Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Har dere søkt fødeplass da jenter? Isåfall hvor?:nordvesta: 

Selv har jeg blitt tildelt plass på Ahus. Spennende! Valget falt pga nærhet til sykehuset, lystgass, lystgass, lystgass, badekar og lystgass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Milio skrev:

Selv har jeg blitt tildelt plass på Ahus. Spennende! Valget falt pga nærhet til sykehuset, lystgass, lystgass, lystgass, badekar og lystgass.

Jeg hører til sykehuset i Kristiansand :) har født der to ganger og vært veldig fornøyd. Og er sjeleglad for at de har  lystgass der, hadde aldri klart meg uten😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok St. Olavs her :) Blir vel å søke på mandag da vi skal ha vår første kontroll hos jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

Det var det jeg ville ha når jeg fødte storebror, men spydde som en gris av lystgassen! Holder meg laangt unna denne gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gia_ skrev:

Ja, faktisk når du sier det 😂 tenkte det bare var pga vinter, men aldri fryst så mye som nå 🙄

Er egentlig varm av meg, så jeg trodde jeg brygget på influensa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milio skrev:

Har bare hatt ultralyder, ikke tradisjonell GU, så det vet jeg ikke. Er du kommet til uke 9/10?

Legen sa 9+0, mens jeg sa 9+1 igår så var rimelig enig i termin :P har orden på sysakene med disse appene ;) 

Bare å vente til tirsdag for å se om HCG har økt, synes det er teit at jeg må vente hele helgen, kunne heller ha fått henvisning til haste ul igår :opplyser: :fnise:

Ingenting annet enn den slimproppen da, så usikker på hvor bekymret jeg skal være, for som han sa så kunne den jo sitte lengre inn osv. 

Blir hvertfall privat tidlig ul på torsdag neste uke dersom hcg har steget, *krysser fingrene*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, BettyCooper skrev:

Er egentlig varm av meg, så jeg trodde jeg brygget på influensa :fnise:

Feelz! Merkelig hva alt dette gjør med kroppene våre! Også synes jeg småsynd på pappaene som ikke merker noen ting/får det store kicket før på ultralyd, når vi har konstant endring eller symptomer omtrent. Sliter endel med søvna.. Sovna klokken 22 ikveld, våkna uthvilt kl 01, blir nok liggende til 3-4 inatt, og veldig trøtt imorgen tidlig :/ 

Samboeren gleder seg jo, og snakker om Knøttis (hans ord:fnise:) titt og stadig, og om utstyr og navn faktisk, men han klarer ikke å se for seg hvordan det blir enda med en mini:P 

Han får nok sin aha opplevelse på tul om vi kommer så langt :) 

Hvordan har deres partnere det/forholder seg til dette? :)  

Endret av Gia_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Milio skrev:

Hører til Stavanger og er bare SUS som er alternativet, så blir ett enkelt "valg" der gitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Milio skrev:

Har søkt Riksen og fått plass, samme sted jeg fødte sist. Var veldig fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 12.59, lulus skrev:

I dag har jeg vært på ultralyd og fikk heldigvis se et levende lite menneske som sprellet :nordvesta:

Alt så bra ut og stemte bra overens med mensterminen! Phu - lettet! 

Er det noen som har begynt å handle noe enda? Er jo tidlig enda, samtidig så er det jo nyttårssalg på alle kanter nå.. 

Så bra😊

Jeg har ikke handlet noen verdens ting, syns det er kjempevanskelig å vite hvor man skal begynne... vi satser i tillegg på å kjøpe noe brukt, som vogn, seng, vippestol etc. 

Tenker at det kan være lurt å vente til OUL i uke 18(altså om 5 uker) så vet vi at alt er Ok og hvilket kjønn babyen er. Men klør litt etter å begynne å shoppe. 

Har du begynt å handle? 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Plexus skrev:

Så bra😊

Jeg har ikke handlet noen verdens ting, syns det er kjempevanskelig å vite hvor man skal begynne... vi satser i tillegg på å kjøpe noe brukt, som vogn, seng, vippestol etc. 

Tenker at det kan være lurt å vente til OUL i uke 18(altså om 5 uker) så vet vi at alt er Ok og hvilket kjønn babyen er. Men klør litt etter å begynne å shoppe. 

Har du begynt å handle? 🌸

Foreløpig ikke fått meg til å kjøpe noe, men har kikket på både babytøy og vogn :fnise: Lurer på om vi skal vente til etter OUL her også, er jo ikke så veldig lenge til. Skal også gå gjennom alt vi har etter førstemann etterhvert, heldigvis mye vi kan bruke igjen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.1.2018 den 20.59, lulus skrev:

Foreløpig ikke fått meg til å kjøpe noe, men har kikket på både babytøy og vogn :fnise: Lurer på om vi skal vente til etter OUL her også, er jo ikke så veldig lenge til. Skal også gå gjennom alt vi har etter førstemann etterhvert, heldigvis mye vi kan bruke igjen! 

Har også kikket mye:) funnet en kjempefin Stokke trailzvogn på finn til en rimelig pris. Lurer på om jeg skal slå til ila uken 🤔😅

veldig ålreit å kunne arve etter et eldre søsken da:) 

2 timer siden, Lidis88 skrev:

Er det noen som har begynt å tenke på ultralyden i uke 18? Jeg skal på den om litt over tre uker, og er veldig spent. Vi har ikke snakket så mye om det med kjønn, men mannen har begynt å lufte om ikke det hadde vært spennende å ikke vite kjønnet! Hva tenker dere om det? Jeg tenker at fordeler med å vite kjønnet er at det blir mer "virkelig" når det er "han" eller "henne" og at vi slipper å finne både jentenavn og guttenavn. Fordel med å ikke vite kjønnet, tenker jeg, er at fødselen blir mye mer spennende (for både oss og andre) og at man får litt flere kjønnsnøytrale ting (jeg liker ikke så veldig godt rosa f.eks og har ingenting imot blått på en jente). Derfor føler jeg heller ikke at det å vite kjønnet er et must for å planlegge :)

Jeg har egentlig lyst til å ikke vite kjønnet, nettopp fordi det blir ekstra spennende ved fødsel - samt at vi får jo vite kjønnet resten av livet. Hehe :)

men samtidig syns jeg det er lettere å handle klær + innrede rom hvis vi vet om den lille nuggeten er en jente eller gutt. Ambivalent.

Mannen min har veldig lyst til å vite og jeg tror han vil få sterkere tilknytning til barnet i magen om han vet. I tillegg er han så utrolig flink til å fasilitetere med ting nå som jeg er gravid. Lar meg ikke bære poser etc, må minne han på flere ganger daglig at jeg ikke er handikappet selv om jeg er gravid 😅 Så hadde isåfall blitt til at vi fikk vite kjønn fordi han også skal bli hørt ila svangerskapet og litt pga min egen ambivalens. 

Magefølelsen sier forresten at det blir gutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lidis88 skrev:

Er det noen som har begynt å tenke på ultralyden i uke 18? Jeg skal på den om litt over tre uker, og er veldig spent. Vi har ikke snakket så mye om det med kjønn, men mannen har begynt å lufte om ikke det hadde vært spennende å ikke vite kjønnet! Hva tenker dere om det? Jeg tenker at fordeler med å vite kjønnet er at det blir mer "virkelig" når det er "han" eller "henne" og at vi slipper å finne både jentenavn og guttenavn. Fordel med å ikke vite kjønnet, tenker jeg, er at fødselen blir mye mer spennende (for både oss og andre) og at man får litt flere kjønnsnøytrale ting (jeg liker ikke så veldig godt rosa f.eks og har ingenting imot blått på en jente). Derfor føler jeg heller ikke at det å vite kjønnet er et must for å planlegge :)

Jeg hadde ikke klart å la vær å vite det😝 Jeg er alt for nysgjerrig😆, og føler at jeg trenger å vite det for å planlegge. Jeg liker en god blanding av farger uansett kjønn, men det er likevel store forskjeller på hva jeg vil kjøpe til jente eller gutt. Pluss at vi har jente fra før, så blir dette jente også kan jo jo arve masse, men blir det gutt må vi kjøpe litt mer nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vite kjønn vi også 🙈 Tror de vordende bestemødrene hadde tippa litt hvis de måtte vente såpass lenge, skal jo begynne å hadde klær snart de nå 😅 

Så sant alt går fint da, men har en bra magefølelse, ingen mer spotting, og hcg nivået på blodprøven på fredag var høyt sa hun i skranken. Gjenstår bare å se hva den fra idag sier. Men har en god magefølelse. Kvalmen er fryktelig ille for tiden, søvnen er elendig og mareritt hver natt omtrent, samt endel hodepine og humørsvingninger (stakkars min bedre halvdel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil også vite kjønn, er alt for nysgjerrig til å vente helt til fødsel :fnise: Det er mye gutter på mannnens siden av familien, så blir ikke direkte overrasket om vår neste også er gutt! Det er praktisk i forhold til å arve klær da. Men det gjenstår å se hvem som skjuler seg i magen, det blir veldig spennende! 37 dager til OUL :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle rundt meg mener det er en gutt, som har gjort at vi sier "han" veldig ofte. Selv er jeg og mannen veldig usikre. Vi har ingen anelse. Så vi ønsker veldig gjerne å vite kjønn. Jeg fikk OUL veldig sent, syns jeg. Uke 19. Må vente helt til 19 februar 😂 hvordan holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lidis88 skrev:

Åå.. jeg har det litt motsatt.. Jeg trodde jeg hadde termin 11.juli, men har fått 7.juli på tidlig ultralyd, i tillegg har jeg fått OUL allerede 17+6, derfor nærmer det seg sånn at jeg kan telle ned allerede. For min del er vi veldig glade for det siden mannen er bortreist uken etterpå. Det er viktig for oss begge at han er med :)

Det positive for din del er at da har du kommet enda lenger på vei, og kanskje ser de mer/bedre på ultralyden? Og så er det kortere tid igjen av svangerskapet. Mitt eneste tips er å fylle dagene med hyggelig innhold sånn at dagene går fort 😀Her går dagene med til å fortelle nyheten til folk jeg kjenner, planlegge nye løsinger i huset, trene, sove mye og være med venninner. Syns det er deilig hvordan formen er om dagen, føler du deg også bra? Mange sier at begynnelsen på andre trimester er "glansdagene" som gravid :)

Akkurat idag har jeg en laber form. Men det er fordi jeg har spist noe jeg ikke tåler. Merkelig det med graviditeten - plutselig er det ting man ikke tåler som ellers gikk helt fint. Ellers er formen ganske bra. Jeg har begynt å trene igjen. Er ikke like sliten som før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...