Gå til innhold

Hva passer det å skrive i den første meldingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal sende en melding til en mann, og fikk nummeret fra en kollega av han. Vi har prata litt tidligere men det har ikke vært rett tid eller sted for å ta det videre til noe mer. Derfor skal jeg sende en melding bare for å finne ut om han vil være interessert i å bli nærmere kjent. 

Men det er lenge siden jeg har tatt kontakt med noen først, så lurer derfor på om noen har en god intro? Hva skriver jeg uten å virke klein?

Anonymkode: 32b5d...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bængshot mafkka, erru hypp på å bli kjent eller? Svar meg da, hoe!

Anonymkode: ba8ba...c19

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet, men tror ikke jeg tør å faktisk skrive til han.. Aldri tatt første steget sånn sett, og altfor redd for avvisning

Anonymkode: 60939...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bare å skrive; "hei, xxx her, er en stund siden sist (evt takk for sist). Hva tenker du om å finne på noe en dag? "

Helst kan du foreslå noe konkret som å spille squash/ gå en tur/trene (spesielt hvis du/dere er sporty og har felles interesser på det området) / gå på en konsert eller et utested eller standup du vet han har sansen for.

F.eks "ser at blablabla band/komiker har show på *sett inn sted*, kunne du tenke deg å være med"

Da får du vist interesse samtidig som det er helt uskyldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, AnonymBruker said:

Bængshot mafkka, erru hypp på å bli kjent eller? Svar meg da, hoe!

Anonymkode: ba8ba...c19

:fnise: nei, jeg kan ikke skrive noe slikt.

Anonymkode: 32b5d...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Nana said:

Hva med bare å skrive; "hei, xxx her, er en stund siden sist (evt takk for sist). Hva tenker du om å finne på noe en dag? "

Helst kan du foreslå noe konkret som å spille squash/ gå en tur/trene (spesielt hvis du/dere er sporty og har felles interesser på det området) / gå på en konsert eller et utested eller standup du vet han har sansen for.

F.eks "ser at blablabla band/komiker har show på *sett inn sted*, kunne du tenke deg å være med"

Da får du vist interesse samtidig som det er helt uskyldig

Oi, rett på sak du? Jeg tror det er stor sjanse for at jeg skremmer han bort om jeg hopper rett til "skal vi finne på noe sammen?". Utfra det jeg vet fra tidligere må jeg nok sende noen flere meldinger før jeg spør om dette. 

Kan jeg ikke ha en liten samtale på ca 3-4 meldinger først?

Anonymkode: 32b5d...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutes ago, AnonymBruker said:

Har samme problemet, men tror ikke jeg tør å faktisk skrive til han.. Aldri tatt første steget sånn sett, og altfor redd for avvisning

Anonymkode: 60939...f2f

Jeg tenkte også slik, men jeg tror det er bedre at jeg prøver enn å dra på dette stort lengre. 

Anonymkode: 32b5d...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: nei, jeg kan ikke skrive noe slikt.

Anonymkode: 32b5d...30a

😂 Jeg er så dårlig på det selv, men om han har humor så kan det jo gå rett hjem 😁

Anonymkode: ba8ba...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde rett og slett blitt jævli irritert om en kollega ga bort nummeret mitt uten mitt samtykke.

Anonymkode: ba360...5c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde rett og slett blitt jævli irritert om en kollega ga bort nummeret mitt uten mitt samtykke.

Anonymkode: ba360...5c8

Meg personlig hadde ikke brydd meg. Hvis man ikke er interessert, så svarer vel personen i andre enden det. Bedre å prøve og feile enn å aldri ta sjansen

Anonymkode: eb0a1...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er *navn*, fikk nummeret ditt av *navn* fordi jeg synes du virket så hyggelig :) 

Anonymkode: b81b0...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal sende en melding til en mann, og fikk nummeret fra en kollega av han. Vi har prata litt tidligere men det har ikke vært rett tid eller sted for å ta det videre til noe mer. Derfor skal jeg sende en melding bare for å finne ut om han vil være interessert i å bli nærmere kjent. 

Men det er lenge siden jeg har tatt kontakt med noen først, så lurer derfor på om noen har en god intro? Hva skriver jeg uten å virke klein?

Anonymkode: 32b5d...30a

Hva slags sammenheng er det dere har møttes i tidligere? Er det kanskje en sjanse for at dere kan møtes i samme setting senere? Slik at du slipper å sende melding og heller kan være litt mer 'på' neste gang dere snakkes?

Anonymkode: 6718e...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi, rett på sak du? Jeg tror det er stor sjanse for at jeg skremmer han bort om jeg hopper rett til "skal vi finne på noe sammen?". Utfra det jeg vet fra tidligere må jeg nok sende noen flere meldinger før jeg spør om dette. 

Kan jeg ikke ha en liten samtale på ca 3-4 meldinger først?

Anonymkode: 32b5d...30a

Hva tenkte du å snakke om i denne samtalen?

Anonymkode: 6718e...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva slags sammenheng er det dere har møttes i tidligere? Er det kanskje en sjanse for at dere kan møtes i samme setting senere? Slik at du slipper å sende melding og heller kan være litt mer 'på' neste gang dere snakkes?

Anonymkode: 6718e...f78

Han utførte en jobb for firmaet jeg jobber i. Nei, den sjansen er minimal pr i dag.

Anonymkode: 32b5d...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva tenkte du å snakke om i denne samtalen?

Anonymkode: 6718e...f78

Vær og vind? Jeg aner ikke :fnise: Det er så lenge siden jeg har sendt en mann meldinger at jeg har glemt alt jeg gjorde før.

Anonymkode: 32b5d...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han utførte en jobb for firmaet jeg jobber i. Nei, den sjansen er minimal pr i dag.

Anonymkode: 32b5d...30a

Men hadde dere god kjemi? Slik at han ikke vil synes der er rart om du tar kontakt? Er du sikker på om han husker deg?

og - står han ikke i telefonkatalogen? Siden du måtte få nr fra en kollega?

Anonymkode: 6718e...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vær og vind? Jeg aner ikke :fnise: Det er så lenge siden jeg har sendt en mann meldinger at jeg har glemt alt jeg gjorde før.

Anonymkode: 32b5d...30a

Jeg hadde blitt veldig forvirret om en mann jeg har snakket litt med tidligere, tok kontakt med meg for å snakke om vær og vind.

Anonymkode: 6718e...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han utførte en jobb for firmaet jeg jobber i. Nei, den sjansen er minimal pr i dag.

Anonymkode: 32b5d...30a

Hva med å kontakte han med et faglig spørsmål? Relatert til den jobben han gjorde?

Anonymkode: 6718e...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, AnonymBruker said:

Men hadde dere god kjemi? Slik at han ikke vil synes der er rart om du tar kontakt? Er du sikker på om han husker deg?

og - står han ikke i telefonkatalogen? Siden du måtte få nr fra en kollega?

Anonymkode: 6718e...f78

Han er kompis med min kollega og min kollega gir ikke ut nummer til hvem som helst.

Anonymkode: 32b5d...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva med å kontakte han med et faglig spørsmål? Relatert til den jobben han gjorde?

Anonymkode: 6718e...f78

Næh,, "Hei! Supert arbeid du utførte på toalettet forrige uke..!"  :wow:

Det blir altfor kleint.

Anonymkode: 32b5d...30a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...