Gå til innhold

Kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg Var i kirken i dag, jeg skulle ønske jeg forstod, jeg føler meg så frustrert, føler bare de som har gjort noe dumt som å drepe noen, vært i fengsel, «bedrevet hor» som de sier har funnet lyset og er lykkelig, eller har fått det inn med teskje. Jeg prøver, men jeg forstår deg ikke.

Anonymkode: 4e72b...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg Var i kirken i dag, jeg skulle ønske jeg forstod, jeg føler meg så frustrert, føler bare de som har gjort noe dumt som å drepe noen, vært i fengsel, «bedrevet hor» som de sier har funnet lyset og er lykkelig, eller har fått det inn med teskje. Jeg prøver, men jeg forstår deg ikke.

Anonymkode: 4e72b...806

Det å gå i kirken er ikke alltid nok for alle. Leser du Bibelen? Kanskje en bibelgruppe kunne hjulpet deg? Ellers finnes det mye bra på nettet, både fra norske kirkesamfunn og andre. Om det er noe du lurer på er det bare å spørre!

Endret av Gjøksuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Det å gå i kirken er ikke alltid nok for alle. Leser du Bibelen? Kanskje en bibelgruppe kunne hjulpet deg? Ellers finnes det mye bra på nettet, både fra norske kirkesamfunn og andre. Om det er noe du lurer på er det bare å spørre!

Hvorfor er ikke kirke nok for alle?

Anonymkode: 5f30b...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ikke kirke nok for alle?

Anonymkode: 5f30b...a68

Ikke alt en lurer på vil eller kan nødvendigvis svares på i en gudstjeneste. Ulike kirkesamfunn praktiserer selvsagt dette ulikt, men om det eneste forholdet en har til kristendom er søndagsgudstjenesten kan jeg forstå at noen trenger mer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Ikke alt en lurer på vil eller kan nødvendigvis svares på i en gudstjeneste. Ulike kirkesamfunn praktiserer selvsagt dette ulikt, men om det eneste forholdet en har til kristendom er søndagsgudstjenesten kan jeg forstå at noen trenger mer.  

Er ikke kirken kristen nok liksom?

Anonymkode: 5f30b...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke kirken kristen nok liksom?

Anonymkode: 5f30b...a68

Kirkebenken frelser ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Kirkebenken frelser ikke :) 

Da er det bare å gi faen i kirken da? Da slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å ikke gå der 😁

Anonymkode: 5f30b...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 19.47, AnonymBruker skrev:

jeg Var i kirken i dag, jeg skulle ønske jeg forstod, jeg føler meg så frustrert, føler bare de som har gjort noe dumt som å drepe noen, vært i fengsel, «bedrevet hor» som de sier har funnet lyset og er lykkelig, eller har fått det inn med teskje. Jeg prøver, men jeg forstår deg ikke.

Anonymkode: 4e72b...806

Helt fantastisk at du vil forstå dette! Det er utrolig mye spennende med livet med Gud. Jeg tror på Jesus selv. Det er så mye jeg ikke forstår selv men etter at jeg sa ja til Jesus og gav han hele meg har jeg opplevd så mye med han. 

Gi slipp på ditt eget liv å gi det til Jesus. Be til Jesus. Bønn med Jesus er ikke bare å sette seg ned på kne å be, men også å snakke med han. Dette du forteller her inne, fortell det til Jesus . Det virker kanskje rart til å begynne med men jeg lover Du kommer ikke til å angre. 

Si alt du føler og si du er forvirret til Jesus. Han hører deg. Si at han skal få bestemme over livet ditt nå og at du ikke orker å prøve å finne ut Selv hva som er greia. 

Det er alltid noen som føler mer enn andre når det gjelder Jesus og Gud. Ikke stress med å føle noe. Det handler ikke om følelser men om tro. Det var lenge det ikke skjedde noe med meg men så drog jeg på et møte med Todd White. ante ikke hva som ventet meg men jeg hadde bestemt meg på forhånd å overgi meg selv til Gud. etter det har jeg forstått mer og mer. Men ikke stress med det! Det kan hende noe han hadde med seg. Det er ikke alltid lett å vite hvofor noen føler mer enn andre, noen blir helbredet og andre ikke. viktigste er å ikke stresse med det og bygget et personlig forhold med Jesus selv. Snakk med Jesus og be om Forståelse. Det trenger ikke å være formelt, bare feks "Jesus kompis håper du kan hjelpe meg med denne situasjonen og disse tankene" eller lignende. sånn kan du feks snakke med Jesus. 

Det er faktisk ikke så komplisert som folk skal ha det til. 

Anbefaler å se Todd White på YouTube. 

Anonymkode: e0b50...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...