Gå til innhold

Fuglen ønsker frø.. Eller veien til adopsjon?


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Da er det klart at første prøverørsforsøk med ICSI var uten hell. Prøver oss litt på tester og LadyComp igjen denne måneden, og satser på nytt forsøk igjen neste måned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit ❤️ det sies jo at vi er ekstra fertil etter en ivf behandling, så det er lov å håpe på fullklaff hjemme også 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
6 timer siden, Neutral90 skrev:

Så leit ❤️ det sies jo at vi er ekstra fertil etter en ivf behandling, så det er lov å håpe på fullklaff hjemme også 👏

Takk, jeg satser på det! Klarer ikke helt å slutte å håpe :)

Jeg har greid å ikke bli altfor lei meg, har liksom hatt det litt på følelsen at det ikke skulle gå. Men av en eller annen grunn ble jeg litt lei meg akkurat pga dette egget, og akkurat dette embryoet. Er det rart? Å få litt «følelser» for det? Det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt, så jeg ble veldig overrasket over egen reaksjon. Er det andre som har reagert på samme måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Geirfuglen

Jeg trodde jeg ikke ville ta det tungt, men jeg gikk faktisk i kjelleren etter det mislykkede forsøket. Eller, kanskje mest etter å få vite at jeg må på nedregulering i to nye måneder før vi kan gjennomføre et nytt forsøk. Det var så sykt tungt sist. Nedfor, trist, håravfall på hodet, hårvekst i ansiktet, la på meg, sov dårlig, uro, hetetokter osv. Helt jævlig og samtidig må jeg gå på daglige, vonde sprøyter med blodfortynnende. Blir skikkelig lei meg.

I mellomtiden fikk jeg plutselig eggløsning i går! Jeg tok masse eggløsningstester etter menstruasjonen, men de ble aldri positive. Til slutt ga jeg opp, ble nedfor av det også. Og nå, mens jeg ventet på ny menstruasjon merket jeg plutselig eggløsning. Så da hopper vi til køys et par ekstra ganger nå ;) Er det noen andre som har opplevd at ny eggløsning kommer så sent etter IVF/ICSI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå god klem fra meg ❤️ fy fader altså, ivf er som en loddrett Berg og dalbane. Det er kjempevanskelig og det tærer på fysisk og psykisk. 

Jeg har alltid gått rett i syklus igjen, men har bare hatt kort protokoll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 24.2.2020 den 14.50, Neutral90 skrev:

Åå god klem fra meg ❤️ fy fader altså, ivf er som en loddrett Berg og dalbane. Det er kjempevanskelig og det tærer på fysisk og psykisk. 

Jeg har alltid gått rett i syklus igjen, men har bare hatt kort protokoll. 

Takk ❤️ Ja, jeg har aldri skjønt hva folk sliter med, det er kjempetungt. Jeg har sluppet unna PMS og sånt også, så jeg har vært heldig sånn sett. Føler at det rett og slett er kjempeødeleggende psykisk med bivirkningene, og samboer og jeg kranglet masse. Sånt hjelper jo ikke på.. Vi har vært sammen i mange år og krangler vanligvis aldri.

Ellers har vi jo et barn med funksjonsnedsettelser fra før, han ble skadet på grunn av sykehusfeil. Sliter veldig med "systemet". Får avslag på alt for tiden, og det tærer veldig på.

Når det blir sånne ting ved siden av, blir man jo ikke akkurat i topphumør. ;)

Vi greide å ha oss på eggløsningsdatoen da. 😄 Har jo ikke hatt flaks de to årene vi har prøvd, men jeg fortsetter å håpe, kanskje man er litt ekstra fruktbar etter ICSI. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Geirfuglen

Så kom koronaen, og i tillegg har jeg hatt dårlig erfaring med Medicus. De skulle også henvise oss til Riksen i oktober i fjor, men har glemt å sende henvisningen.. Og tiden går fra meg. Nå har jeg prøvd såpass lenge uten hell.. Jeg begynner å komme til et punkt der jeg kanskje må godta at dette er noe jeg ikke skal få oppleve.

Vi holder også på med bygging, og jeg sliter med å overtale samboer til å bygge et ekstra soverom for et potensielt barn som det ser ut som vi ikke kommer til å få. Kan ikke si annet enn at dette er en tung tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bygge et ekstra soverom så vil dere uansett få et rom som kan brukes som hobbyrom/kontor/gjesterom/tvstue/osv. Så det synes jeg mannen din burde gå med på jeg da 😊 Fikk du ikke begynt på nedregulering nå pga korona eller er du igang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Geirfuglen

Da har det gått noen nye måneder. Vi har fått avslag på mer behandling. Og fortsatt ikke gravid på naturlig vis. Det har vært tunge måneder. Tenk at vi skulle bli blant dem som ikke fikk barna vi ønsker oss.

Vi har satt oss opp på kurs om adopsjon for å høre om det kan være noe for oss. Og det ekstra soverommet blir bygget. Blir det ikke barn, blir det gjesterom. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Kjære fuglen, jeg har tenkt på deg 🌺 Veldig kjipt med avslag, håper adopsjonsforberende kurs var opplysende. Klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
10 timer siden, Neutral90 skrev:

Kjære fuglen, jeg har tenkt på deg 🌺 Veldig kjipt med avslag, håper adopsjonsforberende kurs var opplysende. Klem. 

Tusen takk for omtanken ❤️ Håper du får ønskefamilien til slutt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...