Lidis88 Skrevet 24. februar 2018 #581 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) 1 time siden, Milio skrev: Forslaget var 14 uker, men blågrønn regjering ble enige om 15. Nå skal det opp på stortinget. Hmm, så det blir enten 14 eller 15? Akkurat det betyr jo lite, men er stor forskjell fra 10! Eller er det en sjans for at 10 uker består? Vet du det? Endret 24. februar 2018 av Lidis88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 24. februar 2018 #582 Del Skrevet 24. februar 2018 9 minutter siden, Lidis88 skrev: Hmm, så det blir enten 14 eller 15? Akkurat det betyr jo lite, men er stor forskjell fra 10! Eller er det en sjans for at 10 uker består? Vet du det? Det er vel ganske sikkert at det går gjennom. Lurer på hvordan det blir for oss som skal søke permisjon snart, for på nav.no er fedrekvoten fortsatt 10 uker.. jeg kan søke om foreldrepenger om litt over seks uker, så håper det er mer klarhet i det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 24. februar 2018 #583 Del Skrevet 24. februar 2018 17 minutter siden, Lidis88 skrev: Hmm, så det blir enten 14 eller 15? Akkurat det betyr jo lite, men er stor forskjell fra 10! Eller er det en sjans for at 10 uker består? Vet du det? Ca 0. Nesten alle politiske partier vil bort fra 10 uker. Mulig du føder før tiden da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 24. februar 2018 #584 Del Skrevet 24. februar 2018 Her blir vi å ta utgangspunkt i 15 uker pappaperm. Om det skal bli 10 eller 14, så skal han gladelig få de siste ukene. Men vi har jo jobber som tillater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. februar 2018 #585 Del Skrevet 24. februar 2018 Akkurat nå, Milio skrev: Her blir vi å ta utgangspunkt i 15 uker pappaperm. Om det skal bli 10 eller 14, så skal han gladelig få de siste ukene. Men vi har jo jobber som tillater det. Det var en fin innstilling:) syns mennene våre er heldige med "timingen" på pappapermen, må være herlig å ha det på våren vi har heldigvis også jobber som tillater det, og ganske lik lønn, så det vil ikke utgjøre noe økonomisk. Jeg tror også samboer vil klare seg fint i permisjon og at det er bra for forholdet mellom far og barn å få alenetid sammen Jeg bare tenker at jeg vil amme barnet ca et år, og da blir det ikke så lett å få til alt man vil men hvem vet, kanskje blir det utrolig deilig å få fokus på noe annet enn baby etter nesten et år i permisjon? men må innrømme at jeg håper litt på fødsel 30.juni for valgfrihetens skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. februar 2018 #586 Del Skrevet 24. februar 2018 17 minutter siden, lulus skrev: Det er vel ganske sikkert at det går gjennom. Lurer på hvordan det blir for oss som skal søke permisjon snart, for på nav.no er fedrekvoten fortsatt 10 uker.. jeg kan søke om foreldrepenger om litt over seks uker, så håper det er mer klarhet i det da. Ja, det gjelder jo veldig mange, så bør være greit å finne ut av når vi skal søke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 24. februar 2018 #587 Del Skrevet 24. februar 2018 2 minutter siden, Lidis88 skrev: Det var en fin innstilling:) syns mennene våre er heldige med "timingen" på pappapermen, må være herlig å ha det på våren vi har heldigvis også jobber som tillater det, og ganske lik lønn, så det vil ikke utgjøre noe økonomisk. Jeg tror også samboer vil klare seg fint i permisjon og at det er bra for forholdet mellom far og barn å få alenetid sammen Jeg bare tenker at jeg vil amme barnet ca et år, og da blir det ikke så lett å få til alt man vil men hvem vet, kanskje blir det utrolig deilig å få fokus på noe annet enn baby etter nesten et år i permisjon? men må innrømme at jeg håper litt på fødsel 30.juni for valgfrihetens skyld Kanskje du kan pumpe? Blir vi å gjøre. Håper på å kombinere flaske og pupp. Kommer til å bruke ammefri også, og enten gå tidlig eller komme senere på jobb. Kanskje begge 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. februar 2018 #588 Del Skrevet 24. februar 2018 4 minutter siden, Milio skrev: Kanskje du kan pumpe? Blir vi å gjøre. Håper på å kombinere flaske og pupp. Kommer til å bruke ammefri også, og enten gå tidlig eller komme senere på jobb. Kanskje begge 😃 Ja det skal nok gå bra på et vis satser på at pumping går fint :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 24. februar 2018 #589 Del Skrevet 24. februar 2018 4 minutter siden, Milio skrev: Kanskje du kan pumpe? Blir vi å gjøre. Håper på å kombinere flaske og pupp. Kommer til å bruke ammefri også, og enten gå tidlig eller komme senere på jobb. Kanskje begge 😃 Her skal det også pumpes, greit at far kan gi flaske. Men, sist så var det slik at jeg fikk ut masse melk med pumping de første månedene, men så kom det knapt nok til en halv flaske med pumping etter 6 mnd hadde mer enn nok melk ved amming , men pumping måtte jeg bare gi opp etterhvert. Ammefri er jo veldig fint, lurt å benytte seg av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 24. februar 2018 #590 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) For oss tror jeg det nye forslaget blir litt dumt. Ingen av mine har tatt flaske og mine pupper er ikke pumpevennlige. I tillegg måtte jeg så og si fullamme lillesøster i 8 mnd fordi ho nekta fast føde. Og samboer har ikke mulighet med jobb å ta ut 15 uker sammenhengende permisjon. Så her blir nok svaret ulønnet for vår del. Men for all del,dette er en ny unge,kanskje den tar flaske med en gang og evnt puppene mine blir pumpevennlige. Tar uansett ut ammefri. Kombinerte jobb og amming med mini til hun var 15 mnd så det går jo greit det Endret 24. februar 2018 av blomst12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 25. februar 2018 #591 Del Skrevet 25. februar 2018 På 24.2.2018 den 17.45, blomst12 skrev: For oss tror jeg det nye forslaget blir litt dumt. Ingen av mine har tatt flaske og mine pupper er ikke pumpevennlige. I tillegg måtte jeg så og si fullamme lillesøster i 8 mnd fordi ho nekta fast føde. Og samboer har ikke mulighet med jobb å ta ut 15 uker sammenhengende permisjon. Så her blir nok svaret ulønnet for vår del. Men for all del,dette er en ny unge,kanskje den tar flaske med en gang og evnt puppene mine blir pumpevennlige. Tar uansett ut ammefri. Kombinerte jobb og amming med mini til hun var 15 mnd så det går jo greit det Så kjedelig når mannen ikke kan ta ut sin kvote og dere må tape penger på det. Håper denne ungen tar flaske så du blir litt mer "fri" spennende hvordan barn vi får. For min del er det helt umulig å si hvordan ting blir, og jeg har blitt mye mer ydmyk den siste tiden, nettopp fordi jeg ikke aner hvordan barnet blir eller hvordan jeg blir som mamma (selv om jeg har en del planer/tanker om hvordan jeg skal være). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 25. februar 2018 #592 Del Skrevet 25. februar 2018 Noen som har doppler her? Ble ett spontankjøp isted da det var ei som solgte angelsound til 50kr. Klarte ikke å dy meg 😅 lest litt både og om de, men planen er ikke å overdrive bruken, men en gang i ny og ne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 25. februar 2018 #593 Del Skrevet 25. februar 2018 50 minutter siden, Gia_ skrev: Noen som har doppler her? Ble ett spontankjøp isted da det var ei som solgte angelsound til 50kr. Klarte ikke å dy meg 😅 lest litt både og om de, men planen er ikke å overdrive bruken, men en gang i ny og ne? Jeg har!! Den har reddet meg for bekymring mang en gang!:) hører bare 5 sek da,og begrenser det jo. Så håper det går bra.:) verdens fineste lyd 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 25. februar 2018 #594 Del Skrevet 25. februar 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Så kjedelig når mannen ikke kan ta ut sin kvote og dere må tape penger på det. Håper denne ungen tar flaske så du blir litt mer "fri" spennende hvordan barn vi får. For min del er det helt umulig å si hvordan ting blir, og jeg har blitt mye mer ydmyk den siste tiden, nettopp fordi jeg ikke aner hvordan barnet blir eller hvordan jeg blir som mamma (selv om jeg har en del planer/tanker om hvordan jeg skal være). Ja han kan ta ut en dag i uka,men går ikke så mange uker sammehengende. Men det ordner seg nok på et vis Ja man har mange tanker om hvordan man skal gjøre i den nye situasjonen. Men jeg har måttet tilpasset mye flere ganger alt etter hva baby har "krevd". Har et morsomt eksempel med en venninne som ikke kunne skjønne at kusina si dreiv å gynga på baby når den skulle sove. Det måtte jo være tidenes uvane. Tipp hvem som stod å gjorde akkurat det samme da hun fikk sin første baby. 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 26. februar 2018 #595 Del Skrevet 26. februar 2018 Endelig kan mannnen kjenne spark 😍 For en koselig opplevelse for oss tre. Jeg har morkaka liggende opp bak, så jeg har kjent spark i noen uker allerede og bobler siden begynnelsen av 2 trimester. Har følt meg veldig heldig, men jeg har sett skuffelsen på mannens ansikt når jeg kjenner sparkene og ikke han. Heldigvis - lillegutt har blitt sterkere og sparker som bare det. Veldig aktiv gutt når mamma skal slappe av 😍😂 Noen som vet om aktiv foster = aktiv baby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sfl Skrevet 26. februar 2018 #596 Del Skrevet 26. februar 2018 11 timer siden, Milio skrev: Endelig kan mannnen kjenne spark 😍 For en koselig opplevelse for oss tre. Jeg har morkaka liggende opp bak, så jeg har kjent spark i noen uker allerede og bobler siden begynnelsen av 2 trimester. Har følt meg veldig heldig, men jeg har sett skuffelsen på mannens ansikt når jeg kjenner sparkene og ikke han. Heldigvis - lillegutt har blitt sterkere og sparker som bare det. Veldig aktiv gutt når mamma skal slappe av 😍😂 Noen som vet om aktiv foster = aktiv baby? Så koselig! Vi gleder oss også til spark kan kjennes. Gratulerer med lillegutt. Vet ikke så mye om aktiv foster = aktiv baby, men babyen får jo mindre "boltreplass" etterhvert i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 26. februar 2018 #597 Del Skrevet 26. februar 2018 12 timer siden, Milio skrev: Endelig kan mannnen kjenne spark 😍 For en koselig opplevelse for oss tre. Jeg har morkaka liggende opp bak, så jeg har kjent spark i noen uker allerede og bobler siden begynnelsen av 2 trimester. Har følt meg veldig heldig, men jeg har sett skuffelsen på mannens ansikt når jeg kjenner sparkene og ikke han. Heldigvis - lillegutt har blitt sterkere og sparker som bare det. Veldig aktiv gutt når mamma skal slappe av 😍😂 Noen som vet om aktiv foster = aktiv baby? Min var aktiv i magen, og verdens beste sovebaby til gjengjeld var han veldig aktiv som 1-2 åring da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 26. februar 2018 #598 Del Skrevet 26. februar 2018 Dere som har barn fra før, er det noen som har barn i beste «trass» alder? Vår har begynt å nekte å gå når vi skal til og fra barnehagen.. han rett og slett legger seg ned! I dag måtte jeg bære han med meg og etterpå var bekkenet så herpa at jeg har blitt gående som en and resten av dagen Må si det er mye mer slitsomt å gå gravid med en småtass fra før av, gitt.. ellers har jeg også kjent spart på utsiden av magen nå! Men føler hun ligger så langt nede, på en måte. Kan ikke huske det var sånn sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 26. februar 2018 #599 Del Skrevet 26. februar 2018 36 minutter siden, lulus skrev: Dere som har barn fra før, er det noen som har barn i beste «trass» alder? Vår har begynt å nekte å gå når vi skal til og fra barnehagen.. han rett og slett legger seg ned! I dag måtte jeg bære han med meg og etterpå var bekkenet så herpa at jeg har blitt gående som en and resten av dagen Må si det er mye mer slitsomt å gå gravid med en småtass fra før av, gitt.. ellers har jeg også kjent spart på utsiden av magen nå! Men føler hun ligger så langt nede, på en måte. Kan ikke huske det var sånn sist Trass ja? Jeg er mor til to trassunger. Haha en i toårstrassen og en i treårstrassen. Faktisk litt forskjellige typer. Jeg øver meg hver dag på å takle det riktig og noen ganger blir det vinn og noen ganger blir det tap. Men veien blir litt til mens man går. Men om jeg blir gal noen ganger,oh yes!! Haha Så kjedelig med kranglete bekken! Sleit du med det med første? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 26. februar 2018 #600 Del Skrevet 26. februar 2018 9 minutter siden, blomst12 skrev: Trass ja? Jeg er mor til to trassunger. Haha en i toårstrassen og en i treårstrassen. Faktisk litt forskjellige typer. Jeg øver meg hver dag på å takle det riktig og noen ganger blir det vinn og noen ganger blir det tap. Men veien blir litt til mens man går. Men om jeg blir gal noen ganger,oh yes!! Haha Så kjedelig med kranglete bekken! Sleit du med det med første? Åh hjelp! Du er tøff! Nei, slet ikke med bekkenet sist, så ser litt mørkt på det siden jeg bare er halveis.. det går jo «greit» til vanlig, men jeg kan ikke bære på han, det innser jeg nå. Får prøve dra han på akebrett i morgen Gud så enkelt det var da ungen brukte vogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå