Gå til innhold

La oss for gøy si at Gud eksisterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.10.2017 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt svare. 

Det er fordi djevelen også er en sterk kraft og den som dominerer jorda. 
Det er en spiritual warfare mellom godt og ondt, og veldig veldig mange lar seg manipulere av den negative kraften og la djevelen forme holdningene og verdiene sine. Det er en fri vilje om hvilke drifter og lyster og verdier man lar styre ens valg og holdninger. Man oppfatter såklart ikke selv at det er djevelen, for djevelen jobber på like uforklarlige måter som Gud. Man manipuleres til å ha holdninger om at for eksempel noen menneske og dyreliv er mindre verdt enn andre, at penger er viktigst å generere og ikke kjærlighet, og manipuleres og distraheres av ytre faktorer til å ikke gå inn i seg selv og vite hva som er best for en selv og for jorden. For eksempel sitter vi heller timesvis dag ut og dag inn på sosiale medier enn å lese en bok om holistisk helse, og bruker heller tiden på å se på tv og drømmer om å leve sånn som kjendisene på tv,  enn å meditere å finne livets virkelige verdier og åpenbaringer.  
 

Anonymkode: ddda2...fef

Da hadde jeg spurt tilbake. Er det ikke litt feigt å gi djevelen skylda for alt? Han kan ikke ta på seg noe ansvar selv. Han har jo selv skapt mennesket så svakt at det så lett faller for fristelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f##n så lei jeg er av slikt religiøst SPAM på forumet. Idioter som tror de vinner sjeler med å misjonere sin forkvaklede tro. Kristne, muslimer, whatever.

Dere VEIT at dere sprer bare frykt, mistro på mennesker og annet pedofilt dritt.

 

Anonymkode: f83f4...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, omarel skrev:

Han har allerede, direkte, sagt hvorfor.

Grunn nummer 1

(6:165) For He it is Who has appointed you vicegerent over the earth, and has exalted some of you over others in rank that He may try you in what He has bestowed is upon you. *146 Indeed your Lord is swift in retribution, and He is certainly AllForgiving, All-Compassionate.

Grunn nummer 2

(67:1) Blessed is He *1 in Whose Hand is the dominion of the Universe, *2 and Who has power over everything; *3

(67:2) Who created death and life that He might try you as to which of you is better in deed. *4He is the Most Mighty, the Most Forgiving; *5

Grunn nummer 3

(51:56) I created the jinn and humans for nothing else but that they may serve Me; *53

(51:57) I desire from them no provision, nor do I want them to feed Me. *54

(51:58) Surely Allah is the Bestower of all provision, the Lord of all power, the Strong. *55

 

 

Ingen av de punktene er noe man forstår bæret av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fy f##n så lei jeg er av slikt religiøst SPAM på forumet. Idioter som tror de vinner sjeler med å misjonere sin forkvaklede tro. Kristne, muslimer, whatever.

Dere VEIT at dere sprer bare frykt, mistro på mennesker og annet pedofilt dritt.

 

Anonymkode: f83f4...1e3

Hei der lille troll. Har du fått lov at mamma eller pappa og bruke dataen i dag ?

Anonymkode: 647d9...632

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, omarel skrev:

Som hva?

At han brukte et mer forståelig språk og ikke svarer rundt grøten svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ingen av de punktene er noe man forstår bæret av.  

Problemer med engelsk, kanskje?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

At han brukte et mer forståelig språk og ikke svarer rundt grøten svar

Hvilket språk ønsker du av alle verdens språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt om hvorfor verden er så urettferdig med krig, sykdom og fattigdom.

Siden ette er så skjevdelt, så har jeg ingen tru på Gud, Jesus og det tullet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Crizpo skrev:

Hva er meningen med livet?

Dette sier Gud om meningen med livet:

Han har allerede, direkte, sagt hvorfor.

 1

(6:165) For He it is Who has appointed you vicegerent over the earth, and has exalted some of you over others in rank that He may try you in what He has bestowed is upon you. *146 Indeed your Lord is swift in retribution, and He is certainly AllForgiving, All-Compassionate.

2

(67:1) Blessed is He *1 in Whose Hand is the dominion of the Universe, *2 and Who has power over everything; *3

(67:2) Who created death and life that He might try you as to which of you is better in deed. *4He is the Most Mighty, the Most Forgiving; *5

3

(51:56) I created the jinn and humans for nothing else but that they may serve Me; *53

(51:57) I desire from them no provision, nor do I want them to feed Me. *54

(51:58) Surely Allah is the Bestower of all provision, the Lord of all power, the Strong. *55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, omarel skrev:

Hvilket språk ønsker du av alle verdens språk?

Norsk eller enhelsk på vanlig folkelig språk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, omarel skrev:

Problemer med engelsk, kanskje?

Med engelske fremmedord ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy f##n så lei jeg er av slikt religiøst SPAM på forumet. Idioter som tror de vinner sjeler med å misjonere sin forkvaklede tro. Kristne, muslimer, whatever.

Dere VEIT at dere sprer bare frykt, mistro på mennesker og annet pedofilt dritt.

 

Anonymkode: f83f4...1e3

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du småbarn dø en sakte død i smertehelvete? De har ikke gjort noe galt, har ikke tilbedd djevelen eller noe, og fortjener ingen straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Maleficenta skrev:

Norsk eller enhelsk på vanlig folkelig språk

Språk endrer seg, norsk og engelsk er ikke så omfattende som semmitiske språk. Engelsk har ikke alltid vært det dominerende språk. Så et språk måtte det bli og både språk og sted som Guds åpenbaring til mennesketen er ikke tilfeldig.

Vil man søke og man virkelig søker så er ikke språk noe hinder for den som har vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Språk endrer seg, norsk og engelsk er ikke så omfattende som semmitiske språk. Engelsk har ikke alltid vært det dominerende språk. Så et språk måtte det bli og både språk og sted som Guds åpenbaring til mennesketen er ikke tilfeldig.

Vil man søke og man virkelig søker så er ikke språk noe hinder for den som har vilje.

Men om du forstår disse punktene, du kunne ikke vært så elskverdig at du kunne oversatt de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hedda-78 skrev:

Hvorfor lar du småbarn dø en sakte død i smertehelvete? De har ikke gjort noe galt, har ikke tilbedd djevelen eller noe, og fortjener ingen straff.

Og hvorfor skal ikke barn kunne dø? Jeg har tre søsken som er døde og døden er noe alle vil smake uansett tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.10.2017 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Du får stille Gud et spørsmål. Hva spør du om ?

Og jeg tror selv om du er ateist så kan du fint svare på et hypotetisk spørsmål.

Anonymkode: 647d9...632

Jeg ville ikke spurt om noe. Dersom Gud virkelig finnes så er han en ond jævel som man virkelig ikke vil komme på kant med. Jeg vikle smiska uhemmet og gått ut fra at mine dager var talte. 

Anonymkode: f0d6e...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Og hvorfor skal ikke barn kunne dø? Jeg har tre søsken som er døde og døden er noe alle vil smake uansett tid.

Er ikke naturlig at barn dør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men om du forstår disse punktene, du kunne ikke vært så elskverdig at du kunne oversatt de da?

De forstår jeg, både på arabisk, engelsk og norsk. Hvis du søker på koran database i islam.no så står de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Er ikke naturlig at barn dør

Barn har død siden tidenes morgen og det er desverre en del av naturens lover, på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...