Gå til innhold

Hvordan bli bedre til å fotografere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt speilrefleks i en del år nå og fotograferer med manuelle instillinger, hva mer kan jeg gjøre for å bli bedre til å fotografere?

Anonymkode: 01b78...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare øve deg. Se videoer på Youtube om tips til perspektiver og lyssetting. Finn ut hva du liker å ta bilde av og fokuser bare på det. 

Jeg tar naturbilder og begynte bare å knipse helt tilfeldig, men etter noen år er jeg blitt flinkere til å se hvilke vinkler og perspektiver som er stilige og hva som ikke gjør seg like godt.  

Anonymkode: 038dc...a58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg først alle klisjene, typisk det folk ser på som imponerende...wow faktoreren. Så tenker du utenfor den boksen, bryter med etablerte "regler" og skaper ditt eget personlige uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du bor i en by, noen kamera butikker driver med helge kurs, det kan være kjekt å være med på, 

Det er veldig mange foto tips rundt på nett og i bøker. Litt for mange.

Finn ut og bruk det gylne snitt,

Det er så kult med rammer, eller lede linjer som peker på det viktigste, En hekk, eller et barn som rammes av en dør eller noe annet.

Ikke ha mange ting med på bilde, Med mindre hensikten  er å lage et vrimle bilde.

GÅ nærmere. Nesten alltid.

Ta med kameraet til en Foto pusher, kjøp polaroid filter, ND filter ( kansje variablelt)

Stativ, og reflektor er også lurt, ønsk deg til jul. 

IMG_1835.thumb.JPG.b17a61451ce09940bf2a98ca0b839876.JPGIMG_1834.thumb.JPG.a8ce246959e4ab7cff92378c48645fe4.JPGIMG_1267.thumb.JPG.a21f52b5380247216c5c9c2ca3854f7b.JPG

Anonymkode: 38a2f...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg eksponeringstrekanten, hvitbalanse, sunny 16 rule, histogrammet på kameraet og hva det viser, litt om komposisjon og perspektiv, hvordan sollyset endrer seg i løpet av dagen og hvordan det vil påvirke bildet du tar (f.eks kontrasten i bildet), søk informasjon på internett og ta mye bilder.

Anonymkode: b8768...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...