Gå til innhold

Har ikke offentlige instanser en eller annen form for svarplikt?


Dolce

Anbefalte innlegg

Jeg kontaktet Statens Vegvesen pr. internett den 3. september. Med et ganske enkelt spørsmål. Det kom et "automatisk" svar tilbake at de hadde registrert eposten min.

Nå nærmer vi oss 2 måneder uten svar. Hvor "busy" er de folka i Statens Vegvesen egentlig? Som ikke kan svare på et enkelt spørsmål i løpet av nesten 2 måneder? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har nok e-posten din "forsvunnet". Jeg ville prøvd igjen, eller ringt. Man skal få svar innen 48 timer på vanlige henvendelser på e-post. Vedtak skal man få innen 4 uker.

Anonymkode: 7993b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dolce skrev:

Jeg kontaktet Statens Vegvesen pr. internett den 3. september. Med et ganske enkelt spørsmål. Det kom et "automatisk" svar tilbake at de hadde registrert eposten min.

Nå nærmer vi oss 2 måneder uten svar. Hvor "busy" er de folka i Statens Vegvesen egentlig? Som ikke kan svare på et enkelt spørsmål i løpet av nesten 2 måneder? 

 

Send purring. Det er vanlige mennesker og feilbarlige systemer i den andre enden, og selv om det er krav til svartid kan ting gå galt. Kanskje spørsmålet ditt har havnet hos feil saksbehandler (som later som ingenting og håper det blir borte av seg selv), kanskje saksbehandler tror hen har sendt deg svar men utsendelsen i saksbehandlingssystemet feilet, kanskje saksbehandler ble langtidssykemeldt rett etter at du sendte henvendelsen etc. 

Anonymkode: fea8c...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det.  Sendte en e-post til min kommune i november i fjor, med varsel om at 12 gatelys var mørke på veien der skolebarn ferdes.  Spurte samtidig om hvordan det lå an med den planlagte gang- og sykkelsti. 
Da jeg ikke fikk svar, ringte jeg.  Saker vedrørende vann, vei og kloakk blir lagt i et eget arkiv, fikk jeg høre.  Ansvarlig person var borte.  Sendte skriftlig purring, etterlyste svar.  Hørte ingen ting.   

Nå er det ny høst, og 22 gatelys er mørklagte.  Hva gjør man??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for å ta et annet eksempel så ventet jeg 13 uker og 6 dager på lån og stipend fra lånekassen. ting tar tid

Anonymkode: c6f91...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du kontakter dem telefonisk. Henvendelser pr e-post skal ikke ta så lang tid som dette.

Anonymkode: 97feb...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvaltningsloven har bestemmelser om at dersom du ikke får svar innen en mnd (mener jegmå huske tror det er paragraf 11, du får slå opp selv) så skal hun ha et foreløpig svar med beskjed om når du kan få svar. 

Anonymkode: 95df2...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forvaltningsloven har bestemmelser om at dersom du ikke får svar innen en mnd (mener jegmå huske tror det er paragraf 11, du får slå opp selv) så skal hun ha et foreløpig svar med beskjed om når du kan få svar. 

Anonymkode: 95df2...909

Dette har jeg jo allerede linket til lenger opp. 

Anonymkode: 97feb...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Zienna skrev:

Jeg trodde også det.  Sendte en e-post til min kommune i november i fjor, med varsel om at 12 gatelys var mørke på veien der skolebarn ferdes.  Spurte samtidig om hvordan det lå an med den planlagte gang- og sykkelsti. 
Da jeg ikke fikk svar, ringte jeg.  Saker vedrørende vann, vei og kloakk blir lagt i et eget arkiv, fikk jeg høre.  Ansvarlig person var borte.  Sendte skriftlig purring, etterlyste svar.  Hørte ingen ting.   

Nå er det ny høst, og 22 gatelys er mørklagte.  Hva gjør man??

Du Kontakter strømleverandøren, er som regel de som skifter gatelys ikke kommunen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint purre etter to måneder, selv ville jeg gjort det lenge før - etter et par uker eller så senest. Har man ikke fått svar innen noen uker, så er det som regel glemt. Da purrer man igjen, og får man ikke svar da heller så ringer man. Evt. kan man ringe direkte hvis det er en sak som haster. 

Mitt inntrykk er at folk er ganske busy, også i det offentlige. Det er nedskjæringer over hele linja, og de som blir igjen i bedriften/organisasjonen må da dekke over kollegaene som går. Det er dessverre fort gjort at noe glemmes, så min erfaring er dessverre også at man må purre - opptil flere ganger - for at ting skal skje. 

Anonymkode: a2dca...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...