Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Milio skrev:

Hva?? Er det sant?? Det kan ikke skje ofte! Det vil vel si at den ene er litt eldre (og kanskje større) enn den andre? :) 

Det skjer ikke så veldig ofte nei. Så både vi og legen hvor vi hadde forsøket ble vel like sjokkerte under den ultralyden :fnise:

Embryoet som ble satt inn var kommet like langt som det som da allerede var der, det har på en måte bare tyvstartet på utsiden av meg, hvis det var forståelig? Så derfor er de like store. Men det som er enda litt mer fasinerende er at en av de inni magen er befruktet samtidig som storebror som nå er to år. Så de er jo også på en måte tvillinger :P 

18 timer siden, Lidis88 skrev:

Wow, såå fascinerende!! Er gutten deres "laget" med hjelp av prøverør også? :)

Det er han. Den ene av tvillingene er befruktet samtidig som storebroren. Så på en måte er de også litt tvillinger :P 

16 timer siden, Gia_ skrev:

Fascinerende at den ene er hjemmelagd og den andre prøverør @Poppsilopp 😁 

Ja, det er ganske så utrolig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå fascinerende @Poppsilopp! Tvillinger laget på to forskjellige måter, herlighet! DET må ha vært et stoort og morsomt sjokk :D er det stor forskjell på magen din nå og forrige svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Godt å se det er liv her inne:) 

Jeg har vært så dårlig og ikke vært inne her på lenge. Hatt nok med meg selv og det å komme meg gjennom dagen. Nå er jeg snart halvveis og formen er bedre...Takk og pris. Beklager at jeg ikke har fått lagt inn alle på terminlisten, men nå har det kommet så mange nye - at jobben blir veldig stor. Om noen har lyst til å ta på seg jobben og oppdatere listen, tar jeg selvfølgelig og legger det inn i hovedinnlegget :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2018 den 0.12, Poppsilopp skrev:

Den første var OUL, men siden det var i uke 16 så ville de ha meg inn på en ekstra sjekk. Videre skal jeg på ultralyd en gang i måneden frem til det nærmer seg litt mer, så skal jeg enda oftere😊

Det er toeggede. Den ene er prøverør, fryseforsøk, og den andre har vi klart å lage selv :fnise: 

Så morsomt! 😃 haha, kult at det er mulig i det hele tatt😄 gratulerer så mye med tvillinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cetus skrev:

Heisann.

Godt å se det er liv her inne:) 

Jeg har vært så dårlig og ikke vært inne her på lenge. Hatt nok med meg selv og det å komme meg gjennom dagen. Nå er jeg snart halvveis og formen er bedre...Takk og pris. Beklager at jeg ikke har fått lagt inn alle på terminlisten, men nå har det kommet så mange nye - at jobben blir veldig stor. Om noen har lyst til å ta på seg jobben og oppdatere listen, tar jeg selvfølgelig og legger det inn i hovedinnlegget :)

Klem

Heisann! Så hyggelig med livstegn fra deg, har lurt på hvordan det går! Kjedelig at du har vært så dårlig, men godt å høre at du er bedre nå. Har du vært på OUL enda? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cetus Prøv å kopiere inn denne listen:

  • Poppsilopp - Menstermin 05.07 - :babyjente: :babyjente:
  • Snegl - Menstermin 08.07
  • Lidis88 - Menstermin 11.07
  • Cetus - Menstermin 11.07
  • duttings - Menstermin 12.07
  • California - Menstermin 14.07
  • Radiogaga - Menstermin 16.07
  • Milio - Menstermin 17.07
  • Lulus - Menstermin 18.07
  • Plexus - Menstermin 19.07 - :babyjente:
  • Alvea - Menstermin 21.07
  • Isea80 - Menstermin 30.07
  • Rux - Menstermin 30.07
  • Sfl - Menstermin 04.08 - :babygutt:
  • Vilunich - Menstermin 08.08 - :babyjente:
  • Gia_ - Menstermin 13.08
  • Sille4 - Menstermin 18.08
  • Camilla2017 - Menstermin 18.08
  • knøtteliten - Menstermin 20.08
  • BettyCooper - Menstermin 20.08
  • Fersken90 - Menstermin 21.08
  • Rikke87 - Menstermin 24.08
  • NSO - Menstermin 28.08
  • Chara - Menstermin 28.08
  • blomst12 - Menstermin 30.08

Mulig jeg har glemt noen, eller at noen ikke finnes på listen lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Lidis88 said:

Heisann! Så hyggelig med livstegn fra deg, har lurt på hvordan det går! Kjedelig at du har vært så dårlig, men godt å høre at du er bedre nå. Har du vært på OUL enda? :D

Koselig :)

Nei, skal på ultralyd snart. Veldig spent

2 hours ago, Milio said:

@Cetus Prøv å kopiere inn denne listen:

  • Poppsilopp - Menstermin 05.07 - :babyjente: :babyjente:
  • Snegl - Menstermin 08.07
  • Lidis88 - Menstermin 11.07
  • Cetus - Menstermin 11.07
  • duttings - Menstermin 12.07
  • California - Menstermin 14.07
  • Radiogaga - Menstermin 16.07
  • Milio - Menstermin 17.07
  • Lulus - Menstermin 18.07
  • Plexus - Menstermin 19.07 - :babyjente:
  • Alvea - Menstermin 21.07
  • Isea80 - Menstermin 30.07
  • Rux - Menstermin 30.07
  • Sfl - Menstermin 04.08 - :babygutt:
  • Vilunich - Menstermin 08.08 - :babyjente:
  • Gia_ - Menstermin 13.08
  • Sille4 - Menstermin 18.08
  • Camilla2017 - Menstermin 18.08
  • knøtteliten - Menstermin 20.08
  • BettyCooper - Menstermin 20.08
  • Fersken90 - Menstermin 21.08
  • Rikke87 - Menstermin 24.08
  • NSO - Menstermin 28.08
  • Chara - Menstermin 28.08
  • blomst12 - Menstermin 30.08

Mulig jeg har glemt noen, eller at noen ikke finnes på listen lengre.

Tusen takk :) Da er terminlisten blitt oppdatert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har termin siste halvdel av August, har dere fått innkalling til OUL? Sjekker postkassa hver dag i spenning:fnise: Siste svangerskap var jeg på tidlig ul og 3D ul i tillegg, men har bestemt meg for å ikke stresse med det denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BettyCooper skrev:

Dere som har termin siste halvdel av August, har dere fått innkalling til OUL? Sjekker postkassa hver dag i spenning:fnise: Siste svangerskap var jeg på tidlig ul og 3D ul i tillegg, men har bestemt meg for å ikke stresse med det denne gangen. 

Jeg fikk min innkalling i går :) menstermin 18.08. Henvisningen ble sendt etter første sv.kontroll forrige uke. Så tok ca 1 uke til innkallingen kom i posten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er 3. Juli. Hadde regnet feil :fnise: 

22 timer siden, Lidis88 skrev:

Såå fascinerende @Poppsilopp! Tvillinger laget på to forskjellige måter, herlighet! DET må ha vært et stoort og morsomt sjokk :D er det stor forskjell på magen din nå og forrige svangerskap?

Har aldri vært så sjokkert før! Det er ganske stor forskjell ja. Forrige gang var jeg ikke så stor. Jordmor målte sf-mål i dag, og magen er på størrelse med en uke 26 mage😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke til legen før jeg er 14 uker på vei så må virkelig minne henne på å sende innkalling til SSK. Fastlegen min glemte det sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sille4 skrev:

Jeg fikk min innkalling i går :) menstermin 18.08. Henvisningen ble sendt etter første sv.kontroll forrige uke. Så tok ca 1 uke til innkallingen kom i posten :) 

Var på kontroll for 2 uker siden, men siden jeg vi ikke søkte fødeplass, ble jeg usikker på om han glemte å søke om UL:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på OUL, men valgte å ikke vite kjønn.. så det blir spørsmålstegn på meg i ca 5 mnd til 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Milio skrev:

Noen flere som vet kjønn? :) Tenker da spesielt på dere som har OUL i disse dager? 

Jeg mistet dessverre :( Hadde to hcg-prøver hos legen min med 7 dagers mellomrom, og steg ikke. Så litt etterpå var det over og ut. Vi får bare fortsette å prøve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, California skrev:

Jeg mistet dessverre :( Hadde to hcg-prøver hos legen min med 7 dagers mellomrom, og steg ikke. Så litt etterpå var det over og ut. Vi får bare fortsette å prøve! 

Stakkars deg ❤️ Håper spiren sitter så kjapt som mulig! Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lidis88 skrev:

Vi har vært på OUL, men valgte å ikke vite kjønn.. så det blir spørsmålstegn på meg i ca 5 mnd til 🙈

Wow! Tøft gjort :) Nysgjerrigheten min er nok for stor 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, California skrev:

Jeg mistet dessverre :( Hadde to hcg-prøver hos legen min med 7 dagers mellomrom, og steg ikke. Så litt etterpå var det over og ut. Vi får bare fortsette å prøve! 

Så trist å høre ❤ håper det klaffer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Milio skrev:

Wow! Tøft gjort :) Nysgjerrigheten min er nok for stor 🙈

Min også, egentlig.. Men har veldig lyst å spare den overraskelsen til fødselen :) er såå redd for at noen helsepersonell skal forsnakke seg :P jordmor så hva det var på ultralyden. Alle sier at de liksom har en "følelse" på hva det er, men for min del så har jeg VIRKELIG ikke peiling! Det som er bra er at både gutt og jente er gøy, på hver sine måter :) nå nærmer det seg forresten OUL for deg?? Har du en magefølelse på kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...