Gå til innhold

Skummel overtroisk opplevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broren min på 40 år bor nedi leiligheta i huset til mora mi. Han er absolutt ikke noe pyse, jobber som trailersjåfør, er typisk "manne-mann". For noen dager siden hadde han kjøpt seg et fenalår som han la ved siden av kjøleskapet. Han gikk ut i stua, og begynte å hørte knitring fra kjøkkenet. Han tenkte ikke noe over det, før han igjen begynte å høre enda mer knitring. Han gikk da ut på kjøkkenet, og ser at fenalåret er flyttet fra kjøleskapet, det lå nå på selve komfyren (er sånn 2 meters avstand imellom). I tillegg til dette var to av komfyrplatene skrudd på.

Vil bare få frem at han absolutt ikke ville løyet om noe sånt (han vil ikke vi skal fortelle det videre), og han er langt ifra noe "dement". Ytterdøra var låst..

Er det noen som har vært borti noe lignende? Blir nesten litt nervøs for hvis det er en slags energi der nede - kan jo ikke denne energien være "god"? Om dette skjer på natta en gang kan jo hele huset ta fyr.. 

Anonymkode: 4ff18...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen andre som kunne vært der? Hans mor feks?
Han bør uansett skaffe komfyrvakt og montere dette + røykvarsler (dersom det ikke finnes fra før.
Jeg ville montert videoovervåkning for å fange opp hva som skjer.

Anonymkode: d486a...ea9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Åndenes Makt opplever slikt hele tiden, også ting som kan være farlige. Var jeg  han hadde jeg kontaktet Micael Winger.

Anonymkode: 8fcdb...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å være fjern og legge fra seg ting på feil plass og å skru på kokeplater uten å være dement.
Kanskje kokeplatene allerede var påslått før han la fenalåret på komfyren? Kokeplatene kunne ha stått på fra før av.

Anonymkode: d486a...ea9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går an å være fjern og legge fra seg ting på feil plass og å skru på kokeplater uten å være dement.
Kanskje kokeplatene allerede var påslått før han la fenalåret på komfyren? Kokeplatene kunne ha stått på fra før av.

Anonymkode: d486a...ea9

Han la fenalåret ved siden av kjøleskapet, når han kom tilbake lå det på komfyren. Og hva med all knitringen han hørte?

Anonymkode: 8b0c5...d37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen andre i leiligheta, han bor alene. Moren min var ikke der, hun var opptatt med å holde selskap selv. 

Skal nevnes at det har skjedd mye rart i huset her. Han hørte bl.a. skritt fra overetasjen som hørtes ut som minst to personer, når mora mi var på ferie (var altså ingen som var hjemme). Mora mi våkna en periode av mye bråk ute på kjøkkenet, men den perioden tok slutt. Selv har jeg vært alene hjemme, og jørt baderomsdøra lukke seg (sjekket i ettertid at ingen vinduer var åpne, noe jeg håpte på, men som de var). Var rask med å komme meg hjem. Broren min har også opplevd at bilder har falt ned, samtidig som spikerne i veggen de hang på "spratt ut". Den siste hendelsen der har vi tenkt kanskje kan skyldes en veldig voldsom vaskemaskin mora mi har i overetasjen som dirrer og bråker mye, i kombinasjon med gammelt treverk.. men episoden med fenalåret har altså ingen forklaringer. Hva er sannsynligheten for 1. Ikke skru på en, men to komfyrplater uten å merke det selv? 2. Være sikker på at man legger fenalåret ett sted, men så legger man det egentlig oppå komfyren - et sted de fleste aldri legger ting som kan brenne uansett, fr å være på den trygge siden. Og begge disse tingene skjedde på en gang?

Har alltid følt at Åndenes makt bare er tull. Kan ha noe å gjøre med at disse "åndeutdriverne" virker noe overdramatiserende.

 

Anonymkode: 4ff18...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tull med åndeverden og ikke se på sånt som åndens makt, det bare tiltrekker ånder. 

Anonymkode: 78185...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om knitrelyden kom av at fenalåret ble flytta på, eller om det var fordi det lå oppå komfyren og holdte på å ta fyr.

Anonymkode: 4ff18...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tull med åndeverden og ikke se på sånt som åndens makt, det bare tiltrekker ånder. 

Anonymkode: 78185...1ef

 

Hva skal dette bety? Har du noe bevis for at det å se på Åndenes makt kan tiltrekke ånder? Det klinger veldig rart i mine ører. Har heller ikke tullet med noe åndeverden, forteller om en hendelse som har skjedd - vet tross alt ikke helt hva som forårsaket den.

 

-TS

Anonymkode: 4ff18...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ligger i sengen min og ser på iPaden så slår ofte Siri seg på. Jeg er ikke borti den en gang. Skjer bare da ( i sengen) og når iPaden står til høyre for meg. Det skjer altså BARE når det står på en spesiell plass. Jeg tenker at der er en ånd som kødde med meg😱

Anonymkode: e1b33...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tull med åndeverden og ikke se på sånt som åndens makt, det bare tiltrekker ånder. 

Anonymkode: 78185...1ef

På hvilken måte tiltrekker det å se på åndenes makt flere ånder? Spør fordi jeg opplevde mye ånde aktivitet når jeg var hekta på åndenes makt, men kom til et punkt hvor jeg tenkte det bare var innbilning og jeg som ble gæren. Nå ser jeg ikke på det lenger og opplever ikke noe aktivitet. 

Anonymkode: 32a2d...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å gjøre merkelige ting, ettersom hjernen vår driver og forenkler.
Eksempler: Legge kjølevarer i kjøkkenskapet i steden for i kjøleskapet.

(Jeg selv har lagt pengeboken min i kjøleskapet, mens jeg pakket ut varer fra handletur (pengeboken lå i posen sammen med matvarene). Etterpå letet jeg huset rundt da jeg ikke kunne finne pengeboken min, og kunne ikke huske å ha lagt den i kjøleskapet.

Kanskje broren din la fenalåret på komfyren uten å tenke over det. Kanskje han skrudde på platene fordi han tenkte å sette over mat eller noe annet til varming.

Anonymkode: d486a...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart at det er en usynlig tilstedeværelse som gjør disse tingene. Jeg kan forsikre deg om at program som Åndenes Makt ikke trenger å være tull. Folk opplever disse tingene hele tiden, og de som er med i programmet virker jo ærlige nok. De kontakter programmet selv om de risikerer at "hele Norge" syns de er raringer fordi dette har blitt et så stort problem for dem.

Det som du beskriver hjemme hos broren din er jo ikke noen spøk. Han burde absolutt kontakte noen som kan få denne tilstedeværelsen ut. Ofte på Åndenes Makt er det tidligere huseiere som føler et eierskap til huset som gjør slike ting når de føler det blir gjort for mye forandrninger. Kan være noe så enkelt her også.

Anonymkode: 8fcdb...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte er det stress som ligger bak slike episoder, og man kan være veldig stresset uten å være særlig klar over det selv. Stress bygger seg sakte opp over tid, og man på en måte venner seg til det. I slike perioder kan man gjøre temmelig mye rart, uten å være klar over det. 

 

Anonymkode: 5b6f7...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se gjennom leiligheten om det er noen gamle ting der. F.eks gamle bøker som har med trolldom å gjøre. Medaljonger osv. Kvitt deg med slike ting.  

Anonymkode: 78185...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se gjennom leiligheten om det er noen gamle ting der. F.eks gamle bøker som har med trolldom å gjøre. Medaljonger osv. Kvitt deg med slike ting.  

Anonymkode: 78185...1ef

Ærlig talt...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.10.2017 den 23.55, AnonymBruker skrev:

 

Hva skal dette bety? Har du noe bevis for at det å se på Åndenes makt kan tiltrekke ånder? Det klinger veldig rart i mine ører. Har heller ikke tullet med noe åndeverden, forteller om en hendelse som har skjedd - vet tross alt ikke helt hva som forårsaket den.

 

-TS

Anonymkode: 4ff18...617

Jeg så faktisk en dokumentar på netflix en gang, om faktiske utdrivelser som ble utført av en prest. klippene i dokumentaren var fra "faktiske" demon utdrivelser. 

Etter dette så fikk jeg tvangstanker om å bli brent av vann når jeg lagde meg kaffe, pluss at jeg så liksom opplevde stort ekkelt fjes som stirret på meg og smilte. Skikkelig fælt ansikt som gikk bort når jeg ba fader vår. 

Jeg er ikke den du siterte, men jeg sier bare dette. 

Samtidig mener jeg at åndenes makt er ufarlig i sammenligning. det er noe litt annet enn en dokumentar om en prest som drev med "utdrivelse."

Anonymkode: eca4d...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så faktisk en dokumentar på netflix en gang, om faktiske utdrivelser som ble utført av en prest. klippene i dokumentaren var fra "faktiske" demon utdrivelser. 

Etter dette så fikk jeg tvangstanker om å bli brent av vann når jeg lagde meg kaffe, pluss at jeg så liksom opplevde stort ekkelt fjes som stirret på meg og smilte. Skikkelig fælt ansikt som gikk bort når jeg ba fader vår. 

Jeg er ikke den du siterte, men jeg sier bare dette. 

Samtidig mener jeg at åndenes makt er ufarlig i sammenligning. det er noe litt annet enn en dokumentar om en prest som drev med "utdrivelse."

Anonymkode: eca4d...a5c

Det farligste i den «dokumentaren» var nok presten som drev med «utdrivelse». 

Det du ellers beskriver er jo, som du selv sier, tvangstanker, og «bilder» som kun eksisterer i ditt hode.

Det finnes ikke noe slikt som ånder eller demoner. Det som derimot finnes er innbilning, forvirring og psykisk sykdom. 

Anonymkode: 97c6a...743

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det farligste i den «dokumentaren» var nok presten som drev med «utdrivelse». 

Det du ellers beskriver er jo, som du selv sier, tvangstanker, og «bilder» som kun eksisterer i ditt hode.

Det finnes ikke noe slikt som ånder eller demoner. Det som derimot finnes er innbilning, forvirring og psykisk sykdom. 

Anonymkode: 97c6a...743

Vel, jeg tror på ånder. Jeg har opplevd mye annet som jeg ikke vil forklare til en som synes jeg er psykisk sjuk. 

Men demoner sliter jeg definitivt å tro på da.

Anonymkode: eca4d...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tror på ånder. Jeg har opplevd mye annet som jeg ikke vil forklare til en som synes jeg er psykisk sjuk. 

Men demoner sliter jeg definitivt å tro på da.

Anonymkode: eca4d...a5c

Jeg sier ikke at du er psykisk syk. Jeg listet opp eksempler på årsaker til at man mener man har overnaturlige opplevelser, eller ser ting som ikke er der. Én av årsakene jeg listet opp var psykisk sykdom. De to andre innbilning og forvirring. Det finnes muligens flere årsaker også. Hva,som er årsaken hos akkurat deg har jeg ikke ment eller skrevet noe om.

Anonymkode: 97c6a...743

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...