Gå til innhold

Tør du stå fram som seksuelt trakassert?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, siden jeg er mann så er det ikke så poppis å fortelle slikt. Jeg skal bare være glad at noen gidder å klå meg mellom beina på byen (kvinner og menn) eller på jobb (kvinner). 

Anonymkode: 0b029...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri følt meg krenket i situasjoner der folk har vært svært fysisk nærgående enten fordi de er drita eller har null sosiale antenner. For det har faktisk ikke skjedd at noen har fortsatt etter at jeg har gitt beskjed om at de skal legge det av. Jeg sier bare fra og glemmer det neste øyeblikk fordi meldingen alltid har blitt respektert. 

Kan føle meg mye mer krenket av folk som prøver seg på det samme rent verbalt, med type makt-/overtaleseteknikker som er mye mer subtile og ikke går i kategorien seksuell trakassering i det hele tatt men er mer "groomer"-typer.

Anonymkode: 055ad...c0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, siden jeg er mann så er det ikke så poppis å fortelle slikt. Jeg skal bare være glad at noen gidder å klå meg mellom beina på byen (kvinner og menn) eller på jobb (kvinner). 

Anonymkode: 0b029...5c0

Det er likevel seksuell trakassering. Menn som er så tøffe på andre områder, men så er det ikke tøft å stå fram, når det er tøffere enn mye annet. Kan skjønne at det er ekstra tøft for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, siden jeg er mann så er det ikke så poppis å fortelle slikt. Jeg skal bare være glad at noen gidder å klå meg mellom beina på byen (kvinner og menn) eller på jobb (kvinner). 

Anonymkode: 0b029...5c0

Det er slike uttalelser som gjør det vanskelig for gutter / menn og bli trodd på hvis de blir utsatt for overgrep og ikke blir tatt på alvor. Myten lever i beste velgående at menn liker å bli klådd på. Håper det var ironi fra din side. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Blir så mye bråk med den alkoholiserte eksen min da.

Anonymkode: 8af70...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg har ikke behov om å fortelle om overgrep som liten, overgrep som tenåring eller en kollega som tafset. Ikke til alle. Noen få vet. De er meg nære.

Anonymkode: 6ec48...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det er slike uttalelser som gjør det vanskelig for gutter / menn og bli trodd på hvis de blir utsatt for overgrep og ikke blir tatt på alvor. Myten lever i beste velgående at menn liker å bli klådd på. Håper det var ironi fra din side. 

Noen menns "ego" gjør stor skade for alle menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hva mener du med "å stå fram"? 

Jeg kan godt innrømme her under mitt nick. Hva betyr det?

Jeg ville ikke gått ut offentlig med mitt egentlige navn. 

"Alle" i denne byen jeg bor vet at jeg har vært med en sosiopat. Han er hatet her av de fleste. Det holder. Det holder lenge. Hva mer jeg har opplevd holder jeg veldig godt for meg selv. Litt stolthet har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt stå fram, har blitt befølt på byen sikkert 100 ganger. På rumpa, i skrittet og på puppene.  Er det tabu å stå fram om slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, NotNaomi skrev:

Hva mener du med "å stå fram"? 

Jeg kan godt innrømme her under mitt nick. Hva betyr det?

Jeg ville ikke gått ut offentlig med mitt egentlige navn. 

"Alle" i denne byen jeg bor vet at jeg har vært med en sosiopat. Han er hatet her av de fleste. Det holder. Det holder lenge. Hva mer jeg har opplevd holder jeg veldig godt for meg selv. Litt stolthet har jeg.

Kjipt at du har hatt det slik NotNaomi, men jeg skjønner ikke helt den siste setningen, "litt stolthet har jeg" 

Om du er blitt utsatt for overgrep fra ham/henne skjønner jeg at du ikke ønsker å utbrodere hva du er blitt utsatt for, men det er vel heller ikke poenget at du skal?

Kampanjen handler ikke om at du skal fortelle HVA du er utsatt for, men at du har opplevd overgrep, verbalt eller fysisk. 

 

For å svare på TS spørsmål: 

Nei jeg har ikke blitt med på trenden, selvom jeg kunne satt opp #metoo hundrevis av ganger etter å ha jobbet i utelivsbransjen i åresvis. Syntes det er viktig å sette søkelys på dette med overgrep, men føler at kampanjen nå er vinklet mest mot kjendiser og da faller poenget litt bort. Media har ikke fulgt godt nok opp Ola og Kari i hverdagssituasjoner. At datteren min på 15 skal føle seg ukomfortabel fordi det er en nabomann som stadig skal fortelle henne at hun er sexy, har flotte lår og går pent. At datteren min på 18 skal oppleve at en fyr sier til henne på butikken når hun skal kjøpe lime at hun" sikkert kunne gå for meloner så hun får fylt litt bedre ut"  Det er hva kampanjen er ment å vise.

Endret av tånegla
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er bare enda en tåpelig trend som nok vil føre til at mange vil hevde at de har det for å føle seg spesielle

Anonymkode: a45b8...bc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner faktisk flere som har brukt hæsjtæggen #metoo uten å ha opplevd trakassering. De sa de gjorde det for å "støtte kampanjen", og at det kan godt hende at de en eller annen gang har opplevd å bli tafset på, uten at de husker det. 

Dette viser bare det som allerede har vært diskutert her inne; dette er en trend tilsvarende #jegharopplevd som skaper blest en kort tid, før folk bare glemmer det, og alt er tilbake til normalen. 

Anonymkode: 66658...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fordi jeg gidder ikke diskusjoner og folk som påstår at jeg bare dikter det opp eller overdriver.

Anonymkode: 34ca3...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, OPIgirl skrev:

Det er slike uttalelser som gjør det vanskelig for gutter / menn og bli trodd på hvis de blir utsatt for overgrep og ikke blir tatt på alvor. Myten lever i beste velgående at menn liker å bli klådd på. Håper det var ironi fra din side. 

Det er den responsen du som oftest får dersom du forteller noe slikt. Det blir ledd bort, du får høre hvor heldig du er som blir klådd på etc. Selv om de fleste reagerer mer negativt om det er menn som gjør det enn kvinner. Og det er derfor de færreste av oss står fram med det. 

Selv setter jeg pris på at folk lar være å ta steder de ikke har noe med å ta på.

Anonymkode: 0b029...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt seksuellt trakassert, men kjenner mange andre som også har det, også menn. Jeg tror jeg ikke lyver om jeg sier at jeg har blitt taffset på puppene minst 100 ganger. siden jeg var 16, noen av disse har vært kvinner. ved 4-5 anledninger har jeg blitt ekstra rasende. Eks samboer ble tatt på rumpa av sin kvinnelige sjef 3-4 ganger, et lett klaps på rumpa. han sa aldri noe. Jeg tror aldri jeg har trakassert noen selv, men jeg er ikke 100% sikkert. Derimot så vil jeg si at menn som tafser fort får et dårlige rykte hos kvinner.

Anonymkode: 4a133...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle kvinner og veldig mange menn har blitt det. Så det er ikke noe tabu akkurat. Poenget er vel at en del av de som er seksuelt slitsomme, ikke forstår hvor plagsomt (og slitsomt i lengden) det kan være. Derfor er en aksjon på sin plass.

De som pøbler, vel vitende om hva de gjør, fortsetter vel med det. Men om det går an å gjøre noe i forhold til de som ikke forstår at de plager folk, så er det faktisk verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som nå er nytt er at det er en del samfunns topper som stortsett har fått gjøre som de vil. Mange har vist om anklagene, men både menn og kvinner har prøvd å skjule dette og gjort det mulig for gjerningsmannen å fortsette.

Et eksempel er Dominique Struss-Khan, lederen av sosialdemokratene i Frankrike, toppen av eliten, en globalist og politisk korekt politiker. Hundrevis har vist om det, men ikke noe ble gjort.

Bill Cossby, alle viste det, men ingen sa noe. Mannen ligger langt til venstre politisk og har mektige venner i demokratene og flere organisasjoner som jobber med uretferdighet i mot sorte. En ivrig kritiker av høyre siden og fortsatt rasisme i det amerikanske samfunnet. Han er nå anklaget for å ha misbrukt minst 35 kvinner, alle hvite.

https://www.thecut.com/2015/07/bill-cosbys-accusers-speak-out.html

 

Så har vi Harvey Weinstein, en av filmindustriens mektig og rikeste menn. Sterke politiske forbindelser til demokratene. God venn med Hillary Clinton noe man ikke nevner i Nrk, men mange mener at politikere på venstresiden har hindret skandalane fra å bli publisert selv om både New York Times og NBC har hatt beviser lenge.

https://www.nytimes.com/2017/10/11/business/harvey-weinstein-sexual-harassment.html

I Sverige er det nå også et oppgjør. En sentral leder i svensk TV har sagt opp etter at kvinner har stått fram og sagt at mannen i flere år har sex trakassert kvinner. I tillegg TV-profilen Martin Timell, selv om det han har gjort kanskje ikke er fult så alvorlig, så er han tatt av luften i TV4. Så har vi også Aftonbladets Fredrik Virtanen, over lang tid anklaget for trkassering og voldtekt, likevel forsøkt beskyttet av svensk presse.

Det alle disse har til felles er at de er plassert lagt til venstre politisk, er opptatt av kvinners rettigheter. Mener at høyre siden og de som måtte ønske instramming i asylpolitikken er hjerteløse og mangler empati.

Misbruk kan skje i alle politiske miljøer, men det som er ille er at venstre siden har prøvd å beskytte overgripere som er politisk korrekte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...