Gå til innhold

La oss for gøy si at Gud eksisterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Hedda-78 skrev:

Ja, det hadde vært fint!

Men det jeg mener er at siden Gud bestemte at denne jenta skulle dø (for en eller annen uforståelig grunn som vi mennesker er for små til å skjønne noe av), så kunne Han vel ta henne noen uker før? Ved fødselen eller i mors liv? Jeg mener, siden Han er allmektig og allvitende, kan Han vel styre litt når og hvordan folk skal dø, hvis Han absolutt skal ta til seg spedbarn?

Og hvis Han IKKE kan det, kan Han da kalles Herre over livet og Herre over dødens makt? Hvis Han ikke kan styre sykdom, hva er da vitsen med å be til Ham for å gjøre folk friske?

Alt i sin tid.

Sykdommen Har sine regler, sykdommens natur. 

Det er ikke alle bønner som blir akseptert direkte, noen blir akseptert indirekte, mens andre blir belønnet eller senere akseptert som i det neste liv. 

Er sykdom  det som er ditt kriteriet på om du tror på en Gud? Og hvis du ikke tror på Gud, hva vil svaret hjelpe deg?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Willow

Hei dere, ro ned litt. Denne tråden var ikke ment for å diskutere og analysere religion. 

Dersom Gud fantes og jeg fikk stille et spørsmål, så hadde jeg spurt om vi får være med de vi elsker i en form for himmel eller ikke. Det er det eneste jeg bryr meg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Alt i sin tid.

Sykdommen Har sine regler, sykdommens natur. 

Det er ikke alle bønner som blir akseptert direkte, noen blir akseptert indirekte, mens andre blir belønnet eller senere akseptert som i det neste liv. 

Er sykdom  det som er ditt kriteriet på om du tror på en Gud?

Indirekte? Eller at han får så mange henvendelser at han ikke rekker/evt gidder å svare på alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Indirekte? Eller at han får så mange henvendelser at han ikke rekker/evt gidder å svare på alt?

Er nokk enig med willow. Dette tar en helt annen vendig enn det denne tråden er ment for. Hvis du er interessert i de semittiske religionenene så får du studere det på en eller annen vis. Lykke til.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Er nokk enig med willow. Dette tar en helt annen veldig en det denne tråden er ment for. Hvis du er interessert i de semittiske religionenene så får du studere det på en eller annen vis. Lykke til.

Hva jeg skriver ting jeg ville spurt gud om jeg. Er da fullstendig relevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Hva jeg skriver ting jeg ville spurt gud om jeg. Er da fullstendig relevant

Nei, absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Maleficenta skrev:

Så foreldre er ikke ansvarlige når deres barn gjør noe stygt mot andre f.eks? Gud skal jo liksom være vår far. Er det ikke hans ansvar når vi fucker opp da?

Når ble Gud din far? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Nei, absolutt ikke.

Jo tråden handler om hva man ville spurt gud om. Og så klart er det relevsnt å spørre hvorfor han ikke svarer på bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Når ble Gud din far? :) 

Det står i bibelen at gud er vår far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Er du sikker på det?

Jaa. Det er jo til og med en bønn som starter med. Fadervår. Du som er i himmelen, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jaa. Det er jo til og med en bønn som starter med. Fadervår. Du som er i himmelen, osv...

Så du tror på Jesus som din frelser? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Så du tror på Jesus som din frelser? :) 

Ikke JEG nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutes ago, Maleficenta said:

Er ikke naturlig at barn dør

Barn (dyreunger) dør i naturen hver dag, så da er det pr. definisjon "naturlig".

Anonymkode: 8d0ef...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn (dyreunger) dør i naturen hver dag, så da er det pr. definisjon "naturlig".

Anonymkode: 8d0ef...14b

Er mer trist npr barn dør uansett. Det er sykt urettferdig og skulle ikke vært lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, -Willow said:

Hei dere, ro ned litt. Denne tråden var ikke ment for å diskutere og analysere religion. 

Dersom Gud fantes og jeg fikk stille et spørsmål, så hadde jeg spurt om vi får være med de vi elsker i en form for himmel eller ikke. Det er det eneste jeg bryr meg om. 

Det kan jeg svare på: Ja det får vi.

Anonymkode: 8d0ef...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jo tråden handler om hva man ville spurt gud om. Og så klart er det relevsnt å spørre hvorfor han ikke svarer på bønner.

Sorry mente, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, -Willow skrev:

Hei dere, ro ned litt. Denne tråden var ikke ment for å diskutere og analysere religion. 

Dersom Gud fantes og jeg fikk stille et spørsmål, så hadde jeg spurt om vi får være med de vi elsker i en form for himmel eller ikke. Det er det eneste jeg bryr meg om. 

Nei,ikke en tråd for religionslære,Men det er jo ikke til å komme utenom når det gjelder svar på om du får være med de du elsker i himmelen.Spørs hvilken religion man tror på det...Er du muslim(jeg er ex)så får gutta 72 jomfruer i himmelen..Sprenger du degselv i lufta og roper 'gud er STOR' så får dem dobbelt opp vistnok:hoho:

FAEN!!! Hva med jentene da,eller de som er homo 

Endret av Tyrk40
Rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...