Gå til innhold

La oss for gøy si at Gud eksisterer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo, det skal jeg litt senere, men da ødelegger jeg tråden, de fleste synser, men i Koranen så gir Gud svar på det som omhandlet både livet og døden. Koranen taler til de som tror på Gud og ikke tror på Gud. Han forteller om hvordan de som ikke tror reagere og hvordan avgudsdyrkelse reager. Det stemmer ganske godt overens med realitete og det er for meg Interresant å se folks reaksjon enten man tror eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke dele det da? 

Anonymkode: ddda2...fef

Jo, det skal jeg litt senere, men da ødelegger jeg tråden, de fleste synser, men i Koranen så gir Gud svar på det som omhandlet både livet og døden. Koranen taler til de som tror på Gud og ikke tror på Gud. Han forteller om hvordan de som ikke tror reagere og hvordan avgudsdyrkelse reager. Det stemmer ganske godt overens med realitete og det er for meg Interresant å se folks reaksjon enten man tror eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Hvorfor lar du uskyldige mennesker og ikke minst barn lide rundt om i verden når du har så mye makt?

Gud har kun ha innflytelse over ånden, ikke over materiet. Materie , altså et atom, som er nødvendig for materie, er lagd av 6 nøytroner, 6 protoner og 6 elektroner = 666. You do the math :)

I en spiritual warfare så er det en kamp om ånden og på jorden er en stor overvekt av mennesker påvirket av de negative kreftene som regjerer her. Kall det djevelen, og tenk på ordtaket "sold my soul to the devil". De som lar de onde kreftene få slippe inn og vokse seg frem i ånden er ikke nødvendigvis klar over det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Hvorfor er verden så kjedelig? Syntes det kunne vært mer som i ringenes herre, samt at mennesker skulle hatt evnen til å fly, vi burde hatt drager, hekser og dinosaurene burde ikke dødd ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Newroz skrev:

Hører du egentlig de bønnene jeg ber, eller er det svikt i kommunikasjonen vår? 

Min oppfatning er at Gud opererer etter hva som trengs for sjeleutvikling. Om man ber om penger eller bedre helse eller noe annet og ikke får det, så er det en lengre hensikt og lærdom av å leve sånn man gjør, som på lang sikt vil føre til den nødvendige selvrealiseringen som trengs og som er hensikten med opplevelsen og livet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, omarel skrev:

Det finnes heller ingen bevis for at det som står i Koranen er den ultimate sannhet, så det vil jo også bli like mye synsing. Absolutt ingen av oss kan vite med 100% sikkerhet, så alt blir bare synsing uansett hvor sterk personlig oppfattelse man har av det. 
En tråd som denne blir veldig interessant for alle parter om de deler, mottar og reflekterer, ikke om de fordømmer og latterliggjør. Du vil ikke ødelegge tråden ved å fortelle om din oppfattelse og hva det står som er relevant fra Koranen som du snakker om. 
Det blir nyttig og interessant for alle som er interesserte i å reflektere rundt større forståelse, noe jeg går ut fra at alle som klikker inn i religionsdelen av forumet her er :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har jeg måtte oppleve så mye grusomt i mitt liv, og hvorfor tar det aldri slutt?

Anonymkode: 744aa...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å leke Gud å svare i denne tråden, men vil dele min hypotese. 

Absolutt alt dreier seg om pluss og minus. For at et atom skal eksistere må det ha både protoner og elektroner, pluss og minus poler som på et batteri. Vi har også hørt om yin og yang , og vet at i all kjemi så må det positive og negative ladninger til for en reaksjon. For at en god kraft skal eksistere , så må også en negativ, og det er ikke den gode kraften som har skapt folk til å ikke tro, det er den negative som påvirker folk til å ikke tro. If that makes sense? 

Artig hypotese, men fullstendig uten grunnlag. Vi kjenner bare 5% av universets materie. Det er da umulig å si om det dreier seg om et konstant pluss-minus regnestykke.

Anonymkode: 65079...536

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud har kun ha innflytelse over ånden, ikke over materiet. Materie , altså et atom, som er nødvendig for materie, er lagd av 6 nøytroner, 6 protoner og 6 elektroner = 666. You do the math :)

I en spiritual warfare så er det en kamp om ånden og på jorden er en stor overvekt av mennesker påvirket av de negative kreftene som regjerer her. Kall det djevelen, og tenk på ordtaket "sold my soul to the devil". De som lar de onde kreftene få slippe inn og vokse seg frem i ånden er ikke nødvendigvis klar over det selv. 

Om ikke Gud har innflytelse over "materiet", hvem har da skapt det?

Anonymkode: 65079...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har jeg måtte oppleve så mye grusomt i mitt liv, og hvorfor tar det aldri slutt?

Anonymkode: 744aa...3cc

Sitat

6. Why do many people make the mistake of blaming God for the suffering in the world?

Do you know why people make the mistake of blaming God for all the suffering in the world? In many cases, they blame God because they think that he is the real ruler of this world. They do not know a simple but important truth that the Bible teaches. The real ruler of this world is Satan the Devil.

Dessuten kan man jo spørre seg selv da - hvorfor bryr ikke andre folk seg om deg? 

Anonymkode: 2c3ed...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

et atom, som er nødvendig for materie, er lagd av 6 nøytroner, 6 protoner og 6 elektroner = 666. You do the math :)

Kan opplyse om at dette ikke stemmer på noen som helst måte.

Anonymkode: d1e50...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Har ikke Gud skapt materien? Er han ikke allmektig??

Anonymkode: a0cd0...c48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.10.2017 den 17.02, Blair Waldorf skrev:

Da vil jeg spør, hvorfor lar du menneskene ødelegge jorda vi bor på? Og ikke kom med det fri vilje snakket.

Han har allerede, direkte, sagt hvorfor.

Grunn nummer 1

(6:165) For He it is Who has appointed you vicegerent over the earth, and has exalted some of you over others in rank that He may try you in what He has bestowed is upon you. *146 Indeed your Lord is swift in retribution, and He is certainly AllForgiving, All-Compassionate.

Grunn nummer 2

(67:1) Blessed is He *1 in Whose Hand is the dominion of the Universe, *2 and Who has power over everything; *3

(67:2) Who created death and life that He might try you as to which of you is better in deed. *4He is the Most Mighty, the Most Forgiving; *5

Grunn nummer 3

(51:56) I created the jinn and humans for nothing else but that they may serve Me; *53

(51:57) I desire from them no provision, nor do I want them to feed Me. *54

(51:58) Surely Allah is the Bestower of all provision, the Lord of all power, the Strong. *55

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 17.04, Maju Mjau skrev:

Hvis Gud eksisterte og jeg fikk stilt han et spørsmål så ville det vært: Hvorfor har du skapt folk til å ikke tro på deg?

Dette har informert om:

(51:56) I created the jinn and humans for nothing else but that they may serve Me; *53

(51:58) Surely Allah is the Bestower of all provision, the Lord of all power, the Strong. *55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 22.07, Bootyhunter skrev:

Hvorfor lar du uskyldige mennesker og ikke minst barn lide rundt om i verden når du har så mye makt?

Dette er hva Gud har sagt om det i Koranen:

(29:2) Do people think that they will be let go merely by saying: 'We believe,' and that they will not be tested, *1

(29:3) for We indeed tested those who went before them? *2Allah will most certainly ascertain *3 those who spoke the truth and those who lied.

(29:4) Do the evil-doers *4suppose that they will get the better of Us? *5 How evil is their judgement!

(29:5) Let him who looks forward to meeting Allah know that Allah's appointed term will surely come to pass. *6 He is All-Hearing, All-Knowing. *7

(29:6) Whosoever strives does so to his own good. *8 Surely Allah stands in no need of anyone in the whole Universe. *9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, omarel skrev:

Dette har informert om:

Allright, synes likevel det er snåle greier og jeg ville forlangt et grundigere svar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maju Mjau skrev:

Allright, synes likevel det er snåle greier og jeg ville forlangt et grundigere svar.

Som hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2017 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Du får stille Gud et spørsmål. Hva spør du om ?

Og jeg tror selv om du er ateist så kan du fint svare på et hypotetisk spørsmål.

Anonymkode: 647d9...632

Jeg hadde spurt hvorfor han har skapt slike tullinger som oss mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...