Gå til innhold

"Du ser sliten ut"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk høre idag av en kollega " du ser sliten ut" jeg er ikke sliten og føler jeg ikke ser sliten ut, dette var første dagen på jobb jeg ikke hadde på meg mascara, og jeg nevnte til henne at det muliggens er årsaken til at hun syntes jeg ser sliten ut. Hun svarte: åja.. jeg syntes det er frekt å si sånt til folk, spesielt de du ikke kjenner veldig godt, og jeg tok meg nær av det da jeg faktisk ikke er sliten og føler jeg ser ut som jeg alltid gjør. Hva syntes dere om dette ? Er det frekt ? Hvordan skal man reagere ? 

Anonymkode: b78ff...223

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg får høre det konstant, fra venner, familie og slekt, fordi jeg rett og slett har et fjes som uttrykker mye. Jeg er blitt fullstendig immun mot den type kommentar. Og det kommer jo helt an på hvordan man spør. Man stille spørsmålet med omtanke, av medmenneskelighet, eller anklagende, eller nysgjerrig. Ordene i seg selv er ikke frekke, synes jeg. Tenk på folk som sliter, som endelig får en anledning til å si : "Ja, vet du, jeg har det tøft nå." fordi noen åpna for det med de ordene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk høre idag av en kollega " du ser sliten ut" jeg er ikke sliten og føler jeg ikke ser sliten ut, dette var første dagen på jobb jeg ikke hadde på meg mascara, og jeg nevnte til henne at det muliggens er årsaken til at hun syntes jeg ser sliten ut. Hun svarte: åja.. jeg syntes det er frekt å si sånt til folk, spesielt de du ikke kjenner veldig godt, og jeg tok meg nær av det da jeg faktisk ikke er sliten og føler jeg ser ut som jeg alltid gjør. Hva syntes dere om dette ? Er det frekt ? Hvordan skal man reagere ? 

Anonymkode: b78ff...223

Det hadde jeg dritt i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fordi du ikke hadde på deg mascara. Forstår jo at man ser annerledes ut og at man kan se freshere ut/mer våken med maskara. 

 

Ingenting å lage drama av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mona123 skrev:

Er jo fordi du ikke hadde på deg mascara. Forstår jo at man ser annerledes ut og at man kan se freshere ut/mer våken med maskara. 

 

Ingenting å lage drama av. 

Jeg har jo ikke lyst til å se SLITEN ut uten mascara. Jeg er ikke akkurat så gammel heller. 

Anonymkode: b78ff...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke lyst til å se SLITEN ut uten mascara. Jeg er ikke akkurat så gammel heller. 

Anonymkode: b78ff...223

OK. Da foreslår jeg at du tar opp dette med ledelsen med en gang. Håper din kollega får sparken, for sånn kan man ikke oppføre seg. 

 

Fra spøk til alvor. Kanskje du kan slutte med mascara, så folk blir mer vant til å se deg uten. Så slipper folk å legge merke til at noe er annerledes når du ikke har på mascara. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen svarer så frekt og surt her. Jaja. la gå. Jeg synes det generelt er stygt å påpeke at andre ser sliten ut. Det finnes andre måter å åpne en samtale om hvordan man har det. Feks. Spørre: Hvordan går det?

Anonymkode: 80bf6...6af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg sier de at jeg ser sur ut. Det er vel uttrykket jeg har. Eller ser betenkt ut. Slitsomme kommentarer. Om de sier jeg ser trett ut, så kan jeg i det minste forklare det

Anonymkode: e7a60...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja kanskje er det småfrekt, but who cares? Du latterliggjør deg selv om du gjør en sak av dette på jobben

Anonymkode: e5553...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mona123 skrev:

OK. Da foreslår jeg at du tar opp dette med ledelsen med en gang. Håper din kollega får sparken, for sånn kan man ikke oppføre seg. 

 

Fra spøk til alvor. Kanskje du kan slutte med mascara, så folk blir mer vant til å se deg uten. Så slipper folk å legge merke til at noe er annerledes når du ikke har på mascara. 

Det er jo ikke nødvendig å svare sånn,hadde aldri gått til ledelsen med det eller laget noe rundt det :S dette var et spørsmål om hvor vidt det er frekt eller ikke. Jeg personlig hadde aldri turt å si det til noen, og det er jo ikke hyggelig å høre at man ser sliten ut no matter whar? Hadde du syntes at det var koslig ? 

Anonymkode: b78ff...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, ja kanskje er det småfrekt, but who cares? Du latterliggjør deg selv om du gjør en sak av dette på jobben

Anonymkode: e5553...343

Hadde aldri tenkt til å lage en sak ut av det, jøsses... tror dere som svarer så surt har missforstått inlegget mitt veldig. 

Anonymkode: b78ff...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kanskje litt uhøflig. Men det er litt overkill å anmelde kollega til politiet og saksøke jobben? Er det sååå big deal da?

Anonymkode: 19343...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sånne kommentarer beviser at man har dårlige sosiale antenner...

Hadde problemer med uren hud for en del år siden og folk kunne ofte komme med kommentarer som "nå har du mange kviser" helt ut av det blå. Jeg var jo klar over det selv og kunne jo ikke trylle de bort på minuttet. Skjønner ikke helt hvorfor folk føler de har rett til å påpeke ting ved andres utseende på en negativ måte, men dem om det :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrist

Ja, det er frekt. Jeg pleier å svare at jeg ikke er sliten, det er bare slik ansiktet mitt ser ut. Jeg sliter med kronisk mørke ringer under øynene. Da innser de fleste at de har sagt noe dumt. 

Ikke ta deg nær av det iallefall, det er kollegaen din som er et naut, og det er verre enn å se litt sliten ut en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man er usedvanlig hårsår om man synes noe sånt er frekt. Det er da ikke noe mer frekt enn å si at det ser ut som om noen fryser eller er sulten. 

Anonymkode: 7504d...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får relativt ofte slike kommentarer jeg også, fra kjente og ukjente. Sluttet å bruke sminke for en stund siden, fordi jeg ikke ser vitsen. Folk er vel ikke vant til å se naturlige ansikter lenger. Trist og irriterende, men de mener nok ikke noe vondt med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke det er frekt! Du hadde ikke på deg maskara som du sikkert normalt bruker, pga dette så du nok annerledes ut i dag og hun la merke til dette. For henne virket du sliten. Hun viste kun at hun bryr seg. Er ikke frekt det!!! En god egenskap og se andre og bry seg om hvordan de har det! Sikkert en omsorgsfull person denne kollegaen din!

Anonymkode: c3962...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er frekt! Du hadde ikke på deg maskara som du sikkert normalt bruker, pga dette så du nok annerledes ut i dag og hun la merke til dette. For henne virket du sliten. Hun viste kun at hun bryr seg. Er ikke frekt det!!! En god egenskap og se andre og bry seg om hvordan de har det! Sikkert en omsorgsfull person denne kollegaen din!

Anonymkode: c3962...c62

Hvis hun skulle vise at hun brydde seg kunne hun heller spurt "hvordan går det/hvordan har du det?"

Om en person er sliten føler man seg jo ikke noe bedre om andre påpeker at det syns. Ikke jeg i hvertfall.

Og angående det at man ser annerledes ut uten mascara. De fleste ser jo at det er det som mangler. Om man absolutt må påpeke det kan man heller spørre "har du gjort noe nytt med sminken din, ser at det er noe annerledes i dag?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, bortebra skrev:

Haha, jeg får høre det konstant, fra venner, familie og slekt, fordi jeg rett og slett har et fjes som uttrykker mye. Jeg er blitt fullstendig immun mot den type kommentar. Og det kommer jo helt an på hvordan man spør. Man stille spørsmålet med omtanke, av medmenneskelighet, eller anklagende, eller nysgjerrig. Ordene i seg selv er ikke frekke, synes jeg. Tenk på folk som sliter, som endelig får en anledning til å si : "Ja, vet du, jeg har det tøft nå." fordi noen åpna for det med de ordene. 

Men bør man åpne seg da? Man blir vel bare sett på som sytete og selvmedlidende og havner i en offerrolle om man sier man har det tøft? Hva med oss som har det tøft konstant da? 

Anonymkode: 5eba2...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Alexis said:

Om man absolutt må påpeke det kan man heller spørre "har du gjort noe nytt med sminken din, ser at det er noe annerledes i dag?" 

Lol, nei. Det sier man i hvert fall ikke.

Anonymkode: 927c0...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...