Gå til innhold

Må ha førerkort klasse b i to år før man tar førerkort klasse d?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lest om regler og krav på statens vegvesen og andre sider, men finner ingenting om dette. Jeg finner bare aldersgrense,  som er 24 år. 

Jeg har en nav veileder som sier at jeg ikke kan bli bussjåfør enda fordi jeg kjørte opp på klasse b for 1,5 år siden. Jeg fyller alderskravet og vet det er marked for yrket, så jeg ønsker sterkt å bli det. 

Stemmer det min veileder sier? 

 

Anonymkode: e88df...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Man kan ikke kjøre opp til tunglapp før man er ferdig med prøvetiden for kø B. 

Anonymkode: f26f2...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Man kan ikke kjøre opp til tunglapp før man er ferdig med prøvetiden for kø B. 

Anonymkode: f26f2...8f8

Dette må du nesten hjemle for meg. 

Det som står i forskriften er : § 30-10.Førerprøve klasse D

Kandidater som skal avlegge førerprøve for klasse D må ha bestått førerprøven for klasse B.

Anonymkode: 42027...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Man kan ikke kjøre opp til tunglapp før man er ferdig med prøvetiden for kø B. 

Anonymkode: f26f2...8f8

Enig med brukeren over: Jeg finner INGENTING om å være ferdig med prøvetiden i regelverket! Så dumt om det er tilfelle når det ikke står noe sted... 

Vilkår for prøvetid går,  så langt jeg ser., kun ut på hardere sanksjoner ved lovbrudd. 

Hilsen ts 

Anonymkode: e88df...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med brukeren over: Jeg finner INGENTING om å være ferdig med prøvetiden i regelverket! Så dumt om det er tilfelle når det ikke står noe sted... 

Vilkår for prøvetid går,  så langt jeg ser., kun ut på hardere sanksjoner ved lovbrudd. 

Hilsen ts 

Anonymkode: e88df...c9e

Står det ikke så gjelder det ikke :)

Anonymkode: 42027...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...