Gå til innhold

Menn som vil bli ekte menn igjen og lede an i kampen mot feminismen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke lyst på en sånn mann. Jeg tror nok jeg ender om med en mann på alternative høyre eller alt-light. 

For øvrig for å komme med litt fakta bak påstandene mine:

http://www.kstatecollegian.com/2014/03/09/recent-studies-prove-traditional-gender-roles-bring-greatest-happiness/

"This suggests that well-being, in addition to sexual satisfaction, is increased when gender roles fall into more traditional practices. Both studies recorded higher scores of satisfaction for both women and men when conventional roles were practiced. In turn, the studies recorded lower scores for both sexes when duties were focused on equality, rather than customary gender practices – proving that traditional roles result in the greatest happiness."

Og igjen, jeg kan ikke fatte at feminismen har kjempet for at vi skal miste denne muligheten. Ja man kan fortsatt være hjemme, men sånn egentlig har vi mistet denne muligheten i praksis fordi når samlet inntekt i familien gikk opp, gikk også priser på alt mulig også opp, for eksempel på hus. Det er jo ikke spesielt fett å leve på en inntekt i dag, det kan vel alle være enige om? Og skal man klare det må den ene ha ekstremt god inntekt.

Jeg er ikke MOT at kvinner skal få jobbe. Jeg er bare lei meg for at jeg har mistet muligheten til å ikke jobbe. Det har jeg jo i praksis, selv om jeg ikke har det i teorien.

Anonymkode: be1eb...479

Jeg kan ikke argumentere mot undersøkelsen og synspunktene dine. De må du da få ha, de plager ikke meg. 🙂 

For min del tror jeg det er individuelt hva som funker for ulike folk. Jeg kunne nok aldri ha vært din mann, for å si det sånn. 😉😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutes ago, AnonymBruker said:

 

Jeg er ikke mot at kvinner skal få jobbe, men jeg er lei meg for at jeg har mistet muligheten til å være hjemme. 

Anonymkode: be1eb...479

Men du HAR FAKTISK IKKE mistet den muligheten, den er der, du må bare finne en mann som ønsker å fø på deg. De finnes.

Selv er jeg utrolig fornøyd med å være "karriærekvinne" og å ha en hjemmeværende mann som tar seg av hus og barn, og kan ikke skjønne at noen ønsker å gå tilbake til en tid der slike kjønnsroller ikke var frivillige, men påtvungne.

Samfunnet er heller ikke slik at et par MÅ ha to jobber, for dersom den ene parten tjener bare litt over snittet (selv tjener jeg rundt 500.000) og man bosetter seg litt usentralt, deler 1 bil, har barna hjemme/deltid barnehage, bruker litt tid på å kjøpe mat og klær på tilbud, lage mat fra bunnen av, stoppe sokker og sy klær som går istykker, ikke drar på utenlandsferie hver år, og sånne ting som var en SELVFØLGE på 50-tallet, så holder det lenge med bare 1 lønn.

Anonymkode: bf539...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg vil tilbake til femtitallet, og jeg vet at det ikke var noen dans på roser å være alenemor da, de få som faktisk ble det. Hadde jeg blitt alenemor på den tiden måtte jeg tatt meg en jobb, akkurat som jeg må i dag. Tror du samfunnet kaster penger etter meg fordi jeg er alenemor? Jeg får 970 kr. mer i mnd enn dere som er i parforhold, og jeg får dekket 64% av sfo-regningen (sånn ca. husker ikke helt) Jeg kan ikke være hjemmeværende alenehusmor i 2017, om det er det du tror?

Jeg er ikke mot at kvinner skal få jobbe, men jeg er lei meg for at jeg har mistet muligheten til å være hjemme. 

Anonymkode: be1eb...479

Jo, du kan være hjemmeværende husmor kjære deg. Du kan funne deg en mann som er villig til å betale alt for deg og barna, akkurat som du hadde måtte gjøre på 50-tallet. 

Rart du snakker for alle kvinner. For JEG hadde hatet å ikke ha mulighet til å jobbe. Jeg HATER å vaske of druve i hjemmet. Jeg hadde ikke føkt det sørlig greit heller, om jeg måtte ha spurt min mann om å få nye klær, som om han eide meg, når jeg trengte det, fordi jeg ikke hadde penger selv. At du vil det, er greit. Men ikke kom her å si at kvinner i det hele er mer lykkeluge som hjemmeværende eiendeler som er prisgitt mannen og at haner i luvet og ikke forlater en for å kunne gjøre de minste ting, og ikke minst ta vare på sine barn 

Anonymkode: b100f...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du kan være hjemmeværende husmor kjære deg. Du kan funne deg en mann som er villig til å betale alt for deg og barna, akkurat som du hadde måtte gjøre på 50-tallet. 

Rart du snakker for alle kvinner. For JEG hadde hatet å ikke ha mulighet til å jobbe. Jeg HATER å vaske of druve i hjemmet. Jeg hadde ikke føkt det sørlig greit heller, om jeg måtte ha spurt min mann om å få nye klær, som om han eide meg, når jeg trengte det, fordi jeg ikke hadde penger selv. At du vil det, er greit. Men ikke kom her å si at kvinner i det hele er mer lykkeluge som hjemmeværende eiendeler som er prisgitt mannen og at haner i luvet og ikke forlater en for å kunne gjøre de minste ting, og ikke minst ta vare på sine barn 

Anonymkode: b100f...19c

Når jeg har funnet meg en mann kan jeg forhåpentligvis være det ja, sånn det er pr. nå kan jeg ikke det.

Dette er selvfølgelig generelt, men jeg la ved en link lenger opp i tråden her 

"This suggests that well-being, in addition to sexual satisfaction, is increased when gender roles fall into more traditional practices. Both studies recorded higher scores of satisfaction for both women and men when conventional roles were practiced. In turn, the studies recorded lower scores for both sexes when duties were focused on equality, rather than customary gender practices – proving that traditional roles result in the greatest happiness."

http://www.kstatecollegian.com/2014/03/09/recent-studies-prove-traditional-gender-roles-bring-greatest-happiness/

Anonymkode: be1eb...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke lyst på en sånn mann. Jeg tror nok jeg ender om med en mann på alternative høyre eller alt-light. 

For øvrig for å komme med litt fakta bak påstandene mine:

http://www.kstatecollegian.com/2014/03/09/recent-studies-prove-traditional-gender-roles-bring-greatest-happiness/

"This suggests that well-being, in addition to sexual satisfaction, is increased when gender roles fall into more traditional practices. Both studies recorded higher scores of satisfaction for both women and men when conventional roles were practiced. In turn, the studies recorded lower scores for both sexes when duties were focused on equality, rather than customary gender practices – proving that traditional roles result in the greatest happiness."

Og igjen, jeg kan ikke fatte at feminismen har kjempet for at vi skal miste denne muligheten. Ja man kan fortsatt være hjemme, men sånn egentlig har vi mistet denne muligheten i praksis fordi når samlet inntekt i familien gikk opp, gikk også priser på alt mulig også opp, for eksempel på hus. Det er jo ikke spesielt fett å leve på en inntekt i dag, det kan vel alle være enige om? Og skal man klare det må den ene ha ekstremt god inntekt.

Jeg er ikke MOT at kvinner skal få jobbe. Jeg er bare lei meg for at jeg har mistet muligheten til å ikke jobbe. Det har jeg jo i praksis, selv om jeg ikke har det i teorien.

Anonymkode: be1eb...479

Dette er en amerikansk studie. En rask kikk på artikkelen viser at de måler lykke i antall samleier. Siden USA har et helt annet system enn oss, er det lite overførbart. Mye av det amerikanske samfunnet med "norsk" levestandard er basert på at mor er hjemme med barna. Arbeidslivet er ikke like fleksibelt som her med korte dager, fleksitid og lange ferier. Barnehager osv er dyrere. Dersom man ikke er rik nok til å leie hjelp, blir hverdagen mer stressende med mindre tid til barna enn det vi har her. (Nå snakker jeg ikke om de rike eller de fattige, men om de som er mer på normalt norsk nivå.)

I Norge har vi også lengre fødselspermisjoner i tillegg til godene nevnt over, alt er tilrettelagt mye bedre for mødres deltakelse i arbeidslivet. På dette området tror jeg nok amerikanske forskningsresultater fører oss på villspor.

Dere må også huske at verken kvinner eller menn er genetisk disponert for å støvsuge... Jeg tror ikke evolusjonen rakk å bringe oss dit, for å si det sånn! Vi er mange som heller vil ha en lønnet jobb enn en ulønnet.

Anonymkode: 0c2a5...cbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har funnet meg en mann kan jeg forhåpentligvis være det ja, sånn det er pr. nå kan jeg ikke det.

Dette er selvfølgelig generelt, men jeg la ved en link lenger opp i tråden her 

"This suggests that well-being, in addition to sexual satisfaction, is increased when gender roles fall into more traditional practices. Both studies recorded higher scores of satisfaction for both women and men when conventional roles were practiced. In turn, the studies recorded lower scores for both sexes when duties were focused on equality, rather than customary gender practices – proving that traditional roles result in the greatest happiness."

http://www.kstatecollegian.com/2014/03/09/recent-studies-prove-traditional-gender-roles-bring-greatest-happiness/

Anonymkode: be1eb...479

Og her er et nyere studie som viser det motsatte:

https://thesocietypages.org/ccf/2016/07/08/a-reversal-in-predictors-of-sexual-frequency-and-satisfaction-in-marriage/

Dessuten er det vel mest snakk om hvem som skal bære ut søpla i disse studiene, ikke nødvendigvis å være hjemmeværende. Folk må fordele sine huslige plikter som de selv vil, og de blir lykkelige og tilfredse om det føles rettferdig. Å klage på at man ikke har muligheten til å være hjemme er noe ganske annet, selv er jeg sjeleglad for at man har muligheten til å ikke være det.

Og du har jo fremdeles muligheten til det :) Bare å finne en likesinnet mann. Leit for deg at samfunnet ikke lengre tvinger alle menn til å være forsørgere og alle kvinner til å være hjemmeværende sånn at du har et enda større dating pool, men det finnes jo fremdeles de som gjerne kan leve etter din modell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.10.2017 den 19.14, herremann skrev:

jeg prøver igjen: jeg er ikke her for å legge skyld på noen. jeg poengterer at menn også har problemer i samfunnet.
 


De problemene som argumenteres med i denne og andre antifeminist tråder som menn trekker frem at menn har er ikke på grunn av kvinner. Derimot er de problemene kvinner trekker frem i feministdebatten problemer kvinner møter på grunn av menn. 

Enkelt oppsummert: At gutter faller ut av skolen er ikke kvinners feil, at kvinner voldtas av menn er menns feil. 
Argumentene og problemene til dere som menn har ingenting å gjøre i en kjønnsdebatt, feministdebatt eller menimistdebatt å gjøre. 

Anonymkode: 2ae8e...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, AnonymBruker said:

Enkelt oppsummert: At gutter faller ut av skolen er ikke kvinners feil.

Argumentene og problemene til dere som menn har ingenting å gjøre i en kjønnsdebatt, feministdebatt eller menimistdebatt å gjøre. 

Anonymkode: 2ae8e...041

et skolesystem som er mer tilpasset jenters læring samt at dere kvoteres inn med lavere karakterer til forskjellige studier.
er ikke det urettferdig?

hvordan forsvarer du at en kvinne kvoteres inn til et studium med lavere karakterer kun fordi hun er kvinne?

det er en grunn til at så mange flere kvinner uteksamineres fra universitenen enn menn. (og i det hele tatt fullfører vidergående). og det bør vi finne en løsning på.
tjener ingen at gutter faller ut av skolen.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke mot at kvinner skal få jobbe, men jeg er lei meg for at jeg har mistet muligheten til å være hjemme. 

Anonymkode: be1eb...479

Det er fordi du har barn og ikke økonomi til å være hjemme. Det har ingenting med at er feminismens feil at du er singel og ikke har en rik mann som kan forsørge deg og barnet ditt. 

Det er mange feminister som er hjemmeværende, feminismen handler ikke om at alle kvinner må jobbe for å være en ekte kvinne men muligheten til å velge, muligheten til å tjene sine egne penger, og muligheten til å drive med ting hun interesserer seg for og ikke være låst til hjemmet og aldri få dyrke sine interesser eller ferdigheter bare fordi hun er kvinne og av "slavekjønnet". 

Anonymkode: 2ae8e...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du har barn og ikke økonomi til å være hjemme. Det har ingenting med at er feminismens feil at du er singel og ikke har en rik mann som kan forsørge deg og barnet ditt. 

Nei det er ikke derfor. Dette ønsket har ikke dukket opp før senere år. At jeg er singel er helt og holdent mitt eget valg, det å få barna mine var også mitt valg. Jeg klandrer ingen for min situasjon slik den er i dag, annet enn meg selv.

Det jeg også skrev lenger opp her var at jeg ønsker å være hjemmeværende uten å bli sett rart på, bli sett ned på og oppfattet som at jeg ikke gjør en verdifull jobb, hvilket de fleste svarene jeg har fått her beviser at det kan jeg ikke. 

Jeg har heller aldri sagt at ikke kvinner skal jobbe, eller ha muligheten til det. Jeg er for likestilling. Par og gifte må få velge sin måte å leve på uten at andre skal blande seg og snakke nedsettende når noen velger noe annerledes.

Anonymkode: be1eb...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 17.03, herremann skrev:

Jeg har sagt det mange ganger før her på forumet, jeg definerer meg selv som en KLASSISK feminist.
Hvor kvinner og menn behandler liks. Samme ansvar, muligheter og rettigheter i samfunnet.
Jeg er motstander av hva feminismen er vokst seg til i dag. Kvinner skal ut og frem koste hva det koste vil.
Det er irrelevant hvem som er best kvalifisert så lenge de har det riktige mellom beina. At et individ skal gis spesielle rettigheter kun basert på hva som er mellom being er for meg helt absurd og feil.

Feminismen du snakker om har ALDRI eksistert. Det har alltid handlet om særgoder for kvinner, aldri om likestilling. Det har vært gjennomgående helt fra suffragettene og frem til i dag.

Det var til og mad mange av sufragett feministene som var motstandere av kvinnelig stemmerett fordi de da fryktet at kvinner også måtte inn i værneplikten slik som var tilfellet for at menn skulle få stemmerett. Men så fikk de sikret seg stemmerett UTEN å måtte ta byrden av å tjene landet i værneplikten slik som menn måtte for å få stemme.

Anonymkode: 715cf...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Dakar menn de har det så vanskelig

Anonymkode: 91376...d32

Takk for at du bekrefter feminismens holdning til menn.

Feminismes polariserende mannssyn vil før eller siden føre til at menn organiserer seg og slår tilbake. Bløffen om idealet om likestilling er avslørt. Kvinnekamp avler mannskamp. Selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke derfor. Dette ønsket har ikke dukket opp før senere år. At jeg er singel er helt og holdent mitt eget valg, det å få barna mine var også mitt valg. Jeg klandrer ingen for min situasjon slik den er i dag, annet enn meg selv.

Det jeg også skrev lenger opp her var at jeg ønsker å være hjemmeværende uten å bli sett rart på, bli sett ned på og oppfattet som at jeg ikke gjør en verdifull jobb, hvilket de fleste svarene jeg har fått her beviser at det kan jeg ikke. 

Jeg har heller aldri sagt at ikke kvinner skal jobbe, eller ha muligheten til det. Jeg er for likestilling. Par og gifte må få velge sin måte å leve på uten at andre skal blande seg og snakke nedsettende når noen velger noe annerledes.

Anonymkode: be1eb...479


Det er ingen kvinner som ville sett ned på deg, valget er ditt. Som sagt er det mange feminister som velger å være hjemme. 
Men det er desverre mange menn som har en nedsettende holdning mot hjemmeværende kvinner fordi de kaller det for snylting på mannen og begynner å jazze om at skal man ikke liksom være feminist osv. Å være hjemmeværende med barn betyr ikke at man ikke er feminist eller mindre kvinne, feminismen handler om at man kan ta valget selv og gjøre det som passer best for sin familie. 
 

Anonymkode: 2ae8e...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:


Det er ingen kvinner som ville sett ned på deg, valget er ditt.
 

Anonymkode: 2ae8e...041

For noe tull! 

Jeg var ufrivillig hjemmeværende da barna var små, og av de som ikke visste at jeg var hjemme på grunn av sykdom fikk jeg høre at jeg bidro til å sette kvinnekampen 50 år tilbake i tid, at jeg burde skjemmes, at jeg prostituerte meg, og mere til.
Absolutt alle kommentarene kom fra kvinner.
Her kom valgfriheten i siste rekke.

Anonymkode: 9a8af...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull! 

Jeg var ufrivillig hjemmeværende da barna var små, og av de som ikke visste at jeg var hjemme på grunn av sykdom fikk jeg høre at jeg bidro til å sette kvinnekampen 50 år tilbake i tid, at jeg burde skjemmes, at jeg prostituerte meg, og mere til.
Absolutt alle kommentarene kom fra kvinner.
Her kom valgfriheten i siste rekke.

Anonymkode: 9a8af...e64

Takk! Jeg mener også det. Noe svarene jeg har fått i denne tråden også viser. Man kan ikke ønske å være hjemmeværende uten å bli sett ned på. Det "er ikke greit" å velge å ikke jobbe. Enda det ikke går utover noen andre enn mannen som fungerer som forsørger for familien, og i mitt tilfelle er han nødt til å ønske dette selv. Han må se fordelene med dette selv, både for seg selv og for barna. Kanskje vil jeg ta en deltidsjobb for å ha noe å gjøre når barna blir litt større (de barna jeg evt får med ny mann), men min erfaring er at jo større barna er jo mer hektisk blir det. Opp til et visst punkt selvfølgelig.

Anonymkode: be1eb...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Jalp said:

Takk for at du bekrefter feminismens holdning til menn.

Feminismes polariserende mannssyn vil før eller siden føre til at menn organiserer seg og slår tilbake. Bløffen om idealet om likestilling er avslørt. Kvinnekamp avler mannskamp. Selvfølgelig.

Vi er flere som jobber med denne mobiliseringen av menn mot kvinner

Selv jobber jeg utelukkende med å hjelpe brødre og skape et brorskap. Sammen er vi sterke.

Bitches will be bitches.

Anonymkode: fd098...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg mener også det. Noe svarene jeg har fått i denne tråden også viser. Man kan ikke ønske å være hjemmeværende uten å bli sett ned på. Det "er ikke greit" å velge å ikke jobbe. Enda det ikke går utover noen andre enn mannen som fungerer som forsørger for familien, og i mitt tilfelle er han nødt til å ønske dette selv. Han må se fordelene med dette selv, både for seg selv og for barna. Kanskje vil jeg ta en deltidsjobb for å ha noe å gjøre når barna blir litt større (de barna jeg evt får med ny mann), men min erfaring er at jo større barna er jo mer hektisk blir det. Opp til et visst punkt selvfølgelig.

Anonymkode: be1eb...479

Jeg tror du misforstår de som prøver gi deg råd. 

Grunnen til at det "ikke er greit å velge bort jobb" handler ikke om at man ser ned på deg, det handler om at i mange tilfeller forstå man  ikke risikoen man utsetter deg for. Det er ikke mannen som rammes av utfordringene du utsetter deg for ; det er deg. Og mange av dem er vanskelige å forutse, selv om de er enkle å spå (Vi vet hvor vi skal, men ikke hvordan vi kommer dit). 

Vi lever i ett samfunn som ikke har muligheten til å vurdere verdier som ikke er priset. Hva det betyr i praksis? All verdiskapningen du gjør i en familie er verdiløs over tid. Du får ikke pensjon basert på det, all innsats er verdiløs over tid ved en skilsmisse. (ja du tilegner deg verdier i oppgjøret og dine barne er sikret hvis du fortsetter å ha hovedansvar, men det er begrenset reell fremtidig verdi i dette; å være hjemmeværende koster deg ikke bare lønnen idag, men hele din fremtid.)

I dag handler ikke din økonomiske planlegging hvordan vi skal takle til neste lønn og om vi kommer oss gjennom vinteren og om våre barn kommer gjennom skolen, men helt til man skal dø.

Så lenge du kan si : "Jeg har en plan!", eller "Vi tar det som det kommer", synliggjør det at du har TENKT.  Og det er trusselen av at noen har gjort dårlige valg fordi de ikke har forstått hele problemet og tatt høyde for hva de må løse som får folk til å reagere.

Man ønsker deg det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Druid skrev:

Jeg tror du misforstår de som prøver gi deg råd. 

Grunnen til at det "ikke er greit å velge bort jobb" handler ikke om at man ser ned på deg, det handler om at i mange tilfeller forstå man  ikke risikoen man utsetter deg for. Det er ikke mannen som rammes av utfordringene du utsetter deg for ; det er deg. Og mange av dem er vanskelige å forutse, selv om de er enkle å spå (Vi vet hvor vi skal, men ikke hvordan vi kommer dit). 

Vi lever i ett samfunn som ikke har muligheten til å vurdere verdier som ikke er priset. Hva det betyr i praksis? All verdiskapningen du gjør i en familie er verdiløs over tid. Du får ikke pensjon basert på det, all innsats er verdiløs over tid ved en skilsmisse. (ja du tilegner deg verdier i oppgjøret og dine barne er sikret hvis du fortsetter å ha hovedansvar, men det er begrenset reell fremtidig verdi i dette; å være hjemmeværende koster deg ikke bare lønnen idag, men hele din fremtid.)

I dag handler ikke din økonomiske planlegging hvordan vi skal takle til neste lønn og om vi kommer oss gjennom vinteren og om våre barn kommer gjennom skolen, men helt til man skal dø.

Så lenge du kan si : "Jeg har en plan!", eller "Vi tar det som det kommer", synliggjør det at du har TENKT.  Og det er trusselen av at noen har gjort dårlige valg fordi de ikke har forstått hele problemet og tatt høyde for hva de må løse som får folk til å reagere.

Man ønsker deg det beste. 

Takk for omtanken, men har jeg skrevet noe sted her at jeg ikke har tenkt på min økonomiske fremtid? Jeg er klar over at jeg ikke opparbeider meg rett til pensjon ved å være hjemmeværende, derfor må det en pensjonsspareplan på plass. Det skal være avtaler på hvordan ting skal løses ved et evt brudd. Jeg har 16 års erfaring i arbeidslivet, hvilket vil si jeg har jobbet halve livet enten heltid eller deltid, og jeg har en utdannelse.

Så ved et evt brudd vil jeg ha gode sjanser for å få jobb igjen, evt starte eget firma. Og jeg vil ha med meg verdiene vi selvfølgelig deler likt. Og jeg har en del verdier fra før, bla hus. Og jeg vil ha en pensjonssparekonto.

Denne løsningen blir jo til med bakgrunn i at min mann ser gevinsten ved at jeg er hjemme og er villig  til å betale for det. 

Anonymkode: be1eb...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter at voksne mennesker skal få ta sine egne valg for hvordan de lever sine liv uten at andre legger seg for mye opp i det.

Frihet til å velge, ansvar for eget liv. Om noen vil være alenemor eller om noen vil jobbe, så er ikke det andres sak.

Selv ville jeg (på papiret) ikke vært sammen med ei dame som kun ville være hjemme uten å ha en jobb, men det betyr ikke at jeg vil frata andre den muligheten. Det betyr bare at det vil bli nedprioritert som potensiell livspartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...