Gå til innhold

Gipset hånd og nav er så vanskelige

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du ikke sykemeldt?

Det er verken NAV, praksisplassen eller fars arbeidssted sitt ansvar at du trenger hjelp med barnet. Her må dere bare prøve å organisere dere på en måte som får det til å gå opp.

Anonymkode: 9b182...e1d

Man blir da ikke sykemeldt pga en brukket finger hvis man fortsatt kan jobbe.. 

Her er det bare TS som gjør seg vanskelig.. 

Anonymkode: dea25...572

• Liker 6
Skrevet

Lett å skjønne hvorfor TS ikke er i arbeid med en slik holdning og manglende evne til problemløsning.

Anonymkode: 2ca2e...68a

• Liker 14
Gjest NotNaomi
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal hun med sykemelding egentlig?

Svive rundt hjemme med et barn hun ikke evner å fore, stelle osv? Er du såpass lite oppegående at du ikke ser at om barnet blir hjemme så regnes det som omsorgsvikt?

Anonymkode: 9204c...9a1

Forventer du et seriøst svar på spørsmålet? Du virker aggressiv,så gidder jo ikke svare ut over dette.

Skrevet

Jeg har bare en kommentar her: Hvor vanskelig skal du gjøre ting både for deg selv og andre? 

Gips på en jånd gjør deg ikke så invalid. Jeg har vært gipset på to hender/underarmer og har måttet klare meg selv. Bli en smule mer løsningsorientert. 

Anonymkode: 073d3...ce0

• Liker 4
Skrevet

Tenker du at NAV skal komme å kle på ungen din da eller? For hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor NAV er vanskelig? 

Anonymkode: 04fe1...9ac

• Liker 8
Skrevet

Få tak i en pakke buksebleier, de er lettere å ta på ungen. Kanskje ungen til og med klarer å skifte på seg selv?

Anonymkode: 97c8d...eb0

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tok du ikke bare taxi? 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å skjønne hvorfor TS ikke er i arbeid med en slik holdning og manglende evne til problemløsning.

Jadaaaa bare døm i vei. Jeg har vært i arbeidslivet i 9 år og hatt fast jobb i 9 år. Så din påstand kan jeg bare begrave.

Poenget mitt er at når jeg prøver å gjøre så godt jeg kan og ikke sykemelder meg for å faktisk vise interesse og at jeg ønsker å stille opp på praksis og utføre det type arbeid som er mulig ved og kun bruke venstre hånd. Lurer virkelig på alle som kritiserer her om de hadde gjort så mye som en liten insats å faktisk komme seg på jobb med en gipsa hånd. Vedder på at alle hadde sykeneldt seg. Jeg ser faktisk det som negativt å være sykemeld så lenge man har mulighet til å bidra med noe. Men at nav er så nedlatende mot folk som faktisk PrØVER å gjøre ett godt inntrykk på jobb og å gjøre så godt man kan. Ja da begynner jeg å lure på om det er bedre å bare slenge en sykemelding i ansiktet dems da de virker som at de liker det bedre med med late folk som tar ut sykemelding for enhver minste ting enn de som prøver å stå på.

Anonymkode: 12566...b71

• Liker 5
Skrevet

Når jeg leser slikt som dette så skjønner jeg virkelig hvor mye rart NAV må forholde seg til. Du har brukket en finger. Du kan fortsatt bruke armen uten å involvere fingrene i det hele tatt. Kjøp sorel eller sherrox til toåringen. Løft han oppi vogna og så triller du i barnehagen. Verre er det VIRKELIG  ikke!

Har selv jobbet 100% med en knekt arm, som sykepleier på sykehjem. Jeg fikk både ungene til barnehagen og skole og kjørte til jobb etterpå uten problemer. Det eneste jeg var skjermet fra på jobb var utagerende beboere og de aller tyngste som krevde forflytning i heis. Resten klarte jeg fint uten annen sykemelding enn de dagene jeg gikk til fysioterapeut, som var 1 dag i uka.

Du ser kun problemene, og helt rett av NAV å gjøre som de gjør. Du trenger ikke at mannen leverer, det klarer du fint selv hvis du bare kan se litt opp og rundt deg å finne LØSNINGER! En faen i meg håper de trekker AAPen din eller hva du nå går på. Gjøre ingenting på praksisplassen?? Hva er det slags praksisplass?? Du har som sagt brukket en finger. Du er ikke lam fra halsen og ned. Skjerp deg!

Anonymkode: ce573...8db

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jadaaaa bare døm i vei. Jeg har vært i arbeidslivet i 9 år og hatt fast jobb i 9 år. Så din påstand kan jeg bare begrave.

Poenget mitt er at når jeg prøver å gjøre så godt jeg kan og ikke sykemelder meg for å faktisk vise interesse og at jeg ønsker å stille opp på praksis og utføre det type arbeid som er mulig ved og kun bruke venstre hånd. Lurer virkelig på alle som kritiserer her om de hadde gjort så mye som en liten insats å faktisk komme seg på jobb med en gipsa hånd. Vedder på at alle hadde sykeneldt seg. Jeg ser faktisk det som negativt å være sykemeld så lenge man har mulighet til å bidra med noe. Men at nav er så nedlatende mot folk som faktisk PrØVER å gjøre ett godt inntrykk på jobb og å gjøre så godt man kan. Ja da begynner jeg å lure på om det er bedre å bare slenge en sykemelding i ansiktet dems da de virker som at de liker det bedre med med late folk som tar ut sykemelding for enhver minste ting enn de som prøver å stå på.

Ja du kan godt vise hvor tøff du er som ikke sykemelder deg. Men som sjefen min sa til meg var at om jeg skulle tøffet meg ville det gått utover min arbeidsplass. Trenger du sykemelding så tar du sykemelding. For å fungere halvveis på alt gjør at kollegaer jobber dobbelt.

Anonymkode: 00c6b...d8c

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser slikt som dette så skjønner jeg virkelig hvor mye rart NAV må forholde seg til. Du har brukket en finger. Du kan fortsatt bruke armen uten å involvere fingrene i det hele tatt. Kjøp sorel eller sherrox til toåringen. Løft han oppi vogna og så triller du i barnehagen. Verre er det VIRKELIG  ikke!

Har selv jobbet 100% med en knekt arm, som sykepleier på sykehjem. Jeg fikk både ungene til barnehagen og skole og kjørte til jobb etterpå uten problemer. Det eneste jeg var skjermet fra på jobb var utagerende beboere og de aller tyngste som krevde forflytning i heis. Resten klarte jeg fint uten annen sykemelding enn de dagene jeg gikk til fysioterapeut, som var 1 dag i uka.

Du ser kun problemene, og helt rett av NAV å gjøre som de gjør. Du trenger ikke at mannen leverer, det klarer du fint selv hvis du bare kan se litt opp og rundt deg å finne LØSNINGER! En faen i meg håper de trekker AAPen din eller hva du nå går på. Gjøre ingenting på praksisplassen?? Hva er det slags praksisplass?? Du har som sagt brukket en finger. Du er ikke lam fra halsen og ned. Skjerp deg!

Unskyld meg. Jeg fikk klar beskjed av legen om at jeg ikke får lov til å bruke høyre hånd. Det er gipset ringfinger, lilkefinger og opp mot halve armen.

Ts

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skal ikke sykemelde deg.. Du har en jobb hvor du kan jobbe selv med brukket finger, og da er ikke sykemelding er alternativ. Sykemelding er hvis du er så syk/jobb ikke kan tilrettelegges. 

Og jo da, de fleste her har nok både brukket finger og arm uten sp mye sutring.. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det sånn at jeg går på praksisplass via nav. I helgen brakk jeg en finger og måtte på legevakten og fikk gipsett høyre hånda. Jeg er høyrehendt og dette ble mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg sliter med å kle på meg, dusje, lage meg noe å spise osv... saken blir ikke noe bedre av at jeg har ett barn på 2 år. Jeg kan ikke skifte bleie, ikke kle på han. Nå er det sånn at samboer gjør alt med barnet og alt i hjemmet. Han leverte barnet på barnehagen både mandag og i går. Så kunne han ikke levere i dag pga jobben. Da skulle jeg levere. Det ble det rene  marerittet. Sleit med å få på han klær. Ikke fikk jeg knytet skolissene hans. Han skulle bruke sparkesykkel til barnehagen. Jeg holder sekken hans og en pose med klær i venstrearmen. Vi hadde ikkke kommet oss lengre enn noen meter ut i veien hvor ungen begynnner å grine og nekter å gå. Og jeg står der halvveis handikappa og ikke får løftet han opp eller noe som helst. Endte opp med å gå inn igjen. Og her sitter jeg stuck med barnet. 

Så, ringer jeg til nav og forklarer situasjonen. Da ber de meg om å få far til å levere og ordne. Jeg skal gå med gips i 2 uker så forventer de at far bare må drite i jobben sin fordi praksisen min er mye viktigere enn jobben hans. Jeg ser på begge deler som like viktige. Men for dem så er det bare at faren må få ordnet det eller få venner og familie til å levere barnet. Vi har ingen familie og bare venner som bor ca 1 time unna kjøretur. Jeg forklarte han at problemet ikke er det å være på praksisen, da jeg ikke trenger å gjøre noe som innebærer at jeg må bruke høyrehånda. Da mente han på nav at de på praksisplassen er kjempe snille siden jeg faktisk kan være der uten å gjøre noe. Men snille? Altså hva er alternativet? Hvis legen sier at jeg ikke har lov til å bruke høyrehånda så kan jeg  ikke bruke den da. Poenget mitt er at de krever at far skal ordne alt fordi jeg MÅ være på praksis. Det blir jo som å si at jobben hans ikke er så viktig.  Jeg tok ikke ut sykemelding pga jeg tenkte at jeg skal klare dette. Men det oppstår en del utfordringer. Og nav ser jo bare seg selv..

Du har fint klart å skrive et temmelig langt innlegg, for to timer siden, med hånden i gips. 

En liten korrigering, med brukne fingre eller andre brudd så er gipsetiden 6 uker og ikke to uker slik du skriver. Hensikten med gips er at bruddet skal gro og det gjør det ikke på to uker, uansett hos mennesker. 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har fint klart å skrive et temmelig langt innlegg, for to timer siden, med hånden i gips. 

En liten korrigering, med brukne fingre eller andre brudd så er gipsetiden 6 uker og ikke to uker slik du skriver. Hensikten med gips er at bruddet skal gro og det gjør det ikke på to uker, uansett hos mennesker. 

Jeg bestemmer ikke gipsetiden. Det er legen. Og ja jeg kan fint ha mobilen på bordet og skrive med tommelen på venstre hånd. Hvis det var det du lurte på.

Ts 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan sympatisere med deg med at det er vanskelig med små barn på morgenen når du er dårlig. Selv så måtte jeg levere en et-åring i barnehagen mens jeg hadde lungebetennelse. Og nei, jeg gikk ikke på jobb med feber på litt over 40.

NAV sympatiserer ikke. NAV tar ikke hensyn til din personlige situasjon. Har du ikke sykmelding er du å anse som arbeidsfør, og møter du ikke på jobb som arbeidsfør så anses det som skulk. Så enkelt. Hvordan dere ordner ting på hjemmebane har de ingenting med, det er ikke deres problem. Og når det skal være sagt, så er det mange som ikke blir sykmeldte på grunn av ting som en brukket arm eller et brukket bein. 

• Liker 7
Skrevet

Må nok slenge meg enig med de som mener du er lite løsningsorientert... Skaff klær som er lette å ta på, cherrox og jakke med glidelås - stå opp litt tidligere og forklar ungen din at det blir ikke sparkesykkel (det er uansett november, så kan være greit å parkere den for vinteren uansett). Planlegg dagen før, så blir det så mye lettere.

Hva om du hadde vært alene? Og ta dette som en gylden mulighet til å lære deg å gjøre ting med venstre arm! Jeg har vært der selv, og det gikk helt fint å sminke seg, lage mat og til og med skrive med venstre arm - det tar bare lengre tid.

Anonymkode: 9049d...ac2

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestemmer ikke gipsetiden. Det er legen. Og ja jeg kan fint ha mobilen på bordet og skrive med tommelen på venstre hånd. Hvis det var det du lurte på.

Ts 

Poenget mitt var at ingen lege med legelisensen i orden, legger på gips for to uker. Det er 4 uker for knapt til at et brudd kan gro.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal hun med sykemelding egentlig?

Anonymkode: 9204c...9a1

Hva tror du? Det finnes mange jobber der man ikke har noe på jobb å gjøre dersom man brekker noe og må gå med gips. Brekker f.eks jeg en arm eller et bein så må jeg sykemeldes, det er faktisk ikke noe annet å gjøre. 

Anonymkode: 89059...504

Skrevet
37 minutter siden, latina1990 skrev:

Unskyld meg. Jeg fikk klar beskjed av legen om at jeg ikke får lov til å bruke høyre hånd. Det er gipset ringfinger, lilkefinger og opp mot halve armen.

Ts

Hånd og arm er to forskjellige ting. Det går godt an å løfte 2-åringen opp i vogna ved å bruke kun høyre atm og hele venstre arm OG hånd. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir da ikke sykemeldt pga en brukket finger hvis man fortsatt kan jobbe.. 

Her er det bare TS som gjør seg vanskelig.. 

I mange yrker er det en klar sykemeldingsårsak, og i HI det virket som om det hadde vært et tema hos legen. 

Anonymkode: 9b182...e1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...