Gå til innhold

VENNSKAP SOM KUN GÅR EN VEI!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei og god fredagskveld alle :) 

Har hatt noen tanker angående vennskap den siste tiden, og enkelte ganger så er det flere som overrasker meg negativt. Hvordan skiller man de dårlige fra de gode? Jeg har ulike vennskap, å setter pris på alle. Men jeg har merket meg etter at jeg ble arbeidsledig så tar de det som en selvfølge at jeg skal bare stille opp når det passer dem? Kl slett, dag osv. Er ofte jeg som drar hjem til hver enkelt, men aldri noen som kommer her. Da må jeg mase meg til det, å føler at det blir bare gnål. Synes dette er veldig slitende.. Savner et vennskap som går begge veier jeg.

Anonymkode: 08fe6...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg forstår akkurat hva du mener. Folk forstår bare ikke. Vi må bare innse og godta at folk forstår ikke. Som regel ser folk bare meg meg meg. Jeg klarer ikke å være så posetiv her for jeg har opplevd så mye egoisme i folk. Du er heldig om du finner en venn der ting går faktisk begge veier. 

Anonymkode: 95328...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Folk er egoistiske, tenker bare meg, meg. Eller så er de falske. Jeg har gitt opp, men håper du finner deg noen ekte venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi 3 hadde blitt en fin vennegjeng! 😋

Anonymkode: 95328...6e5

Tja... det eeer mulig, men har stor tvil rundt akkurat det 😂

Anonymkode: 5d717...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja... det eeer mulig, men har stor tvil rundt akkurat det 😂

Anonymkode: 5d717...6ac

Haha why? 😅

Anonymkode: 95328...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha why? 😅

Anonymkode: 95328...6e5

;) 

Anonymkode: 5d717...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle virker det som ikke er noe vennskap lenger fra deres side, og legger over alt på deg. Om det gjør altfor stor tyngde på deg, bør du nok vurdere seriøst å kutte dem ut helt. Trenger ikke noe closure eller tale, bare slutt å ta kontakt. Men om du vil absolutt ha dem i livet, da er nok en konfrontasjon på plass og se om det hjelper. Men i fleste tilfeller ikke.

Når det kommer til generelt, er det ingen fasit svar. Folk er forskjellige og kan se på vennskap helt annet enn det man selv gjør. Noen er flinke og holder god toveis-kommunikasjon og oppfølging. Andre har ikke like stort behov og man er venner selv om man bare prater og treffes 1-2 ganger i måneden. Man har egne forventninger av vennskap og når de ikke blir oppfylt på tilfredsstillende måte, kan man få negative tanker.

Er veldig allmenn erfaring de aller fleste går gjennom ila livet. Har ikke tall på hvor mange vennskap som er avsluttet enten fra min side eller deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

;) 

Anonymkode: 5d717...6ac

😘

Anonymkode: 95328...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...