blomst12 Skrevet 22. mars 2018 #701 Del Skrevet 22. mars 2018 52 minutter siden, Lidis88 skrev: @blomst12ja det er rart det der blanding av koselig og plagsomt! På kvelden er det bare helt fantastisk å slappe av på sofaen og kjenne på magen, trenger ikke TV eller bok eller noe, bare ligger der og kommuniserer litt med småen men du har jo begynt å kjenne det veldig tidlig, da jeg var så langt som deg kjente jeg absolutt ingenting! Er fint å få en bekreftelse på at det er noen der :D Jeg jeg var i uke 13 da jeg merka noe. Veldig svakt da,men nå er det litt tydeligere. Har hatt morkaka bak med de to første så det spiller nok inn en del siden jeg har oul så sent er det veldig fint å få bekreftelse ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 22. mars 2018 #702 Del Skrevet 22. mars 2018 40 minutter siden, Milio skrev: Jeg har nok bekkenlåsning, for jeg har ikke vondt når jeg går, bortsett fra når jeg har sittet i ro lenge. Beste sittestillingen halvveis sittende og liggende, som en sykehusseng. BBhugme er ypperlig som ammepute. Den er ganske fast, i motsetning til vanlig pute. Er så mange som sverger til den - må jo være gull verdt 😅 Ååja, ja da er det gjerne det ja! For min del merker jeg godt at det er bekkenløsning når jeg kjenner leddene flytter seg idet jeg skifter stilling :S Hmm sikkert veldig deilig med en sånn! Jeg vurderer det, men prøver å ikke overdrive utgiftene altfor mye så får se om behovet føles større snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 22. mars 2018 #703 Del Skrevet 22. mars 2018 1 time siden, blomst12 skrev: Jeg jeg var i uke 13 da jeg merka noe. Veldig svakt da,men nå er det litt tydeligere. Har hatt morkaka bak med de to første så det spiller nok inn en del siden jeg har oul så sent er det veldig fint å få bekreftelse ja:) Ja stemmer, du har den ganske sent ja da er det sikkert ekstra godt å kjenne liv :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 23. mars 2018 #704 Del Skrevet 23. mars 2018 Noen som har tenkt på stelleveske? Har bugaboo+storksak fra før, men har lyst på en sekk i tillegg. Jeg bor ganske nærme det meste, å tar nåkk vogna fatt om vi skal på helsestasjonen og barseltreff. Synes da veska henger litt i veien på vogna. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 25. mars 2018 #705 Del Skrevet 25. mars 2018 @BettyCooper jeg har sett litt på stellevesker som hører til vognene vi har sett på - men syns ikke de er fine i det hele tatt. Syns de er så trause og store. Tror jeg heller bare går for en vanlig kul litt romslig veske som jeg evt kan hekte på på vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 25. mars 2018 #706 Del Skrevet 25. mars 2018 Vi har gått for denne https://m.babyshop.no/elizabeth-stelleveske-black/p/93271 Usikker på om vi kanskje kjøper en litt billigere og mer nøytral også hvis mannen ikke vil bruke den om han skal ut alene med mini Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 26. mars 2018 #707 Del Skrevet 26. mars 2018 Jeg elsker stelleveska jeg kjøpte til førstemann kom, og bruker den fortsatt om han skal på overnatting ol. Men mannen er ikke såå glad i å gå med veske, så han setter nok også pris på en ryggsekk i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 3. april 2018 #708 Del Skrevet 3. april 2018 Her har det vært litt påskeferie ser jeg 🐣 Imorgen er jeg 25+0 og inne i min uke 26! Det går altså så fort nå! Har første time hos jordmor imorgen og glukosebelastningstest uka etter. Spennende! Har lagt på meg litt over påsken også. Magen sa pang og begynte å vokse utover! Nå veier jeg 6,2 kg mer enn startvekten. Aldri veid så mye før 😅 Mer skal det bli! Spent på hva vekten stopper på. Ellers begynner en del andre ting å falle på plass av babyutstyr Investerte i en BBhugme før påsken, pga vondt i bekkenet, og herregud - den puta er fantastisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 3. april 2018 #709 Del Skrevet 3. april 2018 @milio artig. Gikk det fint hos jordmor? Målte du SF? Jeg syns det er såå hyggelig å gå til jordmor, har så god kjemi med henne har tenkt å ta all oppfølgingen der. Selv er jeg 26+4 og syns tiden går såå fort. Syns det er rart å tenke på at babyene våre er levedyktige nå (selv om de har å holde seg inne i en del uker til ;)). Jeg har gått opp like over 7 kg. Har heller aldri veid så mye før heller, det er såå rart! Føler meg likevel ikke spesielt tung, men merker det VELDIG godt hvis jeg mister noe på gulvet osv, er tungt å bøye seg og magen er virkelig "i veien". Tror jeg kommer til å glede meg veldig til å bli "meg selv" etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 4. april 2018 #710 Del Skrevet 4. april 2018 19 timer siden, Lidis88 skrev: @milio artig. Gikk det fint hos jordmor? Målte du SF? Jeg syns det er såå hyggelig å gå til jordmor, har så god kjemi med henne har tenkt å ta all oppfølgingen der. Selv er jeg 26+4 og syns tiden går såå fort. Syns det er rart å tenke på at babyene våre er levedyktige nå (selv om de har å holde seg inne i en del uker til ;)). Jeg har gått opp like over 7 kg. Har heller aldri veid så mye før heller, det er såå rart! Føler meg likevel ikke spesielt tung, men merker det VELDIG godt hvis jeg mister noe på gulvet osv, er tungt å bøye seg og magen er virkelig "i veien". Tror jeg kommer til å glede meg veldig til å bli "meg selv" etter fødselen. Gikk veldig bra! Har en hyggelig jordmor Målte SF og ligger midt på kurven. Enn du? Jeg får tilbudt UL i uke 36-ish for å måle størrelsen på baby ift. bekkenet mitt, siden min familie har en historikk med smale bekken og KS. Det er betryggende! Ellers blir det glukosebelastningstest neste uke. Har du tatt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 4. april 2018 #711 Del Skrevet 4. april 2018 31 minutter siden, Milio skrev: Gikk veldig bra! Har en hyggelig jordmor Målte SF og ligger midt på kurven. Enn du? Jeg får tilbudt UL i uke 36-ish for å måle størrelsen på baby ift. bekkenet mitt, siden min familie har en historikk med smale bekken og KS. Det er betryggende! Ellers blir det glukosebelastningstest neste uke. Har du tatt det? Jeg lå på nedre normalområdet, har hatt en følelse av at magen er litt liten, men jordmor sa at det var vanlig hos førstegangsfødende. Har likevel en følelse av at jeg muligens har kommet på snittet nå, magen har virkelig vokst! Svaret får jeg om en uke Åå så bra du får ekstra ultralyd! Det hørtes veldig betryggende ut!! Vet ihvertfall mange eksempler på personer som har smale bekken/KS familien som har hatt raske og fine (vaginale) fødsler Ja jeg tok glukosebelastning forrige uke. Har enda ikke fått svar på blodprøvene, men satser på det er normalt tror på ingen måte jeg er i risikogruppen:) sikkert ikke du heller! Jeg er sååå dårlig på å faste og frokosten og cappuccinoen jeg unnet meg etterpå har aldri smakt så godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 6. april 2018 #712 Del Skrevet 6. april 2018 Kjente første ordentlige spark idag! 3 ganger på rad! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 6. april 2018 #713 Del Skrevet 6. april 2018 16 minutter siden, Gakkepus skrev: Kjente første ordentlige spark idag! 3 ganger på rad! Årh 😻 er så magisk de første gangene 💕 fikk to spark første gangen selv, også gikk det noen dager før jeg kjente noe igjen. Nå er det oftere og mer regelmessig, er så kos 💕 Igår på morningen fikk pappaen hennes også kjenne noe ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 6. april 2018 #714 Del Skrevet 6. april 2018 Å nei! Postet i feil termingruppe! Beklager! Det er virkelig koselig, og jeg ble helt rørt. @Gia_, fantastisk at pappa fikk kjenne og! Ok, skal ikke spamme deres termingruppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 6. april 2018 #715 Del Skrevet 6. april 2018 12 minutter siden, Gakkepus skrev: Å nei! Postet i feil termingruppe! Beklager! Det er virkelig koselig, og jeg ble helt rørt. @Gia_, fantastisk at pappa fikk kjenne og! Ok, skal ikke spamme deres termingruppe 😂😂 hyggelig at du stakk innom da 👋🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 6. april 2018 #716 Del Skrevet 6. april 2018 1 minutt siden, Gia_ said: 😂😂 hyggelig at du stakk innom da 👋🏼 Ja! Ønsker dere alt godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rux Skrevet 6. april 2018 #717 Del Skrevet 6. april 2018 På 4.4.2018 den 11.42, Lidis88 skrev: Jeg lå på nedre normalområdet, har hatt en følelse av at magen er litt liten, men jordmor sa at det var vanlig hos førstegangsfødende. Har likevel en følelse av at jeg muligens har kommet på snittet nå, magen har virkelig vokst! Svaret får jeg om en uke Åå så bra du får ekstra ultralyd! Det hørtes veldig betryggende ut!! Vet ihvertfall mange eksempler på personer som har smale bekken/KS familien som har hatt raske og fine (vaginale) fødsler Ja jeg tok glukosebelastning forrige uke. Har enda ikke fått svar på blodprøvene, men satser på det er normalt tror på ingen måte jeg er i risikogruppen:) sikkert ikke du heller! Jeg er sååå dårlig på å faste og frokosten og cappuccinoen jeg unnet meg etterpå har aldri smakt så godt! Man trenger ikke være i noen risikogruppe for å få svangerskapsdiabetes. Jeg er ikke i noen risikogruppe, men hadde for høye verdier etter glukosebelastning da jeg gikk med storesøster. Fikk dermed diagnosen og fikk utdelt måleapparat og beskjed om et rimelig strengt (og kjipt!) kosthold. Jeg ble skikkelig deppa, skjønte ikke hvorfor jeg hadde det når jeg ikke var i noen risikogruppe. Viste seg heldigvis at det ikke var så gæli likevel, jeg kunne spise både brød, pasta, kake og godteri uten at blodsukkeret ble for høyt. Så en mnd før jeg fødte sa diabeteslegen at jeg bare kunne droppe all måling og alt, for jeg hadde bedre langtidsblodsukker enn ho selv😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 7. april 2018 #718 Del Skrevet 7. april 2018 18 timer siden, Rux skrev: Man trenger ikke være i noen risikogruppe for å få svangerskapsdiabetes. Jeg er ikke i noen risikogruppe, men hadde for høye verdier etter glukosebelastning da jeg gikk med storesøster. Fikk dermed diagnosen og fikk utdelt måleapparat og beskjed om et rimelig strengt (og kjipt!) kosthold. Jeg ble skikkelig deppa, skjønte ikke hvorfor jeg hadde det når jeg ikke var i noen risikogruppe. Viste seg heldigvis at det ikke var så gæli likevel, jeg kunne spise både brød, pasta, kake og godteri uten at blodsukkeret ble for høyt. Så en mnd før jeg fødte sa diabeteslegen at jeg bare kunne droppe all måling og alt, for jeg hadde bedre langtidsblodsukker enn ho selv😆 Nei, sånn vil det jo alltids være, noen er uheldige og får de tingene man ikke var i faresonen for.. jeg er jo på en måte i risikogruppen siden jeg er over 25 år, men da blir jo de fleste gravide det.. (fått svar på blodprøvene nå og den var fin :))vet at mange leger og jordmødre mener ordningen er ganske overdrevet. Hva som gjorde at du tok glukosebelastning? 25-års-regelen er vel ganske ny? Hadde du sukker i urin? Høres ut som det gikk veldig bra med deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 7. april 2018 #719 Del Skrevet 7. april 2018 Noen av dere som skal ut å fly før baby kommer? Reiser til Berlin en snartur (3 dager) i slutten av april. 23+6 uker på vei, og regner med at det går helt fint. Reiser også med fly i juni, innenlands, 30 uker på vei. Litt mer stressa over den flyturen, men har lest at folk har flydd til Thailand i uke 30 liksom så en times tur burde jo ikke være noe å bekymre seg for Tenker det kan være lurt med støttestrømper uansett? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 7. april 2018 #720 Del Skrevet 7. april 2018 23 minutter siden, Gia_ skrev: Noen av dere som skal ut å fly før baby kommer? Reiser til Berlin en snartur (3 dager) i slutten av april. 23+6 uker på vei, og regner med at det går helt fint. Reiser også med fly i juni, innenlands, 30 uker på vei. Litt mer stressa over den flyturen, men har lest at folk har flydd til Thailand i uke 30 liksom så en times tur burde jo ikke være noe å bekymre seg for Tenker det kan være lurt med støttestrømper uansett? 🤔 Det høres ut som det skal gå helt fint:) jeg planlegger en innlandstur i uke 32 og det tenker jeg ikke så mye over. Støttestrømper prøver jeg å bruke uansett (eller sånne som går opp til knærne), men så har jeg fått sånne flotte ødemer i beina! Men tror det uansett er lurt for å forebygge åreknuter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå