Gå til innhold

Reise og besøke han, men magefølelsen stemmer ikke helt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å jaså du? Nå er ikke magefølelsen så avansert at den kan plukke ut en tallrekke for å vinne millioner, men om noe er "go" eller "no go" det vet den som regel om man kjenner etter. Og det vet alle som har gått imot magefølelsen sin og gått inn i forhold, giftet seg, fått barn...det går som regel dårlig.

Anonymkode: 694ef...79a

Det er jo bare tull. Ja, underbevisstheten plukker opp og kategoriserer småting som samles opp til det vi kaller magefølelse. Men folk flest innser at «magefølelsen» i 70% av tilfellene tar feil (det er faktisk forsket på. Magefølelsen tar feil). Fordi den faktisk er dummere enn den analytiske, beviste hjernen. 

Magefølelsen til Ts vil, som alle andres, ta enkleste utvei. Ts rasjonelle hjerne er alt skeptisk til lang avstand, krangel om bosted ++ og hun leter etter en enkel utvei der han er en «slask» og hun ikke trenger føle at hun feiger ut. Og det er ok. Men ikke kall det magefølelse. 

Problemet med eksempelet ditt er at absolutt alle har hatt dårlig magefølelse. Så absolutt alle skilte har hatt det. De som er gifte husker det bare ikke mere. ;)  Før de altså blir skilt.

Anonymkode: edf26...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kontakt med en på twoo. Skreiv med han en mnd tid å hadde dritdårlig magefølelse på han... fikk meldinger fra andre jenter at han skreiv sånne rare meldinger og sånn. Vel jeg stolte ikke på den dårlige magefølelsen og det angrer jeg ikke på. I mars 2018 hat vi vært sammen i 4 år :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jessicbj skrev:

Jeg fikk kontakt med en på twoo. Skreiv med han en mnd tid å hadde dritdårlig magefølelse på han... fikk meldinger fra andre jenter at han skreiv sånne rare meldinger og sånn. Vel jeg stolte ikke på den dårlige magefølelsen og det angrer jeg ikke på. I mars 2018 hat vi vært sammen i 4 år :rodmer:

Det er hyggelig at du har en positiv erfaring :) Håper det er greit at jeg spør, men hadde du fortsatt dårlig magefølelse etter at dere hadde møttes? Ditt eksempel tilhører vel kanskje unntaket, heller enn regelen.

Selv om jeg på en måte vil tro på han fyren jeg snakker med, føles det merkelig. Han kom også med en forklaring som jeg kanskje ikke helt synes virker sannsynlig. Han sa i det minste at han forsto hvorfor jeg ble skeptisk.. jeg vet ikke.

Anonymkode: 93453...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hyggelig at du har en positiv erfaring :) Håper det er greit at jeg spør, men hadde du fortsatt dårlig magefølelse etter at dere hadde møttes? Ditt eksempel tilhører vel kanskje unntaket, heller enn regelen.

Selv om jeg på en måte vil tro på han fyren jeg snakker med, føles det merkelig. Han kom også med en forklaring som jeg kanskje ikke helt synes virker sannsynlig. Han sa i det minste at han forsto hvorfor jeg ble skeptisk.. jeg vet ikke.

Anonymkode: 93453...774

Ja hadde det ei stund,men valgte å ta tiden til hjelp. Har det innimellom ennå,men det er fordi jeg har sykt vanskelig å stole på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo bare tull. Ja, underbevisstheten plukker opp og kategoriserer småting som samles opp til det vi kaller magefølelse. Men folk flest innser at «magefølelsen» i 70% av tilfellene tar feil (det er faktisk forsket på. Magefølelsen tar feil). Fordi den faktisk er dummere enn den analytiske, beviste hjernen. 

Magefølelsen til Ts vil, som alle andres, ta enkleste utvei. Ts rasjonelle hjerne er alt skeptisk til lang avstand, krangel om bosted ++ og hun leter etter en enkel utvei der han er en «slask» og hun ikke trenger føle at hun feiger ut. Og det er ok. Men ikke kall det magefølelse. 

Problemet med eksempelet ditt er at absolutt alle har hatt dårlig magefølelse. Så absolutt alle skilte har hatt det. De som er gifte husker det bare ikke mere. ;)  Før de altså blir skilt.

Anonymkode: edf26...2ab

Nei, dette stemmer ikke. Kanskje du ikke har noen magefølelse eller fornekter den og derfor argumenterer med at den ikke finnes. Det er direkte feil. Jeg har opplevd altfor mange ganger at fornuften forteller meg at jeg skal gjøre noe og magefølelsen sier noe annet, og hver gang jeg følger fornuften går det til h.... mens hver gang jeg følger magefølelsen går det usannsynlig bra. Det er ingen fornuft i denne magefølelsen, det er noe kroppen min bare "vet". Jeg har et langt liv bak meg da jeg har fulgt fornuften og rotet til mange ting, og også veldig gode valg på magefølelse etter jeg begynte å følge den mere, så jeg vet hva jeg snakker om. Vi som har og følger magefølelsen kan virkelig ikke noe for at du ikke har det.

Og å forske på magefølelsen, ærlig talt, hvordan gjør man det? Man kan ikke fabrikkere problemstillinger som magefølelsen forteller noe om, for det er gjerne ting som har en dyp innvirkning på en, som å flytte, ekteskap, skifte jobb etc. Det handler ikke om morsomme gjetteleker og at man skal ha riktig og feil på det og det, det er rett og slett ikke det magefølelsen er til.

Og nei, det er feil, magefølelsen tar ikke enkleste utvei.

Og vennligst vis meg denne forskningen.

Anonymkode: 694ef...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min magefølelse er i allefall ikke til å stole på rett og slett fordi jeg er for mistenksom og usikker. Når jeg får følelser blir den enda verre. Tenker at du vet selv om din magefølelse pleier å stemme.

Anonymkode: 72927...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/26/2017 at 10:22 PM, AnonymBruker said:

Absolutt ikke. Han er ikke i forhold eller eklusiv med noen. Så å endre profilen er ingen big deal han er da singel 

Anonymkode: 1f136...48e

Hadde han vært opptatt av TS så ville han gitt blaffen i hvordan profilen ser ut, siden han ikke ville ha brydd seg om hvilket inntrykk han gir til noen andre damer.

Anonymkode: f8655...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...