Gå til innhold

Fuglen ønsker frø.. Eller veien til adopsjon?


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
På 16.7.2018 den 10.20, Azumarill skrev:

Ikke få panikk helt enda :troest: Jeg tenkte det samme selv, at det skulle gå på null-komma-svisj iden det gikk så fort sist, men det er jo faktisk helt normalt at det kan ta opptil et år. Kan jo uansett satse på at alle gode ting er tre? Kos deg med vin så lenge! :kristin:

Tusen takk! Drukket masse vin i sommer! 😄

Så var det i gang med ny prøveperiode. Igjen sammen med hele slekta i akkurat den fertile perioden ;) 

Så er jeg i gang med testing. Har testet med sånne tidlige tester. Alle har vært så negative de kan bli. Fører nøye oversikt over syklusen med to apper og LadyComp, og ifølge alle disse skulle jeg fått mensen i går. Jeg pleier alltid å være presis. Men tok to nye tester i dag, og de var fortsatt negative, så jeg er nok bare sen. 😕

Bruker fort opp denne pakken med tester fra billige-tester.. Blir ikke så billig likevel.. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen

Huff, dette er nervepirrende. Tre dager på overtid nå og ikke fått mensen, men negativ graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
2 timer siden, bondekone skrev:

Oi, spennende! Har du noen symptomer? Helt sikker på EL?

Jeg hadde litt vondt i magen i dag, så jeg trodde mensen skulle komme. Men det skjedde aldri.. Ganske sikker på EL ja, jeg har tempet daglig i en måned, og ført kalender i to måneder før det. Sykt spent! Samtidig må jeg vel være litt realistisk og regne med at testen ville blitt positiv nå hvis jeg faktisk var gravid.. Men mister ikke alt håp enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geirfuglen

Enda en menstruasjon kom.. Kjenner at jeg begynner å miste litt motet. Føler at graviditet og fødsel er så enkelt for alle andre. Har kjøpt inn eggløsningstester som jeg skal ta denne måneden, også gjør vi et siste ordentlig forsøk. Hvis ikke det funker, må vi nok vurdere andre metoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geirfuglen

Nå føler jeg meg litt mer positiv! Jeg har brukt LadyComp og et par fertilitetsapper i noen måneder, men det ser ut som de har bommet litt på dag. Jeg har visst eggløsning ganske kjapt etter at mensen er over, så det spørs nok om jeg har truffet rett dag tidligere.

Så denne måneden har vi i det minste hatt oss på riktig dag! 😁 Satser på at det klaffer denne måneden eller neste! Skjer det ikke, må vi iverksette tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingerne for at dere får full klaff🤞🏻 Er jammen ikke lett å forstå seg på kroppen og finne akkurat det lille vinduet der man faktisk kan bli gravid. Merker at jeg selv er veldig overrasket over hvor mye jeg ikke visste før jeg startet prøvingen om hvordan kroppen fungerer. Man lærer mye i denne prosessen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Geirfuglen
På 16.10.2018 den 8.24, Lavterskel skrev:

Krysser fingerne for at dere får full klaff🤞🏻 Er jammen ikke lett å forstå seg på kroppen og finne akkurat det lille vinduet der man faktisk kan bli gravid. Merker at jeg selv er veldig overrasket over hvor mye jeg ikke visste før jeg startet prøvingen om hvordan kroppen fungerer. Man lærer mye i denne prosessen😊 

Takk! Det har vært litt å finne ut av ja, og fortsatt har jeg ikke forstått det helt. 

Ser ut som jeg har 25 dagers syklus, og fire dagers eggløsning. Har sjekket eggløsning med den fra Clearblue med smilefjes som jeg fikk anbefalt, Nå har vi prøvd hver eneste av disse fire dagene denne måneden, så nå håper jeg inderlig! Skal ikke stå på innsatsen i alle fall 😄 Men føler jo at vi har prøvd veldig siden mai nå...11 dager til graviditetstest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geirfuglen

Nå føler jeg meg mismodig og lei. Negativ graviditetstest igjen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke IVF pga komplikasjonene etter sist fødsel og å fortsette med all denne prøvingen går meg skikkelig på nervene. Det er ikke akkurat lett å få til denne prøvingen med en liten en heller liksom.. Litt trist i dag.. Prøver desember og  januar, og hvis det ikke skjer noe innen det, må vi gjøre noen andre vurderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Geirfuglen
På 20.11.2018 den 13.32, LilleMy1989 skrev:

Nei off :( Veldig kjedelig å høre! Får du ikke privat heller? 

Nei, får ikke det fordi risiko er såpass stor for komplikasjoner ved IVF. Må nok bare fortsette å prøve selv. Nesten et år med prøving nå begynner dog å ta på! 

Føler i det minste litt ny giv nå :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Geirfuglen

Oppdatering: Fortsatt ikke noe hell. Denne måneden har han for en gangs skyld ikke vært noe borte under eggløsningen da, så jeg krysser fingrene! Spent på graviditetstesten denne gangen.

Nå har vi vært prøvere i nøyaktig ett år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geirfuglen

Etter at du Lille My skrev det med privat IVF, så bestemte jeg meg for å ta en telefon. Og vet du hva, det var helt greit! Så nå har jeg vært inne og tatt blodprøver. Blir spennende å se hva som skjer nå. Samtidig blir jeg litt sint, da sykehuset jeg var på i nærmest sa at ingen seriøse ville ta i meg med en ildtang pga komplikasjonene. Først ringte jeg en privat, og de var så positive at jeg ringte Riksen også. Riksen sa at det var null stress. Angrer veldig på at jeg ikke har fått en second opinion tidligere, nå har det gått noen år og jeg er plutselig 38 snart. 😕 Men tusen takk for at du skrev det med privat, Lille My. Vet ikke hvorfor jeg ikke hadde tenkt på det. 

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at de virker positive og at det åpner seg en mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Geirfuglen

Nå har vi kommet i gang med IVF! Er fortsatt sint på sykehuset for all den tiden vi har kastet bort fordi de mente jeg ikke burde bli gravid igjen. 
Jeg er i gang med såkalt nedregulering, og tror jeg da kan bli klar til innsett i februar eller noe sånt. Alt av prøver var gode, så de mener sjansen for å lykkes var gode. Jeg hadde visst masse egg fortsatt! Og det var godt liv i svømmerne til samboer også. Hurra, da er vi et lite skritt videre på veien! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider Geirfuglen 😄 som du sier så er dere på vei nå 👍 er det nasespray du tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Geirfuglen
55 minutter siden, Neutral90 skrev:

Spennende tider Geirfuglen 😄 som du sier så er dere på vei nå 👍 er det nasespray du tar?

Ja, superspennende! Jeg har tatt en Procren-sprøyte, jeg tror de kalte det eggløsningssprøyte. Jeg skal ha lang protokoll pga endometriose/adenomyose, så derfor er det sikkert litt annet regime. Går privat rett og slett fordi de hadde kortest ventetid, og føler meg godt ivaretatt hittil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 30.10.2019 den 13.17, Blådiamant skrev:

Spennende! Håper dere lykkes! Hvor mange barn har du/dere fra før? 😊

Tusen takk! ❤️
 

Vi har ett barn fra før som kom til på naturlig vis, men på grunn av svikt i fødselshjelpen fikk barnet vårt alvorlige skader og lå lenge på nyfødtintensiv (og jeg fikk skader som gjør at det er vanskelig å bli gravid igjen, har fått pasientskadeerstatning). Så jeg ønsker så veldig å gå gravid igjen og å få en normal barseltid og at alt normaliseres litt.

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geirfuglen

Føler liksom at det aldri skal gå min vei. Begynte akkurat med stimulering, men har tidligere hatt kreft og de har nå funnet en liten kul igjen som jeg skal følge opp. Fikk beskjed om det før helgen. Var veldig usikker på om jeg bare skulle avslutte kur eller ikke, men valgte å fortsette til jeg har snakket med dem. Er endelig i gang med stimulering med Bemfola, og Prednisolon etter lang protokoll, så dette er kjipt. Til uka skal jeg inn for å ta ultralyd. Har ikke vært god på å ta alt til riktig tidspunkt, så det spørs vel kanskje om det klaffer ordentlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...