Gå til innhold

Skal ha hjemmedate med en vegetarianer, hjelp meg mtp hva jeg kan lage!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser du nå har planlagt taco, og det blir sikkert veldig bra! 

Selv hadde jeg nok satset på take away eller bestilt noe gjennom foodora el no. Hadde rett og slett ikke turt å sette igang med noe jeg ikke kan nok om. Har hatt min andel utrolig mindre vellykkede matprosjekt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sorceress skrev:

Ser du nå har planlagt taco, og det blir sikkert veldig bra! 

Selv hadde jeg nok satset på take away eller bestilt noe gjennom foodora el no. Hadde rett og slett ikke turt å sette igang med noe jeg ikke kan nok om. Har hatt min andel utrolig mindre vellykkede matprosjekt... :fnise:

Hahahaha! Jeg lo så jeg spytta på skjermen da noen foreslo noen av tingene på forrige side her. 

Jeg bor på et lite sted og det er lite av vegetarisk take-away og sånt. Han skal overnatte også (!) så jeg tenkte vi kunne gå ut og spise i morgen. :P Herlighet, jeg får faktisk lyst til å avlyse hele dritten! Hvorfor må man være et sånt perfeksjonist-menneske, jeg vet han blir jo bare glad jeg prøver noe i det hele tatt! 

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke snakke med ham da, og gjøre en liten tvist sånn at dere planlegger og lager måltidet sammen? Er jo vel så hyggelig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lag kjøtt til deg og vegetar til han. Det er så..ukoselig. 

Hvis du er helt talentløs (sorry) på kjøkkenet så lag burgere med (søtpotetfr)fries! Kjøp brød, burgere (feks fra hoff som noen tipset om) en god ketchup, dressing eller hva du liker, kutt litt crispisalat, rødløk, tomat og stek fries i ovnen (liker hoff sine hvis jeg ikke lager selv). Server med godt øl. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde lagd en god salat med stekte champignon og godt brød. Det er jo supergodt! ( legg litt jobb i salat og oljer da )

Anonymkode: 16a83...306

Nei, det er ikke supergodt!

Enhver vegetarianer er lut lei av å bli servert salat og sopp!

 

Foreslår tacos med bønnestuing til han og kjøttdeig til deg selv. Eller du kan smake på bønnestuingen. Da blir du også vegetarianer! 

Anonymkode: 2cb6d...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor avansert vil du lage det? Er ganske flott med det AB linker til, men du kan nok lage en bønnemos av kidneybønner og lage taco med det vanlige tilbehøret du bruker til kjøttdeig. Lag gjerne en salsa til. 

Har ikke prøvd noen av disse selv, men bønnemos bruker bli godt omtrent uansett. Du kan google vegansk bønnemos taco

https://veganeren.wordpress.com/2011/04/03/bonnemos-til-tacoen/

http://www.sofiesblog.dk/mad/boennemos/

http://www.veganmisjonen.com/2011/06/smahot-bnnemos.html

Høres litt mer ut som et mellommåltid/ forrett enn en middag. 

Anonymkode: 54450...66d

Dette! Langt enklere enn kjøttmat er det også!

Anonymkode: 2cb6d...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taco

Pizza med masse grønnsaker

Toro sin tikka masala med linser eller kikerter i stedet for kylling

Anonymkode: aacea...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke lage maten sammen? Hvis du ikke tør å innrømme at du overhodet ikke kan lage mat, så skyld på at du ikke rakk å sette i gang før han kom pga. forsinket tog hjem fra jobb eller noe slikt. 

Anonymkode: b51cb...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FantasDick skrev:

Ikke lag kjøtt til deg og vegetar til han. Det er så..ukoselig. 

Hvis du er helt talentløs (sorry) på kjøkkenet så lag burgere med (søtpotetfr)fries! Kjøp brød, burgere (feks fra hoff som noen tipset om) en god ketchup, dressing eller hva du liker, kutt litt crispisalat, rødløk, tomat og stek fries i ovnen (liker hoff sine hvis jeg ikke lager selv). Server med godt øl. 

Ja, er i grunn enig med det at det er ukoselig! 

Han sa han ikke pleide å spise bønner. Men da får der bli noe nytt for oss begge. Tror jeg har bestemt meg for det. Skal på butikken om en halvtime. 

Men altså kan noen hjelpe meg litt med den bønnemosen? Må jeg ha moseting? Eller kan jeg lage det uten å mose? Og steke som vanlig? Som når man steker kjøttdeig? 

Ts

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del: ikke lag kjøtt til deg selv for å ha ved siden av... dere skal dele måltidet. hilsen vegetarianer. 

Anonymkode: 427f8...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det blir taco kan du kjøpe ferdigkokte linser (i kartong eller på boks) å steke det med tacokrydder, akkurat som du gjør med kjøtt. enklere å fordøye enn bønner, hvis dere ikke er vandt med det.

Anonymkode: 427f8...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hvis det blir taco kan du kjøpe ferdigkokte linser (i kartong eller på boks) å steke det med tacokrydder, akkurat som du gjør med kjøtt. enklere å fordøye enn bønner, hvis dere ikke er vandt med det.

Anonymkode: 427f8...d1f

Hahaha! Ja, det var også noe å tenke på. Blir man forstoppet liksom? 

Det er første overnatting så vil liksom ikke at vi skal bli kjedelige i magen.  

Ts

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er i grunn enig med det at det er ukoselig! 

Han sa han ikke pleide å spise bønner. Men da får der bli noe nytt for oss begge. Tror jeg har bestemt meg for det. Skal på butikken om en halvtime. 

Men altså kan noen hjelpe meg litt med den bønnemosen? Må jeg ha moseting? Eller kan jeg lage det uten å mose? Og steke som vanlig? Som når man steker kjøttdeig? 

Ts

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Hell av væsken bønnene ligger i, og skyll bønnene godt under springen. Skjær løk i terninger eller strimler, og stek det i olje. Ha så i bønner og krydder. Du må antagelig ha i noe mindre vann enn det som står på taco-posen, prøv deg frem. Du kan sikkert prøve å mose bønnene med en gaffel, men jeg ville nok droppet det og heller bare servert dem hele. 

Hvis du er redd for luftplager, stikk innom apoteket og kjøp Minifom. Det er reseptfritt og effektivt mot luft. 

Anonymkode: b51cb...f90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle aldri startet denne tråden jo! :P Hva var det jeg tenkte på, mine evner til kokkelering og så tips på internet? 

Jeg vet ikke en gang hva spisskummin er. 

Kanskje jeg må endre "man vil jo lage best mulig inntrykk" til "jeg vil ikke lage helt forferdelig inntrykk". 

Ts

Anonymkode: 1d9d6...ef8

:fnise: dette blir spennende, ts!

Det finnes sånn falsk kjøttdeig laget av soya og, da bare lager du det som vanlig kjøttdeig! De har en på rema i fersdisken og mange steder i frysedisker. Det er kanskje det aller enkleste hvis du er håpløs på kjøkkenet :) men uansett er det veldig enkelt med bønner og. 

Anonymkode: 12329...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kidney bønner og svarte bønner det samme???

Ts

1509201734567-67069260.jpg

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Svarte bønner er noe annet, men de er veldig god i taco :) ta en hver f.eks

Anonymkode: 12329...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan kjøpe farse (vegetarkjøttdeig). Jeg er ikke vegetarianer men jeg foretrekker den i taco, mye bedre enn feks karbonadedeig som jeg brukte før.

Anonymkode: 14fbe...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh! Jeg ble så sen hjem fra butikken og så måtte jeg plutselig et ene med det andre fordi jeg fikk det for meg at det var for mye støv selv om jeg støvsugde på torsdag! Jeg burde få en beroligende eller noe sånt! :fnise: Hvorfor blir jeg SÅ nervøs! Jeg skar meg i dusjen når jeg barberte meg for jeg måtte være forferdelig rask. Og nå har jeg gått ut døra for å hente ham på togstasjonen og jeg har ikke på BH en gang. Håper bare ikke all grublingen min gjør til at han synes jeg er frekk som tar en "jeg har ikke fått laget maten enda, men har handlet inn da" og "går det greit at jeg bare ordner meg litt først?". 

Haha! Æææ! :bond:

Men handlet inn kidney bønner og svarte bønner. Tenker å vaske dem og så steke dem i panne. Kutte løk og steke den. Så ta på tacokrydder og så voila? Eller? Salt og pepper? Eller det er kanskje ferdig i tacokryderet? 

Søren glemte salsa!  Får håpe jeg lukter godt i det minste! 

Skal vi ha noe dessert? Jeg fikser jo ingenting selv. :bond::rodme: :rodmer:

 

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Lykke til :) 

Anonymkode: 71b1a...226

Takk for lykke til forresten! Det trenger jeg!

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

for all del: ikke lag kjøtt til deg selv for å ha ved siden av... dere skal dele måltidet. hilsen vegetarianer. 

Anonymkode: 427f8...d1f

Enig! :)

Anonymkode: 1d9d6...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...