Gå til innhold

La oss for gøy si at Gud eksisterer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, omarel skrev:

Og hvorfor skal ikke barn kunne dø? Jeg har tre søsken som er døde og døden er noe alle vil smake uansett tid.

Selvsagt skal barn dø, om enn så meningsløst det er. Men hvorfor la dem gå igjennom et smertehelvete først? Jeg bare lurer, for Gud er visstnok herre over livet og døden, og Han burde i det minste kunne la dem slippe å lide. Hvis Han har bestemt seg for å ta dem til seg (hvorfor????!?!?), kunne Han jo fremskynde prosessen litt. Jeg har også et søsken som har gått bort, han var syk og hadde vondt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Hedda-78 skrev:

Selvsagt skal barn dø, om enn så meningsløst det er. Men hvorfor la dem gå igjennom et smertehelvete først? Jeg bare lurer, for Gud er visstnok herre over livet og døden, og Han burde i det minste kunne la dem slippe å lide. Hvis Han har bestemt seg for å ta dem til seg (hvorfor????!?!?), kunne Han jo fremskynde prosessen litt. Jeg har også et søsken som har gått bort, han var syk og hadde vondt lenge.

Gud har skapt døden og livet. Døden har sine lover og livet har sine lover. Hvis du leser versene over så forklarer meningen med livet og prøvelser.

Døden er bare en port til det evige liv for både troende eller ikke troende.

Alt som skjer rundt oss skjer ikke uten grunn. Døden er påminner for de etterlate mennesker på jorden, en påminnelse om at livet er kort og en kortvarig nytelse.

Gud sier: (3:185) Everyone is bound to taste death and you shall receive your full reward on the Day of Resurrection. Then, whoever is spared the Fire and is admitted to Paradise has indeed been successful. The life of this world is merely an illusory enjoyment. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Gud har skapt døden og livet. Døden har sine lover og livet har sine lover. Hvis du leser versene over så forklarer meningen med livet og prøvelser.

Alt som skjer rundt oss skjer ikke uten grunn. Døden er påminner for de etterlate mennesker på jorden, en påminnelse om at livet er kort og en kortvarig nytelse.

Gud sier: (3:185) Everyone is bound to taste death and you shall receive your full reward on the Day of Resurrection. Then, whoever is spared the Fire and is admitted to Paradise has indeed been successful. The life of this world is merely an illusory enjoyment. 

Men hvorfor kan ikke akke bare få lov å bli gamle før de dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men hvorfor kan ikke akke bare få lov å bli gamle før de dør?

Jeg kan ikke snakke på vegne av Gud, det eneste jeg kan si er det som fremkommer i Koranen og det er at mennesker er skapt forskjellige og differensierte på alt. Enten det har med døden eller livet. Det er naturens lover som Gud har skapt. Det eneste valget du har i forhold til naturens er enten å akseptere det eller fornekte det, men du kommer ingen vei ved å fornekte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 22.11, Sitronmelisse skrev:

Hva er tid?

Finnes det en død?

Derfor heter det, død, fordi det er en død.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei der lille troll. Har du fått lov at mamma eller pappa og bruke dataen i dag ?

Anonymkode: 647d9...632

Virkelig? Så snart noen ikke er enig i religiøst spam så er man et troll?? 

Anonymkode: f83f4...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, omarel skrev:

Jeg kan ikke snakke på vegne av Gud, det eneste jeg kan si er det som fremkommer i Koranen og det er at mennesker er skapt forskjellige og differensierte på alt. Enten det har med døden eller livet. Det er naturens lover som Gud har skapt. Det eneste valget du har i forhold til naturens er enten å akseptere det eller fornekte det, men du kommer ingen vei ved å fornekte det.

Jeg ville uansett spurt gud om det dersom han fantes og kunne svart på spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, omarel skrev:

At livet er kort og bare en midlertidig tilstand er vi absolutt enige om. Noen liv er kortere enn andre, dessverre.  Mennesker er jo utrolig små i forhold til det som er evig, og at livet tar slutt må vi jo bare akseptere. 

Men det er da ingen grunn til å torturere småbarn inn i døden likevel? Hvis Gud skal straffe foreldrene eller lære dem en lærepenge eller noe, så kan Han jo gjøre det direkte. Altså f.eks. gi dem smerte/sykdom/whatever. Men spedbarn har ikke gjort noe som fortjener straff/lærepenge? Tenker f.eks. på den lille syriske jenta som sultet ihjel, bare 1 mnd gammel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, omarel said:

Btw. Du er snart 20 år for sent ute. Donald Neale Walsch kom opp med denne samtaler med gud ideen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, omarel skrev:

De forstår jeg, både på arabisk, engelsk og norsk. Hvis du søker på koran database i islam.no så står de der.

Nei vil ikke ha det på søkemotoren min. Da blir jeg vel spammet ned av islam dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hedda-78 skrev:

At livet er kort og bare en midlertidig tilstand er vi absolutt enige om. Noen liv er kortere enn andre, dessverre.  Mennesker er jo utrolig små i forhold til det som er evig, og at livet tar slutt må vi jo bare akseptere. 

Men det er da ingen grunn til å torturere småbarn inn i døden likevel? Hvis Gud skal straffe foreldrene eller lære dem en lærepenge eller noe, så kan Han jo gjøre det direkte. Altså f.eks. gi dem smerte/sykdom/whatever. Men spedbarn har ikke gjort noe som fortjener straff/lærepenge? Tenker f.eks. på den lille syriske jenta som sultet ihjel, bare 1 mnd gammel

Dette er naturens lover. At den syriske jenta sulter ihjel er forårsaket av mennesker og ikke Gud. Vil du at Gud skal sende ned et matfat fra oven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Dette er naturens lover. At den syriske jenta sulter ihjel er forårsaket av mennesker og ikke Gud. Vil du at Gud skal sende ned et matfat fra oven?

Men det er jo gud som skapte mennedket og har det overordnede ansvaret for at mennesker er for dårlige til å dele goder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutes ago, Hedda-78 said:

Det er så enkelt som at det aldri har eksistert noen Gud. Hele ideen er MENNESKESKAPT. Religioner er kun skapt for å holde kontroll på mennesker ved å bruke propaganda og frykt.

Det er derfor alle religioner er usannsynlige og fulle i motstridende hull. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Nei vil ikke ha det på søkemotoren min. Da blir jeg vel spammet ned av islam dritt

Da får du kjøpe deg Koranen fra bokhandel, pass på å ta på deg hansker når hvis du åpner boken😉, for ikke å bli smittet av islam virus. Kos munnbind og😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Da får du kjøpe deg Koranen fra bokhandel, pass på å ta på deg hansker når hvis du åpner boken😉, for ikke å bli smittet av islam virus. Kos munnbind og😊

Ikke virus det er bare det at alt man søker på dukker det opp reklame om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men det er jo gud som skapte mennedket og har det overordnede ansvaret for at mennesker er for dårlige til å dele goder

Mennesker er ansvarlige for sine ord og handlinger, ikke Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ikke virus det er bare det at alt man søker på dukker det opp reklame om

Ikke databasen i islam.no. den er uten reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Mennesker er ansvarlige for sine ord og handlinger, ikke Gud.

Så foreldre er ikke ansvarlige når deres barn gjør noe stygt mot andre f.eks? Gud skal jo liksom være vår far. Er det ikke hans ansvar når vi fucker opp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Ja, det hadde vært fint!

Men det jeg mener er at siden Gud bestemte at denne jenta skulle dø (for en eller annen uforståelig grunn som vi mennesker er for små til å skjønne noe av), så kunne Han vel ta henne noen uker før? Ved fødselen eller i mors liv? Jeg mener, siden Han er allmektig og allvitende, kan Han vel styre litt når og hvordan folk skal dø, hvis Han absolutt skal ta til seg spedbarn?

Og hvis Han IKKE kan det, kan Han da kalles Herre over livet og Herre over dødens makt? Hvis Han ikke kan styre sykdom, hva er da vitsen med å be til Ham for å gjøre folk friske?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...