Gå til innhold

Bør et klaps på rumpa føre til mange års fengsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke seksuell trakassering når hun tar ham i øret, hvisker ham i øret med dype pust når han ikke ønsker det? Ta 10 år for henne også.

Anonymkode: 51414...383

Det kommer helt an på hva hun sier. Situasjonen virker dog konstruert og lite sannsynlig (med mindre han allerede har gitt uttrykk for at han ønsker slik kontakt, og da er det jo ikke trakassering).

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uønsket øyekontakt må også straffes. Jeg er lei av å bli glodd på.

Anonymkode: 7f9aa...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uønsket øyekontakt må også straffes. Jeg er lei av å bli glodd på.

Anonymkode: 7f9aa...448

Ja, det må også regnes som en form for seksuell trakassering, men det er svært vanskelig å bevise hva det var han så på.

Et unntak kan være menn som snur seg etter kvinner de har passert på gata, dette er i hvert fall seksuell trakassering.

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uønsket øyekontakt må også straffes. Jeg er lei av å bli glodd på.

Anonymkode: 7f9aa...448

 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må også regnes som en form for seksuell trakassering, men det er svært vanskelig å bevise hva det var han så på.

Et unntak kan være menn som snur seg etter kvinner de har passert på gata, dette er i hvert fall seksuell trakassering.

Anonymkode: b0a52...dee

Skrev dere #metoo basert på dette?

Anonymkode: af698...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner elsker skjeløyde menn, for de trakasserer aldri med blikket sitt. ;)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrev dere #metoo basert på dette?

Selvsagt. Kritikken mot #metoo er at et fåtall reelle overgrep er sauset sammen med "overgrep" av typen "jeg har blitt sett på", og oppslutningen brukes så til å "bevise" at overgrep er langt mer vanlig enn man har trodd. Dette er oppkonstruert fake news verre enn noe vi har sett på lang tid.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:

Kvinner elsker skjeløyde menn, for de trakasserer aldri med blikket sitt. ;)

Selvsagt. Kritikken mot #metoo er at et fåtall reelle overgrep er sauset sammen med "overgrep" av typen "jeg har blitt sett på", og oppslutningen brukes så til å "bevise" at overgrep er langt mer vanlig enn man har trodd. Dette er oppkonstruert fake news verre enn noe vi har sett på lang tid.

Trist når menn bagatelliserer terroriseringen som kvinner stadig utsettes for. Ta heller ansvar!

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er bagatelliseringen i mitt innlegg? Kan det være du som bagatelliserer reelle overgrep ved å legge dem i samme kategorien som "noen har sett på meg"?

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Hvor er bagatelliseringen i mitt innlegg? Kan det være du som bagatelliserer reelle overgrep ved å legge dem i samme kategorien som "noen har sett på meg"?

 

Det er mange typer overgrep og seksuell trakassering. Alle som har opplevd å bli forulempet, er ofre for seksuell trakassering. #metoo er Ikke bare ment for dem som har opplevd overfallsvoldtekter.

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Nettopp derfor blir kampanjen med rette latterliggjort. I debatten på NRK kom den ene kvinnen med sin #metoo-historie: Noen hadde forsøkt å kysse henne en gang hun var på ute på et sjekkested!!! Ikke sånn å forstå at hun hadde fått noen traumer av det, altså, men med tanke på alle andre kvinner som ikke er så sterke som henne, så var det veldig viktig å stå frem.

Skal man le eller gråte?

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Et par år for en klaps?

Da må alle andre straffer bli høyere for at det skal stå i forhold til hverandre. Tre år for klaps, fem år for tafsing, tjue år for voldtekt, livstid for død. 

Kommer til å bli fullt i fengslene... vi gjør det mer praktisk og billig: mer enn to drap/voldtekt/pedofili blir straff i den elektriske stol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Horten Market skrev:

... Nettopp derfor blir kampanjen med rette latterliggjort. I debatten på NRK kom den ene kvinnen med sin #metoo-historie: Noen hadde forsøkt å kysse henne en gang hun var på ute på et sjekkested!!! Ikke sånn å forstå at hun hadde fått noen traumer av det, altså, men med tanke på alle andre kvinner som ikke er så sterke som henne, så var det veldig viktig å stå frem.

Skal man le eller gråte?

Når en mann forsøkte å kysse henne mot hennes vilje, var dette åpenbart et seksuelt overgrep, om enn ikke voldtekt. Dette gir ingen grunn til å latterliggjøre #metoo-kampanjen, snarere tvert om. Det er viktig å få frem i lyset alle former for seksuelle overgrep og trakassering, slik at det konkretiseres hvor enormt dette samfunnsproblemet er.

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...