Gå til innhold

Kan jeg spørre hvor vi står?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har holdt på med en type i noen mnd. Vi har vært på et par dater men nå treffes vi bare hjemme hos han eller meg. Vi ser på film, spiser, snakker om alt mulig (bortsett fra "oss") koser med hverandre og har det gøy sammen - og har sex.

Han virker som en ordentlig type og jeg vet at han ikke dater eller har sex med noen andre (vi har felles venner). Jeg begynner å få følelser og er redd for at han bare er ute etter sex. Er det noen måte jeg kan finne det ut på uten å spørre rett ut? Jeg vil helst slippe å ta det opp direkte for hvis han ikke vil noe mer så må jeg avslutte og det blir vanskelig å miste det vi har sammen.  

Jeg tenker jo også at hvis han hadde vært interessert i noe mer enn sex så hadde jeg sannsynligvis visst det - da hadde jeg ikke trengt å lure. Samtidig så har heller ikke jeg vist noe tegn til at jeg vil noe mer - rett og slett fordi jeg er redd for å bli avvist.

Må jeg har "the talk" for å finne ut hvor vi står eller er det noen som har tips til litt mer snedige metoder å finne det ut på? Han virker interessert når vi er sammen, og vi er sammen flere ganger i uken, men han har som sagt aldri uttrykt at dette er noe han vil satse på (ikke motsatt heller)

Jeg kan selvfølgelig vente og se det an, men jeg tenker så pass mye på han og liker han så pass godt at jeg vil ikke la det gå for langt følelsesmessig for min del for da vil det bli enda verre å bli avvist senere

Anonymkode: 489ce...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan forresten legge til at han har fortalt vennene sine om oss, men jeg kjenner ikke de godt nok til å spørre eller hinte

Anonymkode: 489ce...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at han også er redd for å bli avvist?

Anonymkode: 9a717...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at han også er redd for å bli avvist?

Anonymkode: 9a717...912

Ja, det kan absolutt hende, men min erfaring er at når menn vil ha noe(n) så gjør de et forsøk og viser en annen type interesse enn han gjør - f.eks inviterer ut eller på felles aktiviteter. Dette gjorde han kun i begynnelsen. Jeg har foreslått et par ting og han er positiv men så blir det ikke noe av. Nå har jeg ikke foreslått noen konkrete datoer eller tidspunkter for jeg tar det litt for gitt at han ikke vil.

Det som forvirrer meg litt er at vi har det så gøy og har så god kjemi utenom selve sexen - det har han gitt uttrykk for også - så alt tyder ikke på at han kun er ute etter sex heller. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal finne dette ut og er som nevnt redd for å bli avvist og at jeg dermed må ta et valg jeg absolutt ikke har lyst til. Jeg kommer ikke til å klare å late som jeg ikke har følelser for han hvis han kun ønsker et seksuelt forhold.

Anonymkode: 489ce...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er forskjellige de også, om de fleste gjør et forsøk og viser annen type interesse som du sier, så er det ikke sikkert at det gjelder nettopp denne mannen. Kanskje han vil være omtrent bombesikker på deg før han avslører noe, men hva vet jeg?

Vi mennesker er underlige dyr :) 

Jeg håper det går din vei, kanskje du kan hinte veldig forsiktig for å lodde stemningen? 

Anonymkode: 9a717...912

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan absolutt hende, men min erfaring er at når menn vil ha noe(n) så gjør de et forsøk og viser en annen type interesse enn han gjør - f.eks inviterer ut eller på felles aktiviteter. Dette gjorde han kun i begynnelsen. Jeg har foreslått et par ting og han er positiv men så blir det ikke noe av. Nå har jeg ikke foreslått noen konkrete datoer eller tidspunkter for jeg tar det litt for gitt at han ikke vil.

Det som forvirrer meg litt er at vi har det så gøy og har så god kjemi utenom selve sexen - det har han gitt uttrykk for også - så alt tyder ikke på at han kun er ute etter sex heller. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal finne dette ut og er som nevnt redd for å bli avvist og at jeg dermed må ta et valg jeg absolutt ikke har lyst til. Jeg kommer ikke til å klare å late som jeg ikke har følelser for han hvis han kun ønsker et seksuelt forhold.

Anonymkode: 489ce...f94

Valget må taes uansett, bare og gjennomføre det, bedre å ta det tildig.

Sett deg ned og ha en vanlig samtale om det, så får du ta det deretter.

Anonymkode: bae6d...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spør du ikke om dette på første date? Ellers er som oftest sånne  ting waste of time! For når mannen merker at han kan få kos og kjæreste samvær uten å ha kjæreste så vil han ikke ha kjæreste, selvom det egentlig var det han ville ha i starten fordi han trodde han måtte det for å få kos og den type samvær. 

Du er nødt til å spørre han rett ut nå om du ikke vil ende opp såra!

Anonymkode: 11bce...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan si til ham at du vil ta avstand fra ham fordi du er usikker på om hva han vil med deg. Lat som at du holder på å avslutte kontakten mellom dere. Hvis han avslører at han liker deg og vil fortsette å møtes, da fortsetter du å møte ham. Hvis han er likegyldig, vil du skjønne at han ikke vil noe seriøst ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, meeeg9 skrev:

Synes du kan si til ham at du vil ta avstand fra ham fordi du er usikker på om hva han vil med deg. Lat som at du holder på å avslutte kontakten mellom dere. Hvis han avslører at han liker deg og vil fortsette å møtes, da fortsetter du å møte ham. Hvis han er likegyldig, vil du skjønne at han ikke vil noe seriøst ;)

Takk for veldig godt råd! Jeg gjorde noe lignende i dag og fikk dessverre bekreftet at magefølelsen min var riktig. Men som noen over her skrev; mye bedre å vite det nå enn om noen mnd

Anonymkode: 489ce...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for veldig godt råd! Jeg gjorde noe lignende i dag og fikk dessverre bekreftet at magefølelsen min var riktig. Men som noen over her skrev; mye bedre å vite det nå enn om noen mnd

Anonymkode: 489ce...f94

Hva svarte han da? 

Anonymkode: addd4...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for veldig godt råd! Jeg gjorde noe lignende i dag og fikk dessverre bekreftet at magefølelsen min var riktig. Men som noen over her skrev; mye bedre å vite det nå enn om noen mnd

Anonymkode: 489ce...f94

Det har skjedd med meg også, skjønner du. Og denne metoden fungerer garantert! :)

Og magefølelsen stemmer jo alltid, uansett hva man håper på skal skje. Men hva svarte han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for veldig godt råd! Jeg gjorde noe lignende i dag og fikk dessverre bekreftet at magefølelsen min var riktig. Men som noen over her skrev; mye bedre å vite det nå enn om noen mnd

Anonymkode: 489ce...f94

Hva lignende gjorde du da? Sa du at du ville trekke deg unna fordi du var usikker på hvor han står? Også sa han "greit"? Isåfall er det jo ikke noe mer å surre med nei.. 

Husker jeg var i en lignende situasjon; møttes hver uke, koste oss, gjorde alle kjæresteting. Jeg, som er av den gamle skolen, og er vant til at man ikke trenger å ta "praten", fordi det har vært en selvfølge at man er kjærester når man oppfører seg som kjærester, fikk meg litt av et sjokk når han plutselig dukket opp med en dame på armen og kunne annonsere at han "endelig hadde møtt drømmedama". Han kunne ikke fatte hva jeg ble opprørt for, for vi hadde jo aldri vært noe annet en gode venner som hadde sex..  OKEI. 

Anonymkode: bc89b...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, meeeg9 skrev:

Det har skjedd med meg også, skjønner du. Og denne metoden fungerer garantert! :)

Og magefølelsen stemmer jo alltid, uansett hva man håper på skal skje. Men hva svarte han da?

Han svarte at han i utgangspunktet ikke hadde sett for seg noe mer enn et par dater (altså sex), at han hadde begynt å like meg bedre og bedre men han skjønte hvis jeg ikke ville mer på bakgrunn av ståa. Han sa han syns det var dumt fordi vi har det så gøy sammen men at han ikke hadde tenkt at dette kom til å vare evig (eller noe sånt i den dur).  Kanskje litt dårlig formulert, men jeg oppfattet det som om at han gjerne ville fortsette, men altså uten forpliktelser eller tanke om at det kunne bli noe mer. Vi fikk avsluttet i en veldig god tone og på en skikkelig måte.

Anonymkode: 489ce...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han svarte at han i utgangspunktet ikke hadde sett for seg noe mer enn et par dater (altså sex), at han hadde begynt å like meg bedre og bedre men han skjønte hvis jeg ikke ville mer på bakgrunn av ståa. Han sa han syns det var dumt fordi vi har det så gøy sammen men at han ikke hadde tenkt at dette kom til å vare evig (eller noe sånt i den dur).  Kanskje litt dårlig formulert, men jeg oppfattet det som om at han gjerne ville fortsette, men altså uten forpliktelser eller tanke om at det kunne bli noe mer. Vi fikk avsluttet i en veldig god tone og på en skikkelig måte.

Anonymkode: 489ce...f94

Det er godt å høre at dere fikk avsluttet det i en god tone i hvertfall. Jeg skjønner at du ble skuffet. Men han var på en måte bare ute etter en pulevenn, uten at han var direkte med å fortelle deg det. Og hvis han kan bare tilby det pikk, da er han ikke verdt din tid mer :) lykke til videre!

Synes du tok et bra valg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...