Gjest Gia_ Skrevet 2. mars 2018 #621 Del Skrevet 2. mars 2018 Klær ja! 😍 Kommer nok til å kjøpe for mye tenker jeg Men skal unngå å kjøpe for mye i de minste størrelsene hvertfall, men ha nok til å ikke måtte tenke på klesvask 24/7. Skal på Londontur med mamma i april, så har henne med til å guide meg på hva jeg egentlig trenger og ikke 🤷🏼♀️ Gleder meg til å slå meg løs på Primark og Zara 😆 Kommer nok til å kjøpe ull som vil bli passe til oktober, og er det krise og vi mangler det i august og september så er det bare å kjøpe da. OT; hva gjør dere ang bilstolpose og vognpose? Har begge deler, i dun med ull i rygg, men man bruker jo ikke det i august liksom. Tenker at ett teppe er fint i bilstolen, men er det nok om vi skal trille tur og det feks blåser? Finnes det høstposer til vogn? Og dyne... hvilken str begynner dere med? Så litt på 80x100, men syns den ser litt stor ut til en pitteliten bebi? Livredd for at bebi skal kveles i søvne :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 2. mars 2018 #622 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) På 28.2.2018 den 18.04, Milio skrev: Jeg Har lent meg tilbake nå og spiser det jeg vil. Selvfølgelig ikke mat gravide skal holde seg unna, men alt styret rundt sunnheten har jeg lagt bort. Spiser når jeg vil og det jeg vil. Aldri følt meg så bra 4,5 kg opp og i uke 20 idag ❤️ Så godt å høre:) jeg spiser også det jeg vil når jeg vil. Innenfor rimelighetens grenser vel og merke. Det som er litt deilig med å lene seg tilbake og slappe av er at tiden går så fort. Jeg er hvertfall ikke daglig inne på diverse apper og titter lenger 🙃💕 Endret 2. mars 2018 av Plexus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 2. mars 2018 #623 Del Skrevet 2. mars 2018 Fikk innkallelse til OUL idag. Ikke før 11 april. 20+3 på vei. Fikk så sent sist og. Jaja, de har treffe bra på termin uansett,men bare kjedelig å vente! Godt jeg kjenner litt bevegelser hver dag. Har vært bortskjemt med med det med de to andre og. Bevegelser daglig helt fra de starta å gi lyd fra seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 2. mars 2018 #624 Del Skrevet 2. mars 2018 28 minutter siden, blomst12 skrev: Fikk innkallelse til OUL idag. Ikke før 11 april. 20+3 på vei. Fikk så sent sist og. Jaja, de har treffe bra på termin uansett,men bare kjedelig å vente! Godt jeg kjenner litt bevegelser hver dag. Har vært bortskjemt med med det med de to andre og. Bevegelser daglig helt fra de starta å gi lyd fra seg. Oi! Det var seint og litt kjedelig å vente!! Men samtidig, føler tiden går fort når det er vår :D (syntes tiden gikk sååå sakte spesielt før nyttår). Dessuten vil du være over halvveis når du er på ultralyd og det er sikkert litt deilig Har dere tenkt å vite kjønn? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 2. mars 2018 #625 Del Skrevet 2. mars 2018 (endret) Jeg fikk høre sist vi ventet barn at man ikke burde kjøpe så mye i strl 50, men jeg hadde noen plagg. Vi fikk en lang gutt på 53 cm og han brukte strl 50 de første ukene. Strl 56 ble litt stort. Så jeg kjøper noe i strl 50 denne gangen også, mens litt mer i strl 56. Jeg tror ikke jeg skal kjøpe noe særlig kortermet, baby skal jo være i skyggen og skjermes for sol. Blir det skikkelig tropesommer får vi heller supplere litt tenker jeg. Kjøper bomull og bambus i de minste strl, så kjøper jeg heller ull når det blir høst tenker jeg noen er veldig fan av ull året rundt da, men min har kun brukt det senhøst og vinter, ellers blir han kokvarm. Så ser heller an behovet, for ullklær er dyrere. Endret 2. mars 2018 av lulus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 2. mars 2018 #626 Del Skrevet 2. mars 2018 Og hvor mye man trenger av klær varierer jo litt, men det kan fort bli mye gris med gulp, melkesøl og sprutbæsj ( ), så jeg syntes det var greit å ikke måtte kjøre vaskemaskinen konstant. Men de vokser jo fort, så ikke nødvendig å gå helt bananas med innkjøp heller, så man ikke rekker bruke det engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 2. mars 2018 #627 Del Skrevet 2. mars 2018 51 minutter siden, Lidis88 skrev: Oi! Det var seint og litt kjedelig å vente!! Men samtidig, føler tiden går fort når det er vår :D (syntes tiden gikk sååå sakte spesielt før nyttår). Dessuten vil du være over halvveis når du er på ultralyd og det er sikkert litt deilig Har dere tenkt å vite kjønn? :D Ja litt kjedelig, men som du sier så går tiden mye fortere etter uke 12. Og det blir en fin milepæl å være der når jeg er halvveis!!:) ja jeg må vite kjønn,jeg er altfor nysgjerrig. Spesielt siden jeg har to av samme kjønn. Noen dager tenker jeg det er gøy med en gutt. Andre dager ser jeg for meg at det er kjempefint med 3 jenter. Så det er akkurat det samme for meg, bare baby er frisk og rask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 2. mars 2018 #628 Del Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, blomst12 skrev: Ja litt kjedelig, men som du sier så går tiden mye fortere etter uke 12. Og det blir en fin milepæl å være der når jeg er halvveis!!:) ja jeg må vite kjønn,jeg er altfor nysgjerrig. Spesielt siden jeg har to av samme kjønn. Noen dager tenker jeg det er gøy med en gutt. Andre dager ser jeg for meg at det er kjempefint med 3 jenter. Så det er akkurat det samme for meg, bare baby er frisk og rask Såå enig med det at barnet er frisk og rask, det er virkelig det som betyr noe!! Men skjønner godt tankegangen. Vi har jo valgt å ikke vite, men det er første barnet så både gutt og jente er fantastisk uansett! Neste gang er det godt mulig vi vil vite, for å se om vi får to av samme kjønn eller ikke både ulikt kjønn og samme kjønn har sin sjarm men akkurat det stopper vel ikke nysgjerrigheten! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 2. mars 2018 #629 Del Skrevet 2. mars 2018 54 minutter siden, lulus skrev: Jeg fikk høre sist vi ventet barn at man ikke burde kjøpe så mye i strl 50, men jeg hadde noen plagg. Vi fikk en lang gutt på 53 cm og han brukte strl 50 de første ukene. Strl 56 ble litt stort. Så jeg kjøper noe i strl 50 denne gangen også, mens litt mer i strl 56. Jeg tror ikke jeg skal kjøpe noe særlig kortermet, baby skal jo være i skyggen og skjermes for sol. Blir det skikkelig tropesommer får vi heller supplere litt tenker jeg. Kjøper bomull og bambus i de minste strl, så kjøper jeg heller ull når det blir høst tenker jeg noen er veldig fan av ull året rundt da, men min har kun brukt det senhøst og vinter, ellers blir han kokvarm. Så ser heller an behovet, for ullklær er dyrere. Godt med tips fra noen som har vært i situasjonen! Har du tips til steder som selger bambus til barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 3. mars 2018 #630 Del Skrevet 3. mars 2018 Vi har en del klær fra første barn, men blir det motsatt kjønn vil jeg nokk handle in i litt andre farger i tillegg. Jeg husker jeg handlet alt for mye sist, var jo livredd butikkene stengte for godt når jeg hadde født De listene over klær du må ha synes jeg er tull. Til første handlet jeg masse strømpebukser og kortermede bodyer, men det ble aldri brukt. Ikke gadd jeg å tre en genser over hodet på ungen, og strømpebuksene skled bare av. Tenker det er lurt å handle litt av alt, å handle mer av det man ser man liker. Noen bruker jo bare strømpebukser, da sokkene detter av. Jeg spekulerer litt i å kjøpe bilstolpose denne gangen. Sist fikk jeg mai-barn, å da var det ikke behov. Noen sier disse posene passer til de er max 6mnd, å da ser jeg ikke vitsen. Det er sikkert nåkk med en ulldress å teppe, men det ser så snedig ut med pose, da man slipper alle lagene med klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 3. mars 2018 #631 Del Skrevet 3. mars 2018 Ja, har tenkt på dette med kortermede siden det er sommer, men da tror jeg det blir færre av dem. Hvordan kler man egentlig en baby i 25+ varmegrader? Jeg syns det virker så vanskelig. Lærer vel underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. mars 2018 #632 Del Skrevet 3. mars 2018 Da eldste kom i 14 var så sinnsykt varmt. Hun kom i juli. Da brukte jeg faktisk en del kortermede. Men da snakka vi over 40 grader i sola og ingen vind. Hadde det vært vanlig sommer hadde jeg ilke trengt kortermede. Her har det gått mest i sparkebukser og bodyer. Ingen gensere og heldresser. Og noen strømpebukser. Nr 2 var 52 cm hvis jeg husker riktig men brukte fortsatt 50 en god stund. Men 56 kunne vi ha bretta opp. Eldste var 49 cm lang og syns hun drukna i 56. Så jeg var på butikken da hun var 3 dager og handlet litt flere bodyer i 50 så det er søren meg ikke lett. Mine har aldri vært gulpebabyer,så da har jeg ikke trengt så fryktelig mye tøy i hver strl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. mars 2018 #633 Del Skrevet 3. mars 2018 5 timer siden, BettyCooper skrev: Vi har en del klær fra første barn, men blir det motsatt kjønn vil jeg nokk handle in i litt andre farger i tillegg. Jeg husker jeg handlet alt for mye sist, var jo livredd butikkene stengte for godt når jeg hadde født De listene over klær du må ha synes jeg er tull. Til første handlet jeg masse strømpebukser og kortermede bodyer, men det ble aldri brukt. Ikke gadd jeg å tre en genser over hodet på ungen, og strømpebuksene skled bare av. Tenker det er lurt å handle litt av alt, å handle mer av det man ser man liker. Noen bruker jo bare strømpebukser, da sokkene detter av. Jeg spekulerer litt i å kjøpe bilstolpose denne gangen. Sist fikk jeg mai-barn, å da var det ikke behov. Noen sier disse posene passer til de er max 6mnd, å da ser jeg ikke vitsen. Det er sikkert nåkk med en ulldress å teppe, men det ser så snedig ut med pose, da man slipper alle lagene med klær Åh,jeg kjøpte en bilstolpose brukt til nr 2 siden hun kom i slutten av oktober! Og for en investering!! Den var helt super altså, så den kan jeg anbefale:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rux Skrevet 4. mars 2018 #634 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Klær er veldig vanskelig, for man vet jo aldri hvordan barnet blir. Jeg kjøpte nesten ikke noe i 50 til vesla mi, for alle sa at det var bortkasta. Brått bestemte ho seg for å komme til verden i slutten av uke 35, 44cm lang og 2,4kg lett. Det løste seg veldig enkelt ved at mormor reiste innom Kappahl på vei til sykehuset og kjøpte alt dem hadde i str 44 😆😆 takk og lov for besteforeldre sier jeg bare! Vesla var veldig varm av seg på tross av at ho var så liten, og ho druknet i svette om vi kledde på ho, så ho brukte mye kortermet faktisk. Til de kjøligere dagene hadde vi en strikka omslagsjakke som ei venninne av mora mi strikket, for det var ikke lett å få kjøpt i så liten strl. Vesla gulpet så og si aldri, så derfor trengte vi heller ikke så mange av hver type plagg. Men som det blir nevnt av andre her så får man gjerne mye klær i de minste strl i gave, så man trenger ikke kjøpe så alt for mye på forhånd. Selv om det er veldig gøy😄 Nå viste det seg på UL at det blir enda en jente på oss❤, så da har vi hvertfall alt av klær på plass.😊 var heldigvis lur nok til å ta vare på alt etter vesla. Endret 4. mars 2018 av Rux Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 4. mars 2018 #635 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) 9 timer siden, blomst12 skrev: Åh,jeg kjøpte en bilstolpose brukt til nr 2 siden hun kom i slutten av oktober! Og for en investering!! Den var helt super altså, så den kan jeg anbefale:) Hvor lenge passer en bilstolpose da? Tenker om baby kommer i midten av august, så er den for liten når vinteren virkelig begynner i januar/februar? Tenker å kjøpe slike ting brukt jeg også. Ser de selges pent brukt for et par hundrelapper, så det er ikke store investeringen om det ikke blir brukt lenge Endret 4. mars 2018 av BettyCooper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 4. mars 2018 #636 Del Skrevet 4. mars 2018 På 2.3.2018 den 18.33, Lidis88 skrev: Godt med tips fra noen som har vært i situasjonen! Har du tips til steder som selger bambus til barn? Jeg har handlet litt på babyshop.no Merket Hust&Claire(?) har en del bambustøy. Liker stoffet, veldig mykt og virker sikkert svalt for en sommerbaby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 4. mars 2018 #637 Del Skrevet 4. mars 2018 13 timer siden, Milio skrev: Ja, har tenkt på dette med kortermede siden det er sommer, men da tror jeg det blir færre av dem. Hvordan kler man egentlig en baby i 25+ varmegrader? Jeg syns det virker så vanskelig. Lærer vel underveis. Ja, man lærer underveis, også er babyene litt forskjellige også. Hadde vinterbaby sist og det var også vanskelig Hvor mye klær man skulle ha på, hva ble for mye og hva ble for lite Men jeg tenker litt sånn at norsk sommer er jo så som så og at det ikke er så veldig varmt i skyggen nødvendigvis, med mindre det blir en av disse skikkelige varme somrene da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 4. mars 2018 #638 Del Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, lulus skrev: Jeg har handlet litt på babyshop.no Merket Hust&Claire(?) har en del bambustøy. Liker stoffet, veldig mykt og virker sikkert svalt for en sommerbaby. Barnas hus har også mye bambus, om man vil handle i butikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 4. mars 2018 #639 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Åå perfekt @BettyCooper, det er en kort kjøretur unna! Tusen takk for tips:D elsker bambus! Endret 4. mars 2018 av Lidis88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 4. mars 2018 #640 Del Skrevet 4. mars 2018 Kan ikke huske om det har vært tatt opp tidligere: men hvilke apper har dere lastet ned nå som dere er gravide? Jeg har gravid og barn, PregApp, TheBump, BabyBump pro, NavneAppen, Baby Names Genious, Prenatal (styrketrening for gravide) og PFEI (knipeøvelser). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå