Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2018

Cetus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

34 minutter siden, Milio skrev:

Bor rett utenfor Oslo, og her er det ordentlig snøkaos :) 

Ultralyd neste mandag - og ja, vil vite kjønn NÅ! 😂 Begynner med barnerommet første ledige helg etter vi har fått vite :) 

Heldige som har snøkaos heh.. lyst på skikkelig snø jeg også! Som holder seg mer enn 2-3 dager før det blir glattis 😂

Har du noen magefølelse på kjønn? 

Noen her som har tatt disse testene for å avgjøre kjønn? Feks holde ring over magen, blande urin med natron osv? 🙈 mye rart å lese på nettet :P Ifølge det kinesiske kjønnskartet eller hva det heter blir det gutt her, men har ikke helt troa på at det er 100% nei 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, blomst12 skrev:

Nå har jeg og endelig passert 12 uker!! Så nå er nyheten ute for både familie, venner og kollegaer. Rart og godt på samme tid!

Jeg bare lufter dette forslaget, så det er bare å si nei hvis dere vil beholde anonymiteten. Med førstemann ordna vi oss ei gruppe på Facebook for oss gravide. Det var ifm snartmamma forumet da. Men det var så koselig,og selv etter 3,5 år har vi fortsatt litt kontakt! Hvis dere er gira så kan jeg evnt ordne en hemmelig gruppe på Facebook:) 

Jeg er med!😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Jeg er med!😊 

Så gøy!! Da er vi 3 stk som har sagt ja, så drøyer den litt til så vi evnt blir noen stykker!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, blomst12 skrev:

Så gøy!! Da er vi 3 stk som har sagt ja, så drøyer den litt til så vi evnt blir noen stykker!:) 

Er med:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Jeg drister meg til å opprette en hemmelig gruppe da! Hvis dere som vil bli med sender meg navnet deres på pm,så legger jeg dere til som venn og deretter i gruppa!!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, blomst12 skrev:

Så gøy! Jeg drister meg til å opprette en hemmelig gruppe da! Hvis dere som vil bli med sender meg navnet deres på pm,så legger jeg dere til som venn og deretter i gruppa!!:) 

Jeg er også med! :) sender deg pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, blomst12 said:

Nå er det en hemmelig gruppe på facebook som heter  - Termin Juli 2018, men er som navnet sier en ren juliside. Folk er selvfølgelig hjertelig velkommen der også. Siden gruppen er hemmelig, vil den ikke dukke opp på søk, Men send meg gjerne en PM om noen vil være med der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cetus skrev:

Nå er det en hemmelig gruppe på facebook som heter  - Termin Juli 2018, men er som navnet sier en ren juliside. Folk er selvfølgelig hjertelig velkommen der også. Siden gruppen er hemmelig, vil den ikke dukke opp på søk, Men send meg gjerne en PM om noen vil være med der også :)

Jeg er jo helt i slutten av august da! Men supert!!:) har opprettet en gruppe,vi er foreløpig bare tre stk:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2018 den 16.30, Milio skrev:

Jeg får så mye melasma av hormoner, så bruker Daily Powerdefense og Brightalive serum :) Har litt igjen av nattkremen Overnight Recovery Creme, så bruker den om kvelden når det er veldig kaldt og tørt ute. Bruker ikke noe spesielt mot strekkmerker enda. Har nå og da smørt meg med shea butter fra The Body Shop, men føler den er veldig fet. Har sett litt på Bio Oil. Prøvd det før?

Jeg brukte bio oil under forrige svangerskap, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Kan jo selvfølgelig ikke si sikkert at det er oljen sin fortjeneste, men jeg smører meg med den nå også i håp om samme resultat😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rux skrev:

Jeg brukte bio oil under forrige svangerskap, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Kan jo selvfølgelig ikke si sikkert at det er oljen sin fortjeneste, men jeg smører meg med den nå også i håp om samme resultat😉

Gikk til innkjøp av Bio Oil igår. Var på tilbud på VITA. Så nå har jeg endelig begynt å smøre. Et par uker på etterskudd bare. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har dere gått opp i vekt, jenter? Hvis man får lov til å spørre om det? Og hvilken uke er dere i nå? Jeg er snart i uke 18 og har gått opp nesten 4 kg. I starten gikk jeg ned 1 kg (pga kvalmen), men gikk opp to igjen og lå på det helt til uke 14. Pang sa det, så kom magen og resterende kg. Nå føler jeg nesten det er snakk om 1 kg i uka fremover. Spiser ikke spesielt usunt. Min pica er frukt :ler: Likevel.. 

Burde jo være glad for at magen vokser, men teite meg som alltid har vært liten og godt trent har vanskeligheter med å akseptere det som ikke er babyvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Milio skrev:

Hvor mye har dere gått opp i vekt, jenter? Hvis man får lov til å spørre om det? Og hvilken uke er dere i nå? Jeg er snart i uke 18 og har gått opp nesten 4 kg. I starten gikk jeg ned 1 kg (pga kvalmen), men gikk opp to igjen og lå på det helt til uke 14. Pang sa det, så kom magen og resterende kg. Nå føler jeg nesten det er snakk om 1 kg i uka fremover. Spiser ikke spesielt usunt. Min pica er frukt :ler: Likevel.. 

Burde jo være glad for at magen vokser, men teite meg som alltid har vært liten og godt trent har vanskeligheter med å akseptere det som ikke er babyvekt. 

Glad du spør, har lurt på det samme! Jeg er 20 uker på lørdag og har gått opp 5 kg. Kiloene begynte å komme ca i uke 11 (jeg gikk også ned ca en kilo helt i starten). Jeg er også vant til å være slank og trent (men er litt høy, så ikke liten) og syns det er litt rart å se at vekten stadig går oppover.. for sånn 1-2 uker siden følte jeg meg ganske deppa pga dette, men nå føler jeg meg egentlig veldig bra. Jeg prøver å svømme og trene styrke (fysioterapeuter som har trening for gravide) og jeg tror det hjelper på selvtilliten og humøret å holde seg i form og spise sunt (selv om kroppen absolutt er forandret). Min samboer er heldigvis en god del høyere enn meg og veier i utgangspunktet 30 kg mer enn meg, så ser ut som det ikke er fare for å passere han/føle meg stor sammen med han. Så vidt jeg har skjønt er det ikke fare for det hos dere heller :P. 

Jeg oppmuntrer meg også med at jeg har venninner som har fått barn og lagt på seg 20 kg under svangerskapet og ikke mange mnd etter fødsel var tilbake til utgangsvekt og så helt ut som seg selv (ihvertfall med klær på :P) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 12 og har nok gått opp 2. Gått opp 18-20 kg de to andre gangene, gått helt fint av igjen. 

Jeg har gått mest opp i andre trimester syns jeg å huske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned nesten 4kg i løpet av 13 uker.  Har en del kilo å ta av, så er ikke noe å bekymre seg over. Ser vekta begynner å snu nå, og merker også at matlysten kommer tilbake. Sist la jeg på meg bare 4kg, så spennende å se hvor mye det blir denne gangen. Er ikke så veldig aktiv med trening, bortsett i fra at jeg er ute å går litt turer på kveldstid de dagene jeg har mulighet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 15 nå, ikke gått opp noe.. eller gikk ned 2kg når kvalmen sto på, men gått opp til min normalvekt igjen siden uke 8-9. Stresser ikke spesielt med det, var ikke en flis fra før, og har nok noen kg å ta av, men plutselig kommer de nok på meg også! Sålenge babyen får det den trenger, og det gjør den jo uansett! Klarer ikke å spise så mye kjøtt, men går endel frukt, grønnsaker og ris med saus til middag, også har jeg cravings på kanelsnurrer 🙄

Mamma gikk ingenting opp i vekt gjennom sine 2 svangerskap, og måtte legges inn for å få enæring intranervøst, men hu var lita og hadde lite å ta av. 

Endelig fått komt igang med treningen nå, så satser på matlysten øker :) 

Har smørt meg inn med kokosolje nå, men tror jeg skal prøve bio oil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+5 i dag, og i går kom kvalmen tilbake for FULLT igjen:kvalm::kvalm: jeg er konstant kvalm, klarer nesten ikke å spise og spyr som en gris.

Jeg som trodde jeg var ferdig med kvalmen da den forsvant i uke 10... var ikke i nærheten like kvalm forrige svangerskap. Hjelpes...hvor lenge skal dette vare tro:ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ultralyd neste uke da er jeg 15 uker. Vet det er litt forskjell fra person til person, men er det noen som har funnet ut kjønnet så tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Knøtteliten skrev:

13+5 i dag, og i går kom kvalmen tilbake for FULLT igjen:kvalm::kvalm: jeg er konstant kvalm, klarer nesten ikke å spise og spyr som en gris.

Jeg som trodde jeg var ferdig med kvalmen da den forsvant i uke 10... var ikke i nærheten like kvalm forrige svangerskap. Hjelpes...hvor lenge skal dette vare tro:ohmy:

Er i uke 19 her og endelig kvitt kvalmen.. trodde aldri det skulle gå over! Snakk eventuelt med legen din om å prøve noe kvalmestillende, ikke godt å ha det sånn :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Camilla2017 skrev:

Skal på ultralyd neste uke da er jeg 15 uker. Vet det er litt forskjell fra person til person, men er det noen som har funnet ut kjønnet så tidlig? 

Ja, det har jeg hørt om en del som har fått vite, men er litt større fare for at de sier feil tror jeg :) en venninne av meg fikk vite i uke 14 at hun mest sannsynlig fikk en gutt-og på OUL var det blitt en jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...