Gå til innhold

Til deg som fant kjærligheten i 35-års alder+?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Elaine Marley skrev:

Jeg er passert 35, og ser det selv, men ser ikke hvorfor det skal være noe negativt. Man kan se bra ut som 35-åring og som 40-åring.

Kjenner ikke den konkurransen egentlig, men skjønner at menn ønsker seg yngre kvinner. At de derimot bare skal ha 20 år yngre kvinner er sterkt overdrevet.  

Du er ung enda. Jeg holdt meg godt til jeg var 40 år.  Er passert 45 og merker alderen mye mye mer nå. Dessverre så blir man mer usynlig for det motsatte kjønn i min alder. Ikke at det betyr så mye for meg , for jeg er fornøyd med livet som det er. Men det er mange andre single kvinner på min alder og eldre som jeg kjenner som går single fordi det er for få single menn og fordi mennene på vår alder foretrekker yngre kvinner i 30 årene, på alder med deg. En mann jeg kjenner på 58 har en dame fra øst Europa på 24 år !  Er det rart man blir oppgitt ?

Anonymkode: ce36d...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Hm, jaja, det er bare å sette seg ned og gi opp da. Ja, det er jo mange katter som trenger et nytt hjem. Foreslår at alle kvinner over 30 adopterer så mange som mulig siden ingen menn vil ha oss. 

 

hi-we-understand-you-are-not-married.jpg

Anonymkode: 94f0b...57a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er snart 37 år og singel. For 1,5 år siden ble det slutt med eksen, og det var et destruktivt forhold. Han var rett og slett utro og slem, så det var vanskelig å se fremover etter den opplevelsen. Særlig fordi vi hadde kjøpt leilighet sammen og satset alt.. Men nå føler jeg at det er på tide å begynne å date igjen, og leve litt!

Har noen spørsmål til dere!
1.Noen her som har vært på min alder og funnet kjærligheten på nytt? Trenger noen solskinnshistorier :) Blant mine venner så er de aller fleste par, men jeg vil ikke gå rundt og tenke at det er for sent å starte på nytt!

2.Noen som har opplevd et destruktivt forhold og vært med en manipulator / narsissist? Hvordan var det da å skulle begynne å date igjen og finne troen på seg selv? Jeg er rett og slett blitt mer tilbaketrukket og har lavere selvtillit enn for noen år siden...

Samtidig ønsker jeg meg barn en gang i fremtiden, og det begynner å stresse meg at jeg kanskje vil gå glipp av det, at det kanskje blir for sent.. Noen tanker?

 

Anonymkode: c1b4d...1cf

Vel, jeg var 34 da jeg ble sammen med kjæresten min.Tenkte aldri at det var "gammelt". Og kjæresten min er yngre enn meg.

Blant mine venner er mange par, men ikke alle. Det er aldri for seint før du er i grava!

Forrige forholdet mitt var lenge veldig bra, men så gikk det rett på ræv etter over ti år sammen og jeg fikk en stund veldig dårlig selvtillit pga hvordan bruddet kom i stand (ikke utroskap, men...han hadde nok løyet for både seg selv, meg og alle en stund). Jeg tror dessverre eksen min hadde en del skader fra barndommen som "kom løs" da det var snakk om å etablere seg.

Jeg stresser også med barn, ikke minst fordi han jeg er sammen med i utgangspunktet ikke ville ha barn. Men jeg tror han kanskje er interessert i å endre seg på det punktet nå som det nærmer seg at vi blir mer seriøse, og nå som han ser at jeg tar kontroll over økonomien. Det er selvfølgelig noe vi må snakke konkret om. Jeg har ikke lyst på en flokk, men en eller to. Vi kommer begge fra store ungeflokker og vi er ihvertfall enige om at vi ikke vil det! Gynekologen jeg var til i år sa at jeg var fullt fruktbar (jeg er nå 37) og det jekket ned stresset mitt rundt barn flere hakk. 

Jeg håper vi kan kompromisse på ett barn ihvertfall, og så elsker vi begge dyr, særlig katter. 

Anonymkode: 07bbc...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig føler man seg ikke like attraktiv når man er 40+ som når man er 25 år, det sier seg selv.  

Anonymkode: ce36d...720

Ei dame på rundt 40 kan se bedre ut enn mange 20-åringer, ikke minst fordi vi har kunnskap om helse og råd til å ta godt vare på oss selv. Jeg er nok ikke den eneste 38-åringen med et baderomsskap fullt av gode kremer til ansikt og kropp (skal love deg at jeg ikke lukta så godt da jeg var 20), jeg steller hele kroppen jevnlig og ser jeg en rynke så kjøper jeg en ny krem. Fordi problemet er ikke "rynken", men at huden er uttørket. Jeg pleide å ha en dyp bekymringsrynke mellom øynebrynene, men en synes ikke lenger takket være litt sheasmør-ansiktskrem. Jeg trener, spiser sunt, drikker moderat med alkohol og røyker ikke.

Eller som kjæresten min sier; "jeg vet at du vil holde deg bra, fordi du spiser grønnsaker og bruker håndkrem". 

Anonymkode: 07bbc...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, tirben skrev:

Ble singel da jeg  var 38, begynte å date igjen året etter. Manglet ikke på interesserte menn! Traff min nåværende mann da jeg var 41. Livet er absolutt ikke over om man er over 40!!! Det er slett ikke mangel på single menn. De fleste 40- 50 åringer vil ikke ha / får ikke yngre damer, og de fleste unge damer ønsker ikke middelaldrende menn.  

Hvor er disse single mennene i 45-50 årene ? Møter sjelden på en singel oppegående mann i den alderen. De finner seg damer ganske kjapt !  

Anonymkode: ce36d...720

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutes ago, AnonymBruker said:

Du er ung enda. Jeg holdt meg godt til jeg var 40 år.  Er passert 45 og merker alderen mye mye mer nå. Dessverre så blir man mer usynlig for det motsatte kjønn i min alder. Ikke at det betyr så mye for meg , for jeg er fornøyd med livet som det er. Men det er mange andre single kvinner på min alder og eldre som jeg kjenner som går single fordi det er for få single menn og fordi mennene på vår alder foretrekker yngre kvinner i 30 årene, på alder med deg. En mann jeg kjenner på 58 har en dame fra øst Europa på 24 år !  Er det rart man blir oppgitt ?

Anonymkode: ce36d...720

Nå er det ikke spesielt vanlig at en mann på 58 har dame på 24.  I de fleste forhold så er det jo bare noe få år som skiller mannen og dama. 

 Selv har jeg alltid vært rimelig usynlig for menn når det gjelder utseende mitt. Helt greit for meg, har ikke behov for å bli sjekket opp hele tiden. Har kjæreste likevel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste på denne alderen jeg kjenner har partner på samme alder. 

Anonymkode: 4466e...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Elaine Marley said:

Det er din erfaring, ikke alle andres, og hvorfor skal man ikke føle seg attraktiv selv om man ikke er 25 lenger?

Blir man avvist av alle så er det i alle fall ikke lett å føle seg attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Blir man avvist av alle så er det i alle fall ikke lett å føle seg attraktiv.

Nei, det er greit nok, men at en person har dårlig erfaring betyr ikke at det er umulig for andre å finne seg noen. 

Det er det jeg reagerer på. At det finnes de som ikke finner seg noen er jeg fullt klar over, og det er jo synd for den det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennene på 35 + foretrekker yngre damer.. mye yngre damer. Det er det som er så kjedelig for kvinnene... ser at mange av mine jevnaldrende menn i 40 årene har mye yngre kvinner. Gjerne opp til over 20 år yngre. Dermed blir det også mer konkurranse mellom kvinnene og mot de yngre kvinnene om de godt voksne gode og oppegående mennene som blir/ er ledige....

Anonymkode: ce36d...720

Åherremin. 

Du kjenner "mange" menn i 40-årene som har kvinner som er 20 år yngre? Er dette norske jenter/kvinner? 

Da jeg var 20-25 var menn i 40-årene eldgamle griser. Unntaket var dersom de hadde mye penger/store biler.... Var de ikke rike, 40-åringer og sånt var gamliser på alder med min far. Ekle. 

Så da går jeg utifra at du ferdes i miljøer med mye penger? Eller i miljøer som kjøper ungjenter fra Østen? 

Anonymkode: 71e8a...f18

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åherremin. 

Du kjenner "mange" menn i 40-årene som har kvinner som er 20 år yngre? Er dette norske jenter/kvinner? 

Da jeg var 20-25 var menn i 40-årene eldgamle griser. Unntaket var dersom de hadde mye penger/store biler.... Var de ikke rike, 40-åringer og sånt var gamliser på alder med min far. Ekle. 

Så da går jeg utifra at du ferdes i miljøer med mye penger? Eller i miljøer som kjøper ungjenter fra Østen? 

Anonymkode: 71e8a...f18

Lol, han snakker bare bull..

Anonymkode: dc3e0...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åherremin. 

Du kjenner "mange" menn i 40-årene som har kvinner som er 20 år yngre? Er dette norske jenter/kvinner? 

Da jeg var 20-25 var menn i 40-årene eldgamle griser. Unntaket var dersom de hadde mye penger/store biler.... Var de ikke rike, 40-åringer og sånt var gamliser på alder med min far. Ekle. 

Så da går jeg utifra at du ferdes i miljøer med mye penger? Eller i miljøer som kjøper ungjenter fra Østen? 

Anonymkode: 71e8a...f18

Begynner også å lure på hvilket miljø han vanker i. Siden han kjenner "mange"  som er sammen med 20 år yngre kvinner. 

De fleste sånne tilfeller er menn som ikke får napp her til lands og må få inn kvinner fra Thailand og Russland o.l. 

Kjenner ellers to tilfeller, men det var/er kjærlighet og de er sammen enda. 

Anonymkode: 4466e...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det som er kommet av konstruktive og positive svar! :)

Blir jo litt skuffet over såpass mange useriøse svar der man rakker ned på kvinners alder - men desto mer takknemlig for de gode og hyggelige historiene med eksempler fra deres liv! :)

Når det gjelder å skaffe barn på egen hånd, så ønsker jeg nok ikke det.. Er en romantiker. Og dersom jeg ikke finner en mann å gjøre det med, får jeg muligens klare meg uten.... Litt trist er det jo (særlig å tenke på at jeg sløste bort mange gode år i et forhold med en slem og uærlig mann..)

Anonymkode: c1b4d...1cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir jo skilt i like stor grad som damer, men hopper vel kanskje raskere inn i nytt forhold.  

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er disse single mennene i 45-50 årene ? Møter sjelden på en singel oppegående mann i den alderen. De finner seg damer ganske kjapt !  

Anonymkode: ce36d...720

Jeg møtte Mr. Right på nettet, og ja, han var nyskilt!! 

Dette var før Tinder,  men på et populært virtuelt sjekkested den gang. Før jeg traff ham, hadde jeg kontakt med mange andre single menn som jeg kom i kontalt med på samme måte. 

 

Anonymkode: 61013...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for det som er kommet av konstruktive og positive svar! :)

Blir jo litt skuffet over såpass mange useriøse svar der man rakker ned på kvinners alder - men desto mer takknemlig for de gode og hyggelige historiene med eksempler fra deres liv! :)

Når det gjelder å skaffe barn på egen hånd, så ønsker jeg nok ikke det.. Er en romantiker. Og dersom jeg ikke finner en mann å gjøre det med, får jeg muligens klare meg uten.... Litt trist er det jo (særlig å tenke på at jeg sløste bort mange gode år i et forhold med en slem og uærlig mann..)

Anonymkode: c1b4d...1cf

Du har tid til både mann og barn fortsatt! Hvis du har et stort barneønske ville jeg vært tydelig tidlig i et eventuelt forhold på at dette er noe du ønsker deg - og mange menn vil gjerne ha barn raskt, spesielt når de er over 35. Sørg for å gå for en snill og omtenksom mann, så kan det meste gå!

ps: Det finnes massevis av snille menn der ute! Ikke mist troa!

Anonymkode: fd653...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen kan du ikke håpe på den hvite ridder. Du må nok svelge noen elefanter og inngå kompromisser. Markedet er veldig begrenset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lee Jones skrev:

I den alderen kan du ikke håpe på den hvite ridder. Du må nok svelge noen elefanter og inngå kompromisser. Markedet er veldig begrenset. 

Javel, hvorfor det? Og hva er vitsen med å komme med slike sure innlegg? Du vet jo egentlig ingen ting om meg, bortsett fra tallet som er alderen min? Jeg er født på 80-tallet, såå gammelt er det da ikke.

Anonymkode: c1b4d...1cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tid til både mann og barn fortsatt! Hvis du har et stort barneønske ville jeg vært tydelig tidlig i et eventuelt forhold på at dette er noe du ønsker deg - og mange menn vil gjerne ha barn raskt, spesielt når de er over 35. Sørg for å gå for en snill og omtenksom mann, så kan det meste gå!

ps: Det finnes massevis av snille menn der ute! Ikke mist troa!

Anonymkode: fd653...218

Takk, dette var hyggelig & motiverende å høre! :) 
Skal prøve på det, men slik er jo gjerne litt vanskelig å ta opp, og særlig tidlig i et forhold... Men gode poenger her, takk skal du ha! :)
 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte Mr. Right på nettet, og ja, han var nyskilt!! 

Dette var før Tinder,  men på et populært virtuelt sjekkested den gang. Før jeg traff ham, hadde jeg kontakt med mange andre single menn som jeg kom i kontalt med på samme måte. 

Anonymkode: 61013...3c1

Så bra, ønsker deg et supert liv sammen! Liker positive mennesker! :)

Anonymkode: c1b4d...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...