Beccy87 Skrevet 17. januar 2018 #181 Del Skrevet 17. januar 2018 Stress når de våkner sånn! Kan han være inne i et sånt utviklingstrinn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #182 Del Skrevet 17. januar 2018 12 timer siden, Marimba skrev: Går det an å tilby vann istedenfor da tro? Men ja de er herlige I kveld ga jeg han vann, men han likte det like godt som melk Da var vi liksom like langt Eller, jeg slipper jo å vaske så mange flasker hvis han godtar vann da.. Skal skrive mer om kveldens taktikk etterpå, han har i det minste sovnet nå. Håper det varer en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #183 Del Skrevet 17. januar 2018 6 minutter siden, Beccy87 skrev: Stress når de våkner sånn! Kan han være inne i et sånt utviklingstrinn da? Ja hvem vet... Det er jo et sånne helsikes utviklingstrinn HELE tiden føler jeg Våknet like mye i kveld så langt, tross at han fikk vann på flasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 18. januar 2018 Forfatter #184 Del Skrevet 18. januar 2018 Update om kveldens legging. Ante meg at det kom til å ta tid, så vi starte like godt kveldsrutinene kl 18.00. Han fikk seg et bad først og etterpå ga jeg han flaske i rolig omgivelser med dempet belysning.. Han ville jo selvsagt ikke ha flaske, så han gnagde litt på tutten en stund før vi ga opp. Jeg hadde ordnet meg med en flaske med vann som jeg skulle tilby om det ble vanskelig uten melk. Til mitt store sjokk enset han ikke at det var vann på flaska, han drakk like normalt som om det hadde vært melk Det er noe merkelig med den babyen der? Lurer på om det er noe fysisk galt, eller om han bare foretrekker grøt og smoothie.. Det ente jo da med at vi gjør som vi pleier, han drikker pittelitt melk (bare at nå var det vann, som var ett fett for han), så sutter han litt på smokken, så drikker han to slurker til, så litt smokk igjen osv. til han sovnet. I det siste har han ikke sovnet tungt så han har våknet bare jeg har rørt en millimeter på meg, det å komme seg ut av rommet var jo umulig. Da ble vi liggende der i to timer, han våknet kanskje 5-6 ganger så jeg måtte til med vann-smokk-vannsmokk.osv. Metoden igjen. Hvis han ikke får flasken øyeblikkelig når han våkner klikker han. Etter to timer var jeg rimelig lei, så jeg prøvde nok en gang å komme meg ut av rommet uten hell. Jeg løftet han opp å bysset, da sovnet han faktisk i armene mine og det pleier han ikke å gjøre. Så fikk jeg en lite utbrudd om at jeg er verdens verste mor, fordi jeg bare har trykt flaska i ansiktet på han når han egentlig kanskje bare vil ha nærhet.. Vet ikke. Jeg prøvde å legge han ned i sengen sin igjen, da våknet han å ble panisk med det samme. Så jeg løftet opp å bysset til han ble rolig igjen. Dette gjentok seg en del ganger, men det var tydelig at han var trøtt og sov godt så lenge jeg holdt han i armene mine. Til slutt la jeg han ned mens jeg mer eller mindre krøp oppi bedside criben selv. Ja hit kom jeg med innlegget i går kveld, før Knerten våknet igjen og jeg sovnet i fra hele innlegget.. Fikk bysset til han roet seg ned igjen, bla bla dette var sikkert sykt interessant å lese om innser jeg nå, not. Vi samsov resten av natten, og han fikk melk i 1-tiden for da tenkte jeg at han kanskje kunne være sulten, men tror ikke han drakk mye. Etter en lang kamp i 5-tiden fikk han flaske med vann, da var han lys våken å insisterte på at det var morgen. Etter noen slurker vann sov han videre til 08.15 Så tok mannen han videre derifra så jeg fikk sove helt til 09.30 Digg. Det store spørsmålet er: Vil han slutte å våkne etterhvert når han ikke får tilbud om flaske? Eller våkner han akkurat like mange ganger, for hvis han gjør det kan jeg like gjerne tilby vann, da sovner han mye fortere enn om jeg bysser. Hvorfor får han panikk når han blir lagt ned i senga si? Han får ikke det når vi legger han for kvelden, kun når han våkner etter å ha sovet en stund. Ender sikkert med at vi både samsover og gir han melk Neida, jeg skal prøve noen netter til for å se om det blir noen endring. Mannen har tatt med seg begge kidsa til besteforeldrene, så jeg er hjemme alene Men egentlig kjeder jeg meg bare, så vurderer å rydde litt, eller bare dra å være sammen med dem. Skulle slappe av, men det er vanskelig å tvinge seg selv til det. Ender vel med at jeg surfer rundt her inne til de kommer hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. januar 2018 #185 Del Skrevet 18. januar 2018 Sover han i vogn inne da? Jeg har hatt maaaaaange netter (spesielt med Trollet) hvor jeg måtte gi opp fordi han bare ikke ville sove ordentlig. Men når jeg da har lagt de i vogn og kjørt den titusen ganger frem og tilbake på stua, i gangen eller rett og slett på soverommet i mørket for å få de til å sove. Da er det så mye enklere å sprette opp og rugge vogna videre med en gang du merker at de begynner å våkne. Tror det var den taktikken jeg brukte når jeg skulle venne han av nattammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 25. januar 2018 Forfatter #186 Del Skrevet 25. januar 2018 Nå har Knerten sovet i en time, så da er det litt optimistisk å begynne på et innlegg men jeg prøver likevel Nettene våre er såå mye bedre etter jeg sluttet å tilby melk, men kun vann. Jeg håper virkelig at dette er en ny trend. I natt våknet han to ganger å tullet litt før han sovnet igjen, men ingen big deal. I går natt, og natten før der våknet han kun en gang, det er så sykt det Tror det er første gangen det har skjedd. Skulle gjerne skrevet at jeg følte meg uthvilt, men tror kroppen gikk i en slags sjokktilstand så jeg var mer trøtt en vanlig. Ja det var egentlig det jeg rakk, Knertis er våken. Jeg skal oppdatere mer senere, måtte bare inn å fortelle at babyen sover for tiden, wohooo digg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 25. januar 2018 Forfatter #187 Del Skrevet 25. januar 2018 På 18.1.2018 den 21.38, Beccy87 skrev: Sover han i vogn inne da? Jeg har hatt maaaaaange netter (spesielt med Trollet) hvor jeg måtte gi opp fordi han bare ikke ville sove ordentlig. Men når jeg da har lagt de i vogn og kjørt den titusen ganger frem og tilbake på stua, i gangen eller rett og slett på soverommet i mørket for å få de til å sove. Da er det så mye enklere å sprette opp og rugge vogna videre med en gang du merker at de begynner å våkne. Tror det var den taktikken jeg brukte når jeg skulle venne han av nattammingen. Denne glemte jeg liksom å svare på Ja vogn er kjempelurt! Vi har også brukt det i periodene det har stått på som verst, så hvis han får et fauk igjen blir nok vognen med på soverommet Nå virker det som han er over den verste klikk-i-vinkel-perioden. Håper det fortsetter sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 26. januar 2018 Forfatter #188 Del Skrevet 26. januar 2018 Om to dager blir Knerten et halvt år gammel, fy flate hvor blir tiden av Stemninga i hjemmet er laber for øyeblikket.. I forrige uke fortalte jeg mannen at jeg kan tenke meg å flytte ut av hullet vi bor i nå og komme oss nærmere byen. Jeg regnet jo med at han kom til å være negativ til det, men tvert i mot, han var helt enig. Akkurat som om begge har gått å tenkt det lenge, uten at noen har turt å nevne det for den andre. Vi ble enige om at det å flytte ville være det riktige for oss, og at vi burde begynne å se etter hus. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive egentlig. Alt er bare rot inni hodet mitt akkurat nå. I går hadde mannen snakket med pappaen sin, etter den samtalen var han visst ikke gira på å flytte likevel Jeg nevnte det til og med for han at han ikke burde snakke med pappaen sin før vi hadde pratet ferdig om det, fordi jeg skjønte at han ville bli påvirket, kan jo ikke bestemme selv i en alder av 30 år.. Gledesdreper. Gudene vet når han bestemmer seg, eller hva vi skal tenke igjennom først. Men ting kommer til å ta tid, så da må jeg bare vente, vente og vente. Jeg blir så stresset av å gå rundt å ikke hvite noen ting, vi snakket om dette i fire timer i går, uten at noen ble særlig mye klokere.. Nå kommer han med masse grunner til at vi ikke kan flytte, noen er jo saklige med ting vi faktisk bør tenke ordentlig igjennom, slik som for eksempel økonomien i det. Men noe er bare teit. Han vil bo her vi bor nå fordi han og pappen har pusset opp huset, derfor er det trygt. Jeg skjønner det litt, men samtidig synes jeg det er teit. Vi kan ikke la vær å flytte hvis det er det vi har lyst til, fordi vi er på fornavn med grunnmuren her hjemme og ikke er villig til å hilse på en ny en. Han er veldig opptatt av at det kan dukke opp uforutsette utgifter så det er nok best å ha 500.000 på bok i tilfelle det trenger å dreneres Jeg synes heller ikke det er spesielt kult å bo her fordi mannen bodde her et par år med ekskjæresten. Det tenker sikkert mange at er teit av meg, men i mitt hodet er det et helt logisk argument for å flytte. Ja altså, dette var egentlig bare en liten sammensurring av tankene mine for øyeblikket, nå skal jeg gå å henge litt med kuleste babyen i gata. Han har begynt å hoste stakkar, ligger på gulvet mens han hoster å harker. Kjefter gjør han også, han kommer seg ikke framover, kun bakover og rundt i sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. januar 2018 #189 Del Skrevet 26. januar 2018 Forstår godt at du er frustrert. Kanskje mannen din bare trenger litt tid til å fordøye samtalen med faren sin før han lander på din side igjen? Som du sier så var dere jo enige og det virket som om han hadde tenkt at flytting var en god ide før du nevnte det så det er ikke sikkert han kommer til å bruke en evighet på å bestemme seg igjen. Knerten snart et halvt år er jo egentlig helt galskap, du fødte ca i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 27. januar 2018 Forfatter #190 Del Skrevet 27. januar 2018 15 timer siden, Beccy87 skrev: Forstår godt at du er frustrert. Kanskje mannen din bare trenger litt tid til å fordøye samtalen med faren sin før han lander på din side igjen? Som du sier så var dere jo enige og det virket som om han hadde tenkt at flytting var en god ide før du nevnte det så det er ikke sikkert han kommer til å bruke en evighet på å bestemme seg igjen. Knerten snart et halvt år er jo egentlig helt galskap, du fødte ca i går! Ja jeg tror nok du har rett der, jeg håper i allefall at vi blir enige igjen. Han var jo nesten mer gira enn meg i utgangspunktet, så da krysser jeg fingrene for at han bare må fordøye det litt. Jeg har jo funnet et hus jeg sikler på, det er i utgangspunktet så høyt priset at det er i grenseland for hva vi greier av lån. I tillegg har jeg sittet å sett på tegningene og det trenger bare et lite takløft, flytting av noen vegger og lage et ekstra bad Litt urealistisk kanskje Jeg vet, et halvt år er så sykt! Helt crazy, jeg er enig, jeg fødte jo i går I morgen er dagen, tror det må feires. Men når Bølla akkurat ble et år og Knerten et halvt år, vil jo det si at vi var gravide samtidig delvis, det kan jeg ikke huske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 28. januar 2018 Forfatter #191 Del Skrevet 28. januar 2018 Gratulerer med halvtårsdagen Knertis Love you to the moon and back Bittelille babyen min blir et halvt år kl 21.40 i kveld. Hvor har tiden blitt av? Den første tiden gikk uendelig sakte, jeg ventet å ventet på at han skulle bli 3 måneder slik at kolikken forhåpentligvis skulle gå over. Etter det sa det bare pang, og vips så hadde det gått 3 måneder til. Jeg greier ikke å huske hvordan det var før han var her, føles som om vi har hatt han sammen med oss for alltid. Han har alltid vært en sterk liten kar, som aldri har hatt tid til å ligge å være baby. Han har helst villet opp å se fra han var bare noen uker gammel. Føler meg egentlig litt snytt for babytiden, enten gråt han eller så ville han bli båret rundt framovervent slik at han fikk se. Føler at vi mistet litt av den kosen det skal være med nyfødt baby, slike stunder som der babyen sover på brystet kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger det har skjedd her. Men du verden vi har tatt igjen for det i det siste, nå er det kos å smil dagen lang. Han er så herlig, en virkelig gledesspreder. Jeg koser meg så mye med han om dagene, å gråter en liten skvett hver gang jeg kommer på at jeg ikke har så lenge igjen av permisjonen. Må bare fortsette å nyte tiden - Kommer seg opp på strake armer - Sirkler rundt på gulvet i en vanvittig fart - Aker seg bakover og delvis sidelengs - Har greid å dratt seg framover et par ganger, men virker ikke som han skjønner hvordan det skjedde. - Begynt å like middagsmat bedre, spesielt torskegryte er en slager. Spiser 4 isbitterninger. - Ruller fra rygg til mage. - Holder flaska og putter inn smokken selv. - Vil egentlig ikke ha noe å drikke, men vann i vanlig kopp er best. - Frøser med tunga mye, å spytter ut det aller meste av både melk og vann. - Spiser store mengder grøt, pulvergrøten er best i verden og overgår alt av grønnsaker, frukt og middag. - Flink til å gnage på på diverse mat (men han har en meget bekymret mor som synes det er dritskummelt, hun vil helst mose all mat til han for resten av livet) - Elsker at vi synger for han, mystisk nok med tanke på at både mannen og jeg er tonedøve. - Sover på soverommet vårt i bedside crib, men i det siste har det blitt en del samsoving når vi har prøvd å kutte ned på nattflaskene. - Våkner mye på natta, men hadde en periode der han hadde få oppvåkninger. Så ble han syk, så nå er vi tilbake til tøffe netter igjen. Sov merkbart bedre når han ikke fikk tilbud om melk når han våknet. Blir noen tøffe netter for å komme seg dit igjen. - Bruker størrelse 74 i klær. - Blid dagen lang så lenge han ikke er trøtt. - Virker endelig som vi har fått en bedre rutine på dagsoving, tidligere har det vært rundt 5 korte lurer. Nå virker det som om han greier 2-3 lengre lurer. - Må sove ute i vogn på dagtid. - Begynner å få litt vilje, kjefter noe vanvittig på hunden dersom hun ikke gidder å ligge ved siden av han hele dagen. Han virkelig elsker henne, kan ligge å se på henne i evigheter. - Har heldigvis ikke problemer med magen lengre, reagerer ikke på noe mat. - Bruker bleie i størrelse 4. Tja, det var det jeg kommer på i farta. Så kan jeg sammenligne hvis det blir en nestemann en gang Gøy å se tilbake på om en stund. Mannen har kommet seg mer over på flyttetanken igjen, så nå blir det til at vi skal på visning på forskjellige hus. Koster jo ingenting å dra å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 28. januar 2018 #192 Del Skrevet 28. januar 2018 Hurra for knerten og flyttetanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 28. januar 2018 #193 Del Skrevet 28. januar 2018 Hurra for Knerten, og sykt spennende med hustitting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. januar 2018 #194 Del Skrevet 28. januar 2018 Hurra for Knerten! Og det gikk fort da, lykke til på visning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 29. januar 2018 Forfatter #195 Del Skrevet 29. januar 2018 Knerten takker for alle gratulasjoner Det ble kake på oss fordi pappen til mannen feiret bursdag. Knerten fikk selvsagt ikke kake, men det var like før et par ganger. Fader altså, må jo passe på disse oldingene som en hauk. "Han kan jo bare få smake litt krem da, det skader ikke", "du må ikke være så streng, rart at vi vokste opp i gamle dager", "det er ikke farlig, det er jo bare litt syltetøy"... Jeg blir så irritert, synes det er så utrolig unødvendig å starte debatt om sånne ting. Jeg er mor og jeg bestemmer, men det er noe særegent med slekta på den ene siden til mannen. Sist fikk jeg et langt foredrag fra en gammel tante om at Knerten kom til å bli overvektig hvis han fikk smoothie i oppveksten Egentlig er det babysvømming i dag, men Knerten er forkjølt enda så vi må nok stå over. Jeg gråter litt, elsker babysvømming enda litt mer enn han. Han er heldigvis blitt kvitt feberen og formen er fin. Da får jeg heller glede meg til babysang på Onsdag Uka her er den travleste på lenge, typisk nok våknet jeg med vond hals i dag. Får bare håper det ikke utvikler seg til noe mer før uka er omme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 29. januar 2018 #196 Del Skrevet 29. januar 2018 Legger igjen et spor. Skal lese her i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 29. januar 2018 Forfatter #197 Del Skrevet 29. januar 2018 Nå har jeg akkurat vært på tur med Knerten i bæresela. Det fungerer utmerket, mye enklere å gå med hunden samtidig. Hun vimser noe vanvittig, så med vogna blir hun kjørt på et par ganger hver tur stakkar. Minuset er at jeg blir veldig sliten/får vondt i korsryggen. Mulig det er bare fordi jeg er i veldig dårlig form for tiden, over et år siden jeg har trent, det merkes godt. Enda en positiv ting var at Knerten ble skikkelig trøtt av sitte der å se seg i rundt i frisk luft, så han sovnet i det jeg la han ned i vogna når vi kom hjem. Det må være et skikkelig mammahack, fordi vi alle får frisk luft, men jeg får tid til å slappe av litt når vi kommer hjem og babyen skal sove Går jeg tur med han i vogna sover han jo mens vi går, så da er det full rulle når vi kommer hjem igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 29. januar 2018 Forfatter #198 Del Skrevet 29. januar 2018 1 time siden, Chandra skrev: Legger igjen et spor. Skal lese her i kveld. Hei og velkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 29. januar 2018 #199 Del Skrevet 29. januar 2018 Gratulerer med halvtårsdagen i går! For en fin liste! Så spennende med visning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 29. januar 2018 #200 Del Skrevet 29. januar 2018 Nå har jeg lest hele boka. 😁 Noen fordeler får man ha av å være syk. Artig å lese at du har både hund og havremoped. Jeg kjenner meg så godt igjen i det med å kjøre på hunden med barnevogna. Nå har vi begynt å få teken på det da. Men jeg er en racer på å surre fast båndet hans i vognshjulet. Gav meg dog med hest for 3 år siden eller noe. Fikk brått bare veldig nok. Imponert over st du er i stallen to ganger om dagen altså! Hvordan blir det når du begynner å jobbe igjen? Grattis med halvtårsdagen i går da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå