Mumsy Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #221 Del Skrevet 4. februar 2018 Kvelden har gått med til babymatproduksjon. Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å synes at det er gøy å lage mat, men jeg storkoser meg. Nå har jeg laget laksemos, torskegryte og bolognese. Torskegryten har jeg laget til Knerten tidligere å han elsker den. Spent på hva han vil synes om laksen og bolognesen. Han spiser ganske mye, nå er han oppe i 6 isbitterninger med Torskegryten. Jeg vet ikke hva det tilsvarer i vekt, så jeg må kanskje veie det så jeg finner ut cirka hvor mye jeg gir han. Mannen skal på guttetur fra Torsdag til Søndag, første gangen jeg og Knertis skal være hjemme alene. Det går nok fint, men merker nok at det blir litt mer intenst å måtte være på plass hundre prosent hele tiden. Ingen som kan avlaste litt på ettermiddagen Mannen vurderte visst å lage noen porsjonspakker med middag til meg, så jeg skal få i meg noe annet en frossenpizza mens han er borte Neida jeg er ikke så håpløs egentlig, men jeg skjønner liksom ikke vitsen med å stå i en evighet å lage mat bare til meg selv. Jeg klarer meg fint på brødskive noen dager jeg, kan invitere meg bort et par dager også Vi fortsetter milepælsuken: Det har kommet en liten tannspiss, nede til venstre Kjente den i går kveld, men kunne ikke se den. I dag kunne jeg skimte den bittelille prikken. Men fy flate den er spiss nok til tross for at den knapt er på overflaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 4. februar 2018 #222 Del Skrevet 4. februar 2018 Vi er synkroniserte! Kjente første antydning til tannspiss hos AM i går også! Må være godt med en unge med skikkelig matlyst! Også er du morsom da som er såå glad i å lage knertenmat, mens mumsymat ikke er så farlig. Får lage deg en porsjon Mumsyruller i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 5. februar 2018 Forfatter #223 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Hvordan får jeg slettet det her da tro Endret 5. februar 2018 av Mumsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 5. februar 2018 Forfatter #224 Del Skrevet 5. februar 2018 11 timer siden, Marimba skrev: Vi er synkroniserte! Kjente første antydning til tannspiss hos AM i går også! Må være godt med en unge med skikkelig matlyst! Også er du morsom da som er såå glad i å lage knertenmat, mens mumsymat ikke er så farlig. Får lage deg en porsjon Mumsyruller i det minste Stilig, synkroniserte tann-venner Ja det er virkelig godt at han vil spise! Når han var mindre å fikk kun melk ville han jo ikke ha, den følelsen var ikke noe god. Så jo at han gikk ned i vekt og hvert eneste måltid var en kamp. Men det er rart med det, nå er jeg bekymret fordi han spiser mye fordi HS har kommentert vektoppgangen hans.. Det skal ikke være enkelt Men så klart, det er så mye enklere og mindre å bekymre seg for når han er glad i mat Det var en god idè, noen Mumsyruller skal jeg smekke sammen, da kan jeg jo spise det i mange dager Den der matlagingsgreien min er bare sær.. Liker ikke å lage halvfabrikat, jeg får det aldri til Toro er ikke min bestevenn. Enten må det være helt ferdige greier, slik som i Mumsyrullene ellers så må det være helt fra bunn slik som Knertenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 5. februar 2018 Forfatter #225 Del Skrevet 5. februar 2018 Egentid.. Sov når baby sover osv.. Bullshit. Nå har jeg min ukentlige halvtime egentid i bilen utenfor svømmebassenget Freedom. Har iskaffe og musikk, kan ikke be om noe mer da. Jobber hardt med å venne meg på vanlig kaffe, den legger seg mindre på skinka enn iskaffen.. Men smaker jo ikke godt Ikke uten masse melk og sukker i allefall. Nå har Knerten sovet over en halvtime så nå risikerer jeg å måtte vekke han for å rekke badingen. I dag er det siste gang de har med unnervannskamera, så Knerten og to kompiser skal svømme under vann samtidig for å få en kul film. Det er planen, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #226 Del Skrevet 8. februar 2018 Da er tann nummer to i siktet, først kom den venstre nedertanna og nå den høyre. I natt har Knerten virkelig ikke vært i noe form stakkar, han har våknet så mange ganger at jeg ikke har tellingen. Han var tydelig trøtt, men fikk ikke til å sove. Lå å hylskrek i søvne. Etter en stund tok jeg han med opp og da kastet han opp. Han ble litt roligere etterpå så han fikk seg et par timer søvn. Håper at det er tennene som gjør at nettene har blitt dårlige, vi var jo inn i en så god periode. Kun 1-2 oppvåkninger uten melk, har fungert i to uker Mannen har reist på guttetur. Like greit, jeg har hatt han i vrangstrupen de siste dagene Neida, men det skrangler litt for øyeblikket. Mange faktorer som spiller inn, vi har så mange uferdige ting vi burde ordnet opp i. Alt henger jo egentlig sammen, hus, bil, økonomi.. Vi må jo faktisk snakke om det å bestemme oss for å finne ut av det. Man kan ikke sette på skylappene for alltid fordi det er enklest der og da. Han vil for alt i verden ikke ta opp ting, vil heller gå å ha det småkjipt lenge. Jeg er omvendt, få det ut å bli ferdig. Toppet seg i natt da han skulle være hyggelig å ta Knerten siden han tross alt får fri i fire dager. Men etter den første gangen han måtte stå opp la han seg lengst bort fra Knerten å ga ansvaret til meg. Han sto heller ikke opp med han i dag tidlig, så jeg fikk ikke noe hjelp da heller. Vi hadde avtalt at han skulle ordne Knerten fordi jeg hadde det travelt med å rekke en avtale. Okei, nå er det skrevet ned og jeg har lagt det bak meg, pust inn og ut. Når Knerten våkner fra luren sin skal vi dra til foreldrene mine for å spise middag. Jeg er helt utslitt etter formiddagen her, så blir godt med mat å avslapping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 8. februar 2018 #227 Del Skrevet 8. februar 2018 Hurra for tenner men så typisk at det skal komme og ødelegge nettene nå når du skal være alene med ham da. Håper du får god avlasting fra foreldrene dine og at et par dager fra hverandre kan lette på stemningen. Er også sånn som gjerne vil prate ferdig så fort som mulig for å få ting ut av verden så føler med deg der! Og appropos Mumsyruller, må de fryses? Kan jeg lage de på torsdag eller fredag også ikke fryse før servering på Lørdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #228 Del Skrevet 8. februar 2018 7 timer siden, Beccy87 skrev: Hurra for tenner men så typisk at det skal komme og ødelegge nettene nå når du skal være alene med ham da. Håper du får god avlasting fra foreldrene dine og at et par dager fra hverandre kan lette på stemningen. Er også sånn som gjerne vil prate ferdig så fort som mulig for å få ting ut av verden så føler med deg der! Og appropos Mumsyruller, må de fryses? Kan jeg lage de på torsdag eller fredag også ikke fryse før servering på Lørdag? Ja håper det gjør stemningen bedre, savne hverandre liksom Morfaren til Knerten ville gjerne passe han noen timer på Lørdag, så jeg kunne få sove hvis jeg ville Jeg er usikker på hvor lenge Mumsyrullene holder seg i kjøleskap (blir spist opp veldig fort her i huset Men ganske sikker på at et par dager ikke gjør noe, evt varme dem i microen om de blir harde? Vet ikke Tips, den ferdige peppes rømmedressingen gjør underverker på toppen @Marimba er nok bedre på matoppbevaring enn meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. februar 2018 #229 Del Skrevet 9. februar 2018 Er vel som med all gjærbakst, aller best fersk (eller fryst og tint i ovn), men fullstendig brukbare når man har laget de dagen før og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #230 Del Skrevet 10. februar 2018 Hjemme alene helgen går ganske bra, koser oss veldig. Knerten er så herlig, en kvikk og blid liten tass. Skal ikke nekte for at jeg er litt mer sliten enn vanlig, men det er mest av all logistikken det fører med seg, typ når er det beste tidspunktet for å dra på butikken, fore hesten eller ta en dusj. Bare det å ikke ha noen som kan lage en flaske melk mens jeg bytter bleie for eksempel. Skal ikke kaste ut manne med det første med andre ord Knerten har sovnet, men ligger å kaver veldig. Det er ulempen med å ha kamera, blir sittende å glo på det hele tiden. Skvetter til for hver minste lille bevegelse han lager. Nå har han havnet i sengen sammen med oss, fordi bedside criben er blitt for liten. Sprinkelsenga står klar på rommet hans, men venter på en sengekantbeskytter i posten som jeg har bestilt. Alltid en unnskyldning Stakkars nå skrek han skikkelig til, men sovnet igjen. Enten så er det tennene som plager han, eller så tror jeg han drømmer? Hvis babyer har drømmer. Husker pappaen min var så opptatt av det når Knerten var nyfødt, tro hva han tenker på. Han har jo ikke noe grunnlag for drømmer å tanker, han er helt fersk liksom. Det må jo være god plass for fine ting der inne Okei, det var en liten digresjon. Regner med Knerten sover ekstra godt i natt og ekstra lenge i morgen tidlig siden det er morsdag Flaks for han at jeg ikke liker kaffe, så han skal slippe å servere meg det på sengen. Nå skal jeg spise opp resten av melkesjokoladen For det er Lørdag. Jeg finner ikke noe på å se på TV da.. Beklageligvis synes jeg programmet "Hver gang vi møtes" er dørgende kjedelig, sorry Men det er jo liksom det som er Lørdags underholdningen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #231 Del Skrevet 10. februar 2018 Jeg er på utkikk etter en vogn som jeg kan ha liggende i bilen. Ryggen min holder på å ta kvelden, fordi vi er så mye ute på farten å den digre vognen min slepes inn og ut av huset. I tillegg skal vi til syden, så trenger en vogn vi kan ha med dit. Sportsdelen bør kunne snus begge veier, den må være grei å trille, billig ikke minst og til slutt så må den ikke veie mye. Kom med tips hvis du har Tenkte litt på Britax B-motion. Men den er ikke mulig å snu. Er det veldig upraktisk med vogn der barnet sitter vent fra deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 10. februar 2018 #232 Del Skrevet 10. februar 2018 Du må jo se på alle mot 1, synes det er sinnsykt morsomt å spille med på appen og håpe at det er meg som blir ringt til med pengepremie på slutten av programmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #233 Del Skrevet 10. februar 2018 7 minutter siden, Marimba skrev: Du må jo se på alle mot 1, synes det er sinnsykt morsomt å spille med på appen og håpe at det er meg som blir ringt til med pengepremie på slutten av programmet Det glemte jeg!! Enig, kjempemorsomt program Fader å, at jeg ikke kom på det tidligere, mens jeg led meg igjennom Hver gang vi møtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. februar 2018 #234 Del Skrevet 10. februar 2018 Jeg takler ikke hver gang vi møtes. Håper du får en fortsatt fin kveld og at du får sove leenge i morgen. 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 10. februar 2018 Forfatter #235 Del Skrevet 10. februar 2018 9 minutter siden, Chandra skrev: Jeg takler ikke hver gang vi møtes. Håper du får en fortsatt fin kveld og at du får sove leenge i morgen. 😃 Bra det ikke er bare meg, et av få program jeg sliter med å se Takk like så, blir spennende å se i morgen. Kanskje han slår til å sover til kl. 07.00. Hadde vært flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. februar 2018 #236 Del Skrevet 11. februar 2018 TV på lørdager er bare tull og vas. Hver gang vi møtes er blæ Selv om de mannfolka er teite og bare i veien av og til så merkes det når de er borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #237 Del Skrevet 14. februar 2018 På 11.2.2018 den 8.52, Weebs skrev: TV på lørdager er bare tull og vas. Hver gang vi møtes er blæ Selv om de mannfolka er teite og bare i veien av og til så merkes det når de er borte Jepp, merkes godt at det er mindre rotete i huset når de er borte også Men var da greit å få han hjem igjen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #238 Del Skrevet 14. februar 2018 Da har det gått (flydd) noen dager igjen da. Knerten har sovet hele natten i natt Han sov merkbart bedre etter vi la han over i sprinkelsengen for han var jo litt stor for bedside criben. Nå greier han å snu seg over på siden, da ble det visst mye bedre å sove. Ellers har vi fått omgangssyken i hus, så jeg sitter bare å venter på at jeg skal bli smittet Har jo et bittelite håp om å slippe unna, men realisten i meg sier at det er helt umulig. Omgangssyken smitter for et godt ord.. Tenker på all maten jeg burde stappe i meg nå, siden jeg mest sannsynlig kommer til å kaste opp i løpet av det neste døgnet. Håper for alt i verden at Knerten slipper å bli syk, satser på at immunforsvaret hans er topptrent på grunn av alle hundehårene han fortærer hver dag. Han har hatt noen tvilsomme bleier, men det kan jo like gjerne ha vært litt for mye svisker en dag. Det begynner å bli fart på babyen, nå har vi kommet til det punktet at vi ikke burde ha han ute av synet noe lenge av gangen. Han vet godt hvordan han åpner skapdørene under TV-benken, skyvedører. Inni der pleide det å gjemme seg ladere og diverse andre kule ting. Nå har jeg tatt bort dem, så jeg kunne se skuffelsen når han strevde seg bort dit tidligere i kveld. Nå skal jeg spise sjokoladekake siden det er valentinsdag. Mannen sitter i telefonmøte da, så blir ingen romantisk date. Mer kake på meg. Startet på innlegget her tidligere i dag, men det ble visst travelt så måtte avslutte. Nå har det gått 32 timer siden siste oppkast hos 7åringen, er det håp for at vi andre holder oss friske da tro? Velger å ha et lite håp i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 14. februar 2018 #239 Del Skrevet 14. februar 2018 Krysser fingrene for at du slipper unna omgangssyken! Vi har akkurat hatt en liten runde her i huset, anbefales ikke Lille J slapp billig unna da, noen ekle bleier og én runde med oppkast, og det var det. Vi har også sånne spennende skap på TV-benken, men mini her er heldigvis så dum at han ikke har skjønt hvordan han åpner de Gleden er desto større hvis vi har glemt å lukke de en dag, da er han borte og klår før man rekker å blunke. Deilig med sånne kroniske pellefingre i hus.. man får litt trim da, av å jogge hit og dit og avverge potensielle katastrofer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 15. februar 2018 #240 Del Skrevet 15. februar 2018 «Tvilsom bleie» er eneste symptom på omgangssyke hos barna her så langt, så det er stor sjanse for smitte. Brace yourself! Herlig at han sover hele natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå