Gå til innhold

For fem år siden lo mamma av meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg sa etter at dama dumpet meg at jeg skulle være singel resten av livet..

5,5 år etter er jeg fremdeles fast bestemt på det samme. Jeg har vært forelska en gang siden, men jeg bare lukket det inne og unngikk personen, og det gikk greit. Jeg visste at det ikke var gjensidig, og selv om det var tilfelle ville det gått til helsike på et tidspunkt.

Ingenting kan få meg til å endre mening. Det er bare sårende å være i et forhold, siden en av partene blir dumpet til slutt. Det er heller ingen mening i å få barn, de fleste barn i dag er bortskjemte drittunger som gnir trynene sine ned i mobilene sine, uansett. Og de er frekke og respektløse mot andre mennesker.

Jeg ble ikke gitt noen fantastisk barndom, og det var aldri lov å vise følelser, annet enn sinne. Vi snakket aldri om slikt. Jeg mistet pappaen min tidlig, og det ødela livet mitt. Jeg kunne ikke snakke med andre i familien om det. Alt ble lagt lokk på.

Kanskje kjærlighet bare er for noen utvalgte, men ikke alle.

Anonymkode: ccf5c...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at du ikke er villig til å prøve å være lykkelig. Det er ikke sunt å dyrke sorg og elendighet. Selv om du har hatt kjærlighetssorg og en dårlig oppvekst så betyr ikke det at du ikke kan leve og ha det fint nå. Hva så om du går inn i et forhold som tar slutt om noen år? Ingen har noen garanti for at forholdet skal vare. Man kan ikke slutte å leve fordi man kanskje kan dø i morgen.

Anonymkode: 7e664...51e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg sa etter at dama dumpet meg at jeg skulle være singel resten av livet..

5,5 år etter er jeg fremdeles fast bestemt på det samme. Jeg har vært forelska en gang siden, men jeg bare lukket det inne og unngikk personen, og det gikk greit. Jeg visste at det ikke var gjensidig, og selv om det var tilfelle ville det gått til helsike på et tidspunkt.

Ingenting kan få meg til å endre mening. Det er bare sårende å være i et forhold, siden en av partene blir dumpet til slutt. Det er heller ingen mening i å få barn, de fleste barn i dag er bortskjemte drittunger som gnir trynene sine ned i mobilene sine, uansett. Og de er frekke og respektløse mot andre mennesker.

Jeg ble ikke gitt noen fantastisk barndom, og det var aldri lov å vise følelser, annet enn sinne. Vi snakket aldri om slikt. Jeg mistet pappaen min tidlig, og det ødela livet mitt. Jeg kunne ikke snakke med andre i familien om det. Alt ble lagt lokk på.

Kanskje kjærlighet bare er for noen utvalgte, men ikke alle.

Anonymkode: ccf5c...26c

Du er feig, thats it :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som ikke har hatt en fantastisk barndom, men til syvende og sist handler det om å ta ansvar for sitt eget liv og skape sin egen lykke. Man er sin egen lykkes smed. Det er et så bra sitat som desverre har mistet verdien i dag, men hvis du reflekterer ordentlig over det så stemmer det veldig godt. 

Forhold er ikke for alle, det kan være et bevisst valg for mange hvor de faktisk har det bedre. All ære til de som har tatt et valg som passer seg og sitt liv og som blir lykkelig av å ha funnet sin måte å leve sitt liv på. 

Men hvis du ikke egentlig ønsker å tilbringe livet alene synes jeg du er litt feig helt ærlig. For bak alle de som lever et lykkelig - ikke nødvendigvis hele tiden eller et perfekt samliv- skjuler det seg mange kamper og hårete kameler som har blitt svelget. Det er for ytterst få personer lykke og suksess serveres på et sølvfat uten noen skår i porselenet, for å si det sånn. Alt må jobbes for her i livet. Du må satse noe for å vinne noe, vi har alle tatt vår del av kjærlighetssorgen og vært borti dårlige/ulykkelige forhold og fått hjertene våre knust. Hvis du blir lykkeligere av å dyrke offerrollen og samtidig forsvare og bortforklare de dårlige erfaringene dine med en dårlig og kald barndom så vær så god. Du blir ikke lykkeligere av det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist at du ikke er villig til å prøve å være lykkelig. Det er ikke sunt å dyrke sorg og elendighet. Selv om du har hatt kjærlighetssorg og en dårlig oppvekst så betyr ikke det at du ikke kan leve og ha det fint nå. Hva så om du går inn i et forhold som tar slutt om noen år? Ingen har noen garanti for at forholdet skal vare. Man kan ikke slutte å leve fordi man kanskje kan dø i morgen.

Anonymkode: 7e664...51e

Jeg vet etter det forrige bruddet at jeg ikke er kapabel til å takle det neste.

Jeg vil heller ikke videreføre drittgenene jeg åpenbart har.
 

7 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Du er feig, thats it :)

Hva så? Har det noe å si, egentlig?

Anonymkode: ccf5c...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet etter det forrige bruddet at jeg ikke er kapabel til å takle det neste.

Jeg vil heller ikke videreføre drittgenene jeg åpenbart har.
 

Hva så? Har det noe å si, egentlig?

Anonymkode: ccf5c...26c

Selvfølgelig har det noe å si, du går glipp av noe potensielt vakkert. Livet er da faen ingen dans på roser, du vil gå på tryne, men prøver du mange nok ganger vil du finne noen som gjør deg lykkelig(ere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Selvfølgelig har det noe å si, du går glipp av noe potensielt vakkert. Livet er da faen ingen dans på roser, du vil gå på tryne, men prøver du mange nok ganger vil du finne noen som gjør deg lykkelig(ere).

Dessverre er det ingen indikasjon på det.

Anonymkode: ccf5c...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det ingen indikasjon på det.

Anonymkode: ccf5c...26c

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

:(

Kan trøste meg med at det er indikasjon på at jeg blir en del av en annen statistikk..

Anonymkode: ccf5c...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet da. Alle blir dumpa. Alle kjenner på den følelsen at kjærlighet bare er smerte og buhu og man skal være singel for alltid. 
Men de fleste vokser opp og innser at det er kjærlighet og viderebringing av gener, oppdra barn med gode verdier som gradvis kan forme planeten til et bedre sted og redde planeten fra undergang, som er meningen med livet. 
Kjærlighet gjør vondt, men også helt fantastisk når det først klaffer. 

Moren din lo av deg fordi hun også har tenkt akuratt samme tanken som deg når hun var ung og vet at dette er sånn som alle er gjennom og føler etter de har blitt dumpa. Om du fremdeles etter fem år etter å bli dumpa hater forhold og damer trenger du terapi. 

Det at du har hatt en barndom uten kjærlighet burde inspirere deg til å nettopp spre og vektlegge kjærlighet, for da vet du jo hvor vondt det er å leve uten. Kjærlighet ER for alle! 

Anonymkode: 891c2...b03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Gjør det som får deg lykkelig - om det er som singel eller ei.

Uansett hva?

Anonymkode: ccf5c...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Uansett hva?

Anonymkode: ccf5c...26c

Innenfor lovens og moralens grenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke 90% av mennesker tenker det midt i et brudd? Moren din lo for hun har nok vært akkurat lik i sin ungdom, og vet at det går over. At du tviholder på de negative følelsene er ikke normalt. Alle opplever dritt i livet, men ikke alle velger å dyrke den bedritne følelsen de følte da. Livet går videre. Å holde på slik du gjør er en fin måte å utvikle intrapersonlige problemer på, og den eneste som taper på det er deg selv

Anonymkode: 7c6b0...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å kvitte seg med sin mor, eller begrense kontakt.

Det er mange mennesker i velfungerende gode forhold, de negative tankene dine ødelegger mye for deg, veldig mye. 

Jobb med deg selv, fokuser på og forandre en slik destruktiv tankegang som du har, kjærlighet mellom to mennesker eksisterer, det handler om og finne en som er riktig for deg, ingen ekser er riktig. Derimot kan de ødelegge mye for mange mennesker som tror at de vil bli behandlet likt i neste forhold.

Heier på deg:lillesky2:

Anonymkode: 26c3d...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det ingen indikasjon på det.

Anonymkode: ccf5c...26c

Nei , ikke når du har gitt opp. 
Ronaldo ble ikke fotballproff av å gi opp første gangen han bomma på målet eller legge opp karrieren første gang han skada seg. 

 

Anonymkode: 891c2...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coolaid
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg sa etter at dama dumpet meg at jeg skulle være singel resten av livet..

5,5 år etter er jeg fremdeles fast bestemt på det samme. Jeg har vært forelska en gang siden, men jeg bare lukket det inne og unngikk personen, og det gikk greit. Jeg visste at det ikke var gjensidig, og selv om det var tilfelle ville det gått til helsike på et tidspunkt.

Ingenting kan få meg til å endre mening. Det er bare sårende å være i et forhold, siden en av partene blir dumpet til slutt. Det er heller ingen mening i å få barn, de fleste barn i dag er bortskjemte drittunger som gnir trynene sine ned i mobilene sine, uansett. Og de er frekke og respektløse mot andre mennesker.

Jeg ble ikke gitt noen fantastisk barndom, og det var aldri lov å vise følelser, annet enn sinne. Vi snakket aldri om slikt. Jeg mistet pappaen min tidlig, og det ødela livet mitt. Jeg kunne ikke snakke med andre i familien om det. Alt ble lagt lokk på.

Kanskje kjærlighet bare er for noen utvalgte, men ikke alle.

Anonymkode: ccf5c...26c

Det er ikke mer synd på deg enn noen andre. 

Du fremstiller deg som et offer. Det trenger du ikke være, du bestemmer selv i eget liv. Dritt som har skjedd før trenger du ikke la diktere videre liv og lykke.  Du får ny tid hver dag og bestemmer selv hvordan du skal bruke den.

Kjærligheten er ikke for noen få utvalgte, den er for alle som ønsker den velkommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så trist at du ikke er villig til å prøve å være lykkelig. Det er ikke sunt å dyrke sorg og elendighet. Selv om du har hatt kjærlighetssorg og en dårlig oppvekst så betyr ikke det at du ikke kan leve og ha det fint nå. Hva så om du går inn i et forhold som tar slutt om noen år? Ingen har noen garanti for at forholdet skal vare. Man kan ikke slutte å leve fordi man kanskje kan dø i morgen.

Anonymkode: 7e664...51e

Hallo, du vet at mange sliter psykisk etter brudd? Mange ender i psykiatrien og det koster samfunnet masse hvert år. I noen tilfeller ender det med døden også fordi folk klarer bare ikke leve mer :( 

Så å kalle TS feig og at han ikke tør å satse syns jeg er litt frekt egentlig. Sier ikke at TS kunne havne helt nede i kjelleren, men faktum er jo at mange gjør det. Det er ikke alle som er psykisk sterke og klarer riste utroskap av seg f.eks. 

Man kan ha et fint liv alene. Jeg har flere venninner som ble brent av menn for nesten 20 år siden, de tør heller ikke date igjen. Så det er ikke unormalt å tenke som du gjør. 

Anonymkode: d35d2...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man å oppføre seg på en skikkelig måte og behandle partneren med respekt, blir en ikke dumpet.

Anonymkode: 0903c...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klarer man å oppføre seg på en skikkelig måte og behandle partneren med respekt, blir en ikke dumpet.

Anonymkode: 0903c...4cb

Det der er bare PISS. Jeg kjenner så mange bra folk som ikke har sett bruddet komme, som virkelig har prioritert kjæresten sin. Og blitt dumpet likevel. Dette skjedde meg også. Jeg gjorde ALT for exen og han sa han aldri hadde vært så lykkelig som med meg. Bare et par dager etterpå ble jeg dumpet. Endte opp på sykehus pga selvmordsforsøk. Var i behandling av psykiatrien i 3 år etter bruddet. Og du sier jeg fortjente det? Fy faen. SKAM DEG! 

Anonymkode: d35d2...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...