Gå til innhold

Hva er greia med påmalte øyebryn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brede øyenbryn, mørke. Men de er ikke så tette så jeg sminker litt fylde i dem. I, Ikke rundt. Jeg napper litt rundt for å forme, men jeg sminker ikke på rett kant. Det ser helt totalt fjernt ut når det ser it som det er spraymala på med sjablong

Anonymkode: 12626...253

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Rosalie skrev:

De øverste er helt naturlig «buskas», mens de nederste ikke er sminket i det hele tatt, bare nappet i fasong og fylt ut med microblading. Men jeg er enig i at de øverste har penest fasong, selv om jeg hadde foretrukket at det ble ryddet litt i de dersom det var mine bryn.

Selv er jeg veldig lys, og brynene mine har merkelig fasong. Derfor sminker jeg dem med lys beigebrun farge, bare ett hakk mørkere enn naturlig farge, innerst mot nesen, og lysere mot øret. For jeg lærte nemlig på et eller annet modellprogram at bryn skal sminkes mørkere mot nesen og tones lysere mot enden for et naturlig resultat. Og flere av eksemplene i tråden her viser jo det stikk motsatte - jo lengre ut fra nesen, jo mørkere er øyenbrynet.

Nå er dragqueenmetoden inn, de skal nesten ikke syns innerst mot nesen og være harde i en hale og nesten sorte ytterst. Det blir ofte også malt hvitt rundt selve brynene så de skal dominere ansiktet max.   Dragqueensminke er det som er inn over hele fjøla nå, overtegnede lepper, countoring man ser på 20 meters avstand, påtusjede bryn, skokostvipper opp til brynet, kritthvit concealer i halve ansiket.  Altså showsminke beregnet til å stå på scene med!  Så fint atte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil lære meg å tegne slike bryn som de to første eksemplene, får det ikke til 😒

Anonymkode: b5808...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "påklistra" brynene som er mote nå ser helt snåle ut, synes jeg. Men nå har jeg aldri forstått meg på dette øyenbrynsstyret. Ser at det har kommet øyenbrynssalonger i byen her! Herlighet!

Det var en i tråden som lurte på når dette med bryn ble så viktig. Jeg har trodd at det kom med de overnappede, påtegnede strekene. Men den gang ei. Bryn har visst alltid vært en greie. Og selv om det er utenfor min begripelse så er det jo litt artig at vi hisser oss litt opp over noe som i grunnen ikke er nytt i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Må grave denne her opp igjen...jeg er på ferie i Berlin med en venninegjeng. Det er pinadø masse damer i de fattige strøk som henger igjen med påmalte bryn. Helt vilt! Så har du hipsterne som like godt kunne ha kommet fra København innimellom, og kontrasten mellom disse gruppene kunne ikke ha vært større.

90-tallet er ikke over!

Anonymkode: f68bd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må grave denne her opp igjen...jeg er på ferie i Berlin med en venninegjeng. Det er pinadø masse damer i de fattige strøk som henger igjen med påmalte bryn. Helt vilt! Så har du hipsterne som like godt kunne ha kommet fra København innimellom, og kontrasten mellom disse gruppene kunne ikke ha vært større.

90-tallet er ikke over!

Anonymkode: f68bd...11d

Hva er overraskende med det? Påmalte bryn er og blir white trash 😳

Anonymkode: 4ab7d...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er overraskende med det? Påmalte bryn er og blir white trash 😳

Anonymkode: 4ab7d...cae

Påmalte bryn er instamote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne trenden må ta slutt snart. Så mange søte ungjenter ødelegger utseendet sitt!

Anonymkode: e2ae6...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

SLUTT OG SMINK ØYEBRYNENE! Ser ALLTID falsk ut !  

Anonymkode: 1bf13...79e

Så hva skal vi som nappet vekk alle brynshår på slutten av 90-tallet gjøre da? Ser heller falsk enn kreftsyk ut. 

Anonymkode: 84052...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva skal vi som nappet vekk alle brynshår på slutten av 90-tallet gjøre da? Ser heller falsk enn kreftsyk ut. 

Anonymkode: 84052...15d

Herlighet, har de ikke vokst ut igjen enda!

Anonymkode: 68064...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, har de ikke vokst ut igjen enda!

Anonymkode: 68064...dce

Det er vanlig at de ikke gror ut igjen når man har nappet de samme øyenbrynshårene mange ganger.

Anonymkode: a6203...4ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at de ikke gror ut igjen når man har nappet de samme øyenbrynshårene mange ganger.

Anonymkode: a6203...4ea

Dette funker ikke for mannen min. Han hadde helt unibrow til vi møttes, og jeg har siden - forsiktig - fått han til å nappe over nesen. Det har grodd nye hår der i ti år. Kan hende det er fordi han er litt sånn ulvemenneske, men den teorien der høres merkelig ut i mine ører. 😆

Anonymkode: f68bd...11d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hva skal vi som nappet vekk alle brynshår på slutten av 90-tallet gjøre da? Ser heller falsk enn kreftsyk ut. 

Anonymkode: 84052...15d

Det er din karma å se kreftsyk ut!

Anonymkode: cec97...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette funker ikke for mannen min. Han hadde helt unibrow til vi møttes, og jeg har siden - forsiktig - fått han til å nappe over nesen. Det har grodd nye hår der i ti år. Kan hende det er fordi han er litt sånn ulvemenneske, men den teorien der høres merkelig ut i mine ører. 😆

Anonymkode: f68bd...11d

Napper man over år slutter de til slutt å vokse ut igjen.  De samme skjer hvis man vokser lenge også.  Hårsekkene blir ødelagte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss her var det mange uvitende, dømmende og kontrollerende mennesker. 

Det finner grader av påtegna bryn. Mange som ikke er flinke til det, men øvelse gjør mester. Jeg så helt jævlig ut i begynnelsen da jeg starter med å fylle inn bryna, men nå sier alle jenter jeg møter at bryna mine er dritfine. Merker godt at folk i denne tråden er 30+ ja, alle på min alder ser på å fylle inn bryna som noe naturlig. Det er bare for å få frem formen på bryna litt bedre enn ellers. Bryn er noe svært viktig i ansiktet, derfor er det viktig at de ser bra ut. 

Syns forøvrig dere kan bry dere om egne saker. Ingen påtvinger dere "falske" bryn, som dere så fint kaller det.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er din karma å se kreftsyk ut!

Anonymkode: cec97...e99

Er du helt gal? Hvorfor er det min karma? Har ikke gjort en flue fortred, så bare klapp igjen ;) 

Anonymkode: 84052...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peonjenta said:

Napper man over år slutter de til slutt å vokse ut igjen.  De samme skjer hvis man vokser lenge også.  Hårsekkene blir ødelagte. 

Stemmer. Nappet jevnlig i 7 klasse på barneskolen, og de kom aldri tilbake. I tillegg er de lyse, så de få hårene jeg har syns jo ikke. 

Anonymkode: 84052...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...