Gå til innhold

Fuglen ønsker frø.. Eller veien til adopsjon?


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Vi har en liten en på straks ett år, og har kjempelyst på en til! Problemet er bare at det da vil bli noen nervepirrende måneder, for jeg fikk alvorlige komplikasjoner med førstemann, og deretter et langvarig sykehusopphold for både ham og meg. For tiden venter jeg på svar på noen undersøkelser de har tatt på sykehuset, om de i det hele tatt gir meg klarsignal. 

Hvis de gjør det, så begynner vi å prøve med en gang desember er omme!

Hvis de ikke gir klarsignal, begynner vi nok også å prøve med en gang desember er omme! ;)

Ja, jeg vet at det kan være litt galskap... Har tenkt veldig på det, men ønsker meg så veldig en "normal" fødsel (selv om det blir keisersnitt), og en "normal" barselperiode. Hvis jeg i det hele tatt kan bli gravid igjen, for det er visst litt vanskelig etter de komplikasjonene jeg hadde (veldig sjeldent).

Kryss fingrene for at jeg får beroligende svar fra sykehuset! :)

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Det hørtes dramatisk ut med forrige svangerskap! Min mor ble satt igang tidligere pga risiko for slike komplikasjoner vet jeg. 

Blir veldig spennende å følge :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hallo: vil gjerne følge med her!

Så spennende med nr. 2! Er selv prøver og har lyst på to tette (har ingen enda :angry:).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med strarten på en spennende tid. Hvorfor tenker dere å starte i desember og ikke november? På grunn av jul?

Jeg har selv en på 5 mnd og vi har allerede prøvd i 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 21.10.2017 den 19.27, LilleMy1989 skrev:

Hei :vinke:

Det hørtes dramatisk ut med forrige svangerskap! Min mor ble satt igang tidligere pga risiko for slike komplikasjoner vet jeg. 

Blir veldig spennende å følge :nigo:

 

Hei! :) Så koselig at du vil følge meg i denne spennende perioden! Det var veldig dramatisk sist, ja. Alt var egentlig forferdelig, så jeg håper på litt mindre drama denne gangen. Har blitt henvist DPS for å snakke om fødselen min og håper at det vil gjøre meg mindre redd :)

På 21.10.2017 den 21.16, Blådiamant skrev:

Hei :hallo: vil gjerne følge med her!

Så spennende med nr. 2! Er selv prøver og har lyst på to tette (har ingen enda :angry:).

Hei, og velkommen! :) Jeg er ikke helt ung lenger selv, så vi vil også gå for et par tette. Har lyst til å bli ferdig med barn før jeg er 38. Har dere prøvd lenge?

På 23.10.2017 den 9.45, Ny Bruker skrev:

Gratulerer med strarten på en spennende tid. Hvorfor tenker dere å starte i desember og ikke november? På grunn av jul?

Jeg har selv en på 5 mnd og vi har allerede prøvd i 2 mnd.

Takk :) Vi tenker rett og slett å vente til han er ett år, så det blir 18 måneder mellom fødslene. Rett og slett fordi det er det som er anbefalt på grunn av keisersnitt og de komplikasjonene jeg hadde sist.

Krysser fingrene for dere! Jeg hadde nok ikke blitt klar selv så tidlig, for vi hadde kolikkbaby. :o Men nå håper vi veldig på nummer to! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Geirfuglen said:

 

Hei, og velkommen! :) Jeg er ikke helt ung lenger selv, så vi vil også gå for et par tette. Har lyst til å bli ferdig med barn før jeg er 38. Har dere prøvd lenge?

Ikke så lenge nei. Er i pp6 nå og har prøvd siden juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Geirfuglen

Da har vi snakket med sykehuset per telefon, og de sier dessverre at de fraråder meg en ny graviditet. Vi skal inn for å snakke med dem nå i januar. Vi har begynt å holde alle kort åpne. En eventuell ny graviditet, surrogati og adopsjon. Men jeg ønsker så sårt å oppleve en normal barseltid med en nyfødt baby... Min forrige lå i lang tid på nyfødtintensiven, og jeg var veldig syk i tre måneder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg gjerne følge med :) 

Så kjipt med de nyhetene. Er det fordi det er risiko for at det samme kan skje igjen? 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig leit å høre nyheten fra sykehuset :( håper dere finner en løsning som passer dere, uansett hva det blir :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 4.1.2018 den 21.58, kaffemor skrev:

Hei! Her vil jeg gjerne følge med :) 

Så kjipt med de nyhetene. Er det fordi det er risiko for at det samme kan skje igjen? 😕 

Hei! :vinke: Så hyggelig! :) 

Ja, jeg tok det veldig tungt. Vi har hatt det så tøft på grunn av alt det som skjedde sist, og håpet har vært at et nytt barn og en ny og god opplevelse kan bøte på dette. De sier at de er redde for at det skal skje igjen ja. Jeg tenker jo at jeg da vil være på sykehuset og at de vil forstå hva som skjer, og at komplikasjonene ikke blir like alvorlige da, men det er veldig skummelt å ta et slikt valg.

På 5.1.2018 den 9.28, Sille4 skrev:

Virkelig leit å høre nyheten fra sykehuset :( håper dere finner en løsning som passer dere, uansett hva det blir :hjerte:

Tusen takk for det:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Geirfuglen

Da har jeg fått en ny time på et annet sykehus med en som er virkelig god på de komplikasjonene jeg fikk. Skal få en ny vurdering, for å se om hun har samme syn på det. Håper veldig at vi får et mer positivt svar denne måneden! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geirfuglen

Haha, sorry småklein tittel, men jeg var litt fjasete og overtrøtt nå 😄 

Jeg har fått tommel opp for å prøve og samboer har sagt ja! :yvonne: Da er det bare å få fjernet spiralen fort som fy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Geirfuglen

Spiralen er ute! Hurra, skal definitivt bruse med fjærene. Bare mensen går over, er så lenge siden jeg hadde den sist at jeg fikk helt sjokk over at det var så vondt :P Kom et par dager etter at jeg tok ut spiralen. Jeg har begynt med folat. Bør jeg ta det i en hel måned før vi begynner prøvingen? Usikker på om vi skal bruke annen prevensjon ved førstkommende eggløsning. Hva er disse forkortelsene igjen? 1 dpo? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Har selv en som blir to i år og tok ut spiralen i slutten av mars. Er i første PP nå. Følger deg gjerne på veien videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
Gjest Geirfuglen

Negativ test og fikk mensen i dag :( Hjalp nok ikke på at jeg var bortreist på jobbkonferanse midt i den fertile perioden. Jaja, man kan vel ikke akkurat regne med at det skal klaffe på første forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Geirfuglen

Negativ test og fikk mensen i forigårs :( 

Jeg ble så fort gravid sist og har håpet at det skulle gå sånn denne gangen også. Samtidig må man vel kanskje regne med at det ikke er vanlig at det klaffer på første forsøk, og i tillegg har jeg ikke hatt helt oversikt over eggløsninger osv, trengte ikke å sette meg inn i det sist. Dermed endte jeg med å kjøpe en svindyr fertilitetsmonitor for de skattepengene jeg fortsatt ikke er helt sikker på om jeg får.. Haha 

Har da altså prøvd i to måneder uten at det klaffet, så får vi se hvordan det går neste måned. 

Det positive er at jeg i nye to uker kan nyte sommer, sol og å drikke masse vin 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...