Gå til innhold

Lovverk om kjæledyr i butikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Eller kanskje du skal tenke over hva du gjør i denne tråden, annet enn å spre galle? :) Eller er det kanskje forbeholdt kun andre enn deg selv? 

Anonymkode: 81d7b...878

Hva med deg selv?
Jeg kan styre min begeistring for hylende unger, men det har da aldri falt meg inn å prøve å få dem ut av butikken jeg handler i? Jeg spør igjen, hva er det som er problemet? Hva gjør hunder mot deg som er så fælt?

Anonymkode: b0a86...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Willow
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke definere hva som er et problem for meg. Sorry, men da får du finne noe annet å forsøke å kontrollere. :)

Anonymkode: 81d7b...878

Nei, men jeg kan si at det er lite hold for å kalle dette for et reelt problem. Dette er basert på hvordan du selv fremstiller saken. Artig at du drar opp dette med å skulle kontrollere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror jeg dauer. Dette må jo bare være et klinkende klart bevis på at folk her på KG ofte er negative til det TS skriver, samme hva det måtte være? Bare se her, motsatt problemstilling (REELT, snakka med broren min om det i stad!): 

 

Anonymkode: 81d7b...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, -Willow skrev:

Nei, men jeg kan si at det er lite hold for å kalle dette for et reelt problem. Dette er basert på hvordan du selv fremstiller saken. Artig at du drar opp dette med å skulle kontrollere. 

Du har lett for å si mye om andre mennesker, men du er litt av en solstråle selv du gitt. 

Anonymkode: 81d7b...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har lett for å si mye om andre mennesker, men du er litt av en solstråle selv du gitt. 

Anonymkode: 81d7b...878

Jeg er i det minste ikke et klassisk tilfelle av en "jeg skal snakke med sjefen din"-person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke hunder, og irriterer meg over hundeeiere som absolutt skal ta med dyret sitt overalt. Senest i går var det ei kjerring som absolutt måtte dra hunden sin med på postkontoret. Ikke førerhund. Ellers er det en i nabolaget som stadig vekk skal ta med hunden (ikke førerhund) inn på Post-i-butikk, altså ikke inne i matbutikken men der man henter post. Når jeg har sagt noe så har han bare svart at det er lov. Men finnes det noe lovverk eller forskrifter eller noe om at dette ikke er lov? Skulle gjerne ha kontakta de som jobber der og slått i bordet med dette. 

Anonymkode: 81d7b...878

Ja. I alle fall ang å binde dem alene utenfor, fordi de kan bli stjålet. Men vanligvis pleier det ikke å være tillatt å ta de med inn i butikk, osv. Men mange lar dem likevel stå utenfor butikken, ubevoktet, og det er egentlig utrolig dumt. Kan bli tatt eller barn kan finne på å plage de. Så skal man på butikken synes jeg det er lurere å ha hunden hjemme, eller ha med noen som kan passe hunden ute. Ikke la fremmede passe hunden osv. Men har man bil, så kan man kanskje låse den inn i 5 minutter mens man er i butikken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, -Willow skrev:

Jeg er i det minste ikke et klassisk tilfelle av en "jeg skal snakke med sjefen din"-person. 

Nei, mye kulere å sitte på et nettforum og rante om andre på forumet. :) 

Anonymkode: 81d7b...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Ja. I alle fall ang å binde dem alene utenfor, fordi de kan bli stjålet. Men vanligvis pleier det ikke å være tillatt å ta de med inn i butikk, osv. Men mange lar dem likevel stå utenfor butikken, ubevoktet, og det er egentlig utrolig dumt. Kan bli tatt eller barn kan finne på å plage de. Så skal man på butikken synes jeg det er lurere å ha hunden hjemme, eller ha med noen som kan passe hunden ute. Ikke la fremmede passe hunden osv. Men har man bil, så kan man kanskje låse den inn i 5 minutter mens man er i butikken? 

Men vet du om noe lovverk på dette? Forskrifter? 

Anonymkode: 81d7b...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vet du om noe lovverk på dette? Forskrifter? 

Anonymkode: 81d7b...878

Nei, jeg har bare hørt at og å binde hunden ubevoktet kan straffes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, AnonymBruker said:

Men vet du om noe lovverk på dette? Forskrifter? 

Anonymkode: 81d7b...878

HA😂Lykke til sier jeg!

Helt seriøst , planer om å lage et sirkus?  Fordi  du, mest sannsynlig  den eneste personen som  hater hunder , ikke liker de der?  Gir rett og slett f i sånne folk jeg.

99% har ZERO problem med  at hunder er med både hit og dit. At 1% er imot? BETYR INGENTING!sorry....

Skulle det kommer et eneste lite kny;  ingen respons fra meg til surpomper som har som eneste fokus å spre dritt i hverdagen.

Anonymkode: 82879...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun i matbutikker man ikke kan ta de med inn pga faren for bakterier og slikt i mat. Det er vel ikke pga allergikere som mange hevder?

Selv kan jeg ha med hunden min overalt her jeg bor. Har hatt han med ipå polet, klesbutikker og andre butikker, men holder han unna matbutikker.

Anonymkode: fab8b...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, AnonymBruker said:

Men vet du om noe lovverk på dette? Forskrifter? 

Anonymkode: 81d7b...878

Forskrift om næringsmiddelhygiene. I § 15 er det unntak for nyttehunder.

Anonymkode: 2d3fc...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...