Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018


Cetus

Anbefalte innlegg

Gratulerer med jente!!:) og at hun er frisk selvfølgelig:)

Jeg har vært på tidlig ultralyd!! Alt i skjønneste orden. Så letta nå!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vilunich
5 hours ago, Lidis88 said:

SÅ fantastisk! Gratulerer!

Litt nysgjerrig på hvilken test dette er? Er det noe du har tatt privat? Har hørt noe om en blodprøve man kan ta i stedet for fostervannsprøve, er det denne? :)

Ja. Den kan tas fra uke 10. Vanlig blodprøve , men de finner barnets DNA i ditt blod. Jeg er bosatt i utlandet og her kostet det 4500kr, Vet ikke hvordan dette er i Norge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
4 hours ago, blomst12 said:

Gratulerer med jente!!:) og at hun er frisk selvfølgelig:)

Jeg har vært på tidlig ultralyd!! Alt i skjønneste orden. Så letta nå!:) 

Tusen takk! Og gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vilunich skrev:

Hei. Stikker bare innom med testresultatene. Ingen genetiske sykdommer funnet. Ingen ekstra kromoson funnet 

og

jeg får en jente!!!! 

Gratulerer! :) Så herlig det må være å vite at alt sånn er tipp-topp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll i dag. Fikk se ei lita bønne med fine hjerteslag på ultralyd. Veldig godt å endelig få det bekreftet av lege :biggrin:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 15+0 imorgen og har kjent disse boblene en stund nå, men idag er det veldig mye aktivitet. Nå har jeg stressa og løpt rundt som en tulling, så mulig det har vært sånn hele dagen. Kjenner det spesielt godt nå og når jeg snakker. Leser at denne uken er hørselen utviklet, så kanskje det har en sammenheng :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ultralyd i i går, og fikk for første gang se den lille. Er 13 + 4 i dag.

Venter mest sannsynlig en gutt. :kghjerte:Er overlykkelig over at alt så bra ut. Foreløpig termin ble akkurat den samme dagen jeg trodde utifra mensen. 

Utrolig fasinerende. Fikk også endelig svar på alle de rare følelsene jeg har i magen, det er lille som beveger seg. Rart å se det på ultralyd og samtidig føle det inni kroppen. Det er jo ganske tidlig..

Vi har ikke bestemt oss helt for hvordan vi skal offentliggjøre dette. Jeg forteller det jo til folk jeg møter. 

Hva har dere tenkt rundt dette? Facebook? Ultralydbilde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lidis88 skrev:

Oi!! Det var tidlig hos en førstegangsfødende! Du er heldig.. jeg er 17+3 og tror ikke jeg kjenner noe.. eller jeg vet faktisk ikke.. bobler litt av og til men tolker det som luft som flytter seg litt i tarmene.. kanskje jeg må roe ned litt av og til og prøve å kjenne etter :P gleder meg sånn til å kjenne sparking og enda mer til mannen kjenner sparking :)

Har du vært i boblebad noen gang? Når dysene spruter ut vann så dannes det tusenvis av bobler som kiler mot huden. SÅNN føles det! Bare på innsiden av huden :) Kjenner det bare av og til, kan gå flere dager mellom. Kjenner det best om jeg ikke har mye mat i magen og nylig har tømt blæra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sfl skrev:

Var på ultralyd i i går, og fikk for første gang se den lille. Er 13 + 4 i dag.

Venter mest sannsynlig en gutt. :kghjerte:Er overlykkelig over at alt så bra ut. Foreløpig termin ble akkurat den samme dagen jeg trodde utifra mensen. 

Utrolig fasinerende. Fikk også endelig svar på alle de rare følelsene jeg har i magen, det er lille som beveger seg. Rart å se det på ultralyd og samtidig føle det inni kroppen. Det er jo ganske tidlig..

Vi har ikke bestemt oss helt for hvordan vi skal offentliggjøre dette. Jeg forteller det jo til folk jeg møter. 

Hva har dere tenkt rundt dette? Facebook? Ultralydbilde? 

Gratulerer!! 

Nei vi har ikke offentliggjort noe. Må vel gjøre det :) Alle vennene vet det og jeg har fått synlig mage. Tror uansett vi venter til etter OUL :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å kjenne godt at det romsteres i magen. Lille frøet har funnet sin favorittplass på venstre side av livmoren, morsomt og koselig å våkne med en skjev mage😅 

Så gøy å høre at noen av dere vet kjønn allerede. Vi har ikke fått OUL før i uke 20, så må vente noen uker til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er spent på OUL nå? :bond:Har fått time den 15 feb, føles uutholdelig å vente :fnise: Blir liksom mer virkelig når vi vet hvem som skjuler seg i magen og vi kan begynne å tenke på navn osv.. har følelse på gutt, mest fordi det er en drøss av gutter på begges sider av familien :) Viktigst er likevel at alt er bra med knøttet i magen ❤️

Tenkte også å begynne å handle litt etter OUL, blir veldig koselig! Storebror har fått vite at det er en baby i magen, han gleder seg han også :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lulus skrev:

Flere som er spent på OUL nå? :bond:Har fått time den 15 feb, føles uutholdelig å vente :fnise: Blir liksom mer virkelig når vi vet hvem som skjuler seg i magen og vi kan begynne å tenke på navn osv.. har følelse på gutt, mest fordi det er en drøss av gutter på begges sider av familien :) Viktigst er likevel at alt er bra med knøttet i magen ❤️

Tenkte også å begynne å handle litt etter OUL, blir veldig koselig! Storebror har fått vite at det er en baby i magen, han gleder seg han også :ninuskapus:

Har ikke OUL før 19 februar!! Er så sinnsykt lenge til (egentlig ikke) at jeg blir sprø. Det er tre uker siden jeg så knøttet sist og jeg er redd jeg ryker på en ultralyd i mellomtiden. Er jo helt tullete og kun fordi jeg er en bekymret person av natur. Tenker på den lille hver eneste dag og forsøker å kjenne etter små bevegelser. Igår holdt jeg nesten på å kjøpe en angelsound, men har lest at det ikke er å anbefale pga det stresser fosteret, så jeg lot være. Magen vokste ganske mye fra uke 12 til uke 14, men nå har den egentlig holdt nogenlunde samme størrelsen. Ikke så mye luft lengre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lidis88 skrev:

Såå spent, syns de siste ukene har gått så fort, og jeg har OUL i morgen!!! Vi har bestemt oss for å IKKE vite kjønn, tror det blir veldig moro å gjette og at andre gjetter og så blir jo fødselen utrolig spennende da :) min mamma syns der er kjempegøy/spennende at vi ikke vil vite, selv om både hun og svigermor på en måte kunne tenke seg å vite for strikkeproskjektene sin del:P men det er jo smakssak, de aller fleste vil jo vite kjønn og vi diskuterte mye før vi kom frem til å ikke vite, men vi er enige :)

Når det er sagt så er jeg bare opptatt av at småen har det bra.. jeg har så liten mage og mange sier at de ikke klarer å se at jeg er gravid.. (og så kjenner jeg ikke liv.. Men de fleste gjør jo ikke det så tidlig) :/ likevel merker jeg at den vokser litt :) det er jo egentlig flere grunner til at magen er liten, jeg er for det første ganske slank fra før, så den er en del større enn utgangspunktet (merker at klærne blir trangere), for det andre har jeg bakovervendt livmor og for det tredje har jeg en del magemuskler da jeg trener en del styrke...

Jeg har også lagt på meg 4 kg og det burde jo være greit :)

så håper sånn at knøttet har normal størrelse og har det bra ❤

Beundrer de som klarer å vente til fødsel for å vite kjønn, er ALT for nysgjerrig :fnise: Selv om det hadde vært veldig gøy med overraskelsen under fødsel! 

Lykke til i morgen :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Milio skrev:

Har ikke OUL før 19 februar!! Er så sinnsykt lenge til (egentlig ikke) at jeg blir sprø. Det er tre uker siden jeg så knøttet sist og jeg er redd jeg ryker på en ultralyd i mellomtiden. Er jo helt tullete og kun fordi jeg er en bekymret person av natur. Tenker på den lille hver eneste dag og forsøker å kjenne etter små bevegelser. Igår holdt jeg nesten på å kjøpe en angelsound, men har lest at det ikke er å anbefale pga det stresser fosteret, så jeg lot være. Magen vokste ganske mye fra uke 12 til uke 14, men nå har den egentlig holdt nogenlunde samme størrelsen. Ikke så mye luft lengre :) 

Tiden går virkelig saaaakte ja.. men det nærmer seg jo nå heldigvis! Jeg kjenner ikke bevegelse enda (tror jeg), er i uke 17 nå, men fått høre hjertelyden hos jordmor på kontroll. Man blir litt mindre bekymret når man begynner å kjenne godt med liv hver dag heldigvis. Her har det kommet mage, men det var litt mage fra før etter forrige svangerskap :fnise: fikk en del blikk da jeg leverte i barnehagen i dag, sikkert mange som lurer på om jeg er gravid. Herlig stadie det der før man tydelig ser det er gravidmage og ikke bare oppblåst/foodbaby :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2018 den 15.13, Lidis88 skrev:

Så spennende! Gratulerer med det :) Har du flere barn eller er dette første? 

Jeg forteller det når det passer seg til de jeg kjenner/jobber med. Kommer nok ikke til å publisere noe om graviditeten i sosiale medier, syns rett og slett det er litt for privat og sårbart for min del. Men det er jo veldig smakssak! Jeg har en del jeg kjenner som jeg ikke har fortalt nyheten til (til folk som bor litt unna som jeg ikke har snakket med på en stund) Og jeg har jo lyst å fortelle det til dem også, men nå er det bare 3 dager til OUL så jeg tenker jeg tar det etter det ;)

Takk :) Dette er vårt første barn. 

Okey. Det samme har jeg gjort hittil. 

Håper det går bra på OUL. 

 

På 27.1.2018 den 15.25, Milio skrev:

Gratulerer!! 

Nei vi har ikke offentliggjort noe. Må vel gjøre det :) Alle vennene vet det og jeg har fått synlig mage. Tror uansett vi venter til etter OUL :) 

Takk :D

Hvordan tenker du at du skal offentliggjøre det? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...