Gå til innhold

La oss for gøy si at Gud eksisterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På ‎24‎.‎10‎.‎2017 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Du får stille Gud et spørsmål. Hva spør du om ?

 

 

Og jeg tror selv om du er ateist så kan du fint svare på et hypotetisk spørsmål.

Anonymkode: 647d9...632

Hvor i Melkeveien finner vi liv, Gud? Og hvordan reiser vi hundre ganger raskere enn lyshastigheten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Da er jeg redd Gud ikke er din far.

Jeg snakker hypotetisk. Ifølge bibelen har gud skapt alle mennesker. Selv de som ikke tror på han. Ergo er han alle menneskers far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, omarel skrev:

Som hva?

Det ville vel blitt mer som en samtale å gått dypere i det hele, men jeg bare skjønner ikke hvorfor Gud ville skapt mennesker som ikke var troende, når det bare ville vært lettere å skapt alle troende. Eventuelt gitt litt mere bevis for de som er skeptiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maju Mjau skrev:

Det ville vel blitt mer som en samtale å gått dypere i det hele, men jeg bare skjønner ikke hvorfor Gud ville skapt mennesker som ikke var troende, når det bare ville vært lettere å skapt alle troende. Eventuelt gitt litt mere bevis for de som er skeptiske?

Menneske var skapt troende. Adam og flere generasjoner etter var troende, praktiserende og monoteistiske i tilbedelse av Gud. Det var etter mange generasjoner at folk minsket i tilbedelse til de begynte med avgudsdyrkelse. Det er når menneske er borte fra Guds vei at Han sender utsendinger og profeter for både å oppfordre menneske til å følge veiledelse fra Gud og advare mot straff etter døden.

Gud sier i Koranen at alle mennesker har bevitnet at deres Herre er En Gud, før vi ble født og fra Adams rygg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forlot du oss Gud?

Anonymkode: 3ea2b...871

Hae han noen gang vært her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 22.20, Maleficenta skrev:

Jeg snakker hypotetisk. Ifølge bibelen har gud skapt alle mennesker. Selv de som ikke tror på han. Ergo er han alle menneskers far

Gud skapte menneske i sitt bilde, til mann og kvinne. Dette var i Edens hage, en tilstand uten død og uten synd. Etter synden og døden kom inn i verden ble alt endret, og så får Adam en sønn i sitt bilde, Seth. Fra han sporer vi så slektslinjene fremover i fortellingen. Vi er menneskets , ikke Guds barn. Bare gjennom Jesus vil vi bli reknet som barn av Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor forlot du oss Gud?

 Anonymkode: 3ea2b...871

 Kanskje han ble livredd når han oppdaget hva han faktisk hadde skapt ?   

  :bond:

Anonymkode: e642b...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, omarel skrev:

Menneske var skapt troende. Adam og flere generasjoner etter var troende, praktiserende og monoteistiske i tilbedelse av Gud. Det var etter mange generasjoner at folk minsket i tilbedelse til de begynte med avgudsdyrkelse. Det er når menneske er borte fra Guds vei at Han sender utsendinger og profeter for både å oppfordre menneske til å følge veiledelse fra Gud og advare mot straff etter døden.

Gud sier i Koranen at alle mennesker har bevitnet at deres Herre er En Gud, før vi ble født og fra Adams rygg.

 

Takk for svar, Omarel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Gud er død, og Helvete har sluknet.             

Anonymkode: e642b...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.10.2017 at 9:21 PM, Tyrk40 said:

Nei,ikke en tråd for religionslære,Men det er jo ikke til å komme utenom når det gjelder svar på om du får være med de du elsker i himmelen.Spørs hvilken religion man tror på det...Er du muslim(jeg er ex)så får gutta 72 jomfruer i himmelen..Sprenger du degselv i lufta og roper 'gud er STOR' så får dem dobbelt opp vistnok:hoho:

FAEN!!! Hva med jentene da,eller de som er homo 

Ikke sant? 

Det er også blant jehovas vitne snakk om at kun 33000 får komme til himmelen når de dør. Hva med de resterende milliardene da?

Man må jo være direkte dum for å tro på noe av dette 

Endret av yeans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, yeans skrev:

Ikke sant? 

Det er også blant jehovas vitne snakk om at kun 33000 får komme til himmelen når de dør. Hva med de resterende milliardene da?

Man må jo være direkte dum for å tro på noe av dette 

Ja vel...Trodde det var 144000 som skulle få komme dit jeg(ifølge et jehovas vitne medlem jeg pratet med).Men kansje feil...Og apropos hvordan de har kommet fram til 144000? Står jo om de 12 stammene i israel,ganger man det med 12000 blir det vel 144000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville spurt Han om tilgivelse for mine synder og for at jeg ikke har tilbedt Han den tilbedelse og opphøyelse Han fortjener og jeg ville bedt om det høyeste paradis sammen med de frommeste av de fromme, med sendebudene og profetene fred være med dem alle og gi meg evig tilgang til synet av Han Den opphøyde..

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...