi ikke hatt så mange uheldige brudd, skilsmisser og unødvendige kjærlighetssorger. Det betyr ikke at den sårede part automatisk har rett og at den parten som går videre automatisk er ond.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Han har sagt at han ikke var klar for et forhold, men var klar så fort han møtte en annen, så da var han jo klar, han bare ville ikke låse seg til akuratt ts, og holdt hun derfor for narr ved å kalle hun perfekt og si at han ønsket de møttes på et annet tidspunkt osv. Det er billige unnskyldninger i stedet for å si "det kan aldri bli oss". I stedet fremstiller han det som at det kan bli dem bare ikke akuratt nå, så hun holder ut å venter til han blir "klar" i tro om at det han sier er sant om at han syntes hun er perfekt og gjerne ville blitt sammen med hun senere, for å fortsette å få pult på henne og hatt henne som selskapsdame til hun innså realiteten og brøt kontakten. Ts forteller også at de har vært mye frem og tilbake og det tyder på at dette har vært et tema lenge hvor hun har trekt seg unna fordi han ikke vil noe seriøst, men han har snakket hun tilbake igjen og gitt uttrykk for at han egentlig vil noe seriøst uten å ville det - med henne. 

Anonymkode: dffde...40e

Det er ganske tungt å fortelle en person: 'Du er ikke god nok for meg', noe man egentlig gjør når man sier at man ikke har den rette type connection. Det vil muligens være mer redelig i visse situasjoner, men det er ikke nødvendigvis det som var rett for ham i denne situasjonen. For alt vi vet tar det lang tid før han utvikler dype følelser og trenger unormalt lang tid for å vite om dette er noe han vil satse på. Etter min mening støttes dette opp mtp TS' senere svar hvor han har uttrykt at dette nye 'forholdet' ikke er seriøst heller.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Gratulerer til deg, for å være like kjip som mange menn? Men for all del: bra noen av dem fikk smake sin egen medisin. Kreds for det. 

Anonymkode: a67ee...0a9

Du virker til å være smått usmakelig sint. Dating er ufattelig kompleks og et enormt sjansespill. Alle kjønn i alle forskjellige posisjoner har opplevd å bli avvist, såret og dyp kjærlighetssorg.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, han har ikke sagt noe om det til meg. Han sa til en felles bekjent for en uke siden at det ikke var seriøst. Men nå er de på hyttetur sammen med ett annet par, så i mitt hode er de sammen. Jeg føler han gir henne sjansen han aldri ga meg, fordi han alltid trakk seg vekk hvis vi var "for" mye sammen. 

 

Poenget er vel bare at om han hadde vært ærlig og sagt at vi ikke passet sammen hadde det vært helt greit, det kunne jeg forstått. Det jeg ikke forstår er hvorfor han hele tiden har hatt behov for å ha meg der, selv nå har han det. Mens han holder på med hu nye. Det gir ikke mening i mitt hode! Ja, jeg er drit skuffa, men jeg er også forbanna på måten han har håndtert det her på. Hadde han hatt litt baller og bare vært ærlig hadde ikke ting gått så langt som det har gjort!

Anonymkode: 293de...d7c

Mennesker har behov for trygghet, intimitet og noen å dele dette med. Når man da møter en slik person så er det vanskelig å gi slipp på det, selv om det potensielt har en negativ konsekvens for motparten.

Siden han hadde sagt at han ikke var klar for et forhold, samt at det var mye fram og tilbake mellom dere, så visste du jo hvor han stod og når du fortsatte å tilbringe tid med ham, så aksepterte du hans posisjon i form av din fortsatt tilstedeværelse. Basert på hvor sterkt du reagerer på dette, fem måneder senere og når de ikke er et offisielt par engang, så kan jeg forstå at han trakk seg vekk når dere tilbragte for mye tid i lag. Sett bort fra at du muligens var litt vel intens, så er det uansett ikke lurt å tilbringe for mye tid i lag når han ikke var klar for et forhold med deg.

 

 

Til slutt vil jeg påpeke at dette er noe som gjelder begge kjønn. Noen mennesker er ikke klare for et forhold før de møter den ene personen. Det kan handle om noe så banalt som lukt. Følelser er ikke logiske og følelser kan man ikke bevisst styre. Selv de mest ærlige og åpne relasjonene kan ende med sorg. Vi har et ansvar for oss selv og ikke bevisst sette oss i situasjoner som sårer oss. Vi har også et ansvar for oss selv å ikke la de kjipe opplevelsene lukke hjertene våre, men å heller vokse som individ.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid utrolig kjipt når en man er forelsket i ikke vil det samme - og selvsagt føler man seg som en idiot når de da plutselig har fått seg kjæreste.

Men "hvordan han kunne" er jo åpenbart; han manglet en connection med deg på etellerannet plan som gjorde at han ikke følte sterkt nok til at forhold var ønskelig. Han føler noe annet, enn så lenge iallefall, for henne.

Så kan jo dette gå over med henne også, noe det gjør hos de aller fleste mennesker.

Du kan ha vært den typisk "perfekte" i hans øyne - og hadde alle positive kvaliteter - men han bare følte ikke sterkt nok fordiom. Sånn hender fra tid til annen, man vil gjerne være dypt forelsket - men man føler at noe man ikke vet hva er skurrer på tanken om fremtiden sammen.

Og dette var det som skjedde i deres tilfelle. Det er jo ikke så mye å være sjokkert over at noen kan gjøre, det er dessverre sånn det funker selv om det føles veldig kjipt. 

Du har jo all rett til å føle at han er en komplett dust for å hjelpe deg selv til å komme over ham, men han er jo i virkeligheten ikke det. Du må skille mellom de to tingene. 

Dessuten er det ikke alltid at "magefølelsen" er den rette likevel, selv om vi trodde vi følte noe rett. Kanskje du eller en helt annen er den mest logiske partneren for ham å bli sammen med, men han trekker mot noe som muligens er bra eller dårligere for ham. De færreste, om noen - har denne fulle og hele selvinnsikten. 

Anonymkode: cb037...de3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid utrolig kjipt når en man er forelsket i ikke vil det samme - og selvsagt føler man seg som en idiot når de da plutselig har fått seg kjæreste.

Men "hvordan han kunne" er jo åpenbart; han manglet en connection med deg på etellerannet plan som gjorde at han ikke følte sterkt nok til at forhold var ønskelig. Han føler noe annet, enn så lenge iallefall, for henne.

Så kan jo dette gå over med henne også, noe det gjør hos de aller fleste mennesker.

Du kan ha vært den typisk "perfekte" i hans øyne - og hadde alle positive kvaliteter - men han bare følte ikke sterkt nok fordiom. Sånn hender fra tid til annen, man vil gjerne være dypt forelsket - men man føler at noe man ikke vet hva er skurrer på tanken om fremtiden sammen.

Og dette var det som skjedde i deres tilfelle. Det er jo ikke så mye å være sjokkert over at noen kan gjøre, det er dessverre sånn det funker selv om det føles veldig kjipt. 

Du har jo all rett til å føle at han er en komplett dust for å hjelpe deg selv til å komme over ham, men han er jo i virkeligheten ikke det. Du må skille mellom de to tingene. 

Dessuten er det ikke alltid at "magefølelsen" er den rette likevel, selv om vi trodde vi følte noe rett. Kanskje du eller en helt annen er den mest logiske partneren for ham å bli sammen med, men han trekker mot noe som muligens er bra eller dårligere for ham. De færreste, om noen - har denne fulle og hele selvinnsikten. 

Anonymkode: cb037...de3

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør er også fordi han aldri har latt meg gå, selv ikke nå. Han fortsetter å ta kontakt selvom han er med hu. Og det sårer, det gjør meg forvirret, fordi jeg ikke skjønner intensjonen hans med det. Hvorfor vil han ha meg der hvis han likevel ikke vil bli sammen med meg? Jeg skjønner det virkelig ikke .. 

Anonymkode: 293de...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør er også fordi han aldri har latt meg gå, selv ikke nå. Han fortsetter å ta kontakt selvom han er med hu. Og det sårer, det gjør meg forvirret, fordi jeg ikke skjønner intensjonen hans med det. Hvorfor vil han ha meg der hvis han likevel ikke vil bli sammen med meg? Jeg skjønner det virkelig ikke .. 

Anonymkode: 293de...d7c

Han bruker deg som backup, eller nyter det å såre deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SøtMelon skrev:

Han bruker deg som backup, eller nyter det å såre deg..

Han vet ikke hvor ille jeg synes det her har vært. Har ikke sagt noe til han og har ikke tenkt til å gjøre det heller.. Er man ikke psykopat om man nyter å såre andre mennesker? Det kan jo ikke være normalt! 

Anonymkode: 293de...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forstår jeg faktisk ikke. Dere "holdt på", men han ville ikke være kjæresten din. Så da var du det vi i gamle dager kalte "elskerinne". Helt frivillig? Du var altså fornøyd med det. I hverfalll ganske lenge. Så avsluttet du, og han traff en jente som han enten ble skikkelig forelsket i , eller som satte krav til ham - som ikke ville finne seg i det.  (Du kan da umulig være så dum at du tror noen "ikke er klare for å binde seg" - det har aldri og kommer aldri til å bety noe annet enn: Jeg er ikke forelsket i deg, og jeg har heller ikke noe særlig respekt for deg, men du er en jeg kan ligge med). 

Du må slutte å prøve å forstå ham, du må heller tenke på deg selv og hvordan du ønsker å bli behandlet.

Anonymkode: 5803b...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør er også fordi han aldri har latt meg gå, selv ikke nå. Han fortsetter å ta kontakt selvom han er med hu. Og det sårer, det gjør meg forvirret, fordi jeg ikke skjønner intensjonen hans med det. Hvorfor vil han ha meg der hvis han likevel ikke vil bli sammen med meg? Jeg skjønner det virkelig ikke .. 

Anonymkode: 293de...d7c

Det du gjør da er å være den som kutter kontakten. Ikke vil det bare gi deg mestringsfølelse, men du vil oppleve at selvrespekten din kommer tilbake. Du har en verdi, en verdi som tilsier at en mann ikke verken kan eller får lov til å behandle deg slik.

Prøv det, jeg lover at det får deg til å føle deg mye bedre. Du tar tilbake makten over ditt følelsesliv og viser at du ikke finner deg i hva som helst.

Anonymkode: dd774...447

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Det er ingen menneskerett at den personen man har følelser gjengjelder dine følelser. Sannsynligheten for at man finner seg en partner man passer fullstendig overens med er forsvinnende liten, noe som gjør at det alltid vil være en relativt stor sannsynlighet for at den ene personen er mer følelsesmessig investert enn den andre.

I noen tilfeller er man oppriktig ikke klar for et forhold på tidspunktet, selv om man kan ha forholdsvis dype følelser for den andre parten. Da er det ikke slik at man nødvendigvis lurer motparten når man sier at man ikke er klar, men at man likevel ser det er et godt grunnlag for et forhold.

Følelser er vanskelig. Hadde det vært slik at man til enhver tid visste nøyaktig hva man følte og hvordan man vil føle det over lang tid, så ville vi ikke hatt så mange uheldige brudd, skilsmisser og unødvendige kjærlighetssorger. Det betyr ikke at den sårede part automatisk har rett og at den parten som går videre automatisk er ond.

Det er ganske tungt å fortelle en person: 'Du er ikke god nok for meg', noe man egentlig gjør når man sier at man ikke har den rette type connection. Det vil muligens være mer redelig i visse situasjoner, men det er ikke nødvendigvis det som var rett for ham i denne situasjonen. For alt vi vet tar det lang tid før han utvikler dype følelser og trenger unormalt lang tid for å vite om dette er noe han vil satse på. Etter min mening støttes dette opp mtp TS' senere svar hvor han har uttrykt at dette nye 'forholdet' ikke er seriøst heller.

Du virker til å være smått usmakelig sint. Dating er ufattelig kompleks og et enormt sjansespill. Alle kjønn i alle forskjellige posisjoner har opplevd å bli avvist, såret og dyp kjærlighetssorg.

Mennesker har behov for trygghet, intimitet og noen å dele dette med. Når man da møter en slik person så er det vanskelig å gi slipp på det, selv om det potensielt har en negativ konsekvens for motparten.

Siden han hadde sagt at han ikke var klar for et forhold, samt at det var mye fram og tilbake mellom dere, så visste du jo hvor han stod og når du fortsatte å tilbringe tid med ham, så aksepterte du hans posisjon i form av din fortsatt tilstedeværelse. Basert på hvor sterkt du reagerer på dette, fem måneder senere og når de ikke er et offisielt par engang, så kan jeg forstå at han trakk seg vekk når dere tilbragte for mye tid i lag. Sett bort fra at du muligens var litt vel intens, så er det uansett ikke lurt å tilbringe for mye tid i lag når han ikke var klar for et forhold med deg.

Til slutt vil jeg påpeke at dette er noe som gjelder begge kjønn. Noen mennesker er ikke klare for et forhold før de møter den ene personen. Det kan handle om noe så banalt som lukt. Følelser er ikke logiske og følelser kan man ikke bevisst styre. Selv de mest ærlige og åpne relasjonene kan ende med sorg. Vi har et ansvar for oss selv og ikke bevisst sette oss i situasjoner som sårer oss. Vi har også et ansvar for oss selv å ikke la de kjipe opplevelsene lukke hjertene våre, men å heller vokse som individ.

Hjelpe meg. Det finnes i alle fall ikke tvil om at du nødvendigvis må være en helt klassisk drittsekk selv for å klare sette sammen dette patetiske forsøket på å unnskylde menn som bruker kvinner. Makan til ansvarfraskrivende og tidvis manipulativt vrøvl skal en lete hardt og lenge etter. 

"Det er helt greit at menn bare bruker kvinner så de slipper å være alene mens de leter etter drømmekvinnen, for de har jo ingen garantier for at de noensinne finner en drømmekvinne?" Er det mulig..

Anonymkode: a67ee...0a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hjelpe meg. Det finnes i alle fall ikke tvil om at du nødvendigvis må være en helt klassisk drittsekk selv for å klare sette sammen dette patetiske forsøket på å unnskylde menn som bruker kvinner. Makan til ansvarfraskrivende og tidvis manipulativt vrøvl skal en lete hardt og lenge etter. 

"Det er helt greit at menn bare bruker kvinner så de slipper å være alene mens de leter etter drømmekvinnen, for de har jo ingen garantier for at de noensinne finner en drømmekvinne?" Er det mulig..

Anonymkode: a67ee...0a9

Legg merke til at jeg stort sett pratet om mennesker generelt, ikke kjønn. Dette er ting som er relevant for både kvinner og menn, noe som både kvinner og menn gjør.

Det er en vesentlig forskjell på å forstå hvor et menneskets handlinger kan komme fram og på å unnskylde det.

 

Personlig anbefaler jeg at enhver intim relasjon er preget av åpenhet og kommunikasjon, da spesielt om ens ønsker av hverandre. Begge parter har et ansvar om å få visshet i situasjonen, og begge parter har et ansvar om å kommunisere sin intensjon til motparten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var ikke den rette for han, og han ikke for deg...derfor avsluttet du det for 5 måneder siden. At han går videre er slett ikke egoistisk, det er livet...han hadde ingen forpliktelser til deg, og hadde gjort det klart at et forhold med deg ikke var aktuelt.

Jeg er så trøtt på at folk karakterdreper personer i den hensikt å få den sårede til og føle seg bedre. Ts, du er sikkert en flott dame, og det er greit å være såret og lei seg. Men, det finnes ganske sikkert en flott mann der ute som du før eller senere slår kloa di i, og som både vil ha deg og elske deg. Se på dette som en erfaring, og trekk lærdom ut av det 😊 Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holdt på med en fyr i ca. ett år, mye frem og tilbake - han ville ikke binde seg. Jeg avslutta for 5 mnd siden. Nå er han i ETT FORHOLD med en ny. Hele verden min raste sammen, virkelig. Jeg tror nesten jeg fikk ett angst anfall. Jeg er fortsatt forelska, vi har holdt kontakten - det har gått begge veier. Hvordan er det mulig? Hvordan kan han være så egoistisk? Han har sagt flere ganger etter vi avslutta at han skulle ønske vi møttes på ett annet tidspunkt, at vi er perfekte for hverandre og bla.bla. Men nå kan han tydeligvis få seg dame. Jeg er kvalm og uvel. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Alt føles bare håpløst. 

Anonymkode: 293de...d7c

Min samboer og jeg er over, 12 år, og hele livet kollapser. Kvalm, sover ikke, spiser ikke. Men vi MÅ komme over han. Det var mannen i mitt liv, men følelser kan ta slutt. Og han var klar for forhold, sånt kan skje uansett, desverre. Gjør heilt jævlig vondt, spesielt siden vi aldri klarte å få barn, og nå er jeg 40, 28 da vi kjøpte hus sammen . Viss du er yngre enn meg, så har du så maaaange muligheter igjen. Du finner en ny, så er han glemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør er også fordi han aldri har latt meg gå, selv ikke nå. Han fortsetter å ta kontakt selvom han er med hu. Og det sårer, det gjør meg forvirret, fordi jeg ikke skjønner intensjonen hans med det. Hvorfor vil han ha meg der hvis han likevel ikke vil bli sammen med meg? Jeg skjønner det virkelig ikke .. 

Anonymkode: 293de...d7c

Han vil ha i pose og sekk, og lyver og trikser for å få til det. 
Det er fint å ha en dame man tolererer og får sex fra der, det betyr ikke at man vil bli sammen med hun. 
Det er sleipt, men ikke helt uvanlig desverre. 
Innse at du ikke er den som er hans "the one" og aldri vil bli det. Kutt kontakten med han og kom deg ut på markedet så du møter din sjelevenn og ikke kaster bort mer tid på en som du bare er ekstra-selskapsdamen til. Han tar deg ikke seriøst for fem øre. 

Anonymkode: dffde...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Det er ingen menneskerett at den personen man har følelser gjengjelder dine følelser. Sannsynligheten for at man finner seg en partner man passer fullstendig overens med er forsvinnende liten, noe som gjør at det alltid vil være en relativt stor sannsynlighet for at den ene personen er mer følelsesmessig investert enn den andre.

I noen tilfeller er man oppriktig ikke klar for et forhold på tidspunktet, selv om man kan ha forholdsvis dype følelser for den andre parten. Da er det ikke slik at man nødvendigvis lurer motparten når man sier at man ikke er klar, men at man likevel ser det er et godt grunnlag for et forhold.

Følelser er vanskelig. Hadde det vært slik at man til enhver tid visste nøyaktig hva man følte og hvordan man vil føle det over lang tid, så ville vi ikke hatt så mange uheldige brudd, skilsmisser og unødvendige kjærlighetssorger. Det betyr ikke at den sårede part automatisk har rett og at den parten som går videre automatisk er ond.

Det er ganske tungt å fortelle en person: 'Du er ikke god nok for meg', noe man egentlig gjør når man sier at man ikke har den rette type connection. Det vil muligens være mer redelig i visse situasjoner, men det er ikke nødvendigvis det som var rett for ham i denne situasjonen. For alt vi vet tar det lang tid før han utvikler dype følelser og trenger unormalt lang tid for å vite om dette er noe han vil satse på. Etter min mening støttes dette opp mtp TS' senere svar hvor han har uttrykt at dette nye 'forholdet' ikke er seriøst heller.

Du virker til å være smått usmakelig sint. Dating er ufattelig kompleks og et enormt sjansespill. Alle kjønn i alle forskjellige posisjoner har opplevd å bli avvist, såret og dyp kjærlighetssorg.

Mennesker har behov for trygghet, intimitet og noen å dele dette med. Når man da møter en slik person så er det vanskelig å gi slipp på det, selv om det potensielt har en negativ konsekvens for motparten.

Siden han hadde sagt at han ikke var klar for et forhold, samt at det var mye fram og tilbake mellom dere, så visste du jo hvor han stod og når du fortsatte å tilbringe tid med ham, så aksepterte du hans posisjon i form av din fortsatt tilstedeværelse. Basert på hvor sterkt du reagerer på dette, fem måneder senere og når de ikke er et offisielt par engang, så kan jeg forstå at han trakk seg vekk når dere tilbragte for mye tid i lag. Sett bort fra at du muligens var litt vel intens, så er det uansett ikke lurt å tilbringe for mye tid i lag når han ikke var klar for et forhold med deg.

 

 

Til slutt vil jeg påpeke at dette er noe som gjelder begge kjønn. Noen mennesker er ikke klare for et forhold før de møter den ene personen. Det kan handle om noe så banalt som lukt. Følelser er ikke logiske og følelser kan man ikke bevisst styre. Selv de mest ærlige og åpne relasjonene kan ende med sorg. Vi har et ansvar for oss selv og ikke bevisst sette oss i situasjoner som sårer oss. Vi har også et ansvar for oss selv å ikke la de kjipe opplevelsene lukke hjertene våre, men å heller vokse som individ.

Kloke ord fra denne mannen.

Anonymkode: f68c1...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør er også fordi han aldri har latt meg gå, selv ikke nå. Han fortsetter å ta kontakt selvom han er med hu. Og det sårer, det gjør meg forvirret, fordi jeg ikke skjønner intensjonen hans med det. Hvorfor vil han ha meg der hvis han likevel ikke vil bli sammen med meg? Jeg skjønner det virkelig ikke .. 

Anonymkode: 293de...d7c

Det kan ligge så mange grunner bak hans valg, og bare han vet hvilke grunner som er de riktige.

Men siden dette gjør deg veldig forvirret så ville jeg fokusert på hva han faktisk sa og hva han faktisk gjorde.

- han var ikke klar for forhold med deg

- han gikk inn i et forhold med en annen kvinne

- han er nå i et forhold

- han sender meldinger til deg bak kjæresten sin rygg 

Jeg hadde ikke akseptert dette og ville heller ikke satset på en mann som ikke kan si det som det er og potensielt kan finne på å gå bak min rygg, og det ville jeg fokusert på når jeg gikk videre - jeg vil ikke ha ham. Hadde brydd meg nada skvada om hva han egentlig vil, tenker og ønsker vedrørende meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vet ikke hvor ille jeg synes det her har vært. Har ikke sagt noe til han og har ikke tenkt til å gjøre det heller.. Er man ikke psykopat om man nyter å såre andre mennesker? Det kan jo ikke være normalt! 

Anonymkode: 293de...d7c

Hvordan kan han vite at han sårer deg når du ikke vil innrømme hvordan du har det? For alt du vet er du den kule dama det går an å henge og tulle med, mens hun andre stiller litt mer krav til han.

Anonymkode: bd930...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 10.02, AnonymBruker skrev:Hvordan kan han vite at han sårer deg når du ikke vil innrømme hvordan du har det? For alt du vet er du den kule dama det går an å henge og tulle med, mens hun andre stiller litt mer krav til han.

Anonymkode: bd930...fa6

Han vet jo at jeg har likt han veldig godt, men at jeg synes det har vært så vanskelig som jeg har vet han ikke. Jeg er vel redd for å blottlegge meg og redd for at han skal synes jeg er teit som blir så lei meg. Jeg vet ikke hva greia mellom de er, men min erfaring med han er at jo fler krav jeg stilte jo mer trakk han seg unna, så tro meg - jeg har prøvd.. 

ts

Anonymkode: 293de...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...