Dolce Skrevet 26. oktober 2017 #1 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg kontaktet Statens Vegvesen pr. internett den 3. september. Med et ganske enkelt spørsmål. Det kom et "automatisk" svar tilbake at de hadde registrert eposten min. Nå nærmer vi oss 2 måneder uten svar. Hvor "busy" er de folka i Statens Vegvesen egentlig? Som ikke kan svare på et enkelt spørsmål i løpet av nesten 2 måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Del Skrevet 26. oktober 2017 Kontakt Statens vegvesen Telefon: 22 07 30 00 Anonymkode: 85ea3...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Del Skrevet 26. oktober 2017 Nei. Ikke nødvendigvis. 🙂 Anonymkode: b1f3d...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Del Skrevet 26. oktober 2017 Da har nok e-posten din "forsvunnet". Jeg ville prøvd igjen, eller ringt. Man skal få svar innen 48 timer på vanlige henvendelser på e-post. Vedtak skal man få innen 4 uker. Anonymkode: 7993b...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, Dolce skrev: Jeg kontaktet Statens Vegvesen pr. internett den 3. september. Med et ganske enkelt spørsmål. Det kom et "automatisk" svar tilbake at de hadde registrert eposten min. Nå nærmer vi oss 2 måneder uten svar. Hvor "busy" er de folka i Statens Vegvesen egentlig? Som ikke kan svare på et enkelt spørsmål i løpet av nesten 2 måneder? Send purring. Det er vanlige mennesker og feilbarlige systemer i den andre enden, og selv om det er krav til svartid kan ting gå galt. Kanskje spørsmålet ditt har havnet hos feil saksbehandler (som later som ingenting og håper det blir borte av seg selv), kanskje saksbehandler tror hen har sendt deg svar men utsendelsen i saksbehandlingssystemet feilet, kanskje saksbehandler ble langtidssykemeldt rett etter at du sendte henvendelsen etc. Anonymkode: fea8c...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 26. oktober 2017 #6 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg trodde også det. Sendte en e-post til min kommune i november i fjor, med varsel om at 12 gatelys var mørke på veien der skolebarn ferdes. Spurte samtidig om hvordan det lå an med den planlagte gang- og sykkelsti. Da jeg ikke fikk svar, ringte jeg. Saker vedrørende vann, vei og kloakk blir lagt i et eget arkiv, fikk jeg høre. Ansvarlig person var borte. Sendte skriftlig purring, etterlyste svar. Hørte ingen ting. Nå er det ny høst, og 22 gatelys er mørklagte. Hva gjør man?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #7 Del Skrevet 26. oktober 2017 for å ta et annet eksempel så ventet jeg 13 uker og 6 dager på lån og stipend fra lånekassen. ting tar tid Anonymkode: c6f91...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #8 Del Skrevet 26. oktober 2017 http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1285/1364 Anonymkode: 97feb...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg foreslår at du kontakter dem telefonisk. Henvendelser pr e-post skal ikke ta så lang tid som dette. Anonymkode: 97feb...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Del Skrevet 26. oktober 2017 Forvaltningsloven har bestemmelser om at dersom du ikke får svar innen en mnd (mener jegmå huske tror det er paragraf 11, du får slå opp selv) så skal hun ha et foreløpig svar med beskjed om når du kan få svar. Anonymkode: 95df2...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Del Skrevet 27. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Forvaltningsloven har bestemmelser om at dersom du ikke får svar innen en mnd (mener jegmå huske tror det er paragraf 11, du får slå opp selv) så skal hun ha et foreløpig svar med beskjed om når du kan få svar. Anonymkode: 95df2...909 Dette har jeg jo allerede linket til lenger opp. Anonymkode: 97feb...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 27. oktober 2017 #12 Del Skrevet 27. oktober 2017 14 timer siden, Zienna skrev: Jeg trodde også det. Sendte en e-post til min kommune i november i fjor, med varsel om at 12 gatelys var mørke på veien der skolebarn ferdes. Spurte samtidig om hvordan det lå an med den planlagte gang- og sykkelsti. Da jeg ikke fikk svar, ringte jeg. Saker vedrørende vann, vei og kloakk blir lagt i et eget arkiv, fikk jeg høre. Ansvarlig person var borte. Sendte skriftlig purring, etterlyste svar. Hørte ingen ting. Nå er det ny høst, og 22 gatelys er mørklagte. Hva gjør man?? Du Kontakter strømleverandøren, er som regel de som skifter gatelys ikke kommunen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Del Skrevet 27. oktober 2017 Du kan fint purre etter to måneder, selv ville jeg gjort det lenge før - etter et par uker eller så senest. Har man ikke fått svar innen noen uker, så er det som regel glemt. Da purrer man igjen, og får man ikke svar da heller så ringer man. Evt. kan man ringe direkte hvis det er en sak som haster. Mitt inntrykk er at folk er ganske busy, også i det offentlige. Det er nedskjæringer over hele linja, og de som blir igjen i bedriften/organisasjonen må da dekke over kollegaene som går. Det er dessverre fort gjort at noe glemmes, så min erfaring er dessverre også at man må purre - opptil flere ganger - for at ting skal skje. Anonymkode: a2dca...d41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå