Milio Skrevet 10. februar 2018 #481 Del Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Min også, egentlig.. Men har veldig lyst å spare den overraskelsen til fødselen er såå redd for at noen helsepersonell skal forsnakke seg jordmor så hva det var på ultralyden. Alle sier at de liksom har en "følelse" på hva det er, men for min del så har jeg VIRKELIG ikke peiling! Det som er bra er at både gutt og jente er gøy, på hver sine måter nå nærmer det seg forresten OUL for deg?? Har du en magefølelse på kjønn? Har OUL om litt over en uke! Har ingen magefølelse 😂 Jeg forventer mest en gutt, men så tenker jeg at da får jeg nok en jente. Så er 50/50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 10. februar 2018 #482 Del Skrevet 10. februar 2018 38 minutter siden, Milio skrev: Har OUL om litt over en uke! Har ingen magefølelse 😂 Jeg forventer mest en gutt, men så tenker jeg at da får jeg nok en jente. Så er 50/50. Hehehe, stemmer godt med statistikken 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 10. februar 2018 #483 Del Skrevet 10. februar 2018 Noen som har anbefaling til hudpleie nå som vi er gravide? Jeg tenker da spesielt på krem/olje for å forebygge strekkmerker (vet ikke om det hjelper, men tar ikke sjansen på å la være å bruke det) og trygge kremer til ansiktet som også er gode Hva bruker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 10. februar 2018 #484 Del Skrevet 10. februar 2018 27 minutter siden, Lidis88 skrev: Noen som har anbefaling til hudpleie nå som vi er gravide? Jeg tenker da spesielt på krem/olje for å forebygge strekkmerker (vet ikke om det hjelper, men tar ikke sjansen på å la være å bruke det) og trygge kremer til ansiktet som også er gode Hva bruker dere? Bruker Zo Skin Health sine produkter, uten a-vitaminsyre og benzyol peroxide (skal man holde seg unna). Får jo litt kviser, men huden er bedre enn forventet (Gjelder ansiktet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 10. februar 2018 #485 Del Skrevet 10. februar 2018 2 timer siden, Milio skrev: Bruker Zo Skin Health sine produkter, uten a-vitaminsyre og benzyol peroxide (skal man holde seg unna). Får jo litt kviser, men huden er bedre enn forventet (Gjelder ansiktet). Ja den serien er jeg veldig fornøyd med og (var litt kjedelig å måtte slutte på en halvfull retamax da jeg ble gravid - den var fantastisk!) men nå bruker jeg c-vitaminserumet + solfaktor på dagen, men lurer på hva jeg skal bruke på natten siden du også er fan av den serien: bruker du noe spesielt om natten? Og bruker du noe spesielt mot strekkmerker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 10. februar 2018 #486 Del Skrevet 10. februar 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Ja den serien er jeg veldig fornøyd med og (var litt kjedelig å måtte slutte på en halvfull retamax da jeg ble gravid - den var fantastisk!) men nå bruker jeg c-vitaminserumet + solfaktor på dagen, men lurer på hva jeg skal bruke på natten siden du også er fan av den serien: bruker du noe spesielt om natten? Og bruker du noe spesielt mot strekkmerker? Jeg får så mye melasma av hormoner, så bruker Daily Powerdefense og Brightalive serum Har litt igjen av nattkremen Overnight Recovery Creme, så bruker den om kvelden når det er veldig kaldt og tørt ute. Bruker ikke noe spesielt mot strekkmerker enda. Har nå og da smørt meg med shea butter fra The Body Shop, men føler den er veldig fet. Har sett litt på Bio Oil. Prøvd det før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 10. februar 2018 #487 Del Skrevet 10. februar 2018 1 minutt siden, Milio skrev: Jeg får så mye melasma av hormoner, så bruker Daily Powerdefense og Brightalive serum Har litt igjen av nattkremen Overnight Recovery Creme, så bruker den om kvelden når det er veldig kaldt og tørt ute. Bruker ikke noe spesielt mot strekkmerker enda. Har nå og da smørt meg med shea butter fra The Body Shop, men føler den er veldig fet. Har sett litt på Bio Oil. Prøvd det før? Nei vurderer den den er jo billig og populær. Begynte med clarins sin stretch mark minimizer (krem) i uke 15 (4 uker siden) og har vært fornøyd med den frem til nå, men i det siste har huden min blitt ekstra tørr og begynt å klø, så i går kveld smurte jeg meg inn i kokosolje i mangel på noe annen olje og det hjalp skikkelig. Derfor tror jeg det er på tide å bruke noe mer oljete. Godt mulig det blir bio oil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 10. februar 2018 #488 Del Skrevet 10. februar 2018 30 minutter siden, Milio skrev: Jeg får så mye melasma av hormoner, så bruker Daily Powerdefense og Brightalive serum Har litt igjen av nattkremen Overnight Recovery Creme, så bruker den om kvelden når det er veldig kaldt og tørt ute. Bruker ikke noe spesielt mot strekkmerker enda. Har nå og da smørt meg med shea butter fra The Body Shop, men føler den er veldig fet. Har sett litt på Bio Oil. Prøvd det før? Jeg bruker bio oil på magen, brystene og i ansiktet. 😊 Søsteren min har også brukt det på tidligere graviditeter, ingen strekkmerker der i gården. Men man vet jo ikke om man faktisk hadde fått strekkmerker uten. Jeg er hvertfall fornøyd med bio oil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 11. februar 2018 #489 Del Skrevet 11. februar 2018 Igår endte vi opp med å bestille den nye Bugaboo Fox. De hadde fått den inn hos Barnas Hus på Alnabru, så da ble det en trilletur i butikken. Skulle egentlig sjekke Emmaljunga NXT90, men den var så stor og klumpete ift. Fox at valget var soleklart. Grunnen til bestillingen var egentlig den lange ventelisten, siden den først lanseres i mars. Vi vet altså ikke når vi får den. Det kan være om 3 uker eller om 3 mnd. De skulle ringe oss neste uke :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 12. februar 2018 #490 Del Skrevet 12. februar 2018 12 timer siden, Milio skrev: Igår endte vi opp med å bestille den nye Bugaboo Fox. De hadde fått den inn hos Barnas Hus på Alnabru, så da ble det en trilletur i butikken. Skulle egentlig sjekke Emmaljunga NXT90, men den var så stor og klumpete ift. Fox at valget var soleklart. Grunnen til bestillingen var egentlig den lange ventelisten, siden den først lanseres i mars. Vi vet altså ikke når vi får den. Det kan være om 3 uker eller om 3 mnd. De skulle ringe oss neste uke :-) Så deilig å ha det gjort! Ingen krise om det tar noen mnd før vognen kommer, sikkert godt å være tidlig ute må snart begynne å sette meg inn i vogn-typer! Kommer til å trille mye opp et lite fjell der det går en veldig dårlig grusvei opp, så må ha noe som tåler det. Hva som gjorde at dere valgte den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 12. februar 2018 #491 Del Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Så deilig å ha det gjort! Ingen krise om det tar noen mnd før vognen kommer, sikkert godt å være tidlig ute må snart begynne å sette meg inn i vogn-typer! Kommer til å trille mye opp et lite fjell der det går en veldig dårlig grusvei opp, så må ha noe som tåler det. Hva som gjorde at dere valgte den? Vi hadde sett oss ut Bugaboo Buffalo på forhånd, men etter jul fikk vi beskjed om at den var ute av produksjon og at butikkene ikke bestilte inn nye. Det skulle komme en ny og forbedret variant på våren en gang. Med den beskjeden tenkte vi at "jaja, da får vi kanskje vurdere Emmaljunga NXT90?" som er ekvivalenten til Buffalo. Dro i butikken for å teste vognen, da den ene ansatte sa de hadde fått inn Bugaboo Fox i utstilling, med første leveranse i midten av mars. Det var ganske mange som var der for å prøve vognen. De måtte ha kølapp-system. Grunnen til at vi valgte å bestille vognen allerede på lørdag var at det hadde hopet seg opp en god del reservasjoner. Men valget hadde nok uansett falt på vognen. Den er den letteste duovognen på markedet, med kun litt over 9 kg. Den blir mye mindre sammenfoldet og tar svært liten plass i bil. Til og med bagdelen blir helt flat, noe som er ypperlig ved flyreise. Å folde ut vognen tar bare et par sekund. Den er lett å få over fortauskanter, den har enorm svingradius og god demping. Hjulene kan ikke punkteres og går godt på asfalt, terreng og snø! Noe som er veldig viktig for oss Ellers er jo jeg veldig liten og lett, mens min mann er høy og muskuløs, så vi trengte en vogn vi begge kunne håndtere. Emmaljunga hadde muligheter for å justere vinkel på håndtaket. Det var veldig bra. De hadde også muligheten til å justere vinkel på beina på sittedelen. Men alt i alt ble vognen større, mer klumpete og tyngre. Legger ved demonstrasjonsvideo for Fox: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 12. februar 2018 #492 Del Skrevet 12. februar 2018 40 minutter siden, Milio skrev: Vi hadde sett oss ut Bugaboo Buffalo på forhånd, men etter jul fikk vi beskjed om at den var ute av produksjon og at butikkene ikke bestilte inn nye. Det skulle komme en ny og forbedret variant på våren en gang. Med den beskjeden tenkte vi at "jaja, da får vi kanskje vurdere Emmaljunga NXT90?" som er ekvivalenten til Buffalo. Dro i butikken for å teste vognen, da den ene ansatte sa de hadde fått inn Bugaboo Fox i utstilling, med første leveranse i midten av mars. Det var ganske mange som var der for å prøve vognen. De måtte ha kølapp-system. Grunnen til at vi valgte å bestille vognen allerede på lørdag var at det hadde hopet seg opp en god del reservasjoner. Men valget hadde nok uansett falt på vognen. Den er den letteste duovognen på markedet, med kun litt over 9 kg. Den blir mye mindre sammenfoldet og tar svært liten plass i bil. Til og med bagdelen blir helt flat, noe som er ypperlig ved flyreise. Å folde ut vognen tar bare et par sekund. Den er lett å få over fortauskanter, den har enorm svingradius og god demping. Hjulene kan ikke punkteres og går godt på asfalt, terreng og snø! Noe som er veldig viktig for oss Ellers er jo jeg veldig liten og lett, mens min mann er høy og muskuløs, så vi trengte en vogn vi begge kunne håndtere. Emmaljunga hadde muligheter for å justere vinkel på håndtaket. Det var veldig bra. De hadde også muligheten til å justere vinkel på beina på sittedelen. Men alt i alt ble vognen større, mer klumpete og tyngre. Legger ved demonstrasjonsvideo for Fox: Wow, nå har jeg såå lyst på den!! Genial å både gå i terreng og reise med hvis den i tillegg er grei å løpe med er jeg solgt! (Evt får vi kanskje kjøpe en egen jogge/sykkelvogn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 12. februar 2018 #493 Del Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, Lidis88 skrev: Wow, nå har jeg såå lyst på den!! Genial å både gå i terreng og reise med hvis den i tillegg er grei å løpe med er jeg solgt! (Evt får vi kanskje kjøpe en egen jogge/sykkelvogn). Tror du kan kjøpe understellet Bugaboo Runner og klipse på bag/setet til Fox Trenger kanskje et adapter. Sjekk ut Bugaboo Runner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 12. februar 2018 #494 Del Skrevet 12. februar 2018 Nå har jeg og endelig passert 12 uker!! Så nå er nyheten ute for både familie, venner og kollegaer. Rart og godt på samme tid! Jeg bare lufter dette forslaget, så det er bare å si nei hvis dere vil beholde anonymiteten. Med førstemann ordna vi oss ei gruppe på Facebook for oss gravide. Det var ifm snartmamma forumet da. Men det var så koselig,og selv etter 3,5 år har vi fortsatt litt kontakt! Hvis dere er gira så kan jeg evnt ordne en hemmelig gruppe på Facebook:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 12. februar 2018 #495 Del Skrevet 12. februar 2018 15 minutter siden, blomst12 skrev: Nå har jeg og endelig passert 12 uker!! Så nå er nyheten ute for både familie, venner og kollegaer. Rart og godt på samme tid! Jeg bare lufter dette forslaget, så det er bare å si nei hvis dere vil beholde anonymiteten. Med førstemann ordna vi oss ei gruppe på Facebook for oss gravide. Det var ifm snartmamma forumet da. Men det var så koselig,og selv etter 3,5 år har vi fortsatt litt kontakt! Hvis dere er gira så kan jeg evnt ordne en hemmelig gruppe på Facebook:) Jeg er åpen for det 😁 hørtes koselig ut! Og kanskje noen bor i nærheten og kan/vil treffes? Har kun ei venninne som har kid (eller, hun har termin en mnd etter meg) så hadde vært hyggelig å treffe andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 12. februar 2018 #496 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg har litt lyst på Stokke Trailz 🙈 Vi har en Brio Smile fra før etter førstemann, men den er virkelig ikke god i feks snøføre synes jeg.. Apropo snø, så kommer det ned i bøtter og spann i Oslo i dag 😅 Kjempelett å få en treåring i barnehage med kranglete bekken og ubrøytede gangveier Ultralyd nå på torsdag, vi er så spente nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 12. februar 2018 #497 Del Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, lulus skrev: Jeg har litt lyst på Stokke Trailz 🙈 Vi har en Brio Smile fra før etter førstemann, men den er virkelig ikke god i feks snøføre synes jeg.. Apropo snø, så kommer det ned i bøtter og spann i Oslo i dag 😅 Kjempelett å få en treåring i barnehage med kranglete bekken og ubrøytede gangveier Ultralyd nå på torsdag, vi er så spente nå! Vi har kjøpt Stokke Trailz! Hatt crush på den vogna så lenge jeg kan huske Småsært, men var bestemt på den lenge før vi i det heletatt plutselig ble gravide 🙈 Gleder meg til mini kommer og vi kan ut å trille den 👏🏼 Kjekt med ultralyd! Skal du vite kjønn hvis det er mulig å se? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 12. februar 2018 #498 Del Skrevet 12. februar 2018 7 minutter siden, Gia_ skrev: Vi har kjøpt Stokke Trailz! Hatt crush på den vogna så lenge jeg kan huske Småsært, men var bestemt på den lenge før vi i det heletatt plutselig ble gravide 🙈 Gleder meg til mini kommer og vi kan ut å trille den 👏🏼 Kjekt med ultralyd! Skal du vite kjønn hvis det er mulig å se? Jeg ble umiddelbart litt forelsket da jeg så den i butikken Veldig greit med en vogn som er god å trille! Satser på mange trilleturer denne gangen som vi får sommerbaby Ja, vi vil vite kjønn! Hva med dere? Når er UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 12. februar 2018 #499 Del Skrevet 12. februar 2018 1 time siden, lulus skrev: Jeg har litt lyst på Stokke Trailz 🙈 Vi har en Brio Smile fra før etter førstemann, men den er virkelig ikke god i feks snøføre synes jeg.. Apropo snø, så kommer det ned i bøtter og spann i Oslo i dag 😅 Kjempelett å få en treåring i barnehage med kranglete bekken og ubrøytede gangveier Ultralyd nå på torsdag, vi er så spente nå! Bor rett utenfor Oslo, og her er det ordentlig snøkaos Ultralyd neste mandag - og ja, vil vite kjønn NÅ! 😂 Begynner med barnerommet første ledige helg etter vi har fått vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 12. februar 2018 #500 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) 41 minutter siden, lulus skrev: Jeg ble umiddelbart litt forelsket da jeg så den i butikken Veldig greit med en vogn som er god å trille! Satser på mange trilleturer denne gangen som vi får sommerbaby Ja, vi vil vite kjønn! Hva med dere? Når er UL? Liker hvor høyt barnet kommer opp i bagdelen og sittedelen og fint for pappaen som er endel høyere enn meg.. men passer nok ikke for alle, hun vi kjøpte den av hadde såvidt brukt den, for hun så ikke over vogna 🙈 er 168 selv og tror ikke jeg kunne vært mye lavere før jeg hadde hatt samme "problemet". Vi bor i Rogaland, lite snø her! Regn og surt vært har vi nok av fra høst til vår da men skal nok trilles endel! Har hund så må nesten ut, men noe aner meg at lille hunden på knappe 2,5 kg kommer til å kreve å få sitte under i den oppbevaringsgreia 😂 Vi skal også vite kjønn! Drømte i natt at vi var på ultralyd og da fikk vi vite at mageboeren var ei jente. Om det var motsetningsdrøm eller at jeg var sanndrømt gjenstår å se. Jeg har liiiitt lyst på gutt siden jeg føler jeg allerede har to jenter (tante til to, som jeg ofte har på lån, så er litt mine ❤️), men samboeren har lyst på ei jente blir ei bortskjemt liten prinsesse som har far rundt lillefingeren isåfall uansett hva det er blir vi såklart glade. Blir spennende å se, 14 mars er ultralyden. Tiden går fort! Allerede i andre trimester imorgen 😱 Endret 12. februar 2018 av Gia_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå