Mumsy Skrevet 30. januar 2018 Forfatter #201 Del Skrevet 30. januar 2018 13 timer siden, Weebs skrev: Gratulerer med halvtårsdagen i går! For en fin liste! Så spennende med visning Takk og takk Det er så sykt spennende, jeg har aldri vært på visning før. Har ikke fått noe svar fra megleren enda da. Det har visst vært visning tidligere, så må prøve å få ordnet en privat en. Huset har ligget ute for salg en god stund, dårlig tegn muligens i dont know Har send megleren en mail, men formulerte meg helt sikkert ikke riktig, mannen hadde nok ledd seg ihjel hvis han så den.. "Hei, ehhm, jeg vil gjerne se på huset i blåbærveien jeg mvh osv"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 30. januar 2018 Forfatter #202 Del Skrevet 30. januar 2018 12 timer siden, Chandra skrev: Nå har jeg lest hele boka. 😁 Noen fordeler får man ha av å være syk. Artig å lese at du har både hund og havremoped. Jeg kjenner meg så godt igjen i det med å kjøre på hunden med barnevogna. Nå har vi begynt å få teken på det da. Men jeg er en racer på å surre fast båndet hans i vognshjulet. Gav meg dog med hest for 3 år siden eller noe. Fikk brått bare veldig nok. Imponert over st du er i stallen to ganger om dagen altså! Hvordan blir det når du begynner å jobbe igjen? Grattis med halvtårsdagen i går da! Imponerende Stortrives med hobbyene mine, men hest tar jo vanvittig mye tid. I tillegg er det jo ingen hemmelighet at kostnadene med det er veldig høye Så gøy at du også har drevet med hest! Ofte blir det så hunden får være med i stallen å på ridetur, da er hun godt fornøyd. Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal løse det når jeg begynner å jobbe, det blir jo så lite tid til alt. Nå drar jeg i stallen på kveldstid, noen ganger før Knerten legger seg. Da har jeg jo vært med han hele dagen, så om jeg er borte en time gjør ingenting men når han skal i barnehage blir ettermiddagene så korte, da vil jeg jo være sammen med han så lenge han er våken. I tillegg er jeg der en gang om formiddagen nå, for å gi dem lunsj. Spørs om vi må finne en løsning med fri tilgang på for ute, når jeg ikke har mulighet til å dra dit på dagtid. Dette avhenger litt av om vi blir boende her vi bor nå, eller om vi flytter til byen. Hvis vi flytter blir det mindre jobb i forhold til hesten, men en god del dyrere å stå oppstallet på ridesenter. Der vi er nå er det litt mer primitivt og vi har ansvar for alle foringer ut-og innslipp selv. Send meg en PM hvis du deler snap Knerten takker for gratulasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 30. januar 2018 Forfatter #203 Del Skrevet 30. januar 2018 KNERTEN HAR SOVET HELE NATTEN Våknet et par ganger like etter legging, men så skjedde det ikke noe mer før jeg hørte at han småpratet ved siden av meg kl 07.00 i dag tidlig Jeg er sjokkskadd. I går natt holdt han det gående i 1,5 time den ene oppvåkningen.. Så her snakker vi plutselig forandring gitt. Tørr ikke å håpe på at det skjer igjen med det første da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. januar 2018 #204 Del Skrevet 30. januar 2018 Å herreguuud, så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 30. januar 2018 #205 Del Skrevet 30. januar 2018 Wææh, fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 30. januar 2018 #206 Del Skrevet 30. januar 2018 Digg! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 30. januar 2018 #207 Del Skrevet 30. januar 2018 Har kjent på den at hest koster penger ja. 😵 Hesten min hadde elendig helse stakkar og det kostet, i tillegg til alle vanlige kostnader. Men det var jo verdt det, selv om jeg merket det godt på økonomien da jeg gav meg. Vi har også flyttet i det siste. Flyttet fra å bo rimelig øde til å nå bo med det meste i gangavstand. Angrer ikke et sekund! Alt ble mye lettere. Det blir spennende å høre hva dere finner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #208 Del Skrevet 31. januar 2018 I går ble en skikkelig milepælsdag! Knerten klinket til og dro seg framover på gulvet Flinke lille pøbelen I tillegg til at han sov hele natten for første gang, den dagen bør markeres i kalenderen Til de som måtte lure, nei han sov ikke hele natten i natt. To oppvåkninger, men jeg tar den altså. Null stress. I dag har vi vært til de idiotene som jobber på helsestasjonen (sorry det var ikke pent skrevet om dem, men jeg begynner å få de rimelig langt opp i halsen). Vi var på 6 mnd kontroll, det vil si at vi først skulle inn til lege og så til helsesøster. Legen var en tafatt type, men forsåvidt hyggelig. Han tar de vanlige undersøkelsene og alt ser fint ut. Han ser litt på Knerten å lurer på om han ikke har litt stort hode. Jo han har stort hodet, sier meg enig i det. Jeg har jo tenkt på det mange ganger selv, og det er flere som har latt seg bemerke av det før. Så begynner han å mumle noe om utvikling, høyt trykk, nedsatt funksjon bla bla bla.. Husker ikke hva han sa en gang for jeg holdt på å knakk sammen. Jeg ble jo så sinnssykt redd Står å indikerer at det kan være noe alvorlig galt med sønnen min, men samtidig bare føyer han det bort som om det ikke er viktig? Jeg sier til han at nå skremmer han livet av meg, mens jeg prøver å få ut av han hvordan man kan sjekke opp om alt er som det skal. Han mener at vi godt kan se det an litt til, men det var jeg rimelig lite interessert i etter måten han hadde lagt ut om hvor galt ting kunne være først, i tillegg var han lenge fram og tilbake og der han virket usikker selv på hvor alvorlig det var. Han ordnet en henvisning, så den må jeg vente på at dukker opp i posten, så håper jeg at vi får time fort som f. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg fordi jeg er så redd akkurat nå. Etter legesjekken skulle vi inn til HS, hun mente at det ikke var grunn for bekymring, så hun sa at hun kunne sette oss inn på en ekstra kontroll om 1 mnd, for å se om hodet ar vokst mer, i stedet for å bli henvist til røntgen. Jeg kjenner jo at det beroliget meg litt, for da er det jo sannsynligvis ikke noe galt. Men jeg gikk likevel ikke med på å utsette timen på sykehuset, den vil jeg ha så fort som mulig. Selvsagt går jeg ikke å venter i en måned for å sjekke da, de har jo allerede skremt meg såpass. HS sa også at hvis det hadde vært noe alvorlig galt så hadde han nok ikke vært så aktiv å motorisk flink som han er. Han har alltid vært en liten spreking, som viser god kontakt med omverden. Dette ble rotete, men jeg greier ikke å konsentrere meg. Konklusjon: Venter på henvisning til sykehuset, er skikkelig redd på grunn av at jeg ble så skremt først, etterpå sier jo både lege og HS at de ikke tror det er grunn til bekymring. Men legen var veldig usikker i starten, så det er jo absolutt greit å få sjekket. Håper virkelig at alt er som det skal. Tankene gikk jo vilt en periode, sånne ting som at han kunne være multihandicappet. Herregud tenk om han er det, nei huff han kan jo ikke være det. Han er jo livlig å ligger absolutt ikke etter når det gjelder utvikling. Det er bare umulig å få klarhet i tankene nå, jeg ble veldig, veldig lei meg. Det går vel over når lille fine babyen min våker fra luren sin igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 31. januar 2018 #209 Del Skrevet 31. januar 2018 Herregud, enn å skremme deg på den måten! Det er helt sikkert ingen grunn til bekyming. Knerten virker da som en frisk og helt normal gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #210 Del Skrevet 31. januar 2018 12 minutter siden, Leviora skrev: Herregud, enn å skremme deg på den måten! Det er helt sikkert ingen grunn til bekyming. Knerten virker da som en frisk og helt normal gutt Ja det vil jo helst gå bra.. Men tenk om han har vannhode da Jeg er egentlig en positiv person som vanligvis tenker at det ordner seg helt sikkert, det gjør det alltid. Men jeg kjenner at nå når det er snakk om noe som virket så alvorlig blir jeg veldig redd. Men ja, jeg synes også han virker som en helt normal gutt Dårlig gjort å skremme sånn ja.. Han kunne ha holdt usikkerheten inni seg, hvis det ikke var grunn til bekymring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. januar 2018 #211 Del Skrevet 31. januar 2018 Faen, for en beskjed å få da. Og en så usikker beskjed! Djis Satser på helsesøster sin mening er den korrekte! Men selvsagt greit å få sjekket ut kjapt da. Nå som du allerede er blitt skremt liksom OMG! Nei, jeg ble irritert her nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 31. januar 2018 #212 Del Skrevet 31. januar 2018 For en dust av en lege! Han må seriøst jobbe litt med hvordan han forholder seg til folk. Jeg tenker også at det sikkert ikke er noe grunn til bekymring, men jeg hadde også reagert som deg med de beskjedene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. januar 2018 #213 Del Skrevet 31. januar 2018 For en ekkel beskjed å få! Håper du får time fort slik at dere kan legge det bak dere. Dårlig gjort av legen å skremme sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 31. januar 2018 #214 Del Skrevet 31. januar 2018 Det der helsehuset du hører til virker helt bak mål da! Både lege og helsesøster ut i fra det du har fortalt tidligere også! Jeg synes Knerten ser ut og virker som en flott og fin liten kar og som du sier så følger han jo utviklingen så godt som bare det så det er sikkert ikke noe galt med ham, men jeg ville også beholdt den henvisningen for å fått det helt bekreftet. Det der er jo gjødsel for katastrofetanker delux. Men hipp hurra for mobilitet OG sovenatt da! Nå går det unna her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 31. januar 2018 #215 Del Skrevet 31. januar 2018 Herregud, hva er det med den helsestasjonen der a? Selvfølgelig fint at han følger med og sjekker at alt er fint, men å lire av seg masse skumle ord og så bare vifte det bort etterpå?! Skjønner godt at du ble redd Krysser fingrene for at alt er fint med Knertis! Han virker nå veldig frisk og fin på snap da Min eldste hadde (og har) forresten også ganske stort hode, så vi var på en ekstra sjekk for å måle da han var baby. Alt var helt fint, noen har jo bare større hoder enn andre.. meg inkludert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 1. februar 2018 #216 Del Skrevet 1. februar 2018 Hodestørrelse har ingen fasit, nei. Jeg har knøttlite hode. Finner aldri pannebånd som passer, må finne et beregnet for små barn Reima ftw! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 1. februar 2018 Forfatter #217 Del Skrevet 1. februar 2018 17 timer siden, Weebs skrev: Faen, for en beskjed å få da. Og en så usikker beskjed! Djis Satser på helsesøster sin mening er den korrekte! Men selvsagt greit å få sjekket ut kjapt da. Nå som du allerede er blitt skremt liksom OMG! Nei, jeg ble irritert her nå 14 timer siden, Marimba skrev: For en dust av en lege! Han må seriøst jobbe litt med hvordan han forholder seg til folk. Jeg tenker også at det sikkert ikke er noe grunn til bekymring, men jeg hadde også reagert som deg med de beskjedene der. 14 timer siden, Chandra skrev: For en ekkel beskjed å få! Håper du får time fort slik at dere kan legge det bak dere. Dårlig gjort av legen å skremme sånn! 12 timer siden, Beccy87 skrev: Det der helsehuset du hører til virker helt bak mål da! Både lege og helsesøster ut i fra det du har fortalt tidligere også! Jeg synes Knerten ser ut og virker som en flott og fin liten kar og som du sier så følger han jo utviklingen så godt som bare det så det er sikkert ikke noe galt med ham, men jeg ville også beholdt den henvisningen for å fått det helt bekreftet. Det der er jo gjødsel for katastrofetanker delux. Men hipp hurra for mobilitet OG sovenatt da! Nå går det unna her! 11 timer siden, sitronkake skrev: Herregud, hva er det med den helsestasjonen der a? Selvfølgelig fint at han følger med og sjekker at alt er fint, men å lire av seg masse skumle ord og så bare vifte det bort etterpå?! Skjønner godt at du ble redd Krysser fingrene for at alt er fint med Knertis! Han virker nå veldig frisk og fin på snap da Min eldste hadde (og har) forresten også ganske stort hode, så vi var på en ekstra sjekk for å måle da han var baby. Alt var helt fint, noen har jo bare større hoder enn andre.. meg inkludert 3 timer siden, Leviora skrev: Hodestørrelse har ingen fasit, nei. Jeg har knøttlite hode. Finner aldri pannebånd som passer, må finne et beregnet for små barn Reima ftw! Nei gud vet hva det er med helsestasjonen der, men jeg har aldri møtt den legen før. Mulig det er en vikar? Første bud må vel være at han burde diskutere usikkerheten sin med noen andre enn foreldrene til barnet "Hmmmm, synes dere han har stort hode?" "Mumle, mumle." "Muligens at det kan være noe forhøyet trykk inni der, er han aktiv?" "Ja, nei, tja hvis han hadde vært rolig hadde jeg vært mer bekymret." "Hva tenker dere da, har han utviklet seg normalt? Dere synes ikke det virker som om noe trykker på hjernen hans?" Nei fader, jeg blir uvel når jeg skriver dette igjen. Det er det mest skremmende jeg har opplevd, måten han sto der å mumlet på, han virket så usikker akkurat som om han ikke ville si det liksom.. Jeg fikk skikkelig panikk å var sikker på at Knerten var hjerneskadet. Jeg skjønner jo nå at det er høyst usannsynlig, men der og da føltes det som om verden raste sammen. Uansett greier jeg jo ikke å slå meg til ro med at alt er fint før det er sjekket opp. Jeg er jo enda bekymret, men heldigvis ikke i nærheten av hvor redd jeg vær når jeg snakket med den teite legen. Helsesøsteren fikk roet meg litt ned, så satser vi på at hun vet best. Det var teit av henne å snakke med legen for å få han til å avbestille(?) den henvisningen han hadde sendt da. Måtte krangle for å få beholde den, hun ville egentlig vente en måned til før vi sjekket opp. Ikke aktuelt etter det den legen greide å lire utav seg Katastrofetanker ja, de er på parat på plass hver gang jeg tror jeg slapper av Selv om jeg tenker at det er dønn umulig at det er noe galt med han, fordi han er så sinnssykt kul! Greit å høre at det finnes flere med stort hode, eller lite hode Jeg har ganske stort hode selv, så tror bare han har arvet fasongen min. Det er veldig bredt, men ikke så langt. Da ser det nok litt større ut enn det egentlig er. Nettene her er fortsatt fine! Nyter hver eneste kveld og natt som er så behagelige. I natt var han knapt våken, han bare gryntet litt to ganger og fikk smokken, så sov han videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #218 Del Skrevet 3. februar 2018 I dag har jeg startet å rydde ut av det som skal bli soverommet til Knerten. Nå har han sovet så godt den siste tiden (#nojinx), så nå er det håp for at han kan på eget rom en gang Pakket bort masse små plagg i dukkestørrelse, ble skikkelig sentimental. Kan ikke forstå at han har vært så liten. Den tiden han brukte de klærne husker jeg ikke en gang, jeg var så stressa og ute av meg. Fælt å tenke på nå, de to første månedene føler jeg at jeg gikk glipp av. Hentesettet hans er så nydelig, synd å bare pakke bort det men vet ikke helt hva annet jeg kan gjøre med det. Alle klærne han har brukt fra fødsel og fram til 6 mnd fikk plass i to små plastesker I alle dager, han må jo ha gått delvis uten klær? Kan ikke komme på at jeg har følt at vi har manglet noe heller, hvem vet hva den ammetåka gjorde med meg i starten. Kanskje han bare gikk i bleie Nå har han litt mer klær da, måtte på en intensiv shopping før helga, når han hadde gått i pysj hver ettermiddag en stund. Utrolig hvor mye klær som går med etter de begynner å spise selv Rommet til Knertis er på størrelse med en skoeske, i tillegg er det skråtak på halve rommet og et vindu som tar resten av plassen der det er normal takhøyde. Så jeg tar gjerne i mot interiørtips hvis noen har forslag. Vurderer å bare male rommet i en nøytral farge å klistre noen wallstickers i skråtaket. Jeg er ikke sånn veldig moderne av meg i stilen, så vil gjerne ha litt farger inn der. Når jeg tenker meg om får jeg nok ikke plass til så veldig mye mer enn senga hans og en kommode, så trenger vel ikke fundere så mye på hva mer jeg skal plassere inn der. Nå tror jeg rett og slett at jeg skal krype til køys, har jo holdt meg våken til halv 11. Det må jo være bra, er ikke hver dag det. Jeg har spist 200 gram melkesjokolade, det verste er at jeg er ikke kvalm en gang Eier ikke skam altså. Det er jo tross alt Lørrda da. Hadde tenkt å holde meg unna godteriet, men jeg greide ikke å holde meg i skinnet så kjørte på bensinstasjonen å handlet. Her er det -15 grader ute, så sjokoladen fikk seg et par minutter ute og vips så var den perfekt Fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. februar 2018 #219 Del Skrevet 4. februar 2018 De er jo bittesmå de første klærne da, så selv om det kanskje er mange så tar de jo ikke noe plass i det hele tatt. Vi har bestilt wallstickers fra wish til begge barnerommene og er kjempe fornøyde med det. Der er det mye fine å velge mellom av dyr, jungeltema osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #220 Del Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, Beccy87 skrev: De er jo bittesmå de første klærne da, så selv om det kanskje er mange så tar de jo ikke noe plass i det hele tatt. Vi har bestilt wallstickers fra wish til begge barnerommene og er kjempe fornøyde med det. Der er det mye fine å velge mellom av dyr, jungeltema osv. Det er sant, det er sikkert mange plagg som ble veldig komprimert Takk for tips! Wish var lurt, det skal jeg sjekke De klistremerkene er jo ofte veldig dyre på interiørbutikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå